propranolol

Bij  MigraineX

Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

18-07-2017 | Man | 51
propranolol (40mg)
Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.

28-07-2016 | Vrouw | 31

18-05-2016 | Vrouw | 22
propranolol (80mg)
Een langere periode veel last van migraine gehad, zo'n 3 à 4 keer per week met meerdere aura-aanvallen. Eerst lichtere dosissen geprobeerd, maar dit werkte onvoldoende, huisarts ging al snel naar een hoge dosis (160 mg). Migraine werd wel minder, maar de bijwerkingen waren niet mals. Verschikkelijke dromen en onrustige nachten gehad, daarnaast nog meer bijwerkingen als kou[lees meer...]de tenen en depressieve gevoelens. Huisarts vond het hierna tijd om naar de neuroloog gegaan en die haalde me meteen van de propranolol af. Klachten verdwenen, maar de migraine niet, dus naast een klein dieet ook candesartan geprobeerd en nu al in 7 maand 1 of 2 keer lichte migraine gekregen.

12-04-2016 | Man | 28
propranolol (80mg)
Sinds kort slik ik deze hoeveelheid medicatie. Voorheen had ik een lagere dosering, met weinig tot geen bijwerkingen. Nu ik per dag 80mg slik, merk ik dat ik erg vermoeid ben, regelmatig in slaap val tijdens momenten dat het echt niet kan. Zoals autorijden en op het werk.

01-04-2016 | Vrouw | 54

16-02-2016 | Vrouw | 22
propranolol (40mg)
Ik kreeg propranolol voorgeschreven i.v.m. migraine en na jaren gebruiken ben ik via een homeopathisch arts erachter gekomen dat al mijn klachten, namelijk overweldigende vermoeidheid, energiegebrek, hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid en depressie worden veroorzaakt door dit medicijn. Mijn bloeddruk was nog geen 50 hierdoor. Het heeft wel enigszins geholpen bij mijn migrain[lees meer...]eaanvallen, maar dit is het echt niet waard. Pas heel goed op met dit medicijn, want ook bij sporten kan je hart niet goed genoeg werken! Ik haalde geen hartslag boven de 140 hierdoor, terwijl dit wel nodig is. Ook word ik duizelig bij het sporten door dit geneesmiddel. Ben er onmiddellijk mee gestopt, nadat ik hoorde dat ik bradycardie hierdoor heb gekregen.

13-01-2016 | Vrouw | 47
propranolol (40mg)
Ik heb last van hormonale migraine. Toen ik nog geen kinderen had, kreeg ik last van aanvallen van migraine. Die waren met een paar uurtjes weer over. Nadat ik kinderen had gekregen veranderden de aanvallen. Ze hielden 3 dagen aan of langer en begonnen steeds vaker voor te komen. Net voordat ik propranolol voorgeschreven kreeg, had ik wekelijks 3 dagen last van migraine. S[lees meer...]inds ik het middel slik zijn de aanvallen een stuk minder geworden (1x per maand 3 dagen of een week) en ze zijn minder heftig. Helaas vind ik de bijwerkingen wel heel vervelend. Ik ben de hele dag door licht in het hoofd, duizelig, vermoeid, afvlakking gevoelens, vooral 's nachts slapende handen en pijn in armen. Het gevoel dat het bloed niet goed "doorstroomt". Deze bijwerkingen zijn bij mij erger geworden in het afgelopen jaar (gebruik het medicijn nu ongeveer 4 jaar) eerst 80 mg, maar vanwege de bijwerkingen nu nog 40 mg per dag.

30-11-2015 | Vrouw | 40
propranolol (40mg)
Had gemiddeld 2 migraineaanvallen per maand. Aanvallen waren zeer lastig te bestrijden. Na start propranolol al snel nog maar 1x per 3 maanden 1 aanval. De aanval is ook makkelijker weg te krijgen met triptanen. Bijwerkingen: snel koude handen en voeten. Dit is vooral in de winter wat hinderlijk.