categorie

Bloeddruk - RAS combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - RAS combinaties

09-09-2020 | Man | 54
Hypertensie
Amlodipine gestopt ivm maagzuur/slokdarmbeschadiging. Losartan voorgeschreven, bloeddruk weer veel te hoog terwijl dit met Amlodipine wel onder controle was.

27-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Zeer sterke gewichtstoename, werd er en ben er nog heel erg inmobiel van en zeer veel vocht vasthouden. Daar waarvoor ik deze heb voorgeschreven gekregen had totaal niet zijn werking.

26-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Bloeddruk zakte niet, oedeem werd zelfs erger. Maar het ergste was een enorme gewichtstoename van wel 10 kg in half jaar. Dringend gevraagd om deze te mogen stoppen, cardioloog was het hier direct meer eens

08-08-2020 | Vrouw | 64
lisinopril / hydrochloorthiazide
gebruik het nu 3 weken nergers geen zin meer aan alleen maar moe en een slap gevoel

22-07-2020 | Vrouw | 53
Nierinsufficiëntie
Perindopril. Zeer stijve spieren en pijnlijke gewrichten als bijwerking. Tintelende tenen en vingers.

11-07-2020 | Man | 61
Hypertensie
Door internist voorgeschreven terwijl al bekend was dat hydrochloor ode niet werk bij mij was al overgestapt naar Furosemide maar internist vond het belangrijk om weer hydrocloortiazide te geven. Hypertensie is ook niet verbeterd na het wijzigen had eerst ramipril. Waarmee ik veel minder bijwerkingen had.

20-05-2020 | Vrouw | 66
Hartkramp
Ik heb geregeld een droge tot zeer droge mond en heb daarom altijd een flesje met een beetje water bij me. Voor het overige heb ik geen bijwerkingen

05-05-2020 | Man | 54
lisinopril / hydrochloorthiazide
in de eerste instantie hiepen ze niet genoeg , maar na een week of 6 slikken krijg ik nu ook klachten dat ik steeds meer moet plassen en incontinentie klachten , diaree , hoofdpijn duizeligheid , slappe knieen ernstige vermoeidheid , heel snel moe

24-02-2020 | Vrouw | 31
losartan / hydrochloorthiazide
Door apotheek overgezet van Mylan naar PCH. Nu drie dagen verder en een ontzettend warm, rood hoofd. Ik zie er niet uit en voel me erg ongelukkig. Zo kan ik toch niet op mijn werk verschijnen? Met Mylan had ik deze klachten niet.

17-02-2020 | Man | 68

Coveram

14-02-2020 | Man | 68
perindopril / amlopdipine
Drie jaar geleden had ik een ablatie wegens hartkloppingen. Drie maanden gelden stelde de huisarts hoge bloeddruk vast (boven 150/100) en moest ik starten met Coveram 5. Het duurde +- een maand voor de bloeddruk daalde onder 140/90). Maar hoe langer ik die Coveram neem hoe meer jeuk ik krijg. Eerst een weinig op mijn hoofd, daarna op de rug. Op mijn rug is het nu om g[lees meer...]ek te worden van de jeuk.

13-02-2020 | Man | 67
lisinopril / hydrochloorthiazide
Heb een tijd Approvel geslikt tegen hoge bloeddruk. Was voor mij prima en had weinig bijwerkingen. Totdat de verzekering het niet meer betaalde. Een jaar geleden overgestapt op deze troep en mocht ik de bijwerkingen ook voor lief nemen. Hoesten, uitslag met jeuk gepaard gaande, erectieproblemen, stemmingswisselingen en een afwezi gevoel. Ik ben er nu mee opgehouden. Gelukk[lees meer...]ig geen bijwerkingen meer. Dit middel is erger dan de kwaal!

22-01-2020 | Vrouw | 57
Hypertensie
Na het innemen van deze medicatie kon in binnen 2 dagen niet meer lopen van de pijn die in mijn ledematen en rug heel de dag raasde.

Enalapril / Hydrochloorthiazide

22-01-2020 | Vrouw | 57
enalapril / hydrochloorthiazide
Hypertensie
Sinds ik deze medicatie gebruik kan ik geen normaal gesprek voeren zonder meerdere keren te hoesten, urineer ook vaak kleine beetjes tijdens zo een hoestbui waardoor ik niet graag naar buiten ga of op bezoek bij een ander, ondanks nieuwe bril en lenzen kan ik vaak mijn hobby niet meer uitoefenen omdat ik niet goed zie op 30 cm afstand, wat ik voor het gebruik wel kon.

13-01-2020 | Man | 69
lisinopril / hydrochloorthiazide
Tbv hoge bloeddruk en nierstenenvorming zijn deze medicijnen voor lang gebruik (6 jaren) bij mij goed bevallen en ik neem ze nog steeds dagelijks in. Mijn ervaring met deze medicijnen zijn van het fabrikaat Sandoz (SDZ)

Ramipril/Hydrochloorthiazide

20-11-2019 | Man | 67
ramipril / hydrochloorthiazide
Perifeer arterieel vaatlijden

Enalapril / Lercanidipine

21-10-2019 | Vrouw | 72
enalapril / lercanidipine
Bloedarmoede
Gebruik Lercanidipine een maand en heb veel bijwerking er van zoals piepende ademhaling en pijn in de rug en borst. ben er nu meteen mee op gehouden.

17-10-2019 | Vrouw | 36
losartan / hydrochloorthiazide
Enorm veel spierklachten , vermoeidheid, stijfheid , alsof ik elke avond griep had . Paniek aanvallen, angst. Bloed laten prikken ck waarde veel te hoog ( spierafbraak) en dat allemaal in 1 jaar tijd wat een verschrikkelijk medicijn!

03-10-2019 | Man | 68
Hartinfarct

28-08-2019 | Man | 76
perindopril / amlodipine
Na ontdekking dat de problemen in dit product moesten zitten, gestopt. Na 5 dagen is de jeuk bijna geheel weg. Nu oedeem, exceem en erugkeer spierkracht nog. DIT IS EEN GEVAARLIJK MIDDEL waar voorschrijver had moeten waarschuwen om 2 maanden ellende te voorkomen.

26-08-2019 | Man | 58

13-07-2019 | Vrouw | 53
lisinopril / hydrochloorthiazide
Na 2,5 maand is de bloeddruk die eerst heel hoog was en niet op een natuurlijke behandeling reageerde op normale waarden gekomen. Ik gebruik wel dagelijks extra orthomoleculaire vitamines en mineralen als zink en magnesium tabletten welke goed door het lichaam opgenomen worden waardoor ik bijna geen bijwerkingen heb. Af en toe wel vermoeid of slaperig. Kan hier mee leven.

25-06-2019 | Vrouw | 50
losartan / hydrochloorthiazide
Ga vanaf morgen alleen losartan gebruiken,ben benieuwd of het helpt voor een aantal bijwerkingen

MicardisPlus

16-06-2019 | Vrouw | 74
telmisartan / hydrochloorthiazide
Ik had een bloeddruk van 190 - 100. Ik gebruik dit middel nu iets meer dan een maand. Nergens last van en mijn bloeddruk is prima 135 - 65 .

03-06-2019 | Vrouw | 69
losartan / hydrochloorthiazide
Moest overstappen omdat Valsartan eruit was. Men zegt dat de pillen hetzelfde zijn, maar waarom dan NIET in de zon, GEEN UV stralen, wel bruine vlekken, en sinds kort puntbloedstipjes op de raarste plaatsen: armen, bovenlip, rechter neusvleugel. Ben er nog niet achter of ik naar de dokter moet of niet.

27-05-2019 | Man | 70
lisinopril / hydrochloorthiazide
3 maanden geleden terug gekomen uit indonesie met een vervelende kriebelhoest ,dokter zei virus. mijn longspecialist gaf na drie maanden pretnison hielp niks vroeg mijn medicijnen lijst waaronder lisonipril.heeft mij zojuist gezegd onmiddellijk stoppen met lisonipril en mij beloofd binnen twee dagen niet meer te hoesten,dus ben benieuwd,sommigge mensen hebben na tien jaar [lees meer...]dit te slikken er in eens last van, ik heb het altijd koud en stook in huis 23 graden.

20-05-2019 | Vrouw | 69
lisinopril / hydrochloorthiazide
Na Valsartan overgestapt op lisinopril, daarmee opgehouden wegens diarree. Nu Losartan kalium en meteen weer diarree

19-05-2019 | Man | 63

Fosinopril / Hydrochloorthiazide

17-05-2019 | Vrouw | 66
fosinopril / hydrochloorthiazide
Hoop nu eens een medicijn te vinden zonder bijwerking van oedeem, droge huid en loopneus, wordt er helemaal gek van!

07-05-2019 | Man | 69
losartan / hydrochloorthiazide

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)