simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (735 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

12-05-2019 | Vrouw | 72
simvastatine (10mg)
Cholesterol
Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk

11-05-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

03-05-2019 | Vrouw | 52
Cholesterol
2 jaar simvastanie teva gebruikt zonder enige bijwerkingen. Moest nu van de zorgverzekering overstappen naar sandoz. Heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik al eerder bijwerkingen had bij andere medecijnen ( niet simvastatine) Maar hun beleid is nu zo dat ik eerst sandoz moet innemen en als deze niet gaat, dan zou ik eerst nog 2 andere merken moeten probere[lees meer...]n. Pas daarna kan ik weer teva krijgen. Geld is belangrijker dan gezondheid bij de verzekeraar. Maar ik zit nu met de klachten. Slik nu niets meer. En nu maar afwachten hoelang dit nog duurt

18-04-2019 | Vrouw | 78
Afslanken - overgewicht
ik ben gestopt er mee daar ik bloed verlies had en maagbloeding en spierpijn ben nu zins 1 jaar gestopt en voel mij nu heel goed led op mijn eten en mijn colostol is nu ok

28-03-2019 | Vrouw | 53
Hoog cholesterol
Ik stond eigenlijk juist op het punt om naar de huisarts te gaan omdat ik zo ontzettend veel spierpijn heb dat het mij belemmerd in alles , tot ik op deze site terecht kwam en het me allemaal ineens heel duidelijk werd.Dacht zelf aan spiereuma omdat mijn hele lijf constant voelt of ik de dag ervoor 8 uur aan ateletiek heeft gedaan echt alles doet pijn tot in mijn vingers [lees meer...],nu van het typen en bij het lopen onder mijn voeten en alles daartussen in. Veel duizelig moeite met concentreren en alleen nog maar moe moe moe. En bijna depressief nu omdat ik niks meer kan moet zelfs halverwege stoppen met stofzuigen van mijn huis om even bij te trekken en nee ben geen watje want doe normaliter alles tot aan het stucen van de muren toe.ik moet er wel bij zeggen dat ik diab 1 heb en veel intoleranties heb van voedsel tot medicijnen(steenfruit en sommige insulines) dat kan ook nog een dingetje zijn natuurlijk. Iig ga ik lekker stoppen nu bij de gedachte alleen word ik al blij hopelijk trekt de pijn dan gauw weer weg.

25-03-2019 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik heb heel veel last van vermoeidheid ,sporten maakt het voor mijn onmogelijk . Jaren gesport deze medicijnen houden dit tegen ,ben er zo goed als zeker van .Cholesterol is wel gezakt ..

01-02-2019 | Vrouw | 47
Hoog cholesterol
nou wat ik merk aan sinds deze medicatie in neem ik begin te trillen in mijn benen en ik zwak door mijn benen en ik ga dan niet meer de straat op want ik kan geeen stap voor uit zetten mijn tenen staan helemaal krom en doen de arsten die weten maar wat het is ik ben bijna 48 en zit nu al in een scootmobiel anders kan ik niet naar buiten ik weet zelf wat ik moet doen hoor s[lees meer...]oms wordt zelf bang

09-05-2023 | Man | 34
Gebruik nu al 5 jaar geen bijwerkingen en cholesterol blijf laag

10-04-2023 | Man | 75

31-03-2023 | Man | 82
simvastatine (10mg)
In 2010 kreeg ik een hartaanval en ben naar het ziekenhuis gebracht, alwaar een cardioloog mij simvastatine voorschreef. Uw cholesterol is weliswaar niet zo hoog, maar ga het toch maar gebruiken. Wat heb ik daar een spijt van gehad, ik kan nu haast niet meer normaal lopen en ben mijn balans, evenwicht kwijt, ik val vaak en kan niet verder dan 200 meter lopen want dan ben[lees meer...] ik gewoon "OP" terwijl ik eerder gewoon mee kon in het leven, dat is nu over. Na enige jaren dit medicijn geslikt te hebben, las ik in de bijsluiter dat er ook Polyneuropatie als bijwerking zou kunnen opreden. Toen ik met een van mijn benen begon te slepen en ik een klapvoet kreeg ben ik gestopt met de inname. Bedankt cardioloog.

21-01-2023 | Man | 78
simvastatine (40mg)
Sinds ik het gebruikt altijd krampen in kuiten en handen krommen vingers van de krampen.

08-01-2023 | Man | 49
Hartinfarct
op relatief jonge leeftijd (46) hartinfarct gehad. ldl was echter normaal. toch statines gekregen want ldl moest zo laag mogelijk. slik dit nu 4 jaar. in eerste instantie spierpijn in oa rug. ben toen ubiquinol gaan slikken 100mg per dag, en daarmee geen klachten meer. middel lijkt verder effectief, ldl is lager dan 1 mmol/l.

07-01-2023 | Man | 49
Hartinfarct
Heb het medicijn vier weken gebruikt en ben gestopt. De pijn werd letterlijk ondragelijk. Hoe ik ook zat, lag of bewoog het gaf ernstige steken in mijn spieren. Met name mijn onderrug en in de heup en bovenbenen. Pijn dat je het uitschreeuwt van pijn. Overleg gehad met cardioloog en die schrijft nu rosuvastatine 10mg voor. Ben hier nog niet mee begonnen omdat ik bang ben d[lees meer...]at deze pijn weer terugkomt of erger wordt. De pijn is nog niet verdwenen. Ook zijn mijn voeten zeer pijnlijk. Verdoofd en rode tenen, jeuk en pijnlijke steken in de bovenkant van de voet en de tenen.

20-09-2022 | Man | 68
Hoog cholesterol
sinds mijn hartaanval eind 2020 aan de medicatie,daarvoor nooit iets gebruikt.na 3 stens en een gerepareerde leiding voelde ik me weer als nieuw...met dank aan het UMCG Groningen.na enkele maanden kreeg ik klachten zoals benauwdheid zweten e.d.ik gaf de medicatie de schuld gebruik nu simvastine 40mg bisoprolfumaraat deco acetylclzuur cardio en als toetje perindropil..ik vi[lees meer...]nd dat mijn conditie het afgelopen jaar achteruit gaat...veel vage klachten spierpijn en ga maar door sinds begin dit jaar last van een opgezette buik/maag ? kan van mijn huisarts weer een pilletje toevoegen aan het geheel maar ben dit niet meer van plan....na alle reactie,s gelezen te hebben over het wondermiddel simvastine schrap ik deze als eerste en kijk hoe ik me dan ga voelen ...ik hou u op de hoogte langs deze weg..

19-06-2022 | Man | 65
simvastatine (60mg)
Hoog cholesterol
De bijwerkingen: "spierscheuring kuiten, kramp in ledematen, haaruitval, dove tintelingen in handen en voeten, spierpijn, gewrichtspijn in knieën, problemen met geheugen, opgezwollen pijnlijke buik, zuurbranden, constipatie, veel winden laten. " zijn na een aantal dagen geen simvastatine innemen* verdwenen. En als de Britse autoriteiten in 2012 de dosering maximaliser[lees meer...]en tot 20mg waarom dan toch 40mg in Nederland? En waarom dan 60mg van je huisarts opgelegd krijgen anno 2021? *Tot tweemaal toe heb ik geen tabletten gehad wegens vakantie en net te weinig tabletten en telkens na een dag tot twee dagen geen klachten meer en je fantastisch voelen. Hier moet echt wat aan gedaan worden. Ik weet het met 29 miljard omzet voor de farmacie dit niet gemakkelijk zal gebeuren!

Thyrax Duotab (872) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (602) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (576) - Antibiotica - penicillines breedspectrum