Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

07-01-2020 | Man | 72
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het eerste glas Moviprep was te doen. Het tweede glas eigenlijk niet en vanaf het derde glas heb ik de rest al kokhalzend naar binnen gewerkt. Wat een bagger. Tijdens de controle van het vervolgonderzoek, dat nog gaat komen, vraag ik of ik voor het derde controleonderzoek Eziclen mag gebruiken. De ervaringen hiermee zijn zeer positief, de bijwerkingen hopelijk minder, [lees meer...]de darm is schoner en de totale hoeveelheid vloeistof is de helft van die van het gebruik van Moviprep, tenminste als ik de artikelen op het internet mag geloven. Als het aan mij ligt nooit meer Moviprep. Jakkes en nog eens jakkes, wat een troep.

27-06-2019 | Man | 65
Aambeien en vaatscheurtjes
" Aardbei"-versie .(pffffffffff) Inname ( na 12 uur ijskast ) ging , per glas 0,20 l , vlot bij eerste avond. Wel heel de nacht geborrel . Moet ik nu ..of niet ? Dus slecht geslapen . Daardoor ging de ochtendsessie moeilijker . Pas helder tegen het tijdstip van opname . Coloscopie ging vlot . narcose ...eventjes duizelig en dan " licht uit " . Wakker na 45 min . Moe[lees meer...]t nog een extra test ondergaan ., nml radiologische CT-scan Shittttt !!

05-05-2019 | Man | 21
macrogol/elektrolyten (2l)
Crohn
Ik moest een endoscopie doen. Het innemen ging extreem moeilijk tot de laatste paar 100 ml. Dit spul moet je echt goed koud drinken! Bijna bevroren. Warm/lauw is het niet weg te werken. Ook is de hoeveelheid water die ik er bij in moest nemen gigantisch en was niet fijn.

28-03-2019 | Man | 51
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Prima in te nemen. na elke glas meteen wat groene limonade en tussendoor kopjes thee. het enige nadeel wat ik vond. Er staat op de bijsluiter bij de toilet blijven maar bij mij duurde het echt drie uur voor het begon t e werken en werd ik er midden in de nacht wakker van omdat het nog niet was uitgewerkt. maar goed ik had twee paracetamol ingenomen en kan vertellen dat [lees meer...]het allemaal prima te doen is.

09-09-2018 | Man | 22
macrogol/elektrolyten (1l)
Hallo, Ik heb gisteren de moviprep gebruikt 1 liter. Niet voor en darm onderzoek maar gewoon zodat me darmen leeg zijn, dit kreeg ik als advies van het ziekenhuis. Nu is mijn vraag hoelang het duurt want er komt nog steeds diaree uit, en ik maak me wel en beetje zorgen.

20-08-2018 | Man | 28
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Moviprep moeten drinken voor mijn endoscopie. De dag voor het onderzoek netjes begonnen met drinken om 18.30. Ik had Moviprep met citroensmaak, beetje aardbeidensiroop (Karavan Cevitam) aan toegevoegd en de eerste liter was in een uur op. Viel reuze mee. Daarna werd het lastiger; mijn onderzoek was om 08.30 de volgende morgen en ik wist niet of ik op dezelfde avond nog de[lees meer...] tweede liter Moviprep moest drinken of dat ik dit om half 5 's ochtends moest doen. Duidelijke informatie in het boekje ontbrak/apotheek bellen was ook vruchteloos. Toch besloten om rond half 11 de tweede liter te drinken, dit bleek uiteindelijk prima voor de endoscopie. De tweede liter was wel moeilijker weg te krijgen omdat ik al veel gedronken had, maar ik ben achteraf blij dat ik die keuze zo heb gemaakt. Ik zou dit dan ook iedereen aanraden wanneer je een vroeg onderzoek hebt; zo heb je nog wat langer nachtrust en geen gedoe in de ochtend met eventuele uitloop van de ontlasting! Het onderzoek zelf viel ook mee, darmen waren goed schoon. Ik heb geen bijwerkingen gemerkt (heel even lichte gezichtszwelling, maar met wat thee en water was dat zo weer weg) en goed geslapen na twee liter Moviprep. Succes allemaal, het is even doorzetten maar voor je het weet is het om :).

26-07-2018 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Gister coloscopie gehad met een roesje. De voorbereiding met Moviprep vond ik niet veel voorstellen. Ik had de Limesmaak variant en die was zeker niet vies. Eerst 2 glazen vrij snel achter elkaar opgedronken. Daarna om de 10 min één glas. Het uur daarna icethee met honing gedronken. Vrij snel begon de werking en na een uurtje op de WC stopte het. ‘S nachts goed kunnen slap[lees meer...]en. De volgende ochtend hetzelfde ritueel. Nadat ik het roesje en wat morfine kreeg toegediend viel ik rustig in slaap. Tijdens het onderzoek werd ik wakker maar voelde niets. Wat later een wat zeurderig gevoel. Echt pijn deed het absoluut niet. Er zijn 3 poliepen weg gehaald. De volgende ochtend had ik een wat opgeblazen gevoel en alleen een wat zeurend gevoel in de onderbuik. Laat je vooral niet gek maken door alle spookverhalen.

25-06-2018 | Man | 43
macrogol/elektrolyten (1)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De eerste avond de moviprep ijskoud gedronken . 5 glazen in een uur naar binnen gewerkt. Ik vond het zonder rietje prima te doen. De smaak sinaasappel is ook niet heel verkeerd. 30 min na het laatste glas begon de werking en heb ik anderhalf uur het toilet niet kunnen verlaten. Daarna werd de werking een stuk minder en heb ik op de bank kunnen zitten. De liter in de o[lees meer...]chtend heb ik binnen 40 minuten naar binnen gegooid, daardoor wel een klein beetje misselijk geweest. Werking begon meteen en was na een uur al bijna uitgewerkt. Darmen waren super schoon. Moviprep orange.. je moet er niet teveel bij nadenken maar gewoon naar binnen gieten. Dat werkt het beste. In grote slokken het glas leegdrinken en dan even je mond spoelen met water.

28-05-2018 | Man | 50
macrogol/elektrolyten (240ml)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moviprep is mooi spul. (...) Maar het werkt wél. Je zult versteld staan. (Mijn medicijn: alleen ervaringsverhaal)

13-04-2018 | Man | 37
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
We kunnen er lang of kort over praten: Moviprep is gewoon vies. Eén glas is te doen, maar 2x 1 liter gaat snel tegenstaan. Maar het moet. Dus verstand op nul en gieten maar. En dan zorgen dat je in de buurt van een wc bent, want waterig schijten zult gij zeker. Daarnaast moet je nuchter blijven, je mag dus niets eten. Leuk is het zeker niet. Je moet je zeker ziek melden wa[lees meer...]nneer je ermee begint.

30-08-2017 | Man | 39
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gister ben ik begonnen met mijn prep kuur, nadat ik de horror verhalen had gelezen een beetje gespannen vooraf. Mijn algemene ervaring is dat het goed te doen is, nu moet ik wel melden dat ik dus in de avond en in de ochtend een liter moest drinken dat scheelt. Iedereen is verschillend dus hierbij wat tips (sommige al bekend) die ik heb toegepast. De kunst is om de dr[lees meer...]ank zo snel als mogelijk op te te drinken, ikzelf heb elke 10 min een glas gedaan waardoor je er met 40 min vanaf bent. Aangezien deze onderzoeken vaak ruimschoots van te voren worden aangekondigd (die van mij ruim 2 maanden) heb je de tijd om jezelf te trainen snel een glas vloeistof op te drinken, probeer gedurende de voorbereiding elke dat ook veel water te drinken/ of andere vloeistof 2/3 liter per dag, zo train je jezelf grotere hoeveelheid vloeistof te drinken wat je bij het innemen van de kuur ten goede zal komen. De kunst is om het glas "leeg" te kiepen zover mogelijk achter op de tong zodat de vloeistof zo min mogelijk contact krijgt met de tong. Klok de drank ik een 3 tot 4 grote slokken weg (door de training ben je hiermee bekend) en spoel na met ranja of een andere drank (ikzelf zou voor koude drank kiezen omdat je die sneller tot je kan nemen) ikzelf heb zeer zoete ranja gemaakt en deze dus direct na het innemen van het glas over de tong naar binnen laten gaan. Zorg ervoor dat ook de ranja lekker koud is, dat komt de smaak ten goede. Kan je dit niet dan denk ik dat een rietje ook zal werken, daarmee zorg je er ook voor dat de drank achter in de keel je lichaam binnen komt. nog wat korte tips en aandachtspunten: - drink de prep koud, ikzelf heb gekozen voor koelkast koud niet op 0 graden daar je maag dit dan later ook nog moet verwerken. - train jezelf van te voren - maak een schema voor het opdrinken van, 10-15 min per glas, dan ben je er het snelst vanaf. - kijk ook eens op YouTube daar staan een aantal filmpjes van mensen die prep drinken, je zal zien dat de persoon die het in een keer weg kan klokken er minder last van heeft dan de man die het drinkt als een dure whiskey - laat je niet gek maken het valt allemaal wel mee, en bedenk dat als je het niet doet en je krijgt bijvoorbeeld darmkanker of andere aandoening dat dan deze behandeling daarbij een lachertje is - wees dus positief verstand 2 x een uurtje op nul en gaan. De uitwerking van het product viel mij voor de eerste ronde tegen, duurde zeer lang alvorens het los kwam, ik typ dit terwijl ik net de tweede sessie heb gehad hoop dat die wat sneller doorloopt. Vanmiddag de behandeling maar daar kijk ik niet tegen op. Succes mocht je voor je eerste kuur staan, je kunt het !

18-08-2017 | Man | 62
macrogol/elektrolyten (50mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
moviprep orange gebruikt voor onderzoek, ik begrijp dat wij niet allemaal het zelfde zijn, maar ik vond het geen probleem. in de ochtend klaargemaakt voor de avond en in de koelkast gezet, dus lekker koud, 0 graden. In de avond klaar gemaakt voor de ochtend, dus ook 0 graden. Zorg ervoor dat je niet vol zit, dus niet veel eten en drinken, je moet eigenlijk dorst hebben. I[lees meer...]k doe de liter in vier keer, vier glazen van 0,25 cl, die drink ik in een teug leeg en spoel gelijk mijn mond met water. Je kan het ook 5 keer doen met glazen van 0,20 cl of 6 keer met enz enz. ik wens iedereen succes

14-07-2017 | Man | 41
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik had de versie met sinaasappelsmaak. Smerig goedje, maar deed bij mij wat het moet doen. Wat mij erg hielp was om het flink gekoeld met een rietje in te nemen. Rietje boven tegen het gehemelte drukken en hele glas in 1 keer leegdrinken. Daarna een paar slokjes ranja of roosvicee en de smaak is snel weg. Na de coloscopie, welk ik met een roesje onderging en (daardoor?)[lees meer...] niet veel voorstelde, had ik nog wel lang een borrelende buik. Niet pijnlijk, maar wel vervelend.

10-04-2017 | Man | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Goed te doen. Had het gemengd met appelsap en ik de koelkast gezet. Dan is het prima weg te krijgen. Het werkt als een tierelier. Ik moest er 2 a 4 liter bij drinken en ik besloot - hoe smerig ook - dit maar gewoon op de wc te doen omdat de aandrang zo sterk was dat ik er eigenlijk niet weg kon. En toiletpapier voelt na een tijdje ook niet echt prettig meer aan. Een paar u[lees meer...]ur later was het alweer achter de rug. De volgende ochtend hetzelfde verhaal. Het lijkt dat het blijft werken zolang je blijft drinken. Stop je daarmee, dan stopt de werking ook. Tip: zorg voor babydoekjes. Dat blust de brand.

04-01-2017 | Man | 44
macrogol/elektrolyten (13,7g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voor ieder anders, maar na erge verhalen viel het voor mij mee. Mijn mening over de gevonden tips: Koud/koel drinken werkt goed, maar van ijskoud kreeg ik hoofdpijn, vooral omdat ik dan toch die hele beker achter elkaar moest opdrinken. Voor het gebruik van rietjes is mijn tip om dikke rietjes te gebruiken die je bij milkshakes krijgt. Bij smalle rietjes moet je meer[lees meer...] moeite doen om de Moviprep in je mond te krijgen en hoe minder moeite het kost, hoe beter. Voor mij werkte trouwens adem inhouden en met grote slokken het glas leegdrinken het makkelijkst / makkelijker dan met een rietje. En voor een laxeermiddel viel de smaak mee. Staand drinken werkte makkelijker dan zittend, omdat mijn maag staand minder vol voelde. Af en toe wat thee met ginseng zou helpen tegen kramp. Ik weet niet of het door de ginsengthee kwam, of door het idee 'iets te doen', maar ik had nauwelijks last van buikkramp. Soms las ik vaseline te gebruiken als je anus gaat irriteren, maar bij mijn ziekenhuis mocht dat niet; wel een vochtig doekje. In de uren dat ik het spul in moest nemen heb ik op de koptelefoon hard muziek geluisterd en mee gezongen, anders zou ik de hele tijd bezig zijn met Aargh, over zes minuten moet ik alweer van dat spul. Ik had de smaak orange en kan me niet voorstellen dat ik daar nog iets aan zou toevoegen om een andere smaak te krijgen. Ik wens iedereen sterkte bij het laxeren en goeds bij het onderzoek (wat bij mij ook heel erg meeviel om mee te maken; zowat geslapen en geen pijn gevoeld)

03-07-2016 | Man | 67
macrogol/elektrolyten (2000ml)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
2 maal 1ltr en 2 literwater geen probleem, is goed te drinken. Werking na ca. een uur loopt goed leeg. Geen bij werkingen of naar gevoel. Lees veel horrer verhalen moet voor een ieder een andere ervaring zijn, stelde niets voor.