simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (727 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-05-2019 | Vrouw | 52
Cholesterol
2 jaar simvastanie teva gebruikt zonder enige bijwerkingen. Moest nu van de zorgverzekering overstappen naar sandoz. Heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik al eerder bijwerkingen had bij andere medecijnen ( niet simvastatine) Maar hun beleid is nu zo dat ik eerst sandoz moet innemen en als deze niet gaat, dan zou ik eerst nog 2 andere merken moeten probere[lees meer...]n. Pas daarna kan ik weer teva krijgen. Geld is belangrijker dan gezondheid bij de verzekeraar. Maar ik zit nu met de klachten. Slik nu niets meer. En nu maar afwachten hoelang dit nog duurt

18-04-2019 | Vrouw | 78
Afslanken - overgewicht
ik ben gestopt er mee daar ik bloed verlies had en maagbloeding en spierpijn ben nu zins 1 jaar gestopt en voel mij nu heel goed led op mijn eten en mijn colostol is nu ok

28-03-2019 | Vrouw | 53
Hoog cholesterol
Ik stond eigenlijk juist op het punt om naar de huisarts te gaan omdat ik zo ontzettend veel spierpijn heb dat het mij belemmerd in alles , tot ik op deze site terecht kwam en het me allemaal ineens heel duidelijk werd.Dacht zelf aan spiereuma omdat mijn hele lijf constant voelt of ik de dag ervoor 8 uur aan ateletiek heeft gedaan echt alles doet pijn tot in mijn vingers [lees meer...],nu van het typen en bij het lopen onder mijn voeten en alles daartussen in. Veel duizelig moeite met concentreren en alleen nog maar moe moe moe. En bijna depressief nu omdat ik niks meer kan moet zelfs halverwege stoppen met stofzuigen van mijn huis om even bij te trekken en nee ben geen watje want doe normaliter alles tot aan het stucen van de muren toe.ik moet er wel bij zeggen dat ik diab 1 heb en veel intoleranties heb van voedsel tot medicijnen(steenfruit en sommige insulines) dat kan ook nog een dingetje zijn natuurlijk. Iig ga ik lekker stoppen nu bij de gedachte alleen word ik al blij hopelijk trekt de pijn dan gauw weer weg.

06-02-2019 | Man | 72
Hartinfarct
Voor hartinfarct 20mg geslikt, daarna 40mg. Na verhoging moeilijk ademhalen en last van spieren.

01-02-2019 | Vrouw | 47
Hoog cholesterol
nou wat ik merk aan sinds deze medicatie in neem ik begin te trillen in mijn benen en ik zwak door mijn benen en ik ga dan niet meer de straat op want ik kan geeen stap voor uit zetten mijn tenen staan helemaal krom en doen de arsten die weten maar wat het is ik ben bijna 48 en zit nu al in een scootmobiel anders kan ik niet naar buiten ik weet zelf wat ik moet doen hoor s[lees meer...]oms wordt zelf bang

21-12-2018 | Man | 72
Cholesterol
Onder contrôle van mijn orthomoleculaire arts ben ik helemaal gestopt met statines in augustus 2014 en mijn waarde is gestegen van rond de 190 tot 240 waar het gebleven is sindsdien. Ik voel mij beter. Mijn arts en ook wat ik gelezen heb in medische literatuur, beweren dat cholesterol niet gevaarlijk is voor de gezondheid, maar eerder een indicator is van een ongezonde l[lees meer...]evenstijl.

21-12-2018 | Man | 77
Hoog cholesterol
Ik ondervind een algemene stijfheid

10-12-2018 | Vrouw | 55
simvastatine (10mg)
Hartklachten
Ontzettend veel spierkrampen vooral in de benen en bij het opstaan

29-11-2018 | Vrouw | 72
Hoog cholesterol
Heel erge jeuk, dit heb ik meer dan een week en het houdt nog steeds niet op. vele blauwe plekken. Diarree. Ga meteen naar de huisarts als er klachten zijn.

27-10-2018 | Vrouw | 65
simvastatine (20mg)
N.a.v. accute virusinfectie op evenwichtsorgaan mri gehad. Neuroloog vond dat ik preventief simfastatine moest innemen (ratio cholestorol 4,2). Kreeg 80 mg dd. Had na 1 week al het gevoel dat ik reuma had. Na 1 maand verlaagd naar 40 mg. Klachten werden alleen maar ernstiger . Weer verlaagd naar 20 mg. Klachten bleven. Huisarts deed er een schepje bovenop: diagnose artrose[lees meer...]! Ben onmiddellijk gestopt met simfastatine en na enkele weken spierpijn weg, kan me weer omdraaien in bed zonder pijn te hebben. Heb mijn lichaam weer terug SCHANDE dat heel Nederland wordt volgepompt met simfastatine. Mijn laatste medicijn was inergy en kwam uit Griekenland.

26-10-2018 | Man | 68
Cholesterol
Ratio 5,8 streefwaarde zou moeten zijn tussen 5-6. Toch al jaren aangedrongen op verlagers. Op 10 okt uiteindelijk gestart met Simvastatine Teva 40 mg. Na 2 dagen begon ellende. Uitputting nauwelijks nog tot iets in staat. Spierpijn in heupen, knieën, kuiten, armen en nek. Ben redelijk sportief maar ben op een paar dagen 10 jaar ouder geworden. Na 10 pillen zelf gestop[lees meer...]t. En nu 26 oktober heb ik nog steeds last van moeheid en spierpijnen voornamelijk knieën en heupen. Wat een vreselijke troep!

10-09-2018 | Vrouw | 61
simvastatine (40mg)
was een vreselijke ervaring,de klachten werden heviger plaats van minder.

20-09-2022 | Man | 68
Hoog cholesterol
sinds mijn hartaanval eind 2020 aan de medicatie,daarvoor nooit iets gebruikt.na 3 stens en een gerepareerde leiding voelde ik me weer als nieuw...met dank aan het UMCG Groningen.na enkele maanden kreeg ik klachten zoals benauwdheid zweten e.d.ik gaf de medicatie de schuld gebruik nu simvastine 40mg bisoprolfumaraat deco acetylclzuur cardio en als toetje perindropil..ik vi[lees meer...]nd dat mijn conditie het afgelopen jaar achteruit gaat...veel vage klachten spierpijn en ga maar door sinds begin dit jaar last van een opgezette buik/maag ? kan van mijn huisarts weer een pilletje toevoegen aan het geheel maar ben dit niet meer van plan....na alle reactie,s gelezen te hebben over het wondermiddel simvastine schrap ik deze als eerste en kijk hoe ik me dan ga voelen ...ik hou u op de hoogte langs deze weg..

01-03-2022 | Vrouw | 71
TIA

20-05-2021 | Vrouw | 25
Hypercholesterolemie de erfelijke variant

16-05-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Sinds een half jaar is mijn dosis verhoogd van 20 naar 40mg. Met klachten van zeer duizelig, hartkloppingen, steken in hartstreek en schouder-nekklachten op de hartbewaking terecht gekomen. Na lichamelijk onderzoek, is er alleen gecontateerd dat de CK waarde veel te hoog was (> 340) Advies van cardioloog was om te stoppen met de statines. Het gaat nu, na 1 week stoppen, b[lees meer...]ijna van de klachten af.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum