Ervaringen met Propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

12-10-2020 | Vrouw | 65
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.

20-02-2020 | Vrouw | 59
Hartkloppingen
Vreselijk wat 'n spul. Na een 80 mg. capsule na 'n half uur ongeveer, een enorme druk op mijn borstkast. God dat was akelig ,een nacht vol nachtmerries, de dag erna zo suf als ik weet niet wat. Toch maar weer een ingenomen de dag erna, en toen kreeg ik angstaanvallen, geen lucht, dacht werkelijk dat ik dood ging. -------Weer terug naar m'n ouwe vertrouwde metoprolol ! D[lees meer...]aar gaat m'n hart gewoon rustiger van kloppen, en zakt de bloeddruk van, de onderdruk is vaak te hoog en de bovendruk te laag, en mijn hart ging vaak tekeer of ik de Mergellandroute had gerend ! Destijds begonnen met Metoprolol; prima spul.------- Dus NOOIT meer propranolol

13-01-2020 | Man | 63
Hartkloppingen
Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?

24-09-2017 | Man | 61
Hartkloppingen
Eigenlijk waren klachten maar even minder, nu weer volop en 's avonds in ruste nog geen polsslag van 50, terwijl het nog steeds onregelmatig klopt. Verder algehele malaise, buik, maag onrustig en soms niet lekker wordend, het gevoel onderuit te gaan is daar niet van zegt arts, maar ik betwijfel dat. En dat constant je hart over voelen kloppen, je durft je haast niet meer t[lees meer...]e bewegen! Ik heb een angststoornis dus speelt mee.

15-08-2016 | Vrouw | 55
Hartkloppingen
Als ik hartkloppingen heb, neem ik 1 capsule in, de hartkloppingen gaan dan na ongeveer 5 minuten over.

20-01-2016 | Vrouw | 42
propranolol (10mg)
Hartkloppingen
Ik gebruik dit medicijn sinds vorig jaar mei. Echter kreeg ik vlak voor de Kerstdagen te horen van mijn apotheker dat het merk veranderd was, eerst had ik Sandoz en toen kreeg Accord. Had er geen problemen mee en ben deze gaan gebruiken. 1 tablet van 10mg per dag. Toch kreeg ik steeds vaker hoofdpijn en afgelopen twee weken liep ik vrijwel dagelijks met hoofdpijn rond. Ik [lees meer...]heb toen bijsluiters van beide medicijnen naast elkaar gelegd en hierin zaten grote verschillen en met name bij die van Accord. Na gebeld te hebben met apotheker dat ik erge last had van hoofdpijn werd geadviseerd om huisarts nieuwe recept voor Sandoz uit te laten schrijven en dit is inmiddels gebeurd. Er is dus wel degelijk verschil tussen verschillende merken van hetzelfde medicijn.

11-12-2013 | Man | 67
Hartkloppingen
Ik ben lusteloos, erg duizelig en depressief en prikkelbaar, voortdurend behoefte aan slaap. 's nachts slaap ik slecht. Reuma; meer pijn en en pijnstillers (indometaciene) werken minder goed. Bij sotalol is het nog erger.

02-12-2012 | Vrouw | 44
Hartkloppingen
De eerste dag dat ik het innam was er niks aan de hand, werd er rustig van. Maar de tweede dag was niet fijn, kreeg een drukkend gevoel op de borst, en het leek wel of mijn slokdarm in de knoop werd gelegd. Het drukkende gevoel nam niet af dus heb ik de huisartsenpost gebeld en ze zeiden dat ik toch maar even langs moest komen. Daar nagekeken, kwam eruit dat ik een hoge bl[lees meer...]oeddruk had. Daar Nefidipine voor gekregen waar ook al als een gek op reageerde. Nu neem ik beide in en moet zeggen dat het nu iets beter gaat.

25-08-2012 | Vrouw | 41
Hartkloppingen
Op zich een goed medicijn die echt tegen de hartkloppingen helpt en je hart gaat gewoon veel minder snel en luid slaan. Maar ik groei er verschrikkelijk van. Ben nu 8 kilo gegroeid en heb last van slapeloosheid. Ook heb ik meer moeite met ademhalen sinds ik dit medicijn gebruik. Ik wil er dus weer mee stoppen. Dit is dag 4 met een dosis van 40 mg ipv 80 mg en ik heb versc[lees meer...]hrikkelijk last van hartkloppingen. Ook slaat mijn hart meerdere malen per uur over. Ik wil toch volhouden, want dit medicijn heeft zoveel bijwerkingen dat ik er bang van wordt. Ik moet nu nog 10 dagen 40 mg slikken, dan 14 dagen 20 mg en dan moet ik er vanaf zijn. Dit gaat dus een hele lange maand worden.