Ervaringen met Propranolol

propranolol

Bij  AngstX

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

31-03-2023 | Vrouw | 24
Angst
Voor mijn praktijkexamen auto gebruikt. Alle angstklachten zoals hartkloppingen, trillen e.d. waren verdwenen als sneeuw voor de zon! Kon eindelijk weer presteren. Ook geslaagd! Geen negatieve invloed op concentratie of reactievermogen gemerkt. Kon in deze dosering ook veilig gebruikt worden bij een al lage bloeddruk. Zeker een aanrader bij faalangst en spanningen.

28-02-2022 | Vrouw | 42
Angst
Waardeloos spul . Ik snap niet dat ze dit spul hebben uitgevonden!!!

11-08-2020 | Man | 28
Angst
Op mijn 26e 1,5 tot 2 jaar lang gebruikt. Kreeg deze aanbevolen van een vriend tijdens een buitenlandse studie met veel studielast. Eerste 3-4 maanden voelden magisch. Geen hoge hartslagen, helder denken weinig bijwerkingen. Na deze periode ebde de magie weg. Levenslust, energie , positiviteit waren uit mijn lichaam gezogen. De kwaad had al geschied, ik was bijna niet in s[lees meer...]taat om te sporten, hartslag ging niet omhoog en had geen kracht in de benen. Ik weet niet of dit een directe of een indirecte bijwerking is. Vervolgens begonnen met afbouwen, eerst 20mg daarna een periode met 10mg nu zes maanden geen propranolol. Ik merk dat ik nu pas mijn conditie kan opbouwen. Kortom, geen goede ervaring met deze pillen. Sinds kort valeriaanpillen en cbdpillen en meditatie. Dit is mijn nieuwe oplossing

01-01-2020 | Vrouw | 34
propranolol (80mg)
Angst
Ik kreeg dit middel voorgeschreven vanwege angst. Ik ben goed ziek geweest en heb nu PDS. Volg een streng dieet en eten is moeilijk. Ik krijg dan een paniekaanval. Ik heb van de huisarts propranolol retard 80 gekregen. Ik merkte wel dat mijn hartslag (heel) laag werd. Zelfs 52. Dat voelde niet goed. Na een paar uur begon mijn buik te rommelen met dunne diarree als gevolg[lees meer...]. Nu kan ik dus nog steeds niet deelnemen aan het gewone leven... ik ben nu gestopt met het medicijn. Had er maar 1 genomen, die is nu uitgewerkt benul heb net gewoon kunnen eten zonder problemen.

08-10-2018 | Man | 83
Angst
Voel me vrijer in het geven van mijn mening tijdens gesprekken.

27-09-2018 | Vrouw | 38
Paniekaanvallen
Ik zit momenteel in een moeilijke fase, heb daardoor veel paniekaanvallen met hartkloppingen. Die gaan niet volledig weg met dit pilletje, maar wel grotendeels, ik merk dat ik er echt rustiger van wordt en beter kan functioneren.

31-01-2018 | Vrouw | 62
Angst
Helpt mij goed,ik word er weer rustig van als ik mij gejaagd voel.

20-07-2017 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Vijf jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had een angststoornis en door medicijn werd ik een stuk rustiger. Nu, viuf jaar later slik ik het nog steeds. Het belemmerd mij steeds meer in het dagelijks leven. Sporten gaat bijna niet, ik kom steeds meer aan, ben vaak moe en heb altijd kwaaltjes, zoals; misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn of pijn [lees meer...]in mijn lijf. Ik wil graag stoppen met de Propranolol. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het helaas niet gelukt. Nu ben ik er meer klaar voor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

11-01-2017 | Vrouw | 22
Angst
Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!

14-10-2015 | Vrouw | 18
Angst
Voor iedereen met faalangst, examenvrees. Dit is voor mij de oplossing! Ik ben oprecht nog nooit zo rustig geweest tijdens mijn examens, terwijl ik normaal blackouts ervaar en een enorme spanning. 20 minuutjes voor het examen innemen en je voelt dat je tijdens het examen erg ontspannen bent. Een aanrader! (Ik neem wel een halve/driekwart)

01-04-2015 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Hallo, ik wil even zeggen dat dit medicijn geweldig is! op het moment dat ik de 1e in nam werkte hij al na 3 kwartier. ik werd rustig en beetje duf wat heerlijk voelde! voor dat ik het innam was ik aan het trillen me hart sloeg heel snel was 125 dus was wel hoog ik was aan t zweten enz. het helpt mij enorm goed. ik moet nu alleen onder controle proberen te krijg[lees meer...]en dat ik weer de auto in durf. of de straat op want zodra ik dat doe zonder die medicijn dan krijg ik gelijk weer zo een aanval Het is nu 1 week geleden begonnen, ik hoop er snel van af te zijn!!!!!!! Groeten Raë

23-07-2012 | Vrouw | 39
propranolol
Angst
Ik gebruik het nu een paar maanden met tussen pauzes dat ik het niet nodig heb, ik heb het voornamelijk voor angstaanvallen en erge hartkloppingen alsof mijn hart barst en daardoor de angst om dood te gaan. Bijwerkingen is vermoeidheid en misselijk verder weinig last. Zijn er hier nog meer mensen die ze daarvoor voorgeschreven gekregen hebben? Ben erg benieuwd daar naar.