Prednison tabletten

prednison

Spierreuma (18 meningen)
Reuma (11 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Astma (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
COPD (5 meningen)
Longontsteking (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Longkanker (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bronchitis (0 meningen)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

05-07-2012

Ziekte van Crohn

Eerst slikte ik Entocort maar helaas bleek dit niet voldoende. Ik heb weer een opvlamming gekregen en moest daardoor Prednison gaan slikken. Ik had veel bijwerkingen: last van mijn gewrichten, gewichtstoename, vochtopname, bolle buik, duizelig, misselijk en vooral erg moe. Dit schrijf ik echter niet allemaal toe aan de Prednison, het kon namelijk ook veroorzaakt worden d[lees meer...]oor de opvlamming. Ik ben blij dat ik het nu niet meer slik, maar toch elke keer weer als ik er niet goed aan toe ben helpt dit medicijn mij erbovenop.
26-06-2012

Colitis ulcerosa

Opvlamming, zeer ziek, en 3 uur na inname prednison geen diarree meer ipv 20 keer per dag :-). Ik heb stootkuur, 2 weken 20 mg, daarna per week met 5 mg afbouwen. Ik zit nu in 3e week op 15 mg. Bijwerkingen: benauwd (ventolin gekregen van dokter helpt goed), eten smaakt niet, 2 kg aangekomen, misselijk (eten lijkt vast te zitten in slokdarm), maagzuur, bedplassen (!!), uri[lees meer...]ne verliezen zonder controle. Ik heb al eerder een stootkuur gehad en toen werd ik erg gejaagd en opvliegend. Nu gelukkig geen last van.
24-06-2012

Reuma

hoi hoi, ik slik sinds maart WEER prednison, omdat mn SLE na 10 jaar ernstig opvlamde. ik ben begonnen met 30mg en zit nu op en de ongemakken komen terug ik heb t vooral erg benauwd t is net of er n steen op mn borst ligt en er n strakke band om zit als bv. de trap oploop snak ik naar adem? wie heeft dit nog? ik gegbruik ook pufjes en plaquenil en n maagbeschermer.ik heb v[lees meer...]oorheen van mn 17de tot mn 48ste prednison gebruikt toen ben ik behandelsd voor kanker met chemo en bestralingen toen ik daar van qwas bekomen heb ik 10jaar geen last gehad van mn SLE stom he? meer dergelijke ervaringen? oja ik heb ook erg last van stemmingen grt, Riet
13-04-2012

Reuma

zeer effectief voor de reumapijn maar zeer slecht voor het gewicht- 12 kilo aangekomen.
19-03-2012

Auto-immuunziekte

Het is een paardenmiddel maar wel effectief. Mijn huid lag helemaal open ik had veel jeuk en door allerlei smeermiddelen ging mijn lichaam tegen zich werken en bouwde ik een auto-immuunziekte op. (Blaarziekte) Na het gebruik van de Prednison werd mijn huid langzaam weer beter. Door de hoge dosis en waarschijnlijk omdat ik hier vatbaar voor was heeft de Prednison wel mi[lees meer...]jn heup doen afsterven. Inmiddels heb ik een heupoperatie gehad, maar ik weet niet wat het nog meer in mijn lichaam heeft aangetast. Ik slik nog steeds Prednison, maar dan 5 mg per dag.
08-03-2012

Prednison tabletten (prednison)

Ik heb een ulcerende colitis en mijn internist heeft mij 60mg prednison voorgeschreven voor de eerste week, 50mg voor de tweede, 40 mg voor de 3e, en zo elke week 10mg minder tot 0. Resultaat: mijn immuunsysteem lag plat en ik kreeg gordelroos wat mijn huid en mijn zenuwstelsel beschadigde. Ik had chronische ondraagbare pijn in mijn longen en ondanks de behandelingen die i[lees meer...]k een jaar lang gehad heb, is het volgens mijn neuroloog gespecialiseerd in ondraagbare pijn, een zenuwpijn post gordelroos en moeilijk te controleren dankzij de prednison die ik beschouw als een gevaarlijk gif welke absoluut vermeden moet worden door 50plussers. Mijn gezondheid is compleet verwoest....
24-01-2012

Prednison tabletten (prednison)

Sinds 7 weken aan de prednison. Begonnen met 20mg. p.d. nu 17.5mg, maar nog steeds klachten. Verdeel het over de dag omdat ik met 1 name de dag niet door kom. Vervelende bijwerkingen: flushes, slecht slapen, temperatuurwisselingen. Heeft iemand advies voor mij?
17-01-2012

Reuma

slik het middel prednison nu 5 jaren tegen spierreuma. Al een paar keer afgebouwd van 15 mg naar 0 maar de spierreuma kwam weer terug. Slik op dit moment 2,5 mg per dag en op woensdag en zondag niets dus zit nu op een daggemiddelde van 1,8 mg. Moet zeggen dat de werking absoluut verbluffend is. In 2 dagen volledig pijnvrij na begin medicatie en dan zelfs lening en soepel m[lees meer...]et mijn 72 jaren nadat het was alsof mijn knie-en heupgewrichten op slot zaten. Slik wel Omeprazol als maagbescherming. Probeer uiteraard van de medicatie af te komen.
03-01-2012

Reuma

veel blijven bewegen eventueel met pijnstillers panadon.
12-12-2011

Prednison tabletten (prednison)

vreetbuien echt onder drukken, opgeblazen gezicht. eerst vijand nu vriend. want maakt mijn leven leefbaar.
07-11-2011

Reuma

ben aan 't afbouwen, beviel niet -> had geen haren op armen, nu wel, haren groeien had. dik gezicht, pijn niet afgenomen.
26-10-2011

Ernstige astmatische klachten

werkt perfect. wordt alleen in geval van nood kortdurend gebruikt.
15-09-2011

Symptomen tgv. copd/hart funktie

reeds drie keer een stootkuur in 3maanden tijd. zeer effectief, met geen bijwerkingen, snel resultaat mbt. de symptomen, ze verdwijnen snel.
14-06-2011

Longkanker

voor het eerst longkanker gekonstateerd op 1-10-2008. leef nu echt alleen maar op de prednison hoe lang nog ?????maar we blijven vechten groetjes gradus
06-05-2011

Vermoeden van sarcoiose

n.a.v. alle symptomen, is een vermoeden ontstaan, nog niet met alle zekerheid vastgesteld, dat het gaat om sarcoiose. Vandaar eerst een stoot kuur met prednison, om te zien wat het resultaat gaat worden. Daarna zal bekeken worden welke on- derzoeken er moeten gaan gebeuren en of er mis- schien een onderhoudsdosis ingesteld moet worden.Tot nu toe zijn in ieder geval de re[lees meer...]sultaten zeer bemoedigend.
11-03-2011

Ontstekingen

bij acute ontstekingen die bij reumadiode artritis voorkiomen

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum