Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

07-01-2020 | Man | 72
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het eerste glas Moviprep was te doen. Het tweede glas eigenlijk niet en vanaf het derde glas heb ik de rest al kokhalzend naar binnen gewerkt. Wat een bagger. Tijdens de controle van het vervolgonderzoek, dat nog gaat komen, vraag ik of ik voor het derde controleonderzoek Eziclen mag gebruiken. De ervaringen hiermee zijn zeer positief, de bijwerkingen hopelijk minder, [lees meer...]de darm is schoner en de totale hoeveelheid vloeistof is de helft van die van het gebruik van Moviprep, tenminste als ik de artikelen op het internet mag geloven. Als het aan mij ligt nooit meer Moviprep. Jakkes en nog eens jakkes, wat een troep.

04-07-2015 | Man | 72
macrogol/elektrolyten (100g/l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Enkele vervelende bijwerkingen zijn hartkloppingen en reflux, vooral na de eerste liter moviprep. Het bed op het hoofdeinde omhoog zetten helpt aanzienlijk. Ik vreesde nogal voor braakneigingen, maar deze bleven uit, dankzij het rechtopstaand drinken en het voortdurend rondlopen. Bovendien heb ik voortdurend en zelfs voor aanvang van het drinken suikervrije kauwgom met mun[lees meer...]t gebruikt; tussendoor ook eens een lepel primperan. Uiteindelijk is de inname van moviprep(sinaas) beter verlopen dan verwacht.

02-12-2013 | Man | 72
macrogol/elektrolyten
heb een stoma (iliostoma) bij verstopping gebruik ik moviprep ( 2* 1 liter) tot nu heeft het gebruik moviprep mij goed geholpen

14-01-2023 | Vrouw | 70
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Onderzoek verliep perfect. Voorbereiding zeer moeilijk door de slechte smaak. Het medicijn was wel effectief. Darmen waren volledig leeg. Geen krampen noch buikpijn. Ben nu al drie dagen verder en heb nog steeds problemen om mij wakker te houden en ben extreem moe (uitgedroogd?)

29-06-2022 | Vrouw | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Werkte totaal niet daardoor kon onderzoek niet plaatsvinden

22-03-2023 | Man | 67
macrogol/elektrolyten
Als voorbereiding op een dikke darmoperatie wegens een tumor gelaxeerd met Moviprep. Na eerder gebruik van PleinVue voor het darmonderzoek, vond ik Moviprep minder vervelend om in te nemen. Nog steeds een onsmakelijk spul, maar wat minder vies dan PleinVue. De werking van beide was overigens goed. Geen bijwerkingen gehad, zoals kramp of misselijkheid. Drinken met een ri[lees meer...]etje afgewisseld met water of thee was redelijk te doen. Het is gewoon erg veel vocht in korte tijd, los nog van de smaak. Alles bij elkaar is het meegevallen, 2x in 1 maand gedaan.

30-11-2021 | Vrouw | 67
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
De vloeistof was moeiteloos te drinken. Na elk glas, een glas water gedronken. Het is alleen vervelend dat het nog niet uitgewerkt was, toen ik in het ziekenhuis aankwam. Het onderzoek viel tegen. Het roesje werkte niet voldoende, waardoor ik t weghalen van een poliep goed gemerkt heb. Maar goed, volgende keer volledige narcose.

03-07-2016 | Man | 67
macrogol/elektrolyten (2000ml)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
2 maal 1ltr en 2 literwater geen probleem, is goed te drinken. Werking na ca. een uur loopt goed leeg. Geen bij werkingen of naar gevoel. Lees veel horrer verhalen moet voor een ieder een andere ervaring zijn, stelde niets voor.

11-08-2017 | Vrouw | 66
macrogol/elektrolyten (50)
Darmproblemen - verstopping
Het drinken van de moviprep vond ik afschuwelijk. Ik kon bijna geen slok nemen zonder misselijk te worden. Uiteindelijk dronk ik de helft met steeds een slokje van iets anders er tussendoor. De volgende ochtend dronk ik één glas. Het bedoelde effect was er al. Na het onderzoek kwamen de problemen. Ik kan niet meer in slaap komen door buikpijn en rusteloze benen. Dat zi[lees meer...]jn de klachten die ik al had en waarvoor ik het onderzoek kreeg. Pas als ik meer dulcolax neem dan voorheen slaap ik. De volgende dag is mijn ontlasting nog dunner dan ooit. De hele dag voel ik me gespannen en geprikkeld.

22-11-2015 | Man | 66
macrogol/elektrolyten (2000)
Dikkedarmkanker
Duidelijk is dat per individu sterk uiteenlopende ervaringen zijn. Mijn overzicht m.b.t.. gebruik Moviprep: Juli 2014 inname OK, perfecte reiniging. Augustus 2014 inname van de tweede liter enigszins problematisch i.c.m. klysma ter voorbereiding dikke darm poliep te verwijderen, resultaat OK. J.l 13 November, ondervond "weerstand" bij inname eerste liter. Na 6 uur zeer plo[lees meer...]tseling heftig braken. Doorgezet met de tweede liter, na 200 ml ingenomen te hebben in split second wederom heftig braken. N.a.v hiervan besloten voor de colonoscopie een darmspoeling te doen. Tijdens de uitvoering hiervan bleek dat er nog een massa ontlasting aanwezig was. Via deze site op picoprep gewezen. 16 November, in overleg met het ziekenhuis dit product toegepast. I.c.m. darmspoeling 100 % schoon. Geen enkele negatieve bijwerking. Picoprep volume aanmaken 150 ml [ x 2]. Enkele ziekenhuizen in Ned/Belgie werken standaard met dit product. Extra advies is om 1 a 2 dagen eerder dan wordt geadviseerd met licht verteerbaar voedsel te starten, met de laatste 2 dagen alleen vloeibaar te gebruiken.

18-03-2021 | Man | 65
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moest voor een colonscopie Moviprep gebruiken. Veel verhalen gelezen waar ik niet vrolijk van werd. Kreeg Moviprep met sinas smaak, dit van te voren klaar gemaakt en in de koelkast gezet. Prima drankje smaakt redelijk lekker had er geen moeite mee om dit weg te krijgen. Is zeer effectief werkte bij mij al na een halve liter gedronken te hebben. Na een uur of 4 worden je[lees meer...] darmen weer rustig. De volgende ochtend de volgende liter, ook hier geen problemen mee. Ik dronk dit al om 3.00 in de nacht ik had om 08.30 uur onderzoek. Daarbij niet in de auto wilde........ Dus eerder begonnen met Moviprep. Darmen zijn behoorlijk van de rel en het tijdschema wat ze schrijven vind ik erg krap. Ik moest ook nog 45 min auto rijden. Het onderzoek zelf stelt niet veel voor, dus maak je vooral hierom niet te druk. Roesje werkt prima, voordat je het weet loop je weer buiten.

27-06-2019 | Man | 65
Aambeien en vaatscheurtjes
" Aardbei"-versie .(pffffffffff) Inname ( na 12 uur ijskast ) ging , per glas 0,20 l , vlot bij eerste avond. Wel heel de nacht geborrel . Moet ik nu ..of niet ? Dus slecht geslapen . Daardoor ging de ochtendsessie moeilijker . Pas helder tegen het tijdstip van opname . Coloscopie ging vlot . narcose ...eventjes duizelig en dan " licht uit " . Wakker na 45 min . Moe[lees meer...]t nog een extra test ondergaan ., nml radiologische CT-scan Shittttt !!

20-01-2018 | Vrouw | 65
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na enkele diarreemedicijnen te hebben genomen en na het lezen van de moviprep gebruikers met veel zorgen begonnen aan de moviprep. Was op het ergste voorbereid. Als je citroenwater kunt drinken, kun je ook moviprep drinken. Geen enkel probleem, alleen op de nuchtere maag 's ochtend viel tegen, heb maar 2 glazen gedronken. Wat me heel erg tegenviel, en daar is weinig ove[lees meer...]r geschreven, is dat Na ong 1/2 uur de moviprep begon te werken op een dus danige manier dat het ontzettend belastend was. Vaak was de afstand naar het toilet te lang om het op te houden en dit heeft 3 uur geduurd. Wat ik wel adviseer is vanaf het begin babylotiondoekjes te gebruiken na elk toiletgebruik en daarna vaseline erop. Dit verzacht te pijn aanzienlijk

08-10-2017 | Vrouw | 65
Darmontsteking
Voor de coloscopie (darmonderzoek) moest ik de avond van tevoren om 18.00 uur stoppen met eten. Maar vier dagen ervoor ben ik al begonnen met heel weinig en vezelarm te eten. Om 19.00 uur heb ik de Moviprep klaargemaakt met ijskoud water en ook een thermoskan met warme thee. Ik ben gestart met elk kwartier een glas Moviprep te drinken. Ik heb hierbij een rietje gebruikt, z[lees meer...]odat de smaak niet zo werd waargenomen. Daarna mond spoelen en vervolgens warme thee drinken. Een zuurtje tussendoor genomen. Na drie kwartier kwam er de eerste reactie. Daarna 2 x binnen de resterende tijd Moviprep opgedronken. Daarna kwam de rest vanzelf los. Doordat ik de afgelopen dagen weinig had gegeten, was er snel het gewenste resultaat van een lege darm. Al met al viel het reuze mee. Goed voorbereiden en gewoon even doorzetten. De volgende morgen om vijf uur moest ik dit hele traject nog eens herhalen. Doordat ik de dagen ervoor weinig had gegeten, had ik genoeg aan 1 glas Moviprep. De darmen waren en bleven leeg. Ik heb voor een roesje gekozen tijdens de coloscopie. Met een uur kon ik weer naar huis.

10-11-2021 | Man | 63
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Je maakt je er drukker over dan het achteraf is. Belangrijk is een goede voorbereiding en positieve instelling. Het is geen limonade en de lichte citroensmaak gaat je snel tegenstaan. Elke 10 minuten ongeveer een glas. Na drie glazen is het verstandig om tussen door met water je mond uit te spoelen na elk glas. Zorg ook voor voldoende afleiding. En blijf na drie kwartie[lees meer...]r in de buurt van het toilet. Dan begint het "borreluur". Na de in name moet je ook nog een liter water of andere helder vloeistof nemen. (zonder prik) Ik heb eerst helder vruchtensap geprobeerd met appel en peren smaak. Die smaakte niet. Daarna ben ik overgestapt op Cranberry sap. Dat werkt prima. De smaak is licht zuur maar wel erg lekker. Na een aantal keren stoelgang is het verstandig om Bepanthen te gebruiken. Aanbrengen met een klein stukje WC Papier. Voor de 2e ronde geldt hetzelfde. Nogmaals afleiding is het toverwoord. Puzzle maken, tv kijken, of computerspelletje doen. En gaan bij de eerste aandrang. Het onderzoek zelf is nauwelijks belastend.

24-03-2021 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Kreeg Moviprep voorgeschreven voor coloscopie. Netjes volgens de voorschriften om 18.00 uur de dag er voor mee begonnen. De smaak valt wel mee, het is weg te krijgen. Na 1 liter Moviprep zeker 3 liter heldere vloeistof gedronken. Maar de enige reden om naar het toilet te gaan was om te urineren; en veel. Na 3 uur contact opgenomen met de organisatie die het voorschreef. Op[lees meer...] hun aanraden nog 2 uur gewacht en water gedronken. Na deze 2 uur opnieuw contact opgenomen, daar zei men mij te stoppen met drinken.(gelukkig!!!). De volgende morgen opnieuw contact opgenomen, maar nu met de arts. Deze stelde dat ik een obstipatie had en dat het onderzoek niet door kon gaan. (Volgens mij door het voorgeschreven vezelarme dieet). Nieuwe afspraak moeten maken en nu krijg ik een recept voor het innemen van 3 eenheden. Zeer ontevreden over de gang van zaken!!!!