categorie

Bloeddruk - RAS combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - RAS combinaties

30-05-2022 | Vrouw | 68

20-04-2022 | Man | 61
perindopril / amlopdipine
Na verloop van tijd steeds grotere dosis nodig , van 5/5 naar 5/10 naar 10/10mg. Ik merk duidelijk dat mijn conditie enigszins geremd word. ik word sneller moe en kan niet meer zo hard fietsen, heeft ook een negatieve invloed op seksuele prestaties . Heb een normaal gezond gewicht, beweeg voldoende en leef redelijk gezond (matig alcoholgebruik en niet roken). Zelfs met[lees meer...] Coveram blijft mijn bloeddruk te hoog.

10-04-2022 | Vrouw | 64
Allergische reactie
Na 1 week inname van het product kreeg ik opgezwollen lippen (angio oedeem), en een zeer droge mond.

15-03-2022 | Man | 72

Ramipril/Hydrochloorthiazide

08-03-2022 | Man | 64
ramipril / hydrochloorthiazide
Ik kreeg eerst amlodipine, dat werd na 6 weken opgehoogd, verdubbeld. De bijwerkingen werden zo ernstig dat ik er mee moest stoppen. Toen overgestapt op ramipril maar helaas gaat ook dat niet goed. Zoals boven beschreven, vocht vast houden en veel pijn, een zwaar en moe gevoel in de gewrichten en niks was meer leuk.

04-02-2022 | Man | 52
perindopril / amlopdipine
Kort na het starten met dit medicijn lastige hoofdpijn. Heb enkele jaren geleden een ernstig hartinfarct gehad en stents en bypass operatie gehad. Goed revalideerd en dusdanig een goed leven terug kunnen opbouwen. Jammer genoeg iets meer dan een jaar geleden GPA diagnose bekomen, nier insufficiëntie en daarvoor ook in behandeling. Eerlijkheidshalve geef ik mee dat deze [lees meer...]behandeling geen lachertje is en op zich al veel bijwerkingen geeft, maar mits de juiste opvolging en medicatie voor de bijwerkingen leefbaar. De horror begon toen ik na een paniekaanval van coversyl 5 mg plots op 10/10 coveram werd gezet. Uiteraard besef ik dat niet iedereen dezelfde medicatie en voorgeschiedenis heeft, maar heb dus blijkbaar een intollerantie voor Amplofipine … Wat begon met moeilijker ademen, ernstige reflux en pijn middenrif, ging verder en moest gedurende de nacht vaker plassen als overdag. Had contact genomen met een arts en uiteraard werd me gezegd de medicatie door te zetten, wat ik jammer genoeg ook deed. Vandaag bij de huisarts geweest en had reeds zelf deze medicatie gestopt (3 dagen). De drukking op de borst is beter, kan ook weer doorademen. De andere symptonen zijn deels nog volledig aanwezig, andere ietsje minder. Wat een oplichting dat ik na weken van depressief voelen, vandaag weer vlotjes kon wandelen, en 40 minuten cardio training kon doen, voel me enorm opgelucht en zal blij zijn dat dit medicijn over 12 dagen circa volledig uit mijn lichaam zal zijn. (Halfwaardetijd 30 tot 50 uren, dus circa * 5). Tip : als u dit medicijn neemt en plots heel veel bijwerkingen krijgt, die het leven ondraaglijk maken hebt u mogelijks ook een intollerantie voor amplodipine. Als u met dit medicament zelf goed bent wens ik u van harte nog vele gezonde en goede jaren, Mvg, Eric

Perindopril / Indapamide

04-02-2022 | Man | 80
perindopril / indapamide
Zie, welke bijwerkingen. Vervolg daarvan. Door onmiddellijk op een divan te gaan liggen stopte binnen een paar minuten de uitbreiding en daaropvolgend voelde het alsof de krampen langzaam uit mijn lichaam verdwenen. Op het ergste moment dacht ik werkelijk dat het mijn einde betekende.

10-09-2021 | Man | 63

18-08-2021 | Man | 74

16-08-2021 | Man | 68
Bloedverdunnen

Belsar

15-07-2021 | Man | 60
olmesartan medoxomil / hydrochloorthiazide
Van alle bloeddrukverlagers die ik de laatste 8 maanden gehad heb (Aprovel,Atacand,Micardis) is de Belsar 20 mg nog het beste.Heb maandenlang geen enkele bijwerking gehad, maar de laatste maand bijna constant beenkrampen en enkelpijn.

10-07-2021 | Vrouw | 74
perindopril / amlopdipine
Sinds het gebruik vaak toch een onrustig gevoel in mijn lijf. Ergste hindernis die keelaandoening met hoesten, benauwdheid en veel slijmvorming. Ik woon overigens in Frankrijk, heb een Franse cardioloog die mij dit medicijn voorschreef zo’n twee maanden geleden.

CoAprovel

07-07-2021 | Man | 69
irbesartan / hydrochloorthiazide

Capenon

30-06-2021 | Man | 70

25-05-2021 | Vrouw | 48
lisinopril / hydrochloorthiazide
Helpt bij mij goed, voor zover ik weet geen bijwerkingen, wel in het begin maar dat duurde ongeveer een week.

24-05-2021 | Man | 69
lisinopril / hydrochloorthiazide
nooit weer die troep ik was een wrak < nergens geen zin meer in , impotent duizelig vreselijke diaree , en onder de uitslag het hele lichaam zat er onder, prednison ,zalf niks hielp . nu na dikke maand bijna schoon veel beter in mijn hoofd ,nooit weer

Combisartan

21-05-2021 | Man | 54
valsartan / hydrochloorthiazide
Lastig is dat je de 1 e 2/3 uur na inname veel moet plassen. Lastig bij het boodschappen doen. Of als je onderweg gaat

Co-Diovan

09-05-2021 | Man | 60
valsartan / hydrochloorthiazide

20-04-2021 | Man | 78
irbesartan/hydrochloorthiazide
Gebruik 20 jaar bevalt mij prima Bij ontdekken van mij hogebloeddruk eerst enalapril gehad,heb er psoriasis aan overgehouden.

Sevikar

26-01-2021 | Man | 68
olmesartan/amlodipine
mijn bloeddruk is door het gebruik gewoon goed, maar.....ik heb behoorlijk dikke enkels en ook dikke polsen. Door het vocht is bijna geen vuist te maken. Ga toch vragen om een ander bloeddrukmiddel

13-01-2021 | Vrouw | 64
lisinopril / hydrochloorthiazide
Na een mogelijke tia en veel te hoge bloeddruk kreeg ik lisinopril voorgeschreven. Na korte tijd begon ik te kuchen en ook al vrij snel sliep ik af en toe erg slecht en kreeg ik last van duizelingen. na halvering van de dosis ging het iets beter maar na verloop van een paar maanden kreeg ik ook last van huiduitslag met vreselijke jeuk.

Exforge HCT

09-01-2021 | Man | 75
amlodipine / valsartan / hydrochloorthiazide

05-01-2021 | Man | 70

Sevikar

23-12-2020 | Vrouw | 74

01-10-2020 | Vrouw | 81
losartan / hydrochloorthiazide
Merk sandoz. Zeer ernstige kriebelhoest, al 10 dagen na eerste gebruik.

09-09-2020 | Man | 54
Hypertensie
Amlodipine gestopt ivm maagzuur/slokdarmbeschadiging. Losartan voorgeschreven, bloeddruk weer veel te hoog terwijl dit met Amlodipine wel onder controle was.

27-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Zeer sterke gewichtstoename, werd er en ben er nog heel erg inmobiel van en zeer veel vocht vasthouden. Daar waarvoor ik deze heb voorgeschreven gekregen had totaal niet zijn werking.

26-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Bloeddruk zakte niet, oedeem werd zelfs erger. Maar het ergste was een enorme gewichtstoename van wel 10 kg in half jaar. Dringend gevraagd om deze te mogen stoppen, cardioloog was het hier direct meer eens

08-08-2020 | Vrouw | 64
lisinopril / hydrochloorthiazide
gebruik het nu 3 weken nergers geen zin meer aan alleen maar moe en een slap gevoel

Perindopril / Amlodipine

22-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril / amlodipine
Nierinsufficiëntie
Perindopril. Zeer stijve spieren en pijnlijke gewrichten als bijwerking. Tintelende tenen en vingers.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5684)
Anticonceptie - overig (4185)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2621)
Pijn - morfine-achtigen (2383)
ADHD - psychostimulantia (2344)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2138)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1376)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1350)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1316)
Depressie - antidepressiva TCA (1148)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)