Spierreuma (18 meningen)
Reumatoïde artritis (11 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Astma (8 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
COPD (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bronchitis (0 meningen)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

06-09-2010 | Vrouw
prednison
Spierontsteking in spierbaan van been
slaapverwekkend,maar hielp goed tegen pijn

26-08-2010 | Man
Sarcoidose/collaps
afbouwen na lange duur is kut

26-07-2010 | Vrouw
Longfibrose
Nadat 40 mg/dag en 60 mg/dag geen kalmerend effect op de ontstekingen in mijn longblaasjes hadden, ben ik langzaam gaan afbouwen. Op zich niet zoveel last van gewichtstoename (max. 2 kg) of andere bijwerkingen, maar wel raakte ik sluipend in enkele maanden in een psychotische situatie (nooit eerder gehad) met de-realisatieverschijnselen. Neurologisch onderzoek leverde niet[lees meer...]s op. De dag erna door vriendin bij GGD binnengebracht, waar psychiater prednison als boosdoener identificeerde. In overleg met longarts versneld afgebouwd, waarna klachten snel verdwenen. Onzekerheid bleef wel een jaar hangen! Ik slik nu 20 mg prednisolon om de dag en 150 mg azathioprine, wat tot stabilisering van de ontstekingen en verdere fibrotisering van mijn longen heeft geleid. Mogelijk moet ik dit mijn verdere leven blijven gebruiken.

02-07-2010 | Man
Spierziekte

11-06-2010 | Man
Albumine verlies

10-06-2010 | Vrouw
SLE
Prednison werkt prima, opvlammingen van de SLE zijn goed te onderdrukken. Maar het blijft een verschrikkelijk middel. Dikke kop, dikke buik, vocht vasthouden, aankomen, alleen maar honger hebben, hyper, druk, in de war en je komt er nauwelijks vanaf. Ik vind het vreselijk dat ik het al zo lang slik en dat ik er voorlopig niet mee mag stoppen. En als het wel mag, dan wordt [lees meer...]dat ook een gevecht. Afbouwen is echt geen pretje.

10-06-2010 | Vrouw
Copd

11-05-2010 | Vrouw
Dermatomyocitus
Ik heb prednison op 9/10 jarige leeftijd gebruikt om de ontsteking te bestrijden aan mijn spieren en huid (dermatomyocitus) Ondanks de normale bijwerkingen, bol gezicht, meer beharing enz. is mijn botdichtheid verminderd, waardoor ik op 15 jarige leeftijd enkele ingezakte rugwervels had.

06-05-2010 | Vrouw
Takayasu
Voor mijn aandoening heeft prednison nauwelijks geholpen. In plaats daarvan heb ik ontzettend veel bijwerkingen gehad. Misschien is het moeilijk voor andere mensen te begrijpen, maar ik was door prednison mezelf niet meer. Ik kreeg een hoofd als een pompoen, en mensen...dat is geen vocht dat is gewoon vet. Prednison zorgt ervoor dat je lichaam op allerlei plaatsen vet gaat[lees meer...] vasthouden. Voor mij was dat heel moeilijk omdat ik altijd erg slank ben geweest. Ik heb het aankomen kunnen beperken tot 12 kilogram dankzij een dieetiste. Vaak een opgejaagt gevoel door verhoogde bloeddruk. Soms hyper en soms heel neerslachtig. Verder heb ik op mijn benen striae gekregen, het lijken wel zebra benen nu. En dit gaat dus nooit meer weg! Dat vind ik de ergste bijwerking, omdat het dus niet meer verdwijnt. Echt waar, vraag nadrukkelijk aan je arts of er geen andere mogelijkheden zijn, want prednison is gewoon een rotmiddel.

30-04-2010 | Vrouw
PMR
Heb bijna 2 jaar Prednison geslikt , hielp prima tegen de kwaal PMR ik was er bijna vanaf en had vervolgens een antistof tegen een bloedstollingsfactor dus weer opnieuw prednison starten met 80 mg. en in ruim een halfjaar gestopt heel treeg afgebouwd. Ik heb nu alleen verschrikkelijke stijfheid/ spierpijnen dit duurt al 5 maanden en vraag me af hoe lang dit nog duurt

23-04-2010 | Vrouw
Spierreuma en blaarziektede dpierreuma
de spierreuma veroorzaakte helse pijn, bij mij voornamelijk in de nekstreek. De prednison heeft de pijn totaal verdreven

22-04-2010 | Man
prednison
Sarcoidose aan de longen.
Is een paarde middel wat voor mij een goed resultaat heeft gehad, maar de gevolgen zijn pas op latere leeftijd te zeggen. Nier of lever aandoeningen. Een verveelde bij werking is dat je er minder goed van kan gaan zien.

22-04-2010 | Vrouw

22-04-2010 | Man
Sarcoidose
Na een jaar enorm veel moeite om af te bouwen. Je lichaam wordt sterk afhankelijk van het medicijn. Een zo laag mogelijke dosering heeft minder bijwerkingen.

22-03-2010 | Vrouw
Colitis ulcerosa
iets gezwollen gezicht, last van zweten vooral in bed, rode wangen, opvliegers, vaker plassen en veel trek in eten. Het lijken veel bijwerkingen maar ik vond het nog wel meevallen. Heb het medicijn 12 weken gebruikt.

22-03-2010 | Man
Leukemie (ALL)
Deze ontstekingsremmer wordt bij Leukemie gebruikt om eenmaal per maand een stootkuur te geven als ondersteunent middel. De bijwerkingen zijn dat je er erg hyper van wordt, je gaat er veel van eten en als je stopt met dit middel, dan krijg je ontwenningsverschijnselen, dus je moet de dosis niet in 1x stoppen maar afbouwen. De dosis die meestal gegeven wordt, is 1 mg per kg[lees meer...] lichaamsgewicht voor leukemie patiënten.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum