Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

27-06-2016 | Vrouw | 45
macrogol/elektrolyten (2l)
Darmproblemen - verstopping
ik heb nu net de eerste kan moviprep op anderhalf uur geleden erg veel pijn in d buik misselijk kramp en steek er is nog niks gekomen

31-05-2016 | Vrouw | 29
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik gebruik dit middel regelmatig en heb wat tips. Met (een grote hoeveelheid, echt veel) roosvicee is het beter te doen. In ieder geval de smaak. Andere aanmaaksappen werken minder. Eet niet teveel de dag van te voren dan hoeft er ook minder los te komen. Het hoeft niet binnen een uur, je kunt er ook langer over doen. Met een rietje giet je het achterin je keel. Bi[lees meer...]j een opgeblazen gevoel kun je even gaan lopen. Kijk ondertussen een goede film of concentreer je op je tablet. Succes!

04-11-2015 | Vrouw | 27
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na alle horrorverhalen maakte ik me ontzettend bang voor de voorbereiding. Maar jeetje ik lees dus nooit meer op internet. Ik vond het drankje drinken heel erg goed te doen. Enige wat lastig was, is de hoeveelheid vloeistof in korte tijd. Ik had de sinaasappelsmaak en vond dit naar hele zoete ranja smaken. Heb het in ijskoud water opgelost. Mijn moeder had dit niet gedaan [lees meer...]en dan is het wat dikker, dus echt een aanrader om ijskoud water te gebruiken. Ook heb ik niet zo ontzettend veel op de wc gezeten. Was wel goed schoon vandaag voor de scopie. Deze is trouwens ook 100% meegevallen.. weet er niks meer van haha... Door het roesje totaal weg geweest.

23-09-2015 | Vrouw | 28
macrogol/elektrolyten (1000mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik moet zeggen dat ik begon te kokhalsen, niet door de smaak, maar eerder door de hoeveelheid die je moet drinken in een uur. Op het einde krijg je echt last van braken en kan het naar boven komen. Het duurt bij mij toch wel vrij lang voor het begon te werken (na 5 uur begon het op gang te komen) Ik ben voor de zekerheid wel op tijd gestopt met eten en de dag ervoor vez[lees meer...]elarm. Liever toch op de tandjes bijten, dan het nadien nog eens moeten doen als je darmen niet schoon zijn.

06-05-2015 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding op de endoscopie verdeeld over 2 dagen (avond en eropvolgende ochtend) moviprep met sinaasappelsmaak gebruikt. Had geen problemen met het drinken van voorgeschreven hoeveelheid (1 liter moviprep en daarna 1 liter water), ook al leek het mij veel vantevoren. Stoelgang kwam ruim anderhalf uur na het eerste glas moviprep op gang. De tweede dag ging dat snel[lees meer...]ler: na een halfuur. Van de endoscopie heb ik niets meegekregen. Na het roesje ben ik in slaap gevallen.

07-04-2015 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Na in 2012 cleanprep te hebben gebruikt, was dit zo veel beter te doen: savonds 1 l moviprep en 1,5 l heldere drank. Smorgen 1 l moviprep en 1 l helder vocht. Tip: begin savonds niet later dan 17.00, drink de moviprep in 1 uur koud uit de koelkast, uit een echt glas, zorg dat je warm gekleed bent of ga in warm bed liggen, en drink de rest warme vloeistof. Bouillon of the[lees meer...]e, dan krijg je het niet zo koud. Gebruik tussendoor suikervrije vruchtenkauwgom, vond de mentos aquakiss het beste.Begin smorgens minstens3 uur voordat je de deur uitmoet. Waterdunne diarree, maar goed binnen te houden, vaak naar wc maar ; Geen feest, maar best te doen.

29-11-2014 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Inderdaad geen pretje om in twee fases tot 5 liter te moeten drinken. En ik zie uit een reactie dat er een alternatief zou zijn. Goed te weten. Nu een aantal keren moeten gebruiken ter voorbereiding van coloscopie. Het is zeer persoonlijk hoe het te drinken, maar ijskoud is mij niet bevallen omdat ik door de kou niet door kon drinken en lucht moest happen waardoor de smaa[lees meer...]k vrij kwam. Als het kraan temp is drink ik achter elkaar een glas leeg en heb ik niet de tijd om het te proeven. Ik heb trouwens altijd de sinaasappel smaak meegekregen en misschien is die beter te doen dan de citroen versie, maar al met al is het snel drinken voor mij de beste manier gebleken.

23-11-2014 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Ivm na operatie terugkerende darmverstopping neem ik iedere maand moviprep. Te smerig voor woorden. Het beheerst mijn hele dag als ik smorgens dit middel neem en daarna uren wacht op stoelgang. Ik heb alles geprobeerd, drinken met rietje, 20 geperste citroenen erdoor, limonadesiroop erdoor, ijskoud zetten. Het helpt allemaal niets, mijn lijf zegt gewoon smerig na de eers[lees meer...]te slok en ik krijg het niet weg zonder over te geven. Nadat ik ca. 5 x deze 'marteling' had meegemaakt en weet dat er nog heel veel zullen volgen ben ik op onderzoek uit gegaan en eigenlijk ben ik nog steeds niet van de verbazing bekomen want er is wel degelijk een alternatief voor moviprep, nl. Picolax of picoprep. 'Maar' 150 ml' oplossen in een glas water en het smaakt naar bruistablet vitamine C . 2 uurtjes later stoelgang en nergens problemen mee. Wel zelf veel vloeistof drinken ivm uitdrogen, maar dat is geen enkel probleem als je dit zelf kan kiezen. Ik snap echt niet dat moviprep nog voor geschreven wordt terwijl dit alternatief er is!!!!

09-11-2014 | Vrouw | 56
Darmproblemen - diarree
Ik heb vooraf een fles water in de vriezer gelegd en de Moviprep aangemaakt met ijs-en ijskoud half bevroren water. Opgedronken met een rietje, zover mogelijk in de mond. En ik proefde wel citroen maar absoluut geen zout. Zeker geen vieze smaak. Op het laatst is het wat lastiger, maar dat komt omdat een liter koude drank in zo'n korte tijd sowieso erg veel is . Drink er [lees meer...]lekkere warme bouillon bij. En blijf op het toilet tot je leeg bent. Al met al is het mij, na alle akelige ervaringen gelezen te hebben, ontzettend meegevallen.

05-11-2014 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor een scopie. Ik moest het product 's avonds met 1 liter wegdrinken en de ochtend daarop opnieuw 1 liter moviprep. In eerste instantie viel de smaak me mee, citroen en zout. Echter merk je we na een paar glazen dat het vies begint te worden. Ik ben er best wel misselijk van geworden en heb ook aardig wat overgegeven. Het is aan[lees meer...] te raden om het zo koud mogelijk te drinken en steeds weg te spoelen met water.

01-11-2014 | Vrouw | 60
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
ter voorbereiding op het darmonderzoek moest ik 2 liter moviprep en 2 liter helder vocht drinken in 2 etappes. 1 liter plus 1 liter op de avond voor het onderzoek. 1 liter plus 1 liter op de ochtend van het onderzoek 28-10-2014. het spul is vreselijk vies, smaakt naar zeewater met citroen en slijm. om te kokhalzen. dus. kan hier niets aan gedaan worden, aan die smaak?[lees meer...] het ging dus moeizaam, misschien wel een goede tip om het goed koud te drinken, had het al gemengd met limonadesiroop. van het onderzoek heb ik niets gemerkt, had een narcose met propofol ,dit kan in heerlen m.c. hier is er een extra team voor. kortom een vieze, gore drank.

06-10-2014 | Vrouw | 39
Dikkedarmkanker
Ik snap nog steeds niet waarom er niets aan de smaak gedaan kan worden. Het is gewoon vies. Het is net of je kots drinkt (maar dan zonder klontjes) Ook al houd ik me bij elke slok voor dat het voor het goede doel is 'het voorkomen van dikke darmkanker' toch krijg ik elk jaar een sterker gevoel om te stoppen. En dat zou niet moeten! Ik hoop echt dat de farmaceuten iets a[lees meer...]an de smaak kunnen doen!

05-08-2014 | Vrouw | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gisteren braaf begonnen met 2 x 1 liter Moviprep. Het goedje is niet echt heel vies vond ik, maar ik heb wel eens betere dingen gedronken! Alleen de laatste 3 glazen van de 2e liter kreeg ik moeilijker weg. Na elk glas heb ik een extra glas water gedronken en tussendoor veel thee, water en drinkbouillon. Ik heb geen enkele kramp gehad, total geen pijn, alleen een schra[lees meer...]le kont van het vele naar de wc gaan. Die moviprep is natuurlijk zoutig en in combinatie met de galproductie is het niet best voor daar beneden. Op het laatst ben ik na elke toiletgang gewoon aan de gang gegaan met de douchekop, veel beter dan al dat geveeg!! Er komt op het laatst toch alleen maar gele vloeistof uit dus 'vies' is het niet. Al met al prima te doen!

29-07-2014 | Vrouw | 29
macrogol/elektrolyten
Ik moest Moviprep gebruiken als voorbereiding van een coloscopie. De eerste twee slokken gingen net, maar de rest was echt verschrikkelijk smerig. Ik werd er erg misselijk van en heb na een 0,5 liter overgegeven. Daarna de rest aangelengd met meer water, maar ook dat was geen succes. Ik kreeg een aantal buikkrampen maar het gewenste resultaat bleef uit. Dit heeft ervoor ge[lees meer...]zorgd dat mijn coloscopie halverwege is gestopt omdat mijn darmen niet schoon genoeg waren. Ik ben dus niet tevreden over het middel en zou dit niet snel weer gebruiken. Voor het volgende onderzoek heb ik X preap gekregen en hoop op een beter resultaat.

28-07-2014 | Vrouw | 18
macrogol/elektrolyten
Morgen heb ik met spoed een darmonderzoek. Er was me al verteld dat t veel drinken word. Heel veel drinken. Vanavond rond 7 uur ben ik begonnen met Moviprep Orange. Het spul was doorzichtig na 5 minuten roeren dus ik dacht; daar gaan we, je ziet niks dus je zal ook niet zoveel proeven. Ik schrok van de smaak. Het is zo ontzettend vies. Na 3 slokken genomen te hebben kwam h[lees meer...]et er al uit. Omdat ik dat al verwachtte omdat ik nooit veel drink had ik aan de arts gevraagd wat ik moest doen als ik het niet binnen kon houden. Ik zou dan de spoedeisende hulp moeten bellen en dan zouden ze het in hrt ziekenhuis doen dmv sondevoeding. Ik dus spoedeisende hulp gebeld, maar ze konden niks voor me betekende. Dat betekende dus dat ik de keus moest maken; stoppen met Moviprep en het darmonderzoek afzeggen, of ik moest doorzetten. Heb gekozen voor het laatste. Ik denk dat ik over moest geven omdat ik schrok van de vieze smaak. Heb geen neigingen meer gehad om over te geven. Een halfuur het eerste glas moviprep moest ik al na de wc. 3 keer echt ontlasting gepoept, daarna was het alleen maar water. Morgen nog een liter, dan ga ik het eens proberen met een rietje. Heb gelezen dat je de smaak dan niet zo sterk proeft.

08-04-2014 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten
Tip om het innemen van Moviprep te vergemakkelijken: je mag sorbitolvrije kauwgom eten (xylifresh). Ik nam 2 kauwgoms in mijn mond en maakte er een bolletje van. Door mijn tong door het bolletje te steken ontstond er een dun laagje kauwgom over mijn tong. De smaakpapillen waren bedekt en zo proef je niets. Ik kon zo een glas Moviprep snel opdrinken. Ik proefde de Movipre[lees meer...]p pas als het glas leeg was. Met een slok limonade er achteraan was het goed te doen. Ik had 1 liter Moviprep binnen 1 uur opgedronken. Zorg wel dat de kauwgom de tong volledig bedekt. Hopelijk helpt deze tip je de Moviprep naar binnen te werken.