Ervaringen met Moviprep

Moviprep

12-10-2013 | Vrouw | 17
macrogol/elektrolyten (2l)
Buikpijn
In verband met aanhoudende buik- en maagklachten ben ik een aantal keer bij de internist geweest. Die konden niets in mijn bloed vinden dus besloot zij dat het beste een darm- en maagonderzoek kon worden uitgevoerd. Hiervoor moest ik Moviprep gebruiken. Ik moest dan vanaf 2 dagen voor het onderzoek een licht dieet gaan volgen, zodat het laxeren makkelijker ging. Ik moest[lees meer...] 'volgens het boekje' eigenlijk in 1x 2 liter drinken op de ochtend voor het onderzoek, omdat ik het onderzoek later had dan 1 uur (half 2), maar omdat ik van mijzelf weet dat ik moeilijk dingen kan wegkrijgen, vooral in de ochtend, en uit advies van iemand die dit vaker moet doen, heb ik dit in 2x verdeeld. Dus de avond voor het onderzoek 1 liter, en de ochtend voor het onderzoek 1 liter. Hierbij moet je dan nog bij iedere liter een extra liter vloeibaar drinken bij drinken. Eerste liter, gemengd met zo koud mogelijk water, rook gewoon lekker naar citroen eigenlijk. Groot glas gepakt, met een rietje, en een groot glas met appelsap of dubbelfriss zonder prik. Toen begonnen met drinken, viel heel erg tegen, is heel vies! Zeewater met citroensmaak om het maar even uit te proberen te leggen. Kreeg het maar moeilijk weg, ben begonnen om 7 uur. Heb toen maar 2/3e van de Moviprep opgekregen. Afwisseling van snel zoveel mogelijk drinken met je neus dicht en daarna meteen appelsap of iets anders om de smaak weg te krijgen. heb 3 uur over 2/3e gedaan. Na 2 tot 3 uur begon mijn stoelgang te lopen, was vrij snel helder, heb toch nog tot 2 uur opgezeten. Tweede liter, in de ochtend, ging raar genoeg makkelijker, om 8 uur begonnen met drinken, om 10 uur gestopt, had op een klein beetje na alles op gekregen. Toen begon de stoelgang ook sneller en was ik eerder leeg.