Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

27-06-2016 | Vrouw | 45
macrogol/elektrolyten (2l)
Darmproblemen - verstopping
ik heb nu net de eerste kan moviprep op anderhalf uur geleden erg veel pijn in d buik misselijk kramp en steek er is nog niks gekomen

31-05-2016 | Vrouw | 29
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik gebruik dit middel regelmatig en heb wat tips. Met (een grote hoeveelheid, echt veel) roosvicee is het beter te doen. In ieder geval de smaak. Andere aanmaaksappen werken minder. Eet niet teveel de dag van te voren dan hoeft er ook minder los te komen. Het hoeft niet binnen een uur, je kunt er ook langer over doen. Met een rietje giet je het achterin je keel. Bi[lees meer...]j een opgeblazen gevoel kun je even gaan lopen. Kijk ondertussen een goede film of concentreer je op je tablet. Succes!

25-11-2015 | Man | 24
macrogol/elektrolyten (2)
Darmproblemen - diarree
Gister begonnen met moviprep citroensmaak. Het was voor mij zeer moeilijk. Ik kreeg het nauwlijks weg. Werd er zeer misselijk van. Toen ik het eindelijk weg had was ik ook zeer blij. Het duurde ongeveer 1,5 uur voor het begon te werken. En het deed zijn werk ook. Volgende ochtend weer veel problemen met het wegkrijgen hiervan. Uiteindelijk maar 1 glas weggekregen. Gelukkig[lees meer...] was dit voldoende. 5.30 begonnen en de laatste toiletbezoek was om 10.00. Een uur voordat ik van huis moest. Onderzoek niks van gemerkt dankzij het roesje en gelukkig waren mijn darmen goed schoon. Ik kan als tip meegeven dat je de dag zelf zeer licht moeten eten en dan zal je ook snel schoon gespoeld zijn.

22-11-2015 | Man | 66
macrogol/elektrolyten (2000)
Dikkedarmkanker
Duidelijk is dat per individu sterk uiteenlopende ervaringen zijn. Mijn overzicht m.b.t.. gebruik Moviprep: Juli 2014 inname OK, perfecte reiniging. Augustus 2014 inname van de tweede liter enigszins problematisch i.c.m. klysma ter voorbereiding dikke darm poliep te verwijderen, resultaat OK. J.l 13 November, ondervond "weerstand" bij inname eerste liter. Na 6 uur zeer plo[lees meer...]tseling heftig braken. Doorgezet met de tweede liter, na 200 ml ingenomen te hebben in split second wederom heftig braken. N.a.v hiervan besloten voor de colonoscopie een darmspoeling te doen. Tijdens de uitvoering hiervan bleek dat er nog een massa ontlasting aanwezig was. Via deze site op picoprep gewezen. 16 November, in overleg met het ziekenhuis dit product toegepast. I.c.m. darmspoeling 100 % schoon. Geen enkele negatieve bijwerking. Picoprep volume aanmaken 150 ml [ x 2]. Enkele ziekenhuizen in Ned/Belgie werken standaard met dit product. Extra advies is om 1 a 2 dagen eerder dan wordt geadviseerd met licht verteerbaar voedsel te starten, met de laatste 2 dagen alleen vloeibaar te gebruiken.

23-09-2015 | Vrouw | 28
macrogol/elektrolyten (1000mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik moet zeggen dat ik begon te kokhalsen, niet door de smaak, maar eerder door de hoeveelheid die je moet drinken in een uur. Op het einde krijg je echt last van braken en kan het naar boven komen. Het duurt bij mij toch wel vrij lang voor het begon te werken (na 5 uur begon het op gang te komen) Ik ben voor de zekerheid wel op tijd gestopt met eten en de dag ervoor vez[lees meer...]elarm. Liever toch op de tandjes bijten, dan het nadien nog eens moeten doen als je darmen niet schoon zijn.

18-11-2014 | Man | 21
Ziekte van Crohn
Moest voor een endoscopie Moviprep innemen voor het laxeren. Voor iedereen die dit moet gaan gebruiken.. veel succes! Je kunt het beste water in de vriezer doen zodat het lekker koud is en dan mengen met aanmaaklimonade. Je moet je er even doorheen bijten maar het is het waard.

13-10-2014 | Man | 47
Darmproblemen - diarree
Man man man, ik drink alles en nog snel ook. Ik ben niet vies van vetzakkerij. Ook Moviprop vlot opgedronken, maar wat smaakt dat goedje slecht. Echt niet om drinken. Geef mij liever 20 spuiten dan 2 liter moviprep! Maar op is op en ik ben blij. Seffens de coloscopie en dan zien we wel weer.

28-07-2014 | Vrouw | 18
macrogol/elektrolyten
Morgen heb ik met spoed een darmonderzoek. Er was me al verteld dat t veel drinken word. Heel veel drinken. Vanavond rond 7 uur ben ik begonnen met Moviprep Orange. Het spul was doorzichtig na 5 minuten roeren dus ik dacht; daar gaan we, je ziet niks dus je zal ook niet zoveel proeven. Ik schrok van de smaak. Het is zo ontzettend vies. Na 3 slokken genomen te hebben kwam h[lees meer...]et er al uit. Omdat ik dat al verwachtte omdat ik nooit veel drink had ik aan de arts gevraagd wat ik moest doen als ik het niet binnen kon houden. Ik zou dan de spoedeisende hulp moeten bellen en dan zouden ze het in hrt ziekenhuis doen dmv sondevoeding. Ik dus spoedeisende hulp gebeld, maar ze konden niks voor me betekende. Dat betekende dus dat ik de keus moest maken; stoppen met Moviprep en het darmonderzoek afzeggen, of ik moest doorzetten. Heb gekozen voor het laatste. Ik denk dat ik over moest geven omdat ik schrok van de vieze smaak. Heb geen neigingen meer gehad om over te geven. Een halfuur het eerste glas moviprep moest ik al na de wc. 3 keer echt ontlasting gepoept, daarna was het alleen maar water. Morgen nog een liter, dan ga ik het eens proberen met een rietje. Heb gelezen dat je de smaak dan niet zo sterk proeft.

08-04-2014 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten
Tip om het innemen van Moviprep te vergemakkelijken: je mag sorbitolvrije kauwgom eten (xylifresh). Ik nam 2 kauwgoms in mijn mond en maakte er een bolletje van. Door mijn tong door het bolletje te steken ontstond er een dun laagje kauwgom over mijn tong. De smaakpapillen waren bedekt en zo proef je niets. Ik kon zo een glas Moviprep snel opdrinken. Ik proefde de Movipre[lees meer...]p pas als het glas leeg was. Met een slok limonade er achteraan was het goed te doen. Ik had 1 liter Moviprep binnen 1 uur opgedronken. Zorg wel dat de kauwgom de tong volledig bedekt. Hopelijk helpt deze tip je de Moviprep naar binnen te werken.

07-02-2021 | Vrouw | 56
macrogol/elektrolyten (3350)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Afschuwelijk spul. Niet weg te krijgen! Ik moest bij elke slok net niet kokhalzen. Het had niet kunnen lukken met inname door kokhalzen/overgeven. En dan op die manier 2 liter zien weg te krijgen. Het was echt zwaar. Hoop dat er gauw n andere manier wordt gevonden. 3 pilletjes of iets dergelijks met veel drinken zou veel fijner zijn! Wel erg effectief en zonder enige bui[lees meer...]kkramp. Dat was wel erg fijn. Behandeling ook goed en geslaagd!

02-02-2021 | Man | 63
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Virtuele coloscopie (met ct-scan) 2 x 1 liter 's avonds na elkaar moeten opdrinken. Daarbij nog extra moeten drinken, zo'n anderhalve liter water of thee. In Moviprep zit zoveel aspartaam en andere smaakstoffen dat ik het amper opgedronken kreeg! Beste manier voor mij is glas ineens leegdrinken met dichtgeknepen neus. Dan proef je het minder! Direct erna een flinke[lees meer...] slok water of thee, ...

13-08-2019 | Vrouw | 20
macrogol/elektrolyten (1l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het werkt heel goed, maar ik krijg de kan echt niet leeg niet met een rietje, koud water of met ranja. Ik heb er zelf van overgegeven omdat het zo smerig was. Maar bij mij werkte het wel heel goed ookal had ik weinig ingenomen

01-05-2018 | Vrouw | 31
macrogol/elektrolyten (2000ml)
Darmproblemen - verstopping
Ik heb moviprep moeten gebruiken ivm coloscopie. Gister mocht ik 12.00 uur voor het laatst eten en om 16.00 uur moest ik met de eerste liter moviprep beginnen, deze moest ik binnen 1,5 tot 2 uur opdrinken samen met nog 1,5 liter heldere drank. Na het eerste glas was ik misselijk en kon het nauwelijks binnen houden. Ik heb binnen die 2 uur wel 3 grote glazen op gekregen het[lees meer...] laatste glas was uiteindelijk om 21.00 uur in de avond leeg. Na elke slok duurde het minimaal een kwartier voordat het gevoel van overgeven weg was. Wel moest ik binnen een half uur na het eerste glas al flink naar het toilet. Het laatste glas heb op gekregen door na elke slok direct een lepel warme, heldere bouillon naar binnen te werken. Ik heb de volgende ochtend gebeld met het ziekenhuis of het erg was dat ik het niet binnen 2 uur tijd had opgedronken. De medewerker gaf aan dat dat niet erg was. Ik moest die ochtend voor het onderzoek nog een liter drinken, hier heb ik 2,5 uur over gedaan. Op de een of andere manier ging die 2e liter iets beter. Het helpt om een dag van te voren een liter koud water in de koelkast te zetten, koud kreeg ik de moviprep beter weg. Ik heb het verdeeld in 6 kleine glaasjes met kleine slokjes door een rietje. Na elke slok nam ik een slok thee of koud water met gember en munt. Het was echt even doorzetten want ik bleef kokhalzen na elke slok. 2 uur voor het onderzoek mocht ik niets meer drinken. Mijn ontlasting was helder en geel en dat was goed gelukkig. De coloscopie is mij reuze meegevallen, ik kreeg een roesje. Voor mijn gevoel duurde het maar 5 minuten, daadwerkelijk was het ongeveer een kwartier. Ze hebben niets ernstigs gevonden, alleen een kleine poliep die meteen is weggesneden. En een stukje weefsel werd afgenomen, deze wordt nog door het lab onderzocht. Na de ingreep moest ik nog een uurtje rusten en kon toen naar huis. Ik ben nu (de ingreep is nu 8 uur geleden) nog een beetje suf van het roesje maar heb verder nergens last van.

11-10-2017 | Vrouw | 27
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had me goed voorbereid op het drinken van Moviprep (citroensmaak) door een aantal tips samen te voegen van (horror) ervaringen online. Mengen met ijskoud water (ik gebruikte Spa literflessen) en een flinke scheut bosvruchtensiroop maakte het drinken veel dragelijker. Ik deed Xylifresh mint kauwgum om mijn tong heen en dronk vervolgens met een rietje steeds het glas snel[lees meer...] leeg. Zo proef je de smaak zo min mogelijk en hoef je niet te braken. Ginseng thee drinken tussendoor was ook erg fijn (zou buikkrampen helpen verminderen). Bij mij kwam de aandrang na ongeveer twee uur. Na een paar keer naar de wc te zijn gerend, ben ik er uiteindelijk maar op blijven zitten en heb ik een boekje gelezen. Na 23.00 uur goed kunnen slapen. De volgende ochtend ging het drinken veel soepeler en was ik al snel leeg. Het onderzoek zelf is ook erg meegevallen!

06-10-2014 | Vrouw | 39
Dikkedarmkanker
Ik snap nog steeds niet waarom er niets aan de smaak gedaan kan worden. Het is gewoon vies. Het is net of je kots drinkt (maar dan zonder klontjes) Ook al houd ik me bij elke slok voor dat het voor het goede doel is 'het voorkomen van dikke darmkanker' toch krijg ik elk jaar een sterker gevoel om te stoppen. En dat zou niet moeten! Ik hoop echt dat de farmaceuten iets a[lees meer...]an de smaak kunnen doen!

05-08-2014 | Man | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het middel werkt. Maar daar houdt het ook op. Ik kreeg enorme hartritmestoornissen, viel een paar keer bijna flauw en heb met alle macht braakneigingen zitten onderdrukken na glas 2 al. Mét een rietje, mét extra citroensap, uit de koelkast. Niet te doen zo smerig. Daarna loop je helemaal leeg (blijf echt op je wc: pak een boek oid zodra het begint te werken). Dus het midde[lees meer...]l werkt maar de bijwerkingen waren niet okay. Gelukkig een paar uur en je bent er vanaf met onderzoek en al. Dus denk vooral vooruit dan is het te goed doen. ("Morgen rond deze tijd is alles alweer voorbij!").

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum