ziekte

Hartkloppingen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartkloppingen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartkloppingen

Celiprolol

11-08-2021 | Vrouw | 77
celiprolol
Hartkloppingen
Ik gebruikte bijna 30 lang Celiprolol met de merknaam Dilanorm. Nu is Dilanorm niet meer te koop en ik kreeg daarom Celiprolol van Teva. Ik kreeg vroeger geen bijwerkingen!! Maar nu wel. Benauwd, erg benauwd en vanochtend dacht ik een infart te krijgen. Geluklig was het bronchospasme door de onnodige toevoegingen bij Teva!

12-10-2020 | Vrouw | 65
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.

Lopresor

21-09-2020 | Vrouw | 50
Hartkloppingen
in begin leek ik er baat bij te hebben maar na half jaar kwamen de klachten van hartkloppingen terug. Zit wel in de overgang.

Irbesartan

21-09-2020 | Vrouw | 50
irbesartan
Hartkloppingen
Sinds een jaar gebruik ik 75 mg irbesartan Teva en Bisoprololfumaraat aurobindo 5 mg maar deze heb ik afgebouwd tot een kwart van het tablet ivm duizeligheid en te lage pols. Nu heb ik weinig last van mijn hartkloppingen die waarschijnlijk door de hogere bloeddruk kwam. Mijn bloeddruk was 145/95, die nu wat lager is. Maar nu is mij nierfunctie wat verminderd en bloedsuik[lees meer...]er nuchter beetje verhoogt. Ook heb ik nachts veel last doof gevoel in armen en handen en erge droge ogen en mond. Ik twijfel nu behoorlijk of het verstandig is om door te gaan.

02-09-2020 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Na metoprolol (hier kreeg ik huiduitslag van met hevige jeuk) overgestapt op verapamil. Na overleg met mijn cardioloog ook gestopt met verapamil. Hier kreeg ik vervelende bijwerkingen van. Nu even wachten welk middel de arts nu aan mij voorschrijft.

Bisoprolol

02-08-2020 | Vrouw | 48
bisoprolol
Hartkloppingen
Na een 3tal weken zijn de hartkloppingen fel verminderd. Wel een drukkend gevoel op de borst en ademhalingsmoeilijkheden. Ook meer heosten met slijm. Weet niet of dit normaal is, maar soms lijkt het of ik een hartstilstand krijg en vooral bij het slapen op linkerzij. Dokter zegt dat dit niet kan en dat het hyperventilatie is door de angst wat ik heb.

Atenolol

09-05-2020 | Vrouw | 23
atenolol
Hartkloppingen
Fijn medicijn, verminderd mijn hartkloppingen. Wel geeft het vermoeidheid ervoor terug.

Flecainide

22-04-2020 | Vrouw | 17
flecainide

Nebilet

01-03-2020 | Vrouw | 41
nebivolol
Hartkloppingen
Ik gebruik nu 5 dagen nevibolol 2,5 mg per dag. De hartkloppingen zijn meteen verdwenen. Ik had het bijna enkel snachts waarbij mijn hartslag opliep tot 180 slagen per minuut. Nu heb ik echter -onvoelbare- hartoverslagen, vaak wel 10 per minuut. Dit had ik eerder niet. Over 10 dagen pas naar cardio en ik maak mezelf enorm ongerust.

20-02-2020 | Vrouw | 59
Hartkloppingen
Vreselijk wat 'n spul. Na een 80 mg. capsule na 'n half uur ongeveer, een enorme druk op mijn borstkast. God dat was akelig ,een nacht vol nachtmerries, de dag erna zo suf als ik weet niet wat. Toch maar weer een ingenomen de dag erna, en toen kreeg ik angstaanvallen, geen lucht, dacht werkelijk dat ik dood ging. -------Weer terug naar m'n ouwe vertrouwde metoprolol ! D[lees meer...]aar gaat m'n hart gewoon rustiger van kloppen, en zakt de bloeddruk van, de onderdruk is vaak te hoog en de bovendruk te laag, en mijn hart ging vaak tekeer of ik de Mergellandroute had gerend ! Destijds begonnen met Metoprolol; prima spul.------- Dus NOOIT meer propranolol

