Propranolol

propranolol

Bij  MigraineX

Tremor (20 meningen)
Hartritmestoornissen (13 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

30-11-2015

Propranolol (propranolol)

Had gemiddeld 2 migraineaanvallen per maand. Aanvallen waren zeer lastig te bestrijden. Na start propranolol al snel nog maar 1x per 3 maanden 1 aanval. De aanval is ook makkelijker weg te krijgen met triptanen. Bijwerkingen: snel koude handen en voeten. Dit is vooral in de winter wat hinderlijk.
26-11-2015

Nog steeds tevreden.
18-10-2015

Propranolol (propranolol)

Ik had zoveel last van migraine, na het sporten en ook op dagen dat ik niet aan het sporten was. Gemiddeld zo'n 3x in de week migraine wat soms dagen aanhield. Op een gegeven moment begonnen met propanolol. Ik voelde me vreselijk. Het leek wel of mijn gevoel werd uitgeschakeld, was neerslachtig en droomde allerlei verschrikkelijke dingen. Op vakantie ben ik toen weer gesto[lees meer...]pt met propanolol en op aanraden van iemand begonnen met sportmassages van mijn nek en rug. Dit doe ik nu 1x in de 4 weken en het is echt waar mijn aanvallen zijn stukken minder en nu kan ik zelfs als ik het voel opkomen het onderdrukken met 2 ibruprofen wat vroeger echt absoluut niet mogelijk was.
07-08-2015

Propranolol (propranolol)

jaren geslikt om migraine aanvallen tegen te gaan! Deze aanvallen van kinds af aan. De bijwerkingen nam ik voor lief zoals, zweten, hartkloppingen, duizelig en nog vele andere bijwerkingen zoals al eerder benoemd. In 2013 kreeg ik astmaklachten. In de loop de jaren verergerde de klachten. Vele malen in het ziekenhuis geweest voor onderzoek ed. Diverse spray's gekregen teg[lees meer...]en benauwdheid, Ventolin, Foster. op een gegeven moment kon ik na het opgaan van één trap alleen maar bijkomen van benauwdheid/hartkloppingen en stevig transpireren. Tot april 2015 mee gelopen. Onderzocht huisarts stelde voor om de Propra af te gaan bouwen. deze konden benauwdheidsklacht verergeren. Nu ik geen gebruik maak van deze medicijnen, ben ik veel minder benauwd en heb veel meer energie. De migraine aanvallen zijn ook minder geworden. Ben blij dat ik gestopt ben nooit verwacht dat het zo'n impact zou hebben.
26-04-2015

Propranolol (propranolol)

Medicijn aangeschreven gekregen door huisarts voor hoofdpijn die leek op migraine en hoge pols (al sinds klein kind last van). 1x per dag 80mg capsule. Na enkele maanden begon het volledig te werken en had ik geen wekelijkse hoofdpijn meer. Sinds gebruik kan ik echter wel bijwerkingen opmerken: vermoeidheid, moeilijk inslapen/nachtmerries, neerslachtig, concentratie/geheug[lees meer...]en problemen. Ook is alle hoofdpijn niet weg, maar is dan toch anders de "aanvallen". Deze komen meestal omdat ik mij ergens heel erg druk over heb gemaakt of ben geweest (zoals werk). Ik vind dit medicijn dan ook enigzins gevaarlijk omdat je er rustiger bij zou moeten voelen; maar dat onderdrukt ook de signalen van je lichaam die aangeven wanneer je moet ophouden. Op die manier kan je nog verder van huis zijn. Ik wil dan met mijn ervaring ook meegeven: weeg kritisch af of de hoofdpijn klachten opweegt tegenover de bijwerkingen.
24-03-2015

Propranolol (propranolol)

deze tabletten maken mij ect het leven makkelijker. ik heb migraine op de ogen en hartoverslagen. dit is een combinatiepil, ik voel me sinds ik deze gebruik echt stukke beter en heb geen migraine op de ogen meer gehad.
23-02-2015

Propranolol (propranolol)

Na aanvallen van draaiduizeligheid en onderzoek naar Meniere/migraine kreeg ik Propranolol naast de betahistine. In eerste instantie helpt de propranolol, maar nu na zo'n 5 maanden vind ik de bijwerkingen te heftig. Benauwd zijn, geen energie , bizarre dromen, niet kunnen concentreren en zeer vergeetachtig. Pijn in de spieren , polsen. Steeds koude handen en voet[lees meer...]en, krampen in benen en handen. Lusteloosheid en de vermoeidheid is ondanks slapen steeds aanwezig en bepaald de dag. Je levert veel in en als je normaal ondernemend bent, vind je dit niet echt prettig. En heb nog niet eens de hoge dosis. Hoop wel op een alternatief voor de draaiduizeliigheid/migraine. De artsen nemen de bijwerkingen niet serieus, heb nu 2 keer mijn verhaal gedaan en heb nu bloedverdunners erbij voor de krampen, inplaats van verder kijken.
11-12-2014

Propranolol (propranolol)

Op mijn 10de is bij mij migraine geconstateerd na vele onderzoeken, en heb ik vele onderdrukkers geprobeerd waaronder topamax en depakine. Sinds augustus vorig jaar overgestapt op propranolol, eenmalig 80mg per dag. Een terugkerend verschijnsel bij alle migraine onderdrukkers vind ik de slaapstoornissen. Vooral bij propranolol vaak meerdere malen per nacht wakker, na[lees meer...]re dromen en zwetend wakker worden. Sinds enkele weken heb ik nu ook een erg droge mond, wat vooral savonds opkomt eenmaal in bed. Ben wel erg blij met het effect , waarna mijn migraine van ruim 15 x per maand is gezakt naar ongeveer 4 x per maand, "Gewone " hoofdpijn niet meegeteld. Het overstappen op nieuwe medicatie is voor mij altijd prima , aangezien ik altijd het idee heb dat na een aantal jaren gebruik, de bijwerkingen meer en meer opkomen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum