Clusterhoofdpijn (15 meningen)
Atriumfibrilleren (6 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

23-07-2015 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
Ik heb glaucoom en kreeg oogdruppels (beta blokkers) die mijn hartslag weer onregelmatig maakten (3x opgenomen in het ziekenhuis op eerste hart hulp). Ik heb enkele hartmedicijnen uitgeprobeerd, maar ze verlaagden mijn hartslag heel erg (en veroorzaakten moeheid!!) en ik kreeg nog steeds onregelmatige hartslag. Verapamil bleek nog het beste werken (2 jaar lang gebruikt). O[lees meer...]ok al verlaagde al mijn bloeddruk en hartslag ook en veroorzaakte een vervelende verstopping. Echter kreeg ik ook met Verapamil soms ritmestoornissen, had weer een andere medicijn voor die gevallen gekregen (flecaidine). Mijn oogdruk werd steeds hoger, dus ik kreeg meer soorten en krachtigere druppels, de laatste half jaar het liefst maar 3 soorten. Een maand geleden ging het echt fout, en ik moest toen weer met ambulance naar het ziekenhuis. De hartspecialist heeft toen met mijn oogspecialist gesproken en heeft mij laten stoppen met de betablokker oogdruppels . Ook met Verapamil godzijdank! Ik had vroeger 3 oogdruppels en mijn oogdruk was toen nog steeds tussen de 19-26. Nu gebruik ik nog 2 uit de 3 druppels (maar geen betablokker meer) en geen Verapamil voor mijn hart en mijn oogdruk zakte wonderbaarlijk naar 14 (twee metingen). Dus het lijkt erop dat Verapamil heel slecht was voor mijn oogdruk. Ik had ook geen hartkloppingen sinds ik van die druppels af ben en mijn bloeddruk en hartslag zijn weer normaal. Ik heb mijn hartprobleem vaak met de oogarts besproken, maar hij zei dat ik toch met die betablokkers moest druppelen. Ook heb ik tegen de hartspecialist gezegd dat Verapamil slecht was voor mijn bloeddruk en verstopping veroorzaakte (dat is nog eens extra slecht voor glaucoom patienten). Die deed ook niets, totdat ik weer in het ziekenhuis belandde. Ik weet ook niet wat ik moet denken van de apotheker, wel 6,50 aftrekken voor nieuwe medicijnen, maar nooit waarschuwen of met de arts overleggen over bijwerkingen en tegenwerkende medicijnen! Tja, en dan maar volhouden dat de medische zorg in Nederland het beste is.. Als je iets maar hard genoeg en vaak genoeg zegt dan geloof je dat op het einde, dat heet propaganda.

21-07-2015 | Vrouw | 54
verapamil (120mg)
Hartritmestoornissen
Zodra ik opsta gaat mijn hart heel snel kloppen en zodra ik ga zitten, wordt het weer rustig. Zeer vermoeiend, ook hoofdpijn en kloppingen in de nek. En draaierig bij opstaan.

01-07-2015 | Man | 55
verapamil (120mg)
Hartritmestoornissen
Effectief en geen bijwerkingen. Het eige is sneller buiten adem, maar dat is logisch want dit middel verlaagd de hartslag.

26-02-2015 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Heb sinds een jaar een ICD. Deze is al 2 keer afgegaan door boezemfibrilleren, wat bij mij gepaard met een hoge hartslag boven de 200. Heb naast de Metoprolol ret. 125 mg en de Lanoxin 0,25mg, de Verapamil 240 mg gekregen. Sinds ik dit middel gebruik, ben ik niet vooruit te branden. Net of ik overal in tegengehouden wordt. Een constante druk op buik en borst. Na altijd beh[lees meer...]oorlijk actief te zijn met klussen, wandelen, fietsen en tennis, ben ik nu bijna een zombie die alleen maar op de bank zit. Binnenkort weer afspraak bij cardioloog om dit te bespreken.

21-05-2014 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Heb in 2009 pacemaker moeten krijgen wegens hartritmestoornis (sinis arrest). Na controle door cardioloog een fietstest gedaan en daar kwam uit dat het hart fluttert bij een hoog ritme. Hiervoor Metoprolol gekregen wat na zo'n anderhalf jaar niet meer te continueren was wegens de bijwerkingen. Daarna Verapamil 120 Sandoz retard voorgeschreven gekregen. Dat ging beter. Na e[lees meer...]en jaar verhoogd naar 240 mg, maar toen werd het na enkele maanden Actavis retard. De bijwerking die toen de doorslag gaf was een verminderde glucose tolerantie die zich uitte door onverklaarbare hypo's en hypers. Toevallig lees ik de nieuwste bijsluiter op internet van Augustus 2013 en ja het is een van de bijwerkingen. Nooit eerder vermeld dus. Wat een narigheid het medicijn kan veroorzaken. Bij mij kwamen de volgende bijwerkingen opeenvolgend: gewrichtspijn, dorst, veel plassen, zwaarlijvigheid, vocht in de enkels en knieën, pijn in de armen, verhoogd hartritme en depressie. Nu weer gehalveerd naar 120 en het gaat beter maar ben zeer wantrouwig nu voor verdere medicatie.

11-01-2014 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Slik het al jaren en heb nooit bijwerkingen gehad. Heb ook meestal maar 1 keer per jaar last van hartritmestoornissen.(stress) Verapamil bevalt GOED! Sterkte allemaal!

01-12-2013 | Vrouw | 42
Hartritmestoornis
Na 1 maand gebruik op advies van cardioloog gestopt ivm bijwerkingen waarvan de hele dag zweverig/duizelig zeer vervelend ook veel last van kortademigheid

08-05-2013 | Vrouw | 22
Hartritmestoornissen
Afgelopen weekend opgenomen in het ziekenhuis door een veelste hoge hartslag, linker arm die uitviel en kortademig. Verapamil voorgeschreven gekregen en heb heel veel opvliegers en word snachts hemaal bezweet wakker. Ook ben ik veel moe en duizelig. Ik heb ook nog steeds last van het overslaande gevoel van mijn hart en word ik af en toe nog goed beroerd. Iemand anders h[lees meer...]ier ook ervaringen mee?

Thyrax Duotab (849) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (545) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum