Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  HartinfarctX

Hoog cholesterol (183 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

25-11-2014 | Man | 45
Hartinfarct
Na diverse hartinfarcten te hebben gehad en daarna geopereerd te zijn met bypassen, werd ik aan de medicijnen gezet, atorvastatine en bloeddrukverlagers. Verzwakt en wat onzeker pak je de draad weer op, ik kreeg daarbij last van een duizelig gevoel vooral als ik met mijn hoofd naar beneden boog om iets van de grond te rapen bijvoorbeeld, zo heftig dat ik het gevoel had te[lees meer...] kunnen instorten, ik kreeg last van wazig zien,ik kreeg voor het eerst in mijn leven last van een pijnlijke knie,spierpijn, benauwdheid op de borst, en de druppel die de emmer deed overlopen was dat mijn libido ook achteruitging. Kreeg van de cardioloog te horen dat de libido teruggang niet aan de medicijnen kon liggen en daar geloofde ik eigenlijk geen biet van, dus thuis de bijsluiters van de medicijnen maar weer eens grondig doorgenomen en daar stond bij al deze medicijnen dat ze libido problemen kunnen geven, wat toch duidelijk in tegenspraak is met wat de geleerde en naar mijn mening intelligente cardioloog zei, vervolgens het internet op en kijken bij atorvastatine, nou en dan kom je er al snel achter dat de kwalen die je hebt direct betrekking hebben op het giftige statine dat jezelf gebruikt, vervolgens stuitte ik op afleveringen van radar uit 2007 en 2008 aangaande statines, waaruit de macht van de farmacie blijkt en dat er 70 cardiologen zich wereldwijd verenigd hebben om stelling te nemen tegen de farmacie die het voor elkaar heeft gekregen om statines voorgeschreven te krijgen aan mensen die niet ziek zijn maar een te hoog chlorestorol hebben. De Schotse dokter Malcolm Kendrick toont met filmpjes en in zijn boeken aan dat de levensverwachting van mensen met een hoog chlorestorol beter is dan die van mensen met een lage. Ben nu 3 weken geleden gestopt met de statine en mijn kwalen zijn weg, ik voel me weer uiterst vitaal, wandelen word ik niet meer moe van, neem nu supplementen om de schade die de statine heeft aangericht weer op te vijzelen, Q10, Magnesium, L Anginine, vitamine C en D. Mijn libido gaat de goede kant op, ga dat nog verder verbeteren met Jodium,Zink en Spirulina.

09-07-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Ik heb vorig jaar een hart infarct gehad en sinds een paar maanden gebruik ik deze pillen een maal per dag, sinds het gebruik van deze pil ben ik overmatig tot 24 uur per dag gaan zweten meer las normaal wie heeft er nog meer last van en koppijn zeurend. Ik voel me niet meer hetzelfde en schaam me diep. Help me, ik wil van het zweten af.

03-01-2017 | Man | 50
Agina pectoris, stents

30-01-2019 | Man | 51
atorvastatine (10mg)
Hartinfarct
Klinkt heel simpel pilletje er in en je cholesterol zakt vanzelf. Lastig als je al meerederen andere aandoeningen hebt. Zoals diabetes 2, een bijnierziekte die mijn gehele hormonale huishouding al mijn hele leven ontregelt. Met als gevolg dat mijn spieren dus danig aangetast zijn dat je die te vergelijken zijn met de spieren van een man van eind 80 en ik ben net 51 jaar. [lees meer...] Atrostatine is voor mij dus niet de oplossing.

25-10-2018 | Vrouw | 53
Hartinfarct
Ik ben begonnen in 2008 met de simvastatine. Daar had ik al spierijn bij, dus ben ik over gegaan naar Lipior. (atorvastatine van Pfyzer is exact dezelfde, heb ik uitgezocht) Eerst ging het wat beter, maar de laatste maanden kwam ik kreupel uit bed, kon op de crosstrainer niet meer een uurtje staan zonder 3 keer af te stappen. En mijn cholesterol was goed. Ik heb dus beslot[lees meer...]en om er mee te stoppen en heb gisteren de laatste genomen. Er werd mij wel verteld dat ik nog een andere statine kon proberen, maar ik wil nu eerst kijken hoe het zonder gaat. Ik heb zelf een apparaatje aangeschaft, waar ik af en toe zelf mijn cholesterol kan meten. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik weer normaal kan gaan lopen :)

05-05-2015 | Man | 53
Hartinfarct
Bijwerkingen sinds: Merk Pfizer vervangen door apotheker sindsdien pijn in beide schouders en knieën , biceps.

05-03-2017 | Man | 57
Hartinfarct
Na hartinfarct in juni 2016 eerst Creston gebruikt. De bij werkingen waren extreem. Nu 60 mg Atorvastatine. Ook veel bijwerkingen. Huisarts zegt dat ik allergisch ben voor de afvalstoffen van statine. Wie heeft nog meer deze ervaring. Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van rode gistrijst?

30-04-2020 | Man | 58
Hartinfarct
Heb veel last van borstspier problemen, alleen als ik zit of lig. Bij inspanning , sport, geen last. Zijn er mensen met dezelfde, ervaringen

16-03-2019 | Vrouw | 58
Hartinfarct
Ben opgenomen met hartinfarct , kreeg ter plekke alle medicijnen toegediend. Zou dezelfde dag gedotterd worden had geen verstopping in de aders, mijn hart zag waanzinnig goed uit. Blijkt dat ik Scad ziekte heb maar word wel behandeld als patiënt met een hartinfarct . Momenteel voel ik me vreselijk, heb veel pijn in mijn lichaam. Word hierdoor ook behoorlijk vervelend. Vana[lees meer...]f heden denk ik erover om te stoppen met de cholesterol medicijnen. Niemand controleerde momenteel je cholesterol. Er wordt nu van mij verwacht dat ik deze medicijnen maar 1 jaar ga slikken zonder controlen.

28-09-2016 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Ernstige spierpijn en krampen in mijn rug. Onder behandeling geweest van fysiotherapeut en manuele therapeut zonder resultaat. Toen 2 weken gestopt met de atorvastatine en de pijnklachten waren duidelijk verminderd. Op advies van de cardioloog de atorvastine (volgens de cardioloog zou de bijwerking na enkele dagen verdwenen moeten zijn) weer hervat en na 3 dagen weer vres[lees meer...]elijke spierpijn. ik ga er mee stoppen.

21-10-2014 | Man | 60
Hartinfarct
Na mijn infarct in 2006 door de cardioloog van het O.L.V.G. Amsterdam op dit middel gezet. Ondanks de hoge dosis geen enkele bijwerking en mijn cholesterol is een nette 4.1

07-12-2014 | Man | 61
Hartinfarct
Gebruik Atorvastatine nu 11 weken; in eerste 4 weken geen bijverschijnselen gehad, maar vanaf de 6de week kreeg ik spierpijn in mijn rug. Vooral bij zitten (na 10 minuten), staan (na 5 minuten). Echt pijnlijke spierpijn. Zolang ik in beweging was, was er niets aan de hand. Puur uit gewoonte was ik gewend de medicatie altijd 's-ochtends in te nemen. Omdat ik merkte dat de s[lees meer...]pierpijn vanaf ± 11.00 uur 's-ochtends voelbaar werd, ben ik gaan switchen naar inname 's-avonds, zo laat mogelijk. Resultaat: binnen 1 week spierpijn vrijwel weg ! Ik werk zelf in de zorg en ik sprak laatst een verpleegkundige die in het ziekenhuis werkzaam was: zij gaven hun patiënten vastatines standaard ALTIJD 's-avonds, juist met de bedoeling spierpijn overdag te voorkomen c.q. te verminderen. Uit de bijsluiter blijkt dat dit geen enkel probleem is, mits je de medicatie altijd op hetzelfde moment van de dag inneemt. Voor de mensen die écht niet zonder kunnen: doe er je voordeel mee en probeer het gewoon.

23-05-2014 | Vrouw | 61
Hartinfarct
Sinds 2006 slik ik vastatines. Heb simvastatine, rosuvastatine en crestor gehad. Sinds begin dit jaar atorvastatine van Mylan. Bij laatste controle beslistte de cardioloog dat ik Atorvastatine van Pfizer moest gaan gebruiken. Dit slik ik sinds 5 mei, 80 mg gram per dag. Heb de laatste tijd pijn onder in mijn rug en ik ben dood en dood op. Ik werk iedere dag 8 uur en als i[lees meer...]k thuis kom ben ik helemaal kapot. Het lijkt wel of ik krachteloos ben geworden. Ik ben een vrouw van 61 jaar en sleep me, vooral deze week, naar het werk toe. Heb mijn sport ook al 3 keer afgezegd. Geen puf meer! Is er iemand bekend met deze vermoeidheidsverschijnselen eventueel veroorzaakt door Atorvastatine?

07-06-2018 | Man | 63
atorvastatine (80mg)
Hartinfarct
bij dit medicijn zijn de bijwerkingen vele male heftiger dan de kwaal. verhoogt cholesterol moet je ook met een ander eetpatroon kunnen bereiken. ik ben met dit middel gestopt.

22-09-2014 | Man | 64
Hartinfarct
ik heb op 14 febr 2013 een hart stilstand gekregen en ben gereanimeerd en in het ziekenhuis 3 stens in het hart gekregen waarvan een in in de kransslagader ik gebruik nu bloed verdunners en selokeen 25mg ik heb er ook een cloresterol verlager bij atorvastine mylan 40mg en dat doet bevald mij prima ! tot nu toe 22 sept 2014

30-05-2019 | Man | 65
atorvastatine (10mg)
Hartinfarct
Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum