Ervaringen met Moviprep

14-05-2018 | Vrouw | 46
macrogol/elektrolyten (250ie)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Het viel eigenlijk goed mee. 'S avonds 1l van dit spul gedronken, 1 glas om de 15 minuten, en na 3 slokken een beetje water om de vieze smaak weg te spoelen. Wel urenlang koude rillingen gekregen, maar dit had ik wel verwacht want ik krijg ze ook als mijn darmen overgeprikkeld worden. Ik heb maar 6 keer naar het toilet moeten gaan. 'S nacht redelijk goed kunnen slapen, ik [lees meer...]had een incontinentie slip van Tena aangedaan maar dit bleek niet nodig te zijn. En dan weer 1l gedronken in de ochtend, alweer met af en toe en slok water. Daarna lekkere groene thee met suiker gedronken. Ik had horror verhalen gelezen en was heel zenuwachtig, maar het viel best wel mee.

23-09-2015 | Vrouw | 28
macrogol/elektrolyten (1000mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik moet zeggen dat ik begon te kokhalsen, niet door de smaak, maar eerder door de hoeveelheid die je moet drinken in een uur. Op het einde krijg je echt last van braken en kan het naar boven komen. Het duurt bij mij toch wel vrij lang voor het begon te werken (na 5 uur begon het op gang te komen) Ik ben voor de zekerheid wel op tijd gestopt met eten en de dag ervoor vez[lees meer...]elarm. Liever toch op de tandjes bijten, dan het nadien nog eens moeten doen als je darmen niet schoon zijn.

05-07-2013 | Vrouw | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gisteren voor het eerst moviprep gebruikt samen met bisacodyl tabletten als voorbereiding op een colonscopie. Ik drink normaal niet erg veel op een dag en dan is de 2 liter die je moet wegdrinken erg veel binnen 2 uur. De 1e liter moviprep ging er prima in door met rietjes te drinken. Omdat je veel achter elkaar drinkt kreeg ik op het laatst kokhals nijgingen omdat ik mij[lees meer...] vol voelde. Hierna een liter thee gedronken. Ik kreeg toen meteen het gevoel dat alles zakte en de druk van mijn buik af was. Ik kon toen ook meteen naar de wc. De smaak is niet erg lekker. Ik had de orange smaak. Ik heb het de volgende ochtend met limonadesiroop geprobeerd en dit ging veel beter! Door de bisacodyl kreeg ik last van nare buikkrampen. Maar de volgende dag toen ik moviprep zonder bisacodyl gebruikte had ik hier geen last meer van. Het middel werkt erg goed en al vrij snel. Na het onderzoek moeten je darmen wel weer even normaal op gang komen.

30-09-2012 | Vrouw | 53
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Last van ernstige spierkrampen van de dikke darm en endeldarm

05-08-2014 | Vrouw | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gisteren braaf begonnen met 2 x 1 liter Moviprep. Het goedje is niet echt heel vies vond ik, maar ik heb wel eens betere dingen gedronken! Alleen de laatste 3 glazen van de 2e liter kreeg ik moeilijker weg. Na elk glas heb ik een extra glas water gedronken en tussendoor veel thee, water en drinkbouillon. Ik heb geen enkele kramp gehad, total geen pijn, alleen een schra[lees meer...]le kont van het vele naar de wc gaan. Die moviprep is natuurlijk zoutig en in combinatie met de galproductie is het niet best voor daar beneden. Op het laatst ben ik na elke toiletgang gewoon aan de gang gegaan met de douchekop, veel beter dan al dat geveeg!! Er komt op het laatst toch alleen maar gele vloeistof uit dus 'vies' is het niet. Al met al prima te doen!

06-06-2013 | Vrouw | 39
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voor darmonderzoek moeten mijn darmen schoon zijn. Ik heb echter ook een ernstig maagprobleem, waardoor ik oa geen grote hoeveelheden binnen korte tijd kan drinken. Mijn MDL-arts stelde voor om het te verdelen over 2 avonden en 2 ochtenden telkens 2 pillen Bisacodyl, een 1/2 liter Moviprep binnen een uur en 1/2 liter vocht naar keuze binnen de volgende 2 uur ipv 1 avond en[lees meer...] 1 ochtend 1+1 liter. Moest wel 72 uur op een dieet van enkel heldere bouillon en yoghurt en stoppen met mijn ijzerpillen. Ben door alles zo slap als een vaatdoek en heb het ijskoud, maar de smaak van de Moviprep vind ik geen probleem (gebruikte al dagelijks Movicolon, wat er erg op lijkt), hooguit te zoet en als het te koud is, valt t juist te zwaar op mijn maag. Ik neem nu 5x 100ml elk hele kwartier en daarna nog 4x 125ml thee/koffie/bouillon elk halfuur. De hoeveelheid vocht is te doen voor me, al kan er echt geen druppel vocht of kruimel voedsel meer bij (maar dat laatste mag toch niet) zo met mijn maag, die flink verkrampt telkens... Gisterenavond heb ik direct na het laatste glas Moviprep een uur bijna continu op de WC gezeten, van diarree tot bruine vloeistof. Na 3 uur was het langzaam afgenomen, de geluiden en het gerommel in mijn darmen gelukkig tot rust gekomen en hele nacht kunnen slapen. Vanmorgen gelukkig stuk minder heftig, ontlasting ziet er nu uit als urine met wat losse vezels erin. Wel de geluiden en het gerommel. Nog 2x ditzelfde ritueel en dan morgenochtend het onderzoek, maar daar maak ik me na alles wat ik al meegemaakt heb niet zo'n zorgen over...