Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

20-10-2021 | Vrouw | 51
macrogol/elektrolyten (1)
Darmproblemen - diarree
Vanmiddag begonnen met het drinken van de smerige moviprep. Kreeg het amper weg, zo vies, straalmisselijk. Nog geen uur erna barste de diarree los terwijl ik nog maar net op de helft was. Met veel moeite alle s weggeklokt. Daarna begonnen met water en thee drinken. Na uren kreeg ik pijnlijke buik, maag en darmen, boeren en enorme winden. Koude rillingen en misselijk. Morg[lees meer...]enochtend moet ik weer aan die zooi maar mijn ontlasting is zo goed als doorzichtig water. Toch zal ik proberen om nog wat ervan te drinken maar vrees dat ik weer enorm misselijk word en het niet binnen zal houden. In de middag heb ik het onderzoek maar heb nu al schrik er van, mijn anus brand als de hel. Maar ergste is nog die smeurie moviprep....

01-10-2021 | Vrouw | 47
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gezien alle horrorverhalen in mijn omgeving en online zag ik nogal op tegen t innemen van de twee moviprep liters. T venijn zit m echt in t laatste glaasje, dan hangt t wel je strot uit maar ik vond t enorm meevallen. Mijn tip zou zijn wat de meesten zeggen: gekoeld drinken en eventueel tussendoor ff n mint snoepje in je mond (niet opeten, maar voor de smaak). Nul krampe[lees meer...]n of extreme drang. Wel koud gekregen maar dat schijnt door de honger te komen. Succes allemaal!

10-04-2021 | Vrouw | 50
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen voor het onderzoek 2 tabletjes ingenomen om de darmwerking op gang te krijgen. Hier heb ik meer buikpijn van gekregen dan de Moviprep. De eerste halve liter Moviprep opdrinken viel wel mee maar daarna had ik er enige moeite mee. Het is een beetje gelachtig spul. Tot mn verbazing geen darmkrampen gehad. Het begon na 2 uur te werken. Volgende ochtend 2de liter ge[lees meer...]dronken. Al met al viel het me mee gezien alle verhalen die ik gehoord had. De coloscopie was op sommige momenten behoorlijk pijnlijk omdat men flink moest drukken op mn buik. Ik had een roesje maar was gewoon bij en heb meegekeken met het onderzoek. Arts en verpleegkundigen waren erg aardig bij de Bergmankliniek. Per persoon kunnen de bijwerkingen behoorlijk verschillen (bv. Bij een ontsteking ed) Maar het is echt te doen! Heb alleen nog wel napijn van het onderzoek.

04-03-2021 | Vrouw | 18
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had moviprep sinaas en smaakt nog redelijk lekker , echt geen stress voor hebben!

07-02-2021 | Vrouw | 56
macrogol/elektrolyten (3350)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Afschuwelijk spul. Niet weg te krijgen! Ik moest bij elke slok net niet kokhalzen. Het had niet kunnen lukken met inname door kokhalzen/overgeven. En dan op die manier 2 liter zien weg te krijgen. Het was echt zwaar. Hoop dat er gauw n andere manier wordt gevonden. 3 pilletjes of iets dergelijks met veel drinken zou veel fijner zijn! Wel erg effectief en zonder enige bui[lees meer...]kkramp. Dat was wel erg fijn. Behandeling ook goed en geslaagd!

21-04-2020 | Vrouw | 21
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had sochtends om 09:45 een coloscopie gepland staan, de avond van te voren moest ik de eerste liter moviprep drinken met daarnaast nog één liter helder drinken. Ik had de smaak sinaasappel en het viel me heel erg moe hoe vies het was. Door aanraden van anderen had ik er ijsklontjes bijgegooid en binnen anderhalfuur was het op. Ik moest ongeveer om het kwartiertje naar d[lees meer...]e wc en het was al vrij snel heel dun en heel licht. Verder alleen wat misselijk geweest. De ochtend erna moest ik om 5 uur de tweede liter pakken. Snachts ben ik een aantal keren wakker geworden door ontzettende honger, stiekem dacht ik dat ik het echt niet zou redden om niet te eten. Door de 2 liter water die je daarna drinkt raak je wel weer enigszins vol maar ik merkte echt dat mijn lichaam voedsel nodig had. De 2de liter had ik binnen een uur leeg en ook dit viel me heel erg mee. Ook nu alleen wat misselijkheid. Al met al is het allemaal heel erg meegevallen, ondanks de extreme honger.

11-02-2020 | Vrouw | 33
macrogol/elektrolyten (160)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb het innemen van de moviprep helemaal niet als afschuwelijk ervaren. Nee het was niet lekker, maar prima te doen, helemaal als je er 2 uur de tijd voor hebt. Gewoon 5 grote glazen verdelen en er voor gaan. Goede tip, zet een glaasje zoete ranja klaar, als je dan een paar slokken moviprep genomen hebt, een slokje ranja erachteraan, dan ben je die vieze smaalk zo kwi[lees meer...]jt.

29-01-2020 | Vrouw | 30
macrogol/elektrolyten (4)

13-08-2019 | Vrouw | 20
macrogol/elektrolyten (1l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het werkt heel goed, maar ik krijg de kan echt niet leeg niet met een rietje, koud water of met ranja. Ik heb er zelf van overgegeven omdat het zo smerig was. Maar bij mij werkte het wel heel goed ookal had ik weinig ingenomen

27-06-2019 | Vrouw | 57
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb geen problemen gehad en was heel goed te drinken lekker zelfs met sinaas orange het leek wel limonda

19-06-2019 | Vrouw | 56
macrogol/elektrolyten (2l)
Voor een darmonderzoek nav bevolkingsonderzoek heb ik het middel moeten gebruiken. Bang gemaakt door alle verhalen zag ik er als een berg tegen op. Spul paar uur van te voren klaar gemaakt en in de koelkast gezet. Grote rietjes erbij zodat het direct achter in mijn mond kwam. Na de eerste 250 ml was ik aangenaam verrast. Het dronk makkelijk weg en ik proefde iets van de[lees meer...] orange smaak. Ook de andere 5 keer 250 ml kon ik erg makkelijk opdrinken die avond. En de volgende morgen om zes precies hetzelfde. Kortom ik heb nergens last van gehad en de werking was perfect. Ook het onderzoek (met roesje) is absoluut niet heel vervelend.

22-05-2019 | Vrouw | 25
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
De eerste liter ging wel... was niet lekker, ook niet lekker gemixt met limonade maar goed... het moest erin! De tweede liter de volgende dag was een hel. Heb het uiteindelijk niet helemaal opgekregen omdat ik ervan moest overgeven.

14-03-2019 | Vrouw | 61
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voor een darmonderzoek Moviprep moeten gebruiken en door alle horrorverhalen best wel bang voor het gebruik van Moviprep, maar onterecht. Ik had de orange-smaak en heb dit van tevoren klaargemaakt en in de ijskast gezet, daarna was het goed te drinken en ook niet vies. Alleen de hoeveelheid wat je drinken moet, is veel. Ben de avond voor het onderzoek begonnen met de eers[lees meer...]te liter en omgewisseld met iedere keer een glas ranja na een glas Moviprep. De tweede liter ben ik mee begonnen 's morgens om vijf uur. De darmen waren schoon voor het onderzoek. Het onderzoek zelf heb ik ondergaan zonder roesje en dat ging goed. Had het al 2x eerder zonder roesje gehad. Dus kan alleen maar zeggen: alles valt wel mee!!!

22-02-2019 | Vrouw | 62
macrogol/elektrolyten (100,000)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De avond voor de colonoscopy de liter moviprep ingenomen, inderdaad koud en met een groot rietje. Smintje in de buurt om na het drinken de vieze smaak kwijt te raken, bah. Had pas na drie uur wat effect, maar niet bijzonder. Moest eigenlijk om 05.00 de tweede liter drinken, maar heb de helft om middernacht gedronken, en de rest om 05.00. Had het middel wat meer tijd om[lees meer...] te werken. En dat deed het na de tweede drank , behoorlijk effectief. Heb geregeld water, thee en bouillon gedronken, want je wordt toch wel een beetje flauw. Alleen die nacht een half uurtje kunnen slapen, darmen waren behoorlijk onrustig, moest er om de haverklap uit maar dat is dan niet erg, dan weet je dat het werkt. Was veel kwijtgeraakt maar kennelijk nog niet alles, was wel vloeibaar, de arts heeft dat zonder problemen weggezogen. De colonoscopy ging goed, ik had met een roesje, maar heb alles mee kunnen kijken op het scherm, heel interessant. Was maar één keer dat het even pijn deed. Zag ook dat hij wat puncties deed, deze voelde ik helemaal niet. Sukses aan iedereen die het nog moet ondergaan, maak je geen zorgen, het valt echt mee. PS ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik heb hier gisteren veel verhalen gelezen en dat vond ik erg fijn.

30-10-2018 | Vrouw | 52
macrogol/elektrolyten (2000ml)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
De dag voor het darmonderzoek heb ik 3 X een liter water met Moviprep gedronken. De eerste liter viel me erg mee. De smaak was niet onaardig en ik begreep niet dat anderen er moeite mee hadden gehad. Maar de tweede en nog erger de derde liter, kreeg ik met veel moeite weg. Helaas gaf het geen resultaat. Collega's hadden me gezegd in de buurt van de toilet te blijven, maar[lees meer...] bij mij bleef dat uit. Dit wijt ik niet zozeer aan het middel, maar aan het dieet dat me een week lang was opgelegd. Een week lang mocht ik geen vezelrijk voedsel eten, wat bij mij nog voor enige doorgang zorgt. De volgende middag begaf ik mij naar het ziekenhuis met een opgezette volle buik, in de veronderstelling dat een colonscopie niet plaats kon vinden. Maar omdat ik er toch was, ging deze, tot mijn verbazing, wel door. Op het scherm kon ik meekijken en zien dat de dikke darm schoon was. De MDL-specialist meldde nog wel dat er veel vocht uit kwam. Omdat het probleem voor m'n gevoel mijn dunne darm betreft, leek dit voor mij een bevestiging. En met een nog steeds opgezette buik heb ik ziekenhuis weer verlaten. Omdat een dunne darm onderzoek in Zeeland niet wordt gedaan, ben ik doorverwezen naar een professor in Gent. Een half jaar later kon ik langs voor een eerste consult. Mijn gegevens had hij niet doorgenomen en wat ik vertelde over de colonscopie bestond niet. Ik moest gewoon minder vezelrijk voedsel eten, want dat zorgde voor gisting en een opgezette buik. Hij heeft de wijsheid in pacht en zo werd ik dus, door deze arrogante en ongeïnteresseerde man, beticht van leugens en afgeschilderd als een aandacht vragend labiel persoon. Daar zit je dan met je goede gedrag en nog meer met de klachten die je veel levensvreugd ontneemt.

17-10-2018 | Vrouw | 24
macrogol/elektrolyten (1l)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Begonnen met Moviprep als voorbereiding voor een coloscopie. In de avond 1 liter, volgende ochtend ook. Het drinken is erg vies. Alle tips geprobeerd, door een rietje drinken, ijskoud, gemend met limonade. Het blijft een vies drankje wat je zo snel mogelijk weg wilt hebben. Ik heb het verdeeld in 4 glazen. Na elk glas werd ik erg misselijk en had ik wel een kwartier nodig [lees meer...]voor dit wegzakte. Uiteindelijk bijna 2,5 uur gedaan over de liter. In combinatie met de 1,5 liter vloeistof die je nog moet drinken is het erg veel, ik kreeg er een opgezette buik van. Het begon bij mij pas na bijna 2 uur echt te werken. Maar het naar de wc gegaan is mij erg meegevallen. Ik had weinig kramp en het was niet nodig om constant op de wc te blijven zitten. Al met al viel dat gedeelte dus mee. Moviprep is niet lekker, maar je weet waar je het voor doet.