Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

15-06-2023 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik val maar gelijk met de deur in huis...Moviprep? Tsja niet echt heul, heul erg lekker maar ik vond het echt wel te doen. Had 2 soorten gekregen, sinaasappel- en citroensmaak. De laatste heeft duidelijk mijn voorkeur, sinaasappel vond ik weeïg en gaf mij de rillingen. Ik kreeg het advies eerst 1 glas Moviprep daarna dezelfde hoeveelheid lekkere vloeistof. Om en om, prima [lees meer...]te doen. In de afwisseling dubbelfrisss (gewone witte druiven/citroen) en helder appelsap maakt het minder erg. Rietje heb ik niet gebruik wel goed koud gedronken. Na de eerste liter(s) heel snel resultaat. Wel een zere, rauwe poeperd van al het vocht wat er uit en langs komt. Nat washandje, droogdeppen en insmeren met aloë vera gel (puur) gaf mij echt verlichting. Dus beste lezer(s), na alle negatieve vermeldingen hier kan ik zeggen: het is mij echt 100% meegevallen. Tuurlijk is een wijntje (of whatever) veel lekkerder maar toch, het is te doen. Beleef het gewoon op jouw manier, ga niet bedenken 'stel dat/wat als?', laat het gebeuren en laat je vooral niet gek maken door de verhalen. Als het achter de rug is ben je trots op jezelf (Yay, I did it!!) en geniet je, na het onderzoek, van alles wat dan weer mag!!

27-06-2019 | Vrouw | 57
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb geen problemen gehad en was heel goed te drinken lekker zelfs met sinaas orange het leek wel limonda

26-07-2018 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Gister coloscopie gehad met een roesje. De voorbereiding met Moviprep vond ik niet veel voorstellen. Ik had de Limesmaak variant en die was zeker niet vies. Eerst 2 glazen vrij snel achter elkaar opgedronken. Daarna om de 10 min één glas. Het uur daarna icethee met honing gedronken. Vrij snel begon de werking en na een uurtje op de WC stopte het. ‘S nachts goed kunnen slap[lees meer...]en. De volgende ochtend hetzelfde ritueel. Nadat ik het roesje en wat morfine kreeg toegediend viel ik rustig in slaap. Tijdens het onderzoek werd ik wakker maar voelde niets. Wat later een wat zeurderig gevoel. Echt pijn deed het absoluut niet. Er zijn 3 poliepen weg gehaald. De volgende ochtend had ik een wat opgeblazen gevoel en alleen een wat zeurend gevoel in de onderbuik. Laat je vooral niet gek maken door alle spookverhalen.

31-07-2017 | Vrouw | 58
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voor een compleet onderzoek van maag, en beide darmen dit moeten nemen. Begonnen om 17:00 uur en na een uur de drank op, viel reuze mee en je mag er een paar druppels Slimpie indoen omdat er geen suiker inzit. Rond 19:00 begon alles op te zetten en precies daar waar de problemen zitten in de dunne darm en dikke darm. Om half 8 leek ik wel 6 maand zwanger en vrij snel vol[lees meer...]gde er weeën. Je voelt gewoon dat het water in de darm door de peristaltische beweging ritmisch op druk gebracht wordt en dat was niet echt pijnloos. Goed kwartier erna 2 keer naar toilet en de 2e keer alleen water. "s Nachts om 5 uur de 2e ronde en vrij snel weg gekregen, half uurtje, en ben weer gaan slapen. Dat was voor mij heel vreemd omdat ik allen slaap op medicatie. Net na 7 uur wakker en naar toilet, kwam alleen maar water, en weer naar bed slapen tot 9 uur. Naar toilet en water meer niet en alles helder. Ik gebruik het nu ook bij verstoppingen maar vooral als ik in een voedsel intolerantie zit. De darm dan helemaal leeg maken scheelt een week ellende en pijn. Daarna goed opstarten en beginnen met een goede probiotica voor je gaat eten. Begin als eerste een half uur na de probiotica met zelfs gemaakte kippenbouillon en laat je darm eerst aan wennen voor je vast voedsel neemt. Dit scheelt enorm voor de klachten waarvoor je movieprep moest nemen en vooral als je PDS hebt.

18-05-2017 | Vrouw | 58
macrogol/elektrolyten (13,7g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Had de sinaasappelsmaak. Op zich best wel te doen. 4 glazen en dat in avond en ochtend. Zag er heel erg tegenop na alle verhalen op internet maar is me heel erg meegevallen. Mijn tip is doe er geen appelsap oid bij. Als je het koud drinkt (niet diepvries koud) en rietje achter in je keel heb je het zo weg. Enige minpunt is het tijdstip van inname. Hangt af van je afspra[lees meer...]ak voor onderzoek. In de ochtend om 6 uur koud drinken was niet echt fijn. Maar wat moet dat moet denk ik zo.

17-12-2023 | Vrouw | 59
macrogol/elektrolyten (1000g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het viel mij echt alles mee. Ik begon met een warm kopje thee zodat je geen koude plons op een lege maag krijgt wat misslijkheid kan veroorzaken. Ja het is niet lekker maar als je even flink doordrinkt en wat zoete limonade er achteraan of tussendoor drinkt is het prima te doen. Ik had het in drie kwartier op. Daarna een lekkere warme kop thee. Verder 1700 ml helder[lees meer...]e dranken in de drie uur erna. Dit gaat ook prima omdat je niet mag eten en je door het drinken geen honger hebt. Ik had geen bijwerkingen, geen krampen, niet misselijk, geen opgeblazen gevoel en geen branderig gevoel bij anus. Al met al...... maak je niet te druk, het is echt heel goed te doen. Succes 👍

01-11-2014 | Vrouw | 60
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
ter voorbereiding op het darmonderzoek moest ik 2 liter moviprep en 2 liter helder vocht drinken in 2 etappes. 1 liter plus 1 liter op de avond voor het onderzoek. 1 liter plus 1 liter op de ochtend van het onderzoek 28-10-2014. het spul is vreselijk vies, smaakt naar zeewater met citroen en slijm. om te kokhalzen. dus. kan hier niets aan gedaan worden, aan die smaak?[lees meer...] het ging dus moeizaam, misschien wel een goede tip om het goed koud te drinken, had het al gemengd met limonadesiroop. van het onderzoek heb ik niets gemerkt, had een narcose met propofol ,dit kan in heerlen m.c. hier is er een extra team voor. kortom een vieze, gore drank.

01-12-2021 | Vrouw | 61
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wegens rectaal bloedverlies, leidend tot bloedarmoede, moest ik een colonscopie ondergaan. Ik heb ervaringen met het gebruik van moviprep gegoogled en kwam op deze website behulpzame tips tegen: water om te mengen vast in de koelkast zetten, drinken met je neus dicht geknepen, bezig blijven om jezelf af te leiden, tussendoor een kauwgompje nemen, enz. Ik ben gewend a[lees meer...]an het drinken van movicolon, ook een wat slijmerig drankje, dus dat was niet zo’n probleem. De glazen snel leegdrinken en direct daarna spoelen en gorgelen met lauwwarm water maakt je mond lekker schoon. Daarna een kauwgummetje en een kwartiertje afleiding zoeken ( de was ophangen, wat opruimen, enz.) Het middel werkt enorm goed. Ik was voorbereid op lang op de wc zitten. Puzzelboekje bij de hand en ik ben zelfs thee gaan zitten drinken tijdens die “zittingen”. Wel duurde het heel lang voor ik het gevoel had zonder “ongelukjes” te kunnen gaan slapen. Ik ben even voor 18.00 uur begonnen met drinken en om 23.00 uur moest ik voor het laatst naar de wc. De volgende morgen ging alles een stuk sneller. Ben ook een uur eerder begonnen met drinken, waardoor ik tijdens de reis naar de kliniek nergens last van had. Alles bij elkaar viel het allemaal heel erg mee.

14-03-2019 | Vrouw | 61
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voor een darmonderzoek Moviprep moeten gebruiken en door alle horrorverhalen best wel bang voor het gebruik van Moviprep, maar onterecht. Ik had de orange-smaak en heb dit van tevoren klaargemaakt en in de ijskast gezet, daarna was het goed te drinken en ook niet vies. Alleen de hoeveelheid wat je drinken moet, is veel. Ben de avond voor het onderzoek begonnen met de eers[lees meer...]te liter en omgewisseld met iedere keer een glas ranja na een glas Moviprep. De tweede liter ben ik mee begonnen 's morgens om vijf uur. De darmen waren schoon voor het onderzoek. Het onderzoek zelf heb ik ondergaan zonder roesje en dat ging goed. Had het al 2x eerder zonder roesje gehad. Dus kan alleen maar zeggen: alles valt wel mee!!!

08-03-2018 | Vrouw | 61
macrogol/elektrolyten (1000mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
In de namiddag een eerste liter gedronken, viel erg mee na alle verhalen. Lekker is het niet, maar als je het met grote slokken door 2 royale rietjes richting keel laat glijden heb je binnen 15 seconden een glas leeg. Ik verdeelde per liter 4 glazen van 250 cl. en nam er ieder 10 á 15 minuten één. Suikervrij kauwgumpje tussendoor deed de smaak meteen vergeten. Ik had de "c[lees meer...]itroensmaak"......Toen de liter op was begon de werking acuut bij mij, na 15 minuten kon ik richting toilet, om daar vervolgens 3 kwartier te vertoeven. Boekje mee, kopje thee mee en een beker warme kippenbouillon. Prima te doen. Daarna nog wat sinaasappellimonade gedronken (Rode ranja mag niet vanwege de kleur) en toen lekker op tijd mijn bed in, want om 4 uur ging de wekker voor de volgende ronde. Toen viel het drinken wel iets zwaarder, maar wat moet dat moet. Daarna weer wat helder koud en warm drinken en om 8.30 die ochtend onderzoek. Het onderzoek weinig/niets van meegekregen, werd na een roesje weer wakker op de "uitslaapzaal" en mocht naar huis met goed nieuws!

22-02-2019 | Vrouw | 62
macrogol/elektrolyten (100,000)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De avond voor de colonoscopy de liter moviprep ingenomen, inderdaad koud en met een groot rietje. Smintje in de buurt om na het drinken de vieze smaak kwijt te raken, bah. Had pas na drie uur wat effect, maar niet bijzonder. Moest eigenlijk om 05.00 de tweede liter drinken, maar heb de helft om middernacht gedronken, en de rest om 05.00. Had het middel wat meer tijd om[lees meer...] te werken. En dat deed het na de tweede drank , behoorlijk effectief. Heb geregeld water, thee en bouillon gedronken, want je wordt toch wel een beetje flauw. Alleen die nacht een half uurtje kunnen slapen, darmen waren behoorlijk onrustig, moest er om de haverklap uit maar dat is dan niet erg, dan weet je dat het werkt. Was veel kwijtgeraakt maar kennelijk nog niet alles, was wel vloeibaar, de arts heeft dat zonder problemen weggezogen. De colonoscopy ging goed, ik had met een roesje, maar heb alles mee kunnen kijken op het scherm, heel interessant. Was maar één keer dat het even pijn deed. Zag ook dat hij wat puncties deed, deze voelde ik helemaal niet. Sukses aan iedereen die het nog moet ondergaan, maak je geen zorgen, het valt echt mee. PS ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik heb hier gisteren veel verhalen gelezen en dat vond ik erg fijn.

18-08-2017 | Man | 62
macrogol/elektrolyten (50mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
moviprep orange gebruikt voor onderzoek, ik begrijp dat wij niet allemaal het zelfde zijn, maar ik vond het geen probleem. in de ochtend klaargemaakt voor de avond en in de koelkast gezet, dus lekker koud, 0 graden. In de avond klaar gemaakt voor de ochtend, dus ook 0 graden. Zorg ervoor dat je niet vol zit, dus niet veel eten en drinken, je moet eigenlijk dorst hebben. I[lees meer...]k doe de liter in vier keer, vier glazen van 0,25 cl, die drink ik in een teug leeg en spoel gelijk mijn mond met water. Je kan het ook 5 keer doen met glazen van 0,20 cl of 6 keer met enz enz. ik wens iedereen succes

10-11-2021 | Man | 63
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Je maakt je er drukker over dan het achteraf is. Belangrijk is een goede voorbereiding en positieve instelling. Het is geen limonade en de lichte citroensmaak gaat je snel tegenstaan. Elke 10 minuten ongeveer een glas. Na drie glazen is het verstandig om tussen door met water je mond uit te spoelen na elk glas. Zorg ook voor voldoende afleiding. En blijf na drie kwartie[lees meer...]r in de buurt van het toilet. Dan begint het "borreluur". Na de in name moet je ook nog een liter water of andere helder vloeistof nemen. (zonder prik) Ik heb eerst helder vruchtensap geprobeerd met appel en peren smaak. Die smaakte niet. Daarna ben ik overgestapt op Cranberry sap. Dat werkt prima. De smaak is licht zuur maar wel erg lekker. Na een aantal keren stoelgang is het verstandig om Bepanthen te gebruiken. Aanbrengen met een klein stukje WC Papier. Voor de 2e ronde geldt hetzelfde. Nogmaals afleiding is het toverwoord. Puzzle maken, tv kijken, of computerspelletje doen. En gaan bij de eerste aandrang. Het onderzoek zelf is nauwelijks belastend.

24-03-2021 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Kreeg Moviprep voorgeschreven voor coloscopie. Netjes volgens de voorschriften om 18.00 uur de dag er voor mee begonnen. De smaak valt wel mee, het is weg te krijgen. Na 1 liter Moviprep zeker 3 liter heldere vloeistof gedronken. Maar de enige reden om naar het toilet te gaan was om te urineren; en veel. Na 3 uur contact opgenomen met de organisatie die het voorschreef. Op[lees meer...] hun aanraden nog 2 uur gewacht en water gedronken. Na deze 2 uur opnieuw contact opgenomen, daar zei men mij te stoppen met drinken.(gelukkig!!!). De volgende morgen opnieuw contact opgenomen, maar nu met de arts. Deze stelde dat ik een obstipatie had en dat het onderzoek niet door kon gaan. (Volgens mij door het voorgeschreven vezelarme dieet). Nieuwe afspraak moeten maken en nu krijg ik een recept voor het innemen van 3 eenheden. Zeer ontevreden over de gang van zaken!!!!

02-02-2021 | Man | 63
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Virtuele coloscopie (met ct-scan) 2 x 1 liter 's avonds na elkaar moeten opdrinken. Daarbij nog extra moeten drinken, zo'n anderhalve liter water of thee. In Moviprep zit zoveel aspartaam en andere smaakstoffen dat ik het amper opgedronken kreeg! Beste manier voor mij is glas ineens leegdrinken met dichtgeknepen neus. Dan proef je het minder! Direct erna een flinke[lees meer...] slok water of thee, ...

01-12-2020 | Man | 63
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Heb dit gebruikt ter voorbereiding onderzoek dikke darm. Bevolkingsonderzoek opsporing darmkanker. Zeer effectief. Eerste inname werkte al na 45 minuten. Had nog niet eens alles opgedronken. Na de tweede inname de volgende dag ga je pad echt helemaal leeg. Is wel heel vies spul.