categorie

Bloeddruk - RAS combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - RAS combinaties

13-07-2019

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Na 2,5 maand is de bloeddruk die eerst heel hoog was en niet op een natuurlijke behandeling reageerde op normale waarden gekomen. Ik gebruik wel dagelijks extra orthomoleculaire vitamines en mineralen als zink en magnesium tabletten welke goed door het lichaam opgenomen worden waardoor ik bijna geen bijwerkingen heb. Af en toe wel vermoeid of slaperig. Kan hier mee leven.
25-06-2019

Losartan / Hydrochloorthiazide (losartan / hydrochloorthiazide)

Ga vanaf morgen alleen losartan gebruiken,ben benieuwd of het helpt voor een aantal bijwerkingen
16-06-2019

MicardisPlus (telmisartan / hydrochloorthiazide)

Ik had een bloeddruk van 190 - 100. Ik gebruik dit middel nu iets meer dan een maand. Nergens last van en mijn bloeddruk is prima 135 - 65 .
03-06-2019

Losartan / Hydrochloorthiazide (losartan / hydrochloorthiazide)

Moest overstappen omdat Valsartan eruit was. Men zegt dat de pillen hetzelfde zijn, maar waarom dan NIET in de zon, GEEN UV stralen, wel bruine vlekken, en sinds kort puntbloedstipjes op de raarste plaatsen: armen, bovenlip, rechter neusvleugel. Ben er nog niet achter of ik naar de dokter moet of niet.
27-05-2019

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

3 maanden geleden terug gekomen uit indonesie met een vervelende kriebelhoest ,dokter zei virus. mijn longspecialist gaf na drie maanden pretnison hielp niks vroeg mijn medicijnen lijst waaronder lisonipril.heeft mij zojuist gezegd onmiddellijk stoppen met lisonipril en mij beloofd binnen twee dagen niet meer te hoesten,dus ben benieuwd,sommigge mensen hebben na tien jaar [lees meer...]dit te slikken er in eens last van, ik heb het altijd koud en stook in huis 23 graden.
20-05-2019

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Na Valsartan overgestapt op lisinopril, daarmee opgehouden wegens diarree. Nu Losartan kalium en meteen weer diarree
19-05-2019

17-05-2019

Fosinopril / Hydrochloorthiazide (fosinopril / hydrochloorthiazide)

Hoop nu eens een medicijn te vinden zonder bijwerking van oedeem, droge huid en loopneus, wordt er helemaal gek van!
07-05-2019

24-04-2019

Sevikar (olmesartan/amlodipine)
Bloedverdunnen

12-04-2019

Ramipril/Hydrochloorthiazide (ramipril / hydrochloorthiazide)

De fabrikant van mijn Triatec is Sanofi maar die staat helaas niet in uw lijst, dus heb ik maar een andere ingevuld
03-04-2019

Coveram (perindopril / amlopdipine)

Vroeger nam ik Coversil en dat hielp me niet. Nu voorschrift van de dokter en overgestapt naar Coveram 10/5 en bloeddruk terug normaal ... ongeveer 13 over 8
29-03-2019

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)

Het medicijn perindopril heb ik best wel lang gebruikt totdat het niet meer voldoende hielp. Toen ben ik er amlodipine bij gaan gebruiken daardoor bleef mijn bloeddruk weer op peil. Totdat ik ging hoesten, de longarts heeft via de cardioloog geregeld dat ik kon stoppen met de perindopril, maar ik moest dan wel amlodipine 10mg gaan slikken, maar daar ging ik van blozen en k[lees meer...]reeg ik hele dikke pijnlijke voeten wat niet prettig was. de cardioloog heeft me toen candesartan voorgeschreven.
23-03-2019

Coveram (perindopril / amlopdipine)

is het enige medicament dat werkt momenteel om men bloeddruk naar beneden te krijgen vorige medicatie werkte onvoldoende nml coversyl
05-03-2019

Hartklep aandoening

03-02-2019

Co-Diovan (valsartan / hydrochloorthiazide)

Heb deze van de Apotheek gehad omdat mijn vorige merk kankerverwekkende stoffen bevat.
12-12-2018

Hartfalen

na experimenteren (bijwerkingen) ik gebruik nu amplodipine 5 mg samen met Hydrochloorthiazide 12.5 mg. Dit gebruik ik nu een half haar, echter nu sinds 3 maanden heb ik zeer ernstige haaruitval (het kan, maar komt zeer zelden voor) Alleen ik heb het! Echter mijn bloeddruk is met deze medicijnen op een normaal niveau beland, waar ik heel blij mee ben. Een kaal hoofd is[lees meer...] afschuwelijk, hoe nu verder..... ben inmiddels onder specialistische behandeling, maar die weten het ook niet....
28-11-2018

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)

ik heb verschillende merkengeprobeerd kreeg veel bijwerken zoals pijnlijkebenen dikke voeten en hoofd pijngebruik nu een ander merk aurobindo heb alleen nog wel eens hoofdpijn
13-10-2018

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)

Ik slik sinds maart amlodipine, plus andere bloeddrukverlagers, heb een aorta dissectie, bloeddruk mag maar 120/70 zijn de rest van mijn leven, heb 4 medicijnen, wegens medicijn intolerantie door ziekte van Lyme kan ik bijna niets verdragen, amlodipine moet ik dus nemen, er schijnt geen alternatief te zijn. Bètablokkers kan al helemaal niet na 20 minuten is het al mis,[lees meer...] heb contrastvloeistof allergie en die wordt bij elke scan erger. Ik slaap nog maar 2 nachten per week, zit er helemaal doorheen, heb ook veel rug krampen en artrose erbij. Slik slaappillen die helpen ook niet. Dan is mijn tandvlees helemaal ontstoken ook de wangen en lippen en tanden doen pijn. [ kunnen zelfs verschuiven van dit middel, ben er helemaal klaar mee, maar kan geen kant op.
15-09-2018

Perindopril / Indapamide (perindopril / indapamide)

Ik gebruik inmiddels ca. 3 jaar deze combinatie van Indapamide en Periondpril en na enige opstart issues (soms kriebelhoest en soms effect op stem (moeilijker kunnen spreken)) ervaar ik al jaren geen bijwerkingen meer en houdt dit middel mijn bloeddruk netjes onder controle (gemiddeld 82/135 over 35 metingen (s'ochtends en 's middags). Ik ben dus een zeer tevreden gebruik[lees meer...]er. Het is jammer dat momenteel de combinatie niet meer in 1 tablet wordt geleverd.
31-08-2018

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)

Gebruik het middel nu al een tijdje, ik heb er geen maakbare bijwerkingen van. De effectiviteit van Perindopril is volgens mij nihil en heeft weinig invloed op mijn bloeddruk.
20-08-2018

Coveram (perindopril / amlopdipine)

Na een week ziekenhuis met 14/22 bloeddruk overgestapt op Coveram. Na enkele maanden veel kuchen, ook 's nachts en benen die vermoeid zijn na enkele inspanningen. Kriebelhoest wordt erger, maar huisarts wil geen andere medicatie geven.
01-08-2018

Hypertensie

18-07-2018

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)

Heel veel bijwerkingen Amlodipine 5mg niet normaal ademhalingsproblemen.
12-07-2018

Telmisartan / Hydrochloorthiazide (telmisartan / hydrochloorthiazide)

ik ben begonnen met Micardis plus heb dit jaren geslikt zonder al te veel problemen. Alleen bij aanvang een maand erge hoofdpijn (migraine) maar dat ging al snel over. Echter nu krijg ik iedere 3 maanden het medicijn van een andere leverancier en van de drie maanden heb ik 1 maand hoofdpijn. Aangegeven dat ik altijd dezelfde fabrikant wil (dus gewoon van de werkzame stof)[lees meer...] Echter nu is er steeds een leveringsprobleem waardoor ik toch iedere keer medicatie van een andere fabrikant krijg met als gevolg dat ik steeds migraine heb.....hierdoor overweeg ik zelfs te stoppen met de medicatie.
12-05-2018

04-05-2018

Candesartan / Hydrochloorthiazide (candesartan / hydrochloorthiazide)

Na allerhande andere middelen gebruikt te hebben ter vermindering /voorkoming van migraine (naast Sumatriptan tijdens migraine) heb ik via de neuroloog dit middel gekregen. In tegenstelling tot alle eerdere middelen totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb absoluut veel minder last van aanvallen en zijn de aanvallen ook veel minder erg (goed te onderdrukken met Sumatripta[lees meer...]n). Ik gebruik , na diverse doseringen gebruikt te hebben, 12mg per dag. Op advies van de neuroloog neem ik het voor het slapen in (om bijwerkingen te voorkomen).
24-04-2018

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

eek avond hoesten ende hele dag koud over het hele lichaam met name handen en voeten
18-04-2018

Irbesartan/Hydrochloorthiazide (irbesartan/hydrochloorthiazide)

Gewichtstoename en opgeblazen hoofd.
23-03-2018

Lisinopril/Hydrochloorthiazide (lisinopril / hydrochloorthiazide)

Nog geen ervaringen, 40 mg per dag. Uit America tabletten 40 mg. Niet leverbaar in Nederland. Wat zijn de ervaringen? [redactie mijnmedicijn: waardering op gemiddeld ingesteld omdat men nog niet is begonnen aan medicatie]

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4741)
Anticonceptie - overig (3489)
Cholesterol (2741)
Depressie - antidepressiva overig (2547)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2077)
Pijn (1880)
Verslavingsziekten (1785)
ADHD - psychostimulantia (1755)
Bloeddruk - betablokkers (1569)
Maagzuur - protonpompremmers (1489)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1091)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1050)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1042)
Depressie - antidepressiva TCA (977)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (910)