Ervaringen met Humira

adalimumab

aften in de mond

Ziekte van Crohn (78 meningen)
Psoriasis (26 meningen)
Colitis ulcerosa (11 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)
Mesalazine (42 meningen)

30-11-2016 | Man | 43
Artritis psoriatica
Na aanpassingen in dosering heb ik voor het eerst sinds ik het gebruik weer last van mijn reuma gekregen. Ik gebruik humira nu ruim 10 jaar. Ik gebruikte het altijd 1 keer in de 3 weken. Nu gebruik ik het elke 2 weken.

08-08-2016 | Man | 58
Artritis psoriatica
In september 2006 heb ik mij vrijwillig op gegeven aan een 1 jaar durend onderzoek van het medicijn Humira. (AMC Amsterdam). Opdat moment was Humira nog niet in verkrijgbaar, als proefkonijn heb ik diverse onderdelen van het onderzoek moeten ondergaan zoals mergbeenpunctie, 2 kijkoperaties aan de knien om biopsies uit de knie te halen enz. Pijnlijk maar draaglijk en zeker [lees meer...]voor het onderzoek noodzakelijk. Waarom had ik mij opgegeven: ik leed al bijna 20 jaren aan een zware reumatische aandoening, mijn banden en pezen maakten slijnmbeursontstekingen aan. Opstaan met dikke zeer pijnlijke knienen, schouder, ellebogen pijnlijke heup etc etc..daarnaast over het hele lichaam psoriasis. Voorheen een waslijst van medicijnen, zalven, dagbehandeling etc. etc. Humira was reeds tijdens het onderzoek een zeer goed werkend medicijn voor t eerst sinds jaren pijnvrij en ook de psoriasis verdween vrijwel meteen over mijn hele lichaam. In 2014 ben ik ermee gestopt, noodgedwongen want ik ben gaan emigreren en woon reeds op Bali. Door het klimaat en de zon ben ik nog steeds vrij van de kwalen. Echter...het moet maar even onderzocht worden, maar om Humira door te laten dringen in het lichaam schakelt het medicijn eerst functies van je immuumsysteem uit.... Ik weet niet zeker, maar het zou zo kunnen zijn, dat mijn immuumsysteem sindsien een stuk zwakker is...lever, nieren, luchtwegen, jicht. Ik heb overal last van gehad. Of het aan de Hunira toe te schrijven is??? Het zou zomaar kunnen...maar de pijnen van slijmbeursonstekeningen en mijn psoriasis waar ik dus jaren last van gehad heb...die ben ik (voorlopig) kwijt!

29-06-2016 | Man | 47
Artritis psoriatica
heb inmiddels ALLES gebruikt. talloze zalfjes en smeersels pillen en niets werkte. Lichtterapy werkte voor een korte periode en mag niet te veel herhaald worden. Heb inmiddels 3 soorten 'biologicals gehad nl embrel , stelara en nu gebruik ik humira hetgeen ook totaal niet helpt. Ik ben er behoorlijk moe van allemaal.

29-06-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Tevens krijg ik het ook voor mijn psoriasis en HS. De prik zetten is niet altijd leuk en ik raad ook aan om even te blijven zitten. Het heeft mijn leven zeker verbeterd.

12-06-2016 | Vrouw | 41
Artritis psoriatica
3 jaar geleden met humira begonnen omdat ik mtx en arava afstootte, dwz, na 2 jaar gebruik van zo'n middel werd ik echt dood en doodziek, alsof ik de griep had elke dag met hoge koorts, ik viel om, lever licht aangetast al tijdens gebruik dus bloedwaarden niet goed etc. Humira spuiten is nog steeds erg pijnlijk maar hoeft maar eens in de 10 dagen. De laatste 2 dagen naar d[lees meer...]e nieuwe spuitdag toe gaat alles beetje zeuren en doen in lijf. Psoriasis is niet verbetert.. het werkt wel redelijk op gewrichten. Enorme ochtendstijfheid. Vermoeidheidsklachten zijn iets verbetert na behandeling slaaapprobleem. Ik wil toch weer switchen naar ander middel, het werkt niet 100% in mijn ogen, plus enorme gewichtstoename, nu zwaar obesitas en moeilijk eraf te krijgen ondanks gezonde voeding en zeer veel beweging. Nu las ik dus weer dat de stof in humira botst met iets in het lichaam waardoor je moeilijk zou afvallen, dat zou dus kloppen. Nu proberen bij volgende afspraak te kijken of ik tijdje ga stoppen of overstappen, gewoon om lichaam de kans te geven even te stabiliseren en hopelijk wat af te vallen.

03-05-2016 | Man | 66
adalimumab (40mg)
Artritis psoriatica
Wondermiddel dat mij mijn leven terug gaf.

09-04-2016 | Vrouw | 43
Artritis psoriatica
kreeg in 2012 lichte tekenen van opgezette handen stijf en pijnlijk, pijnlijke schouders, zere tenen. tot op een nacht in 2014 in februari verging van pijn eerst in de voet en toen beide voeten, dat was net over toen in mijn heupen. Mijn bloed was net getest en bleek r.a. Na veel andere medicatie is dit goed aangeslagen en kan ik tot zover normaal functioneren. Alle medici[lees meer...]jnen hebben wel een bijwerking als het de pijn maar afneemt, en positief blijven denken valt niet altijd mee.

26-02-2016 | Man | 57
Artritis psoriatica
heb ook PTSS vandaar de verergerende psychische klachten. minder weerstand is in mijn geval ook minder weerstand tegen mijn trauma,s, erg vervelend en vermoeiend, maar die klachten wegen niet op tegen de pijnlijke gewrichten.