Ervaringen met Atorvastatine

atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  HartinfarctX

Hoog cholesterol (213 meningen)
Diabetes type 2 (9 meningen)
Angina pectoris (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

07-01-2023 | Vrouw | 35
atorvastatine (80mg)
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct gedotterd en 1 stent geplaatst. Daarna direct begonnen met atorvaststine, lisinopril en brilique. Ik kreeg na thuiskomst vreselijk veel last van niet uit te houden spierpijn tussen en op mijn schouderbladen, mijn schouders en bovenarmen. Ik ben ermee gestopt en ook met de lisinopril. Toen atorvaststine in een lage dosis gekregen, die was NOG 10x er[lees meer...]ger. Ben na 1 pil gestopt. Mijn cholesterol is 2.6 dus niet te hoog. Ik heb na 2 weken gestopt te zijn nog altijd klachten. Ik hoop niet dat mijn spieren beschadigd zijn door deze troep! Ik slik nooit meer een statine!

16-03-2019 | Vrouw | 58
Hartinfarct
Ben opgenomen met hartinfarct , kreeg ter plekke alle medicijnen toegediend. Zou dezelfde dag gedotterd worden had geen verstopping in de aders, mijn hart zag waanzinnig goed uit. Blijkt dat ik Scad ziekte heb maar word wel behandeld als patiënt met een hartinfarct . Momenteel voel ik me vreselijk, heb veel pijn in mijn lichaam. Word hierdoor ook behoorlijk vervelend. Vana[lees meer...]f heden denk ik erover om te stoppen met de cholesterol medicijnen. Niemand controleerde momenteel je cholesterol. Er wordt nu van mij verwacht dat ik deze medicijnen maar 1 jaar ga slikken zonder controlen.

25-10-2018 | Vrouw | 53
Hartinfarct
Ik ben begonnen in 2008 met de simvastatine. Daar had ik al spierijn bij, dus ben ik over gegaan naar Lipior. (atorvastatine van Pfyzer is exact dezelfde, heb ik uitgezocht) Eerst ging het wat beter, maar de laatste maanden kwam ik kreupel uit bed, kon op de crosstrainer niet meer een uurtje staan zonder 3 keer af te stappen. En mijn cholesterol was goed. Ik heb dus beslot[lees meer...]en om er mee te stoppen en heb gisteren de laatste genomen. Er werd mij wel verteld dat ik nog een andere statine kon proberen, maar ik wil nu eerst kijken hoe het zonder gaat. Ik heb zelf een apparaatje aangeschaft, waar ik af en toe zelf mijn cholesterol kan meten. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik weer normaal kan gaan lopen :)

09-07-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Ik heb vorig jaar een hart infarct gehad en sinds een paar maanden gebruik ik deze pillen een maal per dag, sinds het gebruik van deze pil ben ik overmatig tot 24 uur per dag gaan zweten meer las normaal wie heeft er nog meer last van en koppijn zeurend. Ik voel me niet meer hetzelfde en schaam me diep. Help me, ik wil van het zweten af.

28-09-2016 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Ernstige spierpijn en krampen in mijn rug. Onder behandeling geweest van fysiotherapeut en manuele therapeut zonder resultaat. Toen 2 weken gestopt met de atorvastatine en de pijnklachten waren duidelijk verminderd. Op advies van de cardioloog de atorvastine (volgens de cardioloog zou de bijwerking na enkele dagen verdwenen moeten zijn) weer hervat en na 3 dagen weer vres[lees meer...]elijke spierpijn. ik ga er mee stoppen.

22-09-2023 | Man | 68
Hartinfarct
Eind Juni dit jaar ( 2023 ) een hartinfarct gehad en daarna gedotterd en 2 stents gezet. Moet nu iedere dag 8 medicijnen slikken, in de eerste weken geen last maar nu na 6 weken verschrikkelijke spierpijn over heel mijn lichaam en kan met heel veel moeite uit bed komen. In de nacht bijna niet slapen vanwege pijn in mijn onderrug die uitstraalt naar mijn rechtse heup en moe[lees meer...]t opstaan voor de pijnstillers in te nemen. Ik ben sinds een week nu overgestapt in overleg met de cardioloog naar Simvastatine in plaats van Atorvastatine . Maar het wordt niet minder en heb er geen vertrouwen meer in.

15-09-2023 | Man | 68
Hartinfarct
Ik heb eind Juni 2023 een infarct gehad en slik sindsdien in overleg met de Cardioloog deze Atorvastatine 40mg., tesamen met nog 7 andere medicijnen. Na verloop van tijd begon ik steeds meer last van spierpijn over mijn hele lichaam te krijgen. Het ergste is de spierpijn in mijn onderrug met uitstraling naar mijn rechter heup waardoor ik weer pijnstillers moet slikken om[lees meer...] in de nacht een beetje te kunnen slapen. Ook depressief en nergens geen zin meer in. Het wordt alleen maar erger. Cardioloog heeft me nu Simvastatine voor geschreven. Wil ik nog proberen, maar andes stop ik met alles. Zo is het ook niets meer.

12-06-2023 | Man | 67
Hartinfarct
1 op 100? Wat een leugen inderdaad. 1 op 5 eerder die er last van heeft. Ik heb simvastatine geslikt en van alles beleeft. Spierpijn gehad waar niet mee valt te leven.

22-12-2022 | Man | 74
Nu 1 week ingenomen.

22-09-2022 | Man | 75

05-10-2021 | Man | 54
atorvastatine (80mg)
Hartinfarct
Ben tijdje gestopt geweest en toen voelde ik me prima. Nu moest ik van de praktijkassistente medicijn weer slikken. Om binnenkort mijn cholesterol te controleren. Na 3 dagen voel ik me weer slecht en stop weer direct met dit medicijn. Wel heb ik aangegeven of misschien niet beter maar 40 mg kan gaan misschien heb ik dan geen bijwerkingen. Dat hoor ik morgen pas. Ik hoop [lees meer...]het. Ik heb het idee dat 80 mg hoge bloeddruk veroorzaakt.

02-08-2021 | Man | 67
Hartinfarct
3 keer geholpen aan het hart dmv plaatsing stents. iedere keer te hoge cholesterol. bloeddruk blijkt na 3x keer te hoog. Cardioloog vermeld dat cholesterol te hoog is en wil verlaging. Waarop de normen van de waarden zijn kreeg gebseerd kreeg ik geen overtuigend antwoord op. Ben zelf op onderzoek gegaan en vond heel veel over de cholesterol mythes. Na de zoveelste inform[lees meer...]atie uit het boek over cholesterolmythe was ik zeer verbaasd wat hier allemaal met op feiten gebaseerde onderbouwingen in stond. Advies leest dit boek en er gaat een wereld voor je open. Heb zelf last van spierpijn schouders armen en been bekken spieren en bij regelmaat depri. Arts hiervan op de hoogte gebracht en ondanks het advies ? respecteert zij mijn mening.Na verloop van enkele maanden geen spierpijn en depri is nu zeldzaam geworden. Kan verder wel uitvoerig motiveren waarom deze keuze doch is deze beoordeling niet voor bedoeld . Lees het boek! Freddy

30-04-2020 | Man | 58
Hartinfarct
Heb veel last van borstspier problemen, alleen als ik zit of lig. Bij inspanning , sport, geen last. Zijn er mensen met dezelfde, ervaringen

30-05-2019 | Man | 65
atorvastatine (10mg)
Hartinfarct
Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!

24-05-2019 | Man | 79
Hartinfarct
cardioloog. weet de krampen niet op te lossen. mede patiënt. Atorvastatine werkt bij mij 90%. heb wel zo nu en dan, soms elke nacht, 10% krampen in de tenen en voeten.

30-01-2019 | Man | 51
atorvastatine (10mg)
Hartinfarct
Klinkt heel simpel pilletje er in en je cholesterol zakt vanzelf. Lastig als je al meerederen andere aandoeningen hebt. Zoals diabetes 2, een bijnierziekte die mijn gehele hormonale huishouding al mijn hele leven ontregelt. Met als gevolg dat mijn spieren dus danig aangetast zijn dat je die te vergelijken zijn met de spieren van een man van eind 80 en ik ben net 51 jaar. [lees meer...] Atrostatine is voor mij dus niet de oplossing.