Diltiazem

13-01-2020 | Man | 63
diltiazem
Hartkloppingen
Had dit medicijn al gebruikt voor hoge bloeddruk ging goed maar hielp niet voor hart kloppingen propranolol wel dus daar naar overgestapt echter bloeddruk bleef te hoog 180 107 ,weer dilititiazem maar direct hart kloppingen tot echt beroerd worden aan toe.Dus weer terug naar propranalol hart klopt keurig gelijk 63 maal per minuut maar bloeddruk weet ik op het moment niet.

13-01-2020 | Man | 63
Hartkloppingen
Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?

Microgynon '30'

17-09-2019 | Vrouw | 46
ethinylestradiol / levonorgestrel
Hartkloppingen
Deze pil gaf mij zoveel bijwerkingen ik had constante hartkloppingen/overslagen. De misselijkheid in de eerste dagen na de stopweek was verschrikkelijk. Verder elke maand last van migraine en stemmingswisselingen.

Cerazette (minipil)

17-09-2019 | Vrouw | 46
desogestrel
Hartkloppingen
Van mijn vorige pil (microgynon30) had ik heel veel bijwerkingen, zoals bij een nieuwe strip extreme misselijkheid, migraine, veel last van hartkloppingen. Toen ik zwanger was geweest en borstvoeding ging geven kreeg ik Cerazette. Bij deze pil heb ik geen enkele klacht, ik heb nooit bloedverlies, hooguit één keer per jaar twee dagen. Dus ik ben er heel blij mee.

20-07-2019 | Vrouw | 93
Hartkloppingen
in het begin was ik blij dat ik niet meer elke keer geprikt moest worden na het stoppen van coumarol. Later kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in voeten, kuiten, knieeen en handen.

27-12-2018 | Man | 67
Hartkloppingen
Kreeg na atriumfibrileren dit middel voorgeschreven in 2014. Eerste jaar weinig problemen. Na verloop van tijd 's morgens bloedsmaak in de mond. Afgelopen jaar bloed in de urine en bloed tijdens orgasme. Bij huisarts geweest en na enkele tests geconcludeerd, dat dit het gevolg was van de bijwerkingen van xarelto. Nu bij tijd en wijle bloed opgeven vooral 's morgens. [lees meer...]Van de zomer tijdens frisbieen enorme pijn in rechterarm en grote bloeduitstorting. Twee weken zoet mee geweest. Het grote nadeel van deze bijwerkingen is, dat als je werkelijk iets hebt waarbij je bloed opgeeft of bloed uit je geslachtsorganen komt denkt "het zal wel van de xarelto komen.

21-12-2018 | Vrouw | 73
Hartkloppingen
Gestopt met Xarelto nu nieuw medicijn , Pradaxa , zelfde probleem ,zit nu te wachten op een ander medicijn dus ...afwachten

14-11-2018 | Man | 61
Hartkloppingen
In 2010 heb ik een nieuwe aorto(kunststof)klep gekregen. Na ernstige kortademigheid begin oktober 2018 naar de hart-ehbo van het St. Franciscus te Schiedam gegaan aangezien ik daar onder behandeling ben. Na een nachtje ter observatie en alle testen gedaan, bleek dat ik een soort ADHD-cellen in mijn hart heb die nagenoeg niet rusten. Onregelmatig ritme van 38 naar 108 in r[lees meer...]ust. Op 7 oktober '18 voor de eerste keer Verapamil (120mg) 1x daags voorgeschreven gekregen. Eerste drie dagen was het hart rustig daarna werden de hartkloppingen als ook de kortademigheid steeds erger. Ook kreeg ik gerichtspijnen vanaf mijn schouders tot mijn enkels als bijwerkingen erbij. Op 6 november '18 huisarts en cardioloog gebeld. De een verwees me naar de ander en andersom. Op 7 november'18terug gebeld door de poli van de cardiologie met het verhaal dat ik de Verapamil door moest stikken aangezien ik op 19 november'18 toch een holter (24-uurs meting) kreeg. De klachten werden steeds erger. Daarnaast werd ik ook nog eens psychisch erg instabiel. Op 12 november'18 ben ik gestopt met dit medicijn en ben naar mijn huisarts gegaan aangezien ik bijna niet meer normaal kon wandelen vanwege de kortademigheid en duizeligheid. De huisarts heeft de dienstdoende cardioloog gebeld in Schiedam en die gaf aan te stoppen en de holter af te wachten. ERGO: Verapamil werkt bij mij alleen maar versterkend (meer onregelmatigheid in hart, kortademiger, gewrichtspijnen, psychisch instabiel) Op dit moment is die rommel nog steeds niet uit mijn lichaam.

Furosemide

29-09-2018 | Man | 74
furosemide
Hartkloppingen
Tijdens hartritme stoornis een week opgenomen in ziekenhuis. Mijn medicatie werd meteen gewijzigd. Lisinopril/hydrocloorthiazide werd gewijzigd. Ik behield de Lisinopril en kreeg furosemide. Metropolol naar 200 mg Na enkele dagen voelde ik een geruis in de borst. Ik vertrouwde het niet en bekeek deze site. Ik schrok van het kaliumverlies en nam een aanvulling in de vorm v[lees meer...]an kalium gluconaat. Op 5 okt 2018 heb ik telefonisch contact met de cardioloog. Ik zal de hydrochloorthiazide weer willen hebben.

05-08-2018 | Man | 20
Hartkloppingen
Voorgeschreven gekregen wegens een sinustachycardie die soms doorschoot naar 200 bpm in rust. Gezien mijn leeftijd maar een geringe dosering nodig om gewenst effect te hebben. momenteel een hartslag van +- 80 in rust zonder plotselinge pieken. Enige bijwerking is duizeligheid bij opstaan (DD orthostatischehypotensie).

Tambocor

02-05-2018 | Vrouw | 54
flecainide
Hartkloppingen
ik werd gek van het bonzen, fladderen en raar kloppen van mijn hart. Na vele onderzoeken en een fietstest(die goed was) toch maar Tambocor gekregen en vanaf toen geen last meer gehad van mijn hart. Nou ja, niet helemaal waar, na teveel alcohol krijg ik weer last, maar dat lijkt me logisch want dan werkt Tambocor niet meer blijkbaar. 1 glas wijn kan ik maar drinken, thats [lees meer...]it.

22-03-2018 | Vrouw | 42
Hartkloppingen
Ik nam het omdat ik extra systolen had.Met extra systolen werkt goed maar de bijwerkingen waren veel te veel zoals zeer laag bloeddruk (95 en 55,laag temperature (35,3°)De hele dag voeld ik me duizelig , onrustig en bang.Kon bijna niets doen.Nu gestopt.

Metoprolol / Hydrochloorthiazide

16-01-2018 | Vrouw | 71
metoprolol / hydrochloorthiazide
Hartkloppingen
Gebruik voor hartklopping en hypertensie. Merk wenig bijwerkingen maar wel haar uitval en dat vind ik erg vervelend - ik wil een andere medicijn proberen maar weet niet welke. Ik ga het vragen aan mijn huisarts.

Lisinopril

08-01-2018 | Man | 58
lisinopril
Hartkloppingen
Gekregen vanwege licht verhoogde bloeddruk, druk op de borst en hartkloppingen en zeer onrustige hartslag. Middel werkte na enkele dagen direct merkbaar naar tevredenheid. Waarschijnlijk bijft bij een grote sportieve inspanning de bloeddruk te lang te laag, met ongewenste duizeligheid etc tot gevolg. Ben nu iom arts iets aan het afbouwen maar bekende klachten komen hela[lees meer...]as terug. Mijn ervaringen met dit middel zijn positief.

24-09-2017 | Man | 61
Hartkloppingen
Eigenlijk waren klachten maar even minder, nu weer volop en 's avonds in ruste nog geen polsslag van 50, terwijl het nog steeds onregelmatig klopt. Verder algehele malaise, buik, maag onrustig en soms niet lekker wordend, het gevoel onderuit te gaan is daar niet van zegt arts, maar ik betwijfel dat. En dat constant je hart over voelen kloppen, je durft je haast niet meer t[lees meer...]e bewegen! Ik heb een angststoornis dus speelt mee.

Nebivolol

13-09-2017 | Man | 70
nebivolol
Hartkloppingen
hartklopping wel regelmatiger is geworden na inspanning.

Sotalol

18-08-2017 | Vrouw | 67
sotalol
Hartkloppingen
heel veel hartfibrillatie, heel heftig na zeker twee maanden 2x160 Mg sotalol.

04-08-2017 | Vrouw | 31
Hartkloppingen
Goedemorgen, Ik heb van de cardioloog 2 x daags 40 Mg verapamil voorgeschreven gekregen. Ik heb namelijk veel last van overslagen omdat ik overspannen ben. Ik raak er paniekerig van. Heeft iemand goeie ervaring met deze medicatie?? Ik wil zo graag mijn leven terug

06-05-2017 | Man | 27
Hartkloppingen
Jaar geleden begon deze aandoening, soms werd ik wakker in de nacht met hartkloppingen en begon erger te worden. Toen heb ik 2 week metroprolol gebruikt en heb geen nieuwen gehaald. Dit gebeurde meestal in het weekend wanneer ik wodka+energy drink of gewoon blikje energy. Had er nog nooit van me leven last van gehad, enige dat ik overdags wel eens hartkloppen had vanwege[lees meer...] opstaan of andere lichte inspanningen. Jaar later werd het erger, zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik dood ging! Mijn ouders bed uit geroepen, hebben mij uurtje of 2proberen rustig te houden maar het stopte maar niet. Ben ik naar de spoed dienst geweest, dat ook nog eens half uur van ons vandaag was met de auto. Volgens dokter had ik hartritmestoornis, en dat het waarschijnlijk hyperventilatie was. Toen heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen zodat ik kon slapen en te ontspannen. Dag later naar de huisarts geweest en alles uitgelegd, en heeft die mij metroprolol voorgeschreven wat ik dus jaar geleden ook gebruikt had vanwege dit. Sindsdien ik het gebruik uur voor dat ik naar bed ga is het niet weer gebeurd, wel vreemd dat ze zeggen dat dit hyperventilatie is want ik kan hier niks over vinden dat metroprolol hier goed voor is. Ja bijwerking is dat ik iets kortadmig word, maar dat denk ik terminste want me borst voelt koud aan en me hartslag zit dan rond de 45-50. Zodra ik uit de mond adem gaat het helemaal goed, ook slaap ik al me hele leven met open mond zonder problemen. Maar overdags als ik achter de laptop zit of bank dan adem ik nu wel uit de neus en zit mijn hartslag rond de 60-70 dus dat is wel allemaal prima. Ook wil ik vermelden dat ik rook, maar sinds 3 jaar geleden, of dat het probleem kan zijn weet ik niet maar ik wil er wel mee stoppen in ieder geval.

28-04-2017 | Vrouw | 46
Hartkloppingen
Verapamil 80 Mg tabletten gekregen van de huisarts ivm hartoverslagen. Na 2 weken begon ik te merken dat ze weg waren. Wat een heerlijk gevoel. De tabletten geven in het begin wel een moe gevoel, maar daar moet je lichaam aan wennen. Klachten van obstipatie komen er wel bij kijken met deze tabletten. Daarvoor kan je een laxantia gebruiken. Ik gebruik de tabletten 2x daags.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)