simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (722 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-04-2019 | Man | 61
Hoog cholesterol
spierpijn zonder oorzaak, vlug moe , begint meestal al in de namiddag , veel slaap en dutjes tussendoor ben nu gepensioneerd maar zou waarschijnlijk niet meer kunnen 8h werken voelt aan alsof ik 8 uren heb gesport of keihard gewerkt , maar is niet zo neem dit nu zo een 6 tal jaar denk ik en nu weet ik voor het eerst de oorzaak van mijn klachten volgende week ga ik b[lees meer...]loed laten trekken en dan gaat de huisarts kijken voor een andere statine ? Ben wel blij dat ik oorzaak ken , had geen idee wat er met mij aan de hand was.

10-09-2018 | Vrouw | 61
simvastatine (40mg)
was een vreselijke ervaring,de klachten werden heviger plaats van minder.

09-05-2020 | Man | 62
Diabetes type 2

25-02-2020 | Man | 62
Cholesterol
Met simvastatine was het wel opletten op de CK waarde in het bloed (spierpijn etc.)

04-12-2019 | Vrouw | 62
simvastatine (40mg)
Had veel te hoge bloeddruk en een iets te hoog cholesterol 5,2 Huisarts vond het beter om Simvastatine te gaan nemen om cva's etc. te voorkomen.

13-05-2019 | Man | 62
maagklachten bij inname

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

11-02-2019 | Man | 62
simvastatine (10mg)

30-01-2019 | Man | 62
Cholesterol
De verpakking is heel vervelend: vaak scheurt er een stukje van het "zilverpapier" los en kan je met de pil inslikken

10-11-2020 | Vrouw | 63
Hartinfarct

14-10-2020 | Vrouw | 63
simvastatine (10mg)
Beroerte
Helaas kon ik niet meer lopen door het gebruik van bloedverdunners en barste van de pijn in mijn hele lichaam. Heb helaas moeten stoppen met bloedverdunners en nu maar afwachten of het goed blijft gaan. Maar kwaliteit van leven is voor mij belangrijker, dan de hele dag op bed liggen met ontzetten veel pijn.

19-08-2020 | Man | 63
Afslanken - overgewicht

23-10-2019 | Man | 63
simvastatine (40mg)
Vanwege een te hoge bloeddruk moest mijn LDL van 4.3 omlaag naar 2.5. Kreeg daarvoor Simvastatine voorgeschreven. 40 Mg per dag in te nemen voor het slapen gaan. Ik kreeg daar 's nachts heftige spierkrampen van vooral in de kuiten. Overdag resulteerde dit in spierpijnen wat maar niet over ging. In overleg met de huisarts 2 weken gestopt met het slikken van Simvastatine[lees meer...]. Na die 2 weken was de spierpijn en de nachtelijke spierkrampen verdwenen . Toen Atorvastatine voorgeschreven gekregen, in een lagere dosis, 20 mg per dag. De eerste week van slikken wel nog spierpijnen gehad, die na een week verdwenen waren. Nu, na ongeveer 2 maanden Atorvastatine geslikt te hebben, geen spierpijnen meer, maar wel last van jeuk over mijn hele lichaam, beginnende bij mijn voetzolen. Dit kan een bijwerking zijn van de Atorvastatine. 15 November, na mijn vakantie, afspraak met de huisarts. Zal dit dan ter sprake brengen.

09-10-2019 | Vrouw | 63

25-07-2019 | Vrouw | 63
Cholesterol
Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.

04-02-2019 | Man | 63
hoge bloeddruk 183 te hoog

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum