adalimumab

Ziekte van Crohn (74 meningen)
Reumatoïde artritis (53 meningen)
Ziekte van Bechterew (30 meningen)
Psoriasis (24 meningen)
Colitis ulcerosa (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Artrose (0 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (78 meningen)
Pentasa (65 meningen)
Salofalk (57 meningen)
Sulfasalazine (56 meningen)
Mesalazine (40 meningen)

29-06-2016 | Man | 47
Artritis psoriatica
heb inmiddels ALLES gebruikt. talloze zalfjes en smeersels pillen en niets werkte. Lichtterapy werkte voor een korte periode en mag niet te veel herhaald worden. Heb inmiddels 3 soorten 'biologicals gehad nl embrel , stelara en nu gebruik ik humira hetgeen ook totaal niet helpt. Ik ben er behoorlijk moe van allemaal.

29-06-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Tevens krijg ik het ook voor mijn psoriasis en HS. De prik zetten is niet altijd leuk en ik raad ook aan om even te blijven zitten. Het heeft mijn leven zeker verbeterd.

12-06-2016 | Vrouw | 41
Artritis psoriatica
3 jaar geleden met humira begonnen omdat ik mtx en arava afstootte, dwz, na 2 jaar gebruik van zo'n middel werd ik echt dood en doodziek, alsof ik de griep had elke dag met hoge koorts, ik viel om, lever licht aangetast al tijdens gebruik dus bloedwaarden niet goed etc. Humira spuiten is nog steeds erg pijnlijk maar hoeft maar eens in de 10 dagen. De laatste 2 dagen naar d[lees meer...]e nieuwe spuitdag toe gaat alles beetje zeuren en doen in lijf. Psoriasis is niet verbetert.. het werkt wel redelijk op gewrichten. Enorme ochtendstijfheid. Vermoeidheidsklachten zijn iets verbetert na behandeling slaaapprobleem. Ik wil toch weer switchen naar ander middel, het werkt niet 100% in mijn ogen, plus enorme gewichtstoename, nu zwaar obesitas en moeilijk eraf te krijgen ondanks gezonde voeding en zeer veel beweging. Nu las ik dus weer dat de stof in humira botst met iets in het lichaam waardoor je moeilijk zou afvallen, dat zou dus kloppen. Nu proberen bij volgende afspraak te kijken of ik tijdje ga stoppen of overstappen, gewoon om lichaam de kans te geven even te stabiliseren en hopelijk wat af te vallen.

03-05-2016 | Man | 66
adalimumab (40mg)
Artritis psoriatica
Wondermiddel dat mij mijn leven terug gaf.

09-04-2016 | Vrouw | 43
Artritis psoriatica
kreeg in 2012 lichte tekenen van opgezette handen stijf en pijnlijk, pijnlijke schouders, zere tenen. tot op een nacht in 2014 in februari verging van pijn eerst in de voet en toen beide voeten, dat was net over toen in mijn heupen. Mijn bloed was net getest en bleek r.a. Na veel andere medicatie is dit goed aangeslagen en kan ik tot zover normaal functioneren. Alle medici[lees meer...]jnen hebben wel een bijwerking als het de pijn maar afneemt, en positief blijven denken valt niet altijd mee.

26-02-2016 | Man | 57
Artritis psoriatica
heb ook PTSS vandaar de verergerende psychische klachten. minder weerstand is in mijn geval ook minder weerstand tegen mijn trauma,s, erg vervelend en vermoeiend, maar die klachten wegen niet op tegen de pijnlijke gewrichten.

04-02-2016 | Man | 62
Artritis psoriatica
door de atritis psoriatica heb ik tweemaal een stuk van mijn tenen moet laten afhalen, omdat ze ontstoken waren en heel dik. kon op een gegeven moment niet meer lopen. heb toen in Maastricht Humira spuiten gekregen, en dit werkt echt fenominaal. ik kan weer heel goed lopen en vrijwel pijnloos.

29-12-2015 | Vrouw | 55
adalimumab (40mg)
Artritis psoriatica
Humira helpt bij mij matig voor de artritis psoriatica, en helpt helemaal niet tegen de psoriasis. De injecties zijn erg pijnlijk. Door de pijn heb ik de neiging de injectiepen te vroeg weg te trekken.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum