categorie

Bloeddruk - RAS combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - RAS combinaties

09-03-2024 | Man | 59

winderigheid impotentie harde ontlasting

Diverse andere middelen geprobeerd door de jaren heen. Losartan werkt bij mij amper maar wel flinke bijwerkingen! Impotentie en winderigheid zijn niet echt aantrekkelijk voor een partner. Stoppen? Tsja hoge BD is ook slecht en andere middelen geven nog ergere bijwerkingen (hoestbuien, loszittende tanden, depressie, enorme spierpijn en vermoeidheid). Losartan is dan nog soo[lees meer...]rt van minst slechte…

Belsar

23-02-2024 | Vrouw | 70
olmesartan medoxomil / hydrochloorthiazide

duizeligheid

i k neem alle dagen bij ontbijt 1x belsar 40 mg na de middag duiziligheid en slaperigheid

11-01-2024 | Man | 70

22-12-2023 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Door nierinsufficiëntie terug overgeschakeld van Belsar plus naar Belsar 20 op advies van Phrenologe. Geen resultaat en dus Belsar 40. Terug hoge bloeddruk . Terug naar Belsar plus en opnieuw normale bloeddruk.

Exforge HCT

12-12-2023 | Man | 67
amlodipine / valsartan / hydrochloorthiazide
Ik gebruik merkloze.

24-08-2023 | Man | 59
Hoge bloeddruk
Ben dit medicijn gaan gebruiken na een hartaanval

17-07-2023 | Vrouw | 76
Hoge bloeddruk
hoge bloeddruk ,opeens ernstiger, vandaar een combinatie van 3 medicijnen. ik vind het niet goed , te veel aanslag op mijn lijf.weer een farmaceutisch grapje denk ik. het zal heus wel kloppen wat men wetenschappelijk heeft vastgesteld.Maar ik vind het een heelonprettig idee dat er chemische troep in mijn lijf komt.Ik had al metoprolol ,en nu 2 andere pillen erbij. Amlodi[lees meer...]pine 4 mg en en Losartankalium 50 mg.

18-06-2023 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Bij de inname van 50 mg losartan in combinatie met 7,5 mg aripiprazol en 10 mg ecitalopram werd ik ernstig depressief 2 dgn. Na stoppen met losartan ging dit gelukkig weer weg! Nooit meer losartan voor mij!!

Cosimil

17-06-2023 | Man | 69
perindopril / indapamide
Hoge bloeddruk
GEBRUIKTE HET AL PAAR WEKEN, OMDAT IK OOK EEN ANDERE MEDICIJN HAD, NIEUWE VERPAKKING, ANDERE FABRIEK, DACHT IK DAT HET VAN DIE MEDICIJN KWAM. NU IK HEB NAGEZOCHT, BLEEK HET DAT IK ER MAAG, BUIKPIJN, DARM, KLACHTEN VAN, PERINDOPRIL KREEG. VINDT DIT NIET EEN LEKKERE, MEDICIJN BLOEDDRUK. WIE HEEFT HIER OOK ERVARING MEE.

Enalapril / Lercanidipine

26-05-2023 | Vrouw | 33
enalapril / lercanidipine

22-05-2023 | Vrouw | 23
Hoge bloeddruk
Zeer goed medicijn Geen last meer van onregelmatige hartslagen en mijn bloeddruk is nu onder controle Zou ze wel echt met water innemen want de medicijnen zijn enorm vies

15-05-2023 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Slik ze nu 3 dagen, Avond 1 prima, ijskoude voeten s'nachts. Snel uitgewerkt. Dag 2 opstandig géén hartkloppingen maar kon ook géén grens meer aangeven door dat ik géén hartkloppingen meer voel. Dag 3 spierpijn lamlendig en depressief moet een maand door slikken maar heb de neiging ermee te stoppen.

14-05-2023 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Sinds de medicatie 10 mg heb ik lat van zware armen en benen, kan de trap niet meer zomaar even op en af lopen zonder met vermoeide benen te hebben. Handen en vingers tintelen als een gek waardoor ik regelmatig even niks kan. De steken in mijn voorhoofd vind ik erg eng daar ik niet goed weet wat er dan speelt. Hopelijk gaan deze nare gevoelens over?

Enalapril / Lercanidipine

12-04-2023 | Man | 74
enalapril / lercanidipine

Belsar

06-03-2023 | Vrouw | 64
olmesartan medoxomil / hydrochloorthiazide
Hypertensie
Gemakkelijk in te nemen. Helpt goed. Nu normale bloeddruk. Hopelijk gaat de vermoeidheid voorbij.

Capenon

24-12-2022 | Vrouw | 50
olmesartan/amlodipine

16-12-2022 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Bloeddruk is heel goed en stabiel.

14-12-2022 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Ik vergeleek de pijnlijke jeukaanvallen een beetje als je in een bos netels zou vallen .. Ik heb er 6 maand mee rondgelopen voordat ik dacht aan coveram en coversyl .. ik heb beide genomen .. eerst coversyl en daarna coveram. Nu al 2 maand gestopt en na 2 weken was ik eindelijk jeukvrij .. Nu nog steeds op zoek naar een middel dat even goed werkt als coveram 5/5 Mi[lees meer...]jn bloeddruk is nu terug 150 op 100 😫 met hoofdpijn als gevolg ..

04-12-2022 | Man | 77
TIA
Enkele keren een TIA/CVA gehad en sindsdien (2012) neem ik dit al. Eerste jaren geen probleem geweest en sinds een jaar of 5 a 6 begonnen de bijwerkingen toe te nemen, momenteel zodanig dat ik bijna niet meer kan functioneren.

13-10-2022 | Man | 47
Hoge bloeddruk
Het werkt of niet... soms duurt het even vooraleer we effect hebben. Ik ben ervan overtuigd dat medicatie soms een 'ideaal moment' heeft. Bij voorbeeld Zyloric (allopurinol) lijkt me eerder een 'urinezuur-opkuiser' en is dus best 's avonds. Een bloeddrukremmer lijkt me dan weer meer aangewezen in de ochtend nog voor de stress toeslaat (het aanhouden van 'rust'). ik ben ges[lees meer...]tart met 's ochtends voor het ontbijt en heb minder angst op de fiets. Coveram 's avonds en ik had angst op de fiets. Ik heb inderdaad de indruk dat zware ACE de sportieve prestaties onderdrukt. Ik had jaren terug een andere, zware en moest vragen aan de huisarts om hiermee te stoppen want het hinderde bij het fietsen.

05-10-2022 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Sinds een jaar slik ik enalapril wegens veel te hoge Bloeddruk . De eerste weken ging het goed ,daarna begon de ellende . Sterk verlaagde kalium , een droge mond en de hele dag prikkelhoest . Ook bij liggen en opstaan duizelig .

Actelsar

19-09-2022 | Man | 62
telmisartan/hydrochloorthiazide
Hoge bloeddruk
Hi wat ik niet snap is waarom de bloeddruk omhoog gaat waneer ik deze hydrochloorthiazide slikt hier een voorbeeld met de hydrochloorthiazide meting 1 is 138/84,54 meting 2 134/87/54 dit is met hydrochloorthiazide en zonder hydrochloorthiazide meting 1>>>> 1 129/82/50 meting 2>>127/83/52 deze bloeddruk is veel beter dan met de hydrochloorthiazide die had ingenomen >> hoe k[lees meer...]an dit? en ik fitness 4 dagen in de week ik ben 62

16-08-2022 | Vrouw | 67

CoAprovel

05-08-2022 | Vrouw | 55
irbesartan / hydrochloorthiazide
Hoge bloeddruk
Ik slikte 17 jaar de Coaprovel. Ik ben altijd tevreden geweest. Ik slik meer medicijnen omdat ik meer aandoeningen heb. Ik ben moeten stoppen met de Coaprovel omdat die vervuild waren. En ze uit de handel zijn. Ik vindt dat erg jammer omdat ik erg tevreden geweest ben. Ook met de Acetylsalicylzuur gaven ze geen bijwerkingen.

30-05-2022 | Vrouw | 68

20-04-2022 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Na verloop van tijd steeds grotere dosis nodig , van 5/5 naar 5/10 naar 10/10mg. Ik merk duidelijk dat mijn conditie enigszins geremd word. ik word sneller moe en kan niet meer zo hard fietsen, heeft ook een negatieve invloed op seksuele prestaties . Heb een normaal gezond gewicht, beweeg voldoende en leef redelijk gezond (matig alcoholgebruik en niet roken). Zelfs met[lees meer...] Coveram blijft mijn bloeddruk te hoog.

Irbesartan/Hydrochloorthiazide

10-04-2022 | Vrouw | 64
irbesartan/hydrochloorthiazide
Allergische reactie
Na 1 week inname van het product kreeg ik opgezwollen lippen (angio oedeem), en een zeer droge mond.

15-03-2022 | Man | 72

Ramipril/Hydrochloorthiazide

08-03-2022 | Man | 64
ramipril / hydrochloorthiazide
Hoge bloeddruk
Ik kreeg eerst amlodipine, dat werd na 6 weken opgehoogd, verdubbeld. De bijwerkingen werden zo ernstig dat ik er mee moest stoppen. Toen overgestapt op ramipril maar helaas gaat ook dat niet goed. Zoals boven beschreven, vocht vast houden en veel pijn, een zwaar en moe gevoel in de gewrichten en niks was meer leuk.

04-02-2022 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Kort na het starten met dit medicijn lastige hoofdpijn. Heb enkele jaren geleden een ernstig hartinfarct gehad en stents en bypass operatie gehad. Goed revalideerd en dusdanig een goed leven terug kunnen opbouwen. Jammer genoeg iets meer dan een jaar geleden GPA diagnose bekomen, nier insufficiëntie en daarvoor ook in behandeling. Eerlijkheidshalve geef ik mee dat deze [lees meer...]behandeling geen lachertje is en op zich al veel bijwerkingen geeft, maar mits de juiste opvolging en medicatie voor de bijwerkingen leefbaar. De horror begon toen ik na een paniekaanval van coversyl 5 mg plots op 10/10 coveram werd gezet. Uiteraard besef ik dat niet iedereen dezelfde medicatie en voorgeschiedenis heeft, maar heb dus blijkbaar een intollerantie voor Amplofipine … Wat begon met moeilijker ademen, ernstige reflux en pijn middenrif, ging verder en moest gedurende de nacht vaker plassen als overdag. Had contact genomen met een arts en uiteraard werd me gezegd de medicatie door te zetten, wat ik jammer genoeg ook deed. Vandaag bij de huisarts geweest en had reeds zelf deze medicatie gestopt (3 dagen). De drukking op de borst is beter, kan ook weer doorademen. De andere symptonen zijn deels nog volledig aanwezig, andere ietsje minder. Wat een oplichting dat ik na weken van depressief voelen, vandaag weer vlotjes kon wandelen, en 40 minuten cardio training kon doen, voel me enorm opgelucht en zal blij zijn dat dit medicijn over 12 dagen circa volledig uit mijn lichaam zal zijn. (Halfwaardetijd 30 tot 50 uren, dus circa * 5). Tip : als u dit medicijn neemt en plots heel veel bijwerkingen krijgt, die het leven ondraaglijk maken hebt u mogelijks ook een intollerantie voor amplodipine. Als u met dit medicament zelf goed bent wens ik u van harte nog vele gezonde en goede jaren, Mvg, Eric

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)