Spierreuma (18 meningen)
Reuma (11 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Astma (7 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
COPD (5 meningen)
Longontsteking (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Longkanker (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bronchitis (0 meningen)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

06-09-2012 | Man | 47
prednison
Sinds 3 weken slik ik Prednisolon wegens ernstige allergische reacties, waar de oorzaak nog niet van bekend is. Het middel helpt zeer goed tegen de reacties maar de bijwerkingen vind ik gruwelijk. Naast de 'bekende' bijwerkingen als dikker worden, hartritmestoornissen, misselijkheid, slapeloosheid enz. heb ik erge last van stemmingswisselingen. Ik kan om niets ongelooflijk[lees meer...]e en buitensporige driftbuiten krijgen. Ik vind het vreselijk. Ook het constante gevoel van 'stress' in mijn lichaam vind ik heel moeilijk om mee om te aan. Ik kan amper slapen van het voelen rondpompen van mijn bloed in mijn lichaam en moet constant bezig blijven, terwijl ik hondsmoe ben. Ik hoop binnenkort van dit medicijn af te kunnen want voor mij is het middel bijna erger dan de kwaal.

05-07-2012 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Eerst slikte ik Entocort maar helaas bleek dit niet voldoende. Ik heb weer een opvlamming gekregen en moest daardoor Prednison gaan slikken. Ik had veel bijwerkingen: last van mijn gewrichten, gewichtstoename, vochtopname, bolle buik, duizelig, misselijk en vooral erg moe. Dit schrijf ik echter niet allemaal toe aan de Prednison, het kon namelijk ook veroorzaakt worden d[lees meer...]oor de opvlamming. Ik ben blij dat ik het nu niet meer slik, maar toch elke keer weer als ik er niet goed aan toe ben helpt dit medicijn mij erbovenop.

26-06-2012 | Vrouw | 38
Colitis ulcerosa
Opvlamming, zeer ziek, en 3 uur na inname prednison geen diarree meer ipv 20 keer per dag :-). Ik heb stootkuur, 2 weken 20 mg, daarna per week met 5 mg afbouwen. Ik zit nu in 3e week op 15 mg. Bijwerkingen: benauwd (ventolin gekregen van dokter helpt goed), eten smaakt niet, 2 kg aangekomen, misselijk (eten lijkt vast te zitten in slokdarm), maagzuur, bedplassen (!!), uri[lees meer...]ne verliezen zonder controle. Ik heb al eerder een stootkuur gehad en toen werd ik erg gejaagd en opvliegend. Nu gelukkig geen last van.

24-06-2012 | Vrouw | 59
Reuma
hoi hoi, ik slik sinds maart WEER prednison, omdat mn SLE na 10 jaar ernstig opvlamde. ik ben begonnen met 30mg en zit nu op en de ongemakken komen terug ik heb t vooral erg benauwd t is net of er n steen op mn borst ligt en er n strakke band om zit als bv. de trap oploop snak ik naar adem? wie heeft dit nog? ik gegbruik ook pufjes en plaquenil en n maagbeschermer.ik heb v[lees meer...]oorheen van mn 17de tot mn 48ste prednison gebruikt toen ben ik behandelsd voor kanker met chemo en bestralingen toen ik daar van qwas bekomen heb ik 10jaar geen last gehad van mn SLE stom he? meer dergelijke ervaringen? oja ik heb ook erg last van stemmingen grt, Riet

13-04-2012 | Vrouw | 65
Reuma
zeer effectief voor de reumapijn maar zeer slecht voor het gewicht- 12 kilo aangekomen.

19-03-2012 | Vrouw | 55
Auto-immuunziekte
Het is een paardenmiddel maar wel effectief. Mijn huid lag helemaal open ik had veel jeuk en door allerlei smeermiddelen ging mijn lichaam tegen zich werken en bouwde ik een auto-immuunziekte op. (Blaarziekte) Na het gebruik van de Prednison werd mijn huid langzaam weer beter. Door de hoge dosis en waarschijnlijk omdat ik hier vatbaar voor was heeft de Prednison wel mi[lees meer...]jn heup doen afsterven. Inmiddels heb ik een heupoperatie gehad, maar ik weet niet wat het nog meer in mijn lichaam heeft aangetast. Ik slik nog steeds Prednison, maar dan 5 mg per dag.

08-03-2012 | Man | 52
prednison
Ik heb een ulcerende colitis en mijn internist heeft mij 60mg prednison voorgeschreven voor de eerste week, 50mg voor de tweede, 40 mg voor de 3e, en zo elke week 10mg minder tot 0. Resultaat: mijn immuunsysteem lag plat en ik kreeg gordelroos wat mijn huid en mijn zenuwstelsel beschadigde. Ik had chronische ondraagbare pijn in mijn longen en ondanks de behandelingen die i[lees meer...]k een jaar lang gehad heb, is het volgens mijn neuroloog gespecialiseerd in ondraagbare pijn, een zenuwpijn post gordelroos en moeilijk te controleren dankzij de prednison die ik beschouw als een gevaarlijk gif welke absoluut vermeden moet worden door 50plussers. Mijn gezondheid is compleet verwoest....

24-01-2012 | Vrouw | 58
prednison
Sinds 7 weken aan de prednison. Begonnen met 20mg. p.d. nu 17.5mg, maar nog steeds klachten. Verdeel het over de dag omdat ik met 1 name de dag niet door kom. Vervelende bijwerkingen: flushes, slecht slapen, temperatuurwisselingen. Heeft iemand advies voor mij?

17-01-2012 | Man | 72
Reuma
slik het middel prednison nu 5 jaren tegen spierreuma. Al een paar keer afgebouwd van 15 mg naar 0 maar de spierreuma kwam weer terug. Slik op dit moment 2,5 mg per dag en op woensdag en zondag niets dus zit nu op een daggemiddelde van 1,8 mg. Moet zeggen dat de werking absoluut verbluffend is. In 2 dagen volledig pijnvrij na begin medicatie en dan zelfs lening en soepel m[lees meer...]et mijn 72 jaren nadat het was alsof mijn knie-en heupgewrichten op slot zaten. Slik wel Omeprazol als maagbescherming. Probeer uiteraard van de medicatie af te komen.

03-01-2012 | Vrouw | 62
Reuma
veel blijven bewegen eventueel met pijnstillers panadon.

12-12-2011 | Vrouw | 59
prednison
vreetbuien echt onder drukken, opgeblazen gezicht. eerst vijand nu vriend. want maakt mijn leven leefbaar.

07-11-2011 | Vrouw | 70
Reuma
ben aan 't afbouwen, beviel niet -> had geen haren op armen, nu wel, haren groeien had. dik gezicht, pijn niet afgenomen.

26-10-2011 | Vrouw | 70
Ernstige astmatische klachten
werkt perfect. wordt alleen in geval van nood kortdurend gebruikt.

15-09-2011 | Man | 67
Symptomen tgv. copd/hart funktie
reeds drie keer een stootkuur in 3maanden tijd. zeer effectief, met geen bijwerkingen, snel resultaat mbt. de symptomen, ze verdwijnen snel.

14-06-2011 | Man | 74
Longkanker
voor het eerst longkanker gekonstateerd op 1-10-2008. leef nu echt alleen maar op de prednison hoe lang nog ?????maar we blijven vechten groetjes gradus

06-05-2011 | Man | 67
Vermoeden van sarcoiose
n.a.v. alle symptomen, is een vermoeden ontstaan, nog niet met alle zekerheid vastgesteld, dat het gaat om sarcoiose. Vandaar eerst een stoot kuur met prednison, om te zien wat het resultaat gaat worden. Daarna zal bekeken worden welke on- derzoeken er moeten gaan gebeuren en of er mis- schien een onderhoudsdosis ingesteld moet worden.Tot nu toe zijn in ieder geval de re[lees meer...]sultaten zeer bemoedigend.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum