Ervaringen met Prednison tabletten

Spierreuma (20 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

28-02-2015 | Vrouw | 46
Crohn
Prednison heb ik 9 jaar geslikt, ik werd er hyper van, dik, kreeg een appelgezicht, kreeg opvliegers en depressie. Som werd er extra prednison bijgespoten in het ziekenhuis en stond ik 3 dagen te springen van de energie. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en nu genoeg heb alleen aan azathioprine.

26-02-2015 | Vrouw | 12
prednison (2mg)
Taaislijmziekte
Dit medicijn is zeer effectief voor waar je het voor nodig hebt maar jammer genoeg heb je vele bijwerkingen die dit medicijn niet zo fijn maken. Maar het werkt gelukkig wel! Ik zelf heb dit medicijn meerdere keren gebruikt. -A

23-02-2015 | Man | 61
prednison (30mg)
Ik kreeg na 10 daagse kuur last van een verkrampte dikke darm gedurende 3 weken.

20-10-2014 | Vrouw | 18
Colitis ulcerosa
Ik heb dit middel gebruikt toen ik 11 was, toen ben ik dikker geworden. Nu is mijn ziekte weer zeer actief en moet ik het weer slikken. Ik heel erg tegen de bijwerkingen op..

14-10-2014 | Man | 57
Spierreuma
Reeds 4 1/2 jaar Prednisolone wegens spierreuma, bij het afbouwen (onder 6 mg) telkens zware (pijnlijke) opstoten, nu weer verhoogd naar 9 mg hopelijk met snel resultaat.

10-10-2014 | Vrouw | 60
Spierreuma
Sinds bijna 3 jaar aan de prednison. Volgens specialist moest ik me na 2 weken gebruik geweldig voelen maar helaas... vervelende bijwerkingen. Nog steeds aan de prednison vanwege regelmatige terugval spierreuma. Bijwerkingen lijken meer te worden, maar kan niet zonder. Afbouwen is elke keer moeilijk.

14-08-2014 | Man | 59
prednison
ik ben 59, heb een huidaandoening, al meer dan 2 jaar, maar eigenlijk nooit behandeld, maar nu voor het eerst prednisolon gebruikt, 20mg, 1 x p/d, (kuur van 10 dagen) na vier dagen was er duidelijke verbetering opgetreden , en de verbetering gaat door, maar er is ( voor mij) een heel vervelende bijwerking. Ik ben 164 cm, weeg/woog (iets te zwaar, 70 kilo) maar dat zal inmi[lees meer...]ddels wel aanzienlijk meer dan die 70 zijn geworden, want er is een onbedwingbare eetlust , een niet te stillen eetlust onstaan die me dagelijks meer en meer laat eten. Neem me elke dag voor om het te reguleren, maar is t n t niet mogelijk. Een heel brood, met dik beleg, twee keer warm eten, wat snacks en nog meer wat eetbaar is gaat erdoor. liters melk, ook bier, thee, vruchtensappen, etc etc, ik heb best wel een sterk karakter, maar kan me op dit moment absoluut niet beheersen. Ik woon alleen dus er is weinig klankbord om het e e a te bespreken of een soort van controle te hebben. gaat niet goed zo. Ik hoop dat er geen vervolgkuur aan komt, zal mijn buik dikker maken en mijn wallet dunner.

01-07-2014 | Vrouw | 36
Astma
Al van kinds af aan krijg ik regelmatig een stootkuur prednison om mijn astma te onderdrukken. Ik ben nu met 50 mg aan het infuus begonnen en ben nu weer aan het afbouwen. Ik heb altijd erg veel last van de bijwerkingen. Mijn longen zijn nu weer rustig maar de bijwerkingen van de prednison zijn nog steeds heftig. Ik heb last van hartkloppingen, voel constant mijn hart in [lees meer...]mijn keel en dat is een super onrustig gevoel. Zonder slaapmedicatie slaap ik helemaal niet. Ik voel me constant heel gejaagd, onrustig en heb een kort lontje. Voor de mensen om mij heen is dit vaak heel onplezierig. Nu ik alle ervaringen van anderen lees besef ik dat ik zeker niet de enige ben. Ook heb ik steeds honger en een opgeblazen hoofd. Mijn bloedsuiker en bloeddruk zijn ook verhoogd. Het is fijn dat het er is maar ik vind de bijwerkingen altijd heel heftig.

12-06-2014 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ben al ruim 2 weken met een stootkuur bezig, wat een wereldspul zeg!! Kon zowat niet meer lopen door het vocht in mijn knieën,paar keer een injectie gehad,maar dat werkte maar een week.Nu slik ik 60 mg in tabletvorm per dag en het vocht is en blijft ook weg. Wel een beetje last van een opgeblazen gezicht en af en toe opvliegers, maar dat is het zeker waard.

22-03-2014 | Vrouw | 52
Huidkanker
Ik slik voor de tweede keer gedurende langere tijd Prednison. Van 2005 tot en met 2011 slikte ik 20 mg per dag ivm Myelodisplastisch Syndroom. De bijwerkingen die ik toen onderging waren een moonface, slaapproblemen, opvliegers, nachtzweten, honger, haaruitval en hyperaktiviteit. Ik on de bijwerkingen een stuk terugdringen door geen suiker en geen zout meer te gebruiken en[lees meer...] door een speciale shampoo te gebruiken die speciaal voor mensen is ontwikkeld die medicijnen gebruiken, Nioxin. Mijn MDS is genezen door een stamceltransplantatie en de Prednison werd afgebouwd. In 2013 werd opnieuw kanker geconstateerd en ik krijg nu 10 mg Prednison per dag om de bijwerkingen van de medicijnen te onderdrukken. De bijwerkingen van de Prednison zijn nu minder dan in de vorige slikperiode. Honger, haaruitval en hyperaktiviteit heb ik aardig onder controle door weer geen suiker en zout te gebruiken en een andere shampoo, omdat ik geen Nioxin meer bij mijn kapper kon krijgen. Ik gebruik nu Bioclenz en dat helpt ook goed. Ik houd een blog bij over het leven met Prednison. Ik moet echter tot mijn schaamte bekennen, dat er de laatste tijd weinig over Prednison in staat. Maar ik ga dat weer veranderen. Ik de oudere blogs staan wel wat herkenbare situaties voor Prednison-gebruikers.

20-10-2013 | Vrouw | 50
COPD
ik gebruik sinds 20 jaar gemiddeld acht stootkuren per jaar, in het begin was het erg effectief, nu helpt het 1 dag en zijn alle klachten terug, zo gaat het tijdens de gehele periode maar met drie inhalatie middelen erbij blijft het draaglijk alleen worden de bijwerkingen steeds erger

17-07-2013 | Vrouw | 40
Ziekte van Addison
Ik slik al bijna 20 jaar afwisseld maar voornamelijk hydrocortsion, maar ook prednison, prednisolon enz. Maar ik reageer t beste op de hydrocortsion . Ik heb dit nl nodig omdat door de hypofyse-uitval mijn bijnieren niet meer functioneren en ik dus zelf geen corticosteroïden aan maak. Maar hoeveel ik ook slik, de vermoeidheid blijft altijd! Verder heb ik ook n dunne huid, [lees meer...]botontkalking en snel blauwe plekken. Gewichtstoename heb ik gelukkig geen last van.

23-06-2013 | Vrouw | 56
prednison
Ik heb sinds anderhalf jaar ernstige last van astma in combinatie met een langdurige neusbijholteontsteking waaraan ik geopereerd ben...... Bleef hoesten en op advies van de longarts gestart met een kuur ciprofloxacine en een prednisonkuur van 30 mg per dag. Wat heb ik me goed gevoeld!! geen verstopte bijholtes meer en geen gehoest. Na stoffen van de prednison veel bijwerk[lees meer...]ingen ondervonden: hartkloppingen, misselijkheid, rugpijn en zwakte in mijn spieren..... hopelijk hersteld dit snel!!!

24-05-2013 | Vrouw | 52
Astma
heel af en toe krijg ik dit medicijn om de paar jaar dan spelen mijn longen weer op dus nu geen lucht meer te krijgen dus prednison en anoxilline tabletten en ik ga weer als een speer coor uit ik denk niet dat ik veel ga aan komen in mijn gewicht want heb maar voor 7 dagen dus komt goed merk dat mijn hele lijf er goed baat bij heeft ook mijn darmen die werken[lees meer...] weer normaal dat is vaak anders nu gaat het goed voel me veel beter heerlijk gevoel hoor mochten ze me wel elk jaar een keer voor schrijven groetjes carin

15-02-2013 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Hallo, Ik zit regelmatig aan de prednison. En hoe goed het ook helpt slik ik het liever niet. Ten eerste kom ik altijd erg aan en krijg echt een plofkop, dat laatste verdwijnt gelukkig alweer binnen enkele weken nadat de prednison is gestopt. Dan komt daarbij dat ik vaak de eerste weken heel veel denk te moeten eten, gelukkig kan ik.dit onderdrukken of eet gezonde din[lees meer...]gen. Dan iets waar ik voor het eerst last van heb, hyperactief en slapeloosheid. En dat terwijl ik eigenlijk erg moe ben omdat de crohn mij vaak uitput. Kortom de combinatie geen.energie hebben maar de prednison waar je hyper van wordt en niet kunt slapen is zeer vervelend.

25-12-2012 | Man | 67
COPD
Ik gebruik rond de 3x per jaar een kuurtje van 10 dagen. Heb geen enkele last van bijwerkingen. Erto,voel me juist toppie!!