atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

19-08-2019 | Man | 48
Hoog cholesterol
Slik nu al heel lang Atorvastatine 20 MG omdat mijn cholesterol iets wat te hoog is , Maar de pijn in mijn lichaam is niet meer te harden helse spierpijn en krampen in de borstkas , mijn rechterarm is nu ook niet meer te gebruiken , Nu hoorden ik dat dit meschien wel is door de Atorvastatine kon komen , heb hier het een en ander over uit gezocht betreft de bijwerking[lees meer...]en . alles wat staat geschreven heb ik ,

01-06-2019 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.

27-05-2019 | Man | 68
atorvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.

14-05-2019 | Vrouw | 72
Cholesterol
kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.

08-05-2019 | Man | 53
Hoog cholesterol
Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

21-04-2019 | Man | 53
Hoog cholesterol
Sinds ik enkele maanden Alvastatine gebruik heb ik last van pijn in de heupen, draai 'snachts van de ene zij op de andere. Gewichtstoename door vochtvasthouden, spierpijnen, voel me een man van 70 in plaats van 53. Totaal geen uithoudingsvermogen meer. Piep in oren is luider geworden, word er gewoon gek van! Ik ga nu stoppen met deze troep en zal dan zien of de bijwerki[lees meer...]ngen verdwijnen en dan als controle nogmaals enkele tijd Alvastatine gebruiken. Komen de klachten terug is het voor mij duidelijk! Ik heb een slechte chollesterol van 4 dus niet zo hoog, maar alles wordt je dan maar preventief voorgeschreven. Ik neem vandaag toch geen paracetanol omdat ik denk over een week hoofdpijn te krijgen????? Preventief kan je dan alles wel slikken. Ik stop er mee, dan maar iets korter levensduur, maar dan wel zonder pijnen etc... kwaliteit van leven staat bij mij voor kwantiteit!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum