12-10-2013 | Vrouw | 17
Buikpijn
In verband met aanhoudende buik- en maagklachten ben ik een aantal keer bij de internist geweest. Die konden niets in mijn bloed vinden dus besloot zij dat het beste een darm- en maagonderzoek kon worden uitgevoerd. Hiervoor moest ik Moviprep gebruiken. Ik moest dan vanaf 2 dagen voor het onderzoek een licht dieet gaan volgen, zodat het laxeren makkelijker ging. Ik moest[lees meer...] 'volgens het boekje' eigenlijk in 1x 2 liter drinken op de ochtend voor het onderzoek, omdat ik het onderzoek later had dan 1 uur (half 2), maar omdat ik van mijzelf weet dat ik moeilijk dingen kan wegkrijgen, vooral in de ochtend, en uit advies van iemand die dit vaker moet doen, heb ik dit in 2x verdeeld. Dus de avond voor het onderzoek 1 liter, en de ochtend voor het onderzoek 1 liter. Hierbij moet je dan nog bij iedere liter een extra liter vloeibaar drinken bij drinken. Eerste liter, gemengd met zo koud mogelijk water, rook gewoon lekker naar citroen eigenlijk. Groot glas gepakt, met een rietje, en een groot glas met appelsap of dubbelfriss zonder prik. Toen begonnen met drinken, viel heel erg tegen, is heel vies! Zeewater met citroensmaak om het maar even uit te proberen te leggen. Kreeg het maar moeilijk weg, ben begonnen om 7 uur. Heb toen maar 2/3e van de Moviprep opgekregen. Afwisseling van snel zoveel mogelijk drinken met je neus dicht en daarna meteen appelsap of iets anders om de smaak weg te krijgen. heb 3 uur over 2/3e gedaan. Na 2 tot 3 uur begon mijn stoelgang te lopen, was vrij snel helder, heb toch nog tot 2 uur opgezeten. Tweede liter, in de ochtend, ging raar genoeg makkelijker, om 8 uur begonnen met drinken, om 10 uur gestopt, had op een klein beetje na alles op gekregen. Toen begon de stoelgang ook sneller en was ik eerder leeg.

28-07-2014 | Vrouw | 18
macrogol/elektrolyten
Morgen heb ik met spoed een darmonderzoek. Er was me al verteld dat t veel drinken word. Heel veel drinken. Vanavond rond 7 uur ben ik begonnen met Moviprep Orange. Het spul was doorzichtig na 5 minuten roeren dus ik dacht; daar gaan we, je ziet niks dus je zal ook niet zoveel proeven. Ik schrok van de smaak. Het is zo ontzettend vies. Na 3 slokken genomen te hebben kwam h[lees meer...]et er al uit. Omdat ik dat al verwachtte omdat ik nooit veel drink had ik aan de arts gevraagd wat ik moest doen als ik het niet binnen kon houden. Ik zou dan de spoedeisende hulp moeten bellen en dan zouden ze het in hrt ziekenhuis doen dmv sondevoeding. Ik dus spoedeisende hulp gebeld, maar ze konden niks voor me betekende. Dat betekende dus dat ik de keus moest maken; stoppen met Moviprep en het darmonderzoek afzeggen, of ik moest doorzetten. Heb gekozen voor het laatste. Ik denk dat ik over moest geven omdat ik schrok van de vieze smaak. Heb geen neigingen meer gehad om over te geven. Een halfuur het eerste glas moviprep moest ik al na de wc. 3 keer echt ontlasting gepoept, daarna was het alleen maar water. Morgen nog een liter, dan ga ik het eens proberen met een rietje. Heb gelezen dat je de smaak dan niet zo sterk proeft.

13-08-2019 | Vrouw | 20
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het werkt heel goed, maar ik krijg de kan echt niet leeg niet met een rietje, koud water of met ranja. Ik heb er zelf van overgegeven omdat het zo smerig was. Maar bij mij werkte het wel heel goed ookal had ik weinig ingenomen

30-06-2013 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Ik heb hele vervelende ervaring met Klean prep. Ontzettend vies, braakneigingen en gewoon veel te veel. Van mijn arts kreeg ik voor mijn volgende coloscopie Moviprep (citroensmaak). Prima te doen. De smaak is veel en veel beter en als je het mengt met citroenlimonade en ijskoud drinkt heb je nauwelijks last ervan. De effecten zijn hetzelfde als bij klean prep (schone darm[lees meer...]en) maar het inamegemak is een stuk beter!!

21-04-2020 | Vrouw | 21
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had sochtends om 09:45 een coloscopie gepland staan, de avond van te voren moest ik de eerste liter moviprep drinken met daarnaast nog één liter helder drinken. Ik had de smaak sinaasappel en het viel me heel erg moe hoe vies het was. Door aanraden van anderen had ik er ijsklontjes bijgegooid en binnen anderhalfuur was het op. Ik moest ongeveer om het kwartiertje naar d[lees meer...]e wc en het was al vrij snel heel dun en heel licht. Verder alleen wat misselijk geweest. De ochtend erna moest ik om 5 uur de tweede liter pakken. Snachts ben ik een aantal keren wakker geworden door ontzettende honger, stiekem dacht ik dat ik het echt niet zou redden om niet te eten. Door de 2 liter water die je daarna drinkt raak je wel weer enigszins vol maar ik merkte echt dat mijn lichaam voedsel nodig had. De 2de liter had ik binnen een uur leeg en ook dit viel me heel erg mee. Ook nu alleen wat misselijkheid. Al met al is het allemaal heel erg meegevallen, ondanks de extreme honger.

05-05-2019 | Man | 21
Crohn
Ik moest een endoscopie doen. Het innemen ging extreem moeilijk tot de laatste paar 100 ml. Dit spul moet je echt goed koud drinken! Bijna bevroren. Warm/lauw is het niet weg te werken. Ook is de hoeveelheid water die ik er bij in moest nemen gigantisch en was niet fijn.

12-12-2016 | Vrouw | 21
macrogol/elektrolyten (125g)
Colitis ulcerosa
Heb 2 keer een liter moviprep moeten drinken ter voorbereiding van een coloscopie, de eerste liter moest s'avonds. Ik heb er 1,5 uur over gedaan. Kreeg daarna hevige buikkrampen maar nog geen aandrang, werd er ook wat misselijk van. Toen even buiten een rondje gelopen, waarbij het eigenlijk meteen op gang kwam. De buikpijn en misselijkheid was toen meteen weg. In de ochten[lees meer...]d weer een liter, nu had ik er ranja bij gedaan en heb het in een half uur opgedronken. Over de smaak kun je je wel heen zetten maar de structuur is een beetje olie achtig in je mond en dit vond ik heel smerig. Ook na de liter in de ochtend werd ik misselijk en als je dan ook nog een liter vocht moet drinken word je er niet erg blij van.. voor mij liever geen moviprep meer.

18-11-2014 | Man | 21
Ziekte van Crohn
Moest voor een endoscopie Moviprep innemen voor het laxeren. Voor iedereen die dit moet gaan gebruiken.. veel succes! Je kunt het beste water in de vriezer doen zodat het lekker koud is en dan mengen met aanmaaklimonade. Je moet je er even doorheen bijten maar het is het waard.

09-09-2018 | Man | 22
macrogol/elektrolyten (1l)
Hallo, Ik heb gisteren de moviprep gebruikt 1 liter. Niet voor en darm onderzoek maar gewoon zodat me darmen leeg zijn, dit kreeg ik als advies van het ziekenhuis. Nu is mijn vraag hoelang het duurt want er komt nog steeds diaree uit, en ik maak me wel en beetje zorgen.

05-11-2014 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor een scopie. Ik moest het product 's avonds met 1 liter wegdrinken en de ochtend daarop opnieuw 1 liter moviprep. In eerste instantie viel de smaak me mee, citroen en zout. Echter merk je we na een paar glazen dat het vies begint te worden. Ik ben er best wel misselijk van geworden en heb ook aardig wat overgegeven. Het is aan[lees meer...] te raden om het zo koud mogelijk te drinken en steeds weg te spoelen met water.

26-05-2013 | Vrouw | 23
Darmproblemen - diarree
Goedenavond Allemaal, Ik heb zelf de afgelopen 2 dagen aan de moviprep gezeten en als extra ondersteuning bisocadyl. Ter voorbereiding van een coloscopie/endoscopie. Het afgelopen jaar heb ik extreme last van diarree gehad (6 keer per dag) . Extreme buikkrampen, soms bloedsporen en slijm verlies. Het gebruik van moviprep is mij allemaal zo meegevallen. Ik kan dan[lees meer...] ook absoluut niet indenken dat er mensen zijn die de smaak verschrikkelijk vinden of het niet op krijgen. Ik heb zelf de moviprep sinasappel smaak gekregen. Heb een dag van te voren water koud gezet en dit de dag zelf bereid door moviprep erdoorheen te mengen. Van de arts in het ziekenhuis mocht ik er gewoon aanmaaklimonade orange bijdoen. Er zijn enkele tips die ik graag aan je mee wil geven, dit maakt dat het goed te doen is: -onthoud dat het een medicijn is en dus anders smaakt dan een standaard limonade -drink het staand , dan voel je je minder snel vol -meet van te voren 1 liter water af en zet dit in een kan in de koelkast. Als je de moviprep koud drinkt dan merk je al veel minder van de smaak. Zet de kan op tafel en pak een groot glas, drink het eventueel met een rietje, zet een fijn tv programma op en focus je daarop. Het is op voordat je het doorhebt. -hou een bekertje water bij de hand voor als je de smaak even zat bent. Hetzelfde als je 2 liter cola drinkt. Gaat ook vervelen ;) -Voor mensen die van afwisseling houden, koop verschillende soorten ranja om het mee te mengen. Met sinaasappel kan je bijvoorbeeld sinaasappel smaak doen of bosvruchten of een schijfje citroen -na 1 liter moviprep moet je 1 liter heldere vloeistof drinken. Drink na de moviprep bijvoorbeeld iets warms als een runder bouillon (maggi blokjes). Heel makkelijk klaar te maken. Het zout helpt ook tegen eventuele misselijkheid. -voor op het toilet, koop boekjes om te lezen, zorg dat je voeten warm zijn door dikke sokken en sloffen aan te doen want je kan het best koud krijgen als je lang op het toilet zit, pak een fleece dekentje erbij om om je heen te slaan. Zet een flesje water neer en zorg dat je ontspannen kleding aandoet. -heb je krampen in je darmen? Drink dan groene thee met ginseng. Dit gaat darmkrampen tegen. Ook lekker voor het slapen gaan. -van mijn arts mocht ik dextro innemen voor daarna als ik me wat slap voel. Deze moet je dan wel helemaal opzuigen, dus geen stukjes doorslikken. Word namelijk meteen opgenomen in je bloedbaan. -vries ijsjes in voor als je even zin hebt in iets anders. Zo verwen je jezelf toch een beetje ondanks dat je niet mag eten. Merkwaardig is dat ik altijd last heb van bijwerkingen bij andere medicijnen alleen bij moviprep heb ik echt helemaal nergens last van gehad. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Ik heb zelf een zeer goede ervaring met moviprep ondanks dat ik ertegen op zag. Als je de bovenstaande tips meeneemt dan maak je het jezelf zoveel makkelijker en is het zo voorbij! Succes!

17-10-2018 | Vrouw | 24
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Begonnen met Moviprep als voorbereiding voor een coloscopie. In de avond 1 liter, volgende ochtend ook. Het drinken is erg vies. Alle tips geprobeerd, door een rietje drinken, ijskoud, gemend met limonade. Het blijft een vies drankje wat je zo snel mogelijk weg wilt hebben. Ik heb het verdeeld in 4 glazen. Na elk glas werd ik erg misselijk en had ik wel een kwartier nodig [lees meer...]voor dit wegzakte. Uiteindelijk bijna 2,5 uur gedaan over de liter. In combinatie met de 1,5 liter vloeistof die je nog moet drinken is het erg veel, ik kreeg er een opgezette buik van. Het begon bij mij pas na bijna 2 uur echt te werken. Maar het naar de wc gegaan is mij erg meegevallen. Ik had weinig kramp en het was niet nodig om constant op de wc te blijven zitten. Al met al viel dat gedeelte dus mee. Moviprep is niet lekker, maar je weet waar je het voor doet.

25-11-2015 | Man | 24
macrogol/elektrolyten (2)
Darmproblemen - diarree
Gister begonnen met moviprep citroensmaak. Het was voor mij zeer moeilijk. Ik kreeg het nauwlijks weg. Werd er zeer misselijk van. Toen ik het eindelijk weg had was ik ook zeer blij. Het duurde ongeveer 1,5 uur voor het begon te werken. En het deed zijn werk ook. Volgende ochtend weer veel problemen met het wegkrijgen hiervan. Uiteindelijk maar 1 glas weggekregen. Gelukkig[lees meer...] was dit voldoende. 5.30 begonnen en de laatste toiletbezoek was om 10.00. Een uur voordat ik van huis moest. Onderzoek niks van gemerkt dankzij het roesje en gelukkig waren mijn darmen goed schoon. Ik kan als tip meegeven dat je de dag zelf zeer licht moeten eten en dan zal je ook snel schoon gespoeld zijn.

05-07-2013 | Vrouw | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gisteren voor het eerst moviprep gebruikt samen met bisacodyl tabletten als voorbereiding op een colonscopie. Ik drink normaal niet erg veel op een dag en dan is de 2 liter die je moet wegdrinken erg veel binnen 2 uur. De 1e liter moviprep ging er prima in door met rietjes te drinken. Omdat je veel achter elkaar drinkt kreeg ik op het laatst kokhals nijgingen omdat ik mij[lees meer...] vol voelde. Hierna een liter thee gedronken. Ik kreeg toen meteen het gevoel dat alles zakte en de druk van mijn buik af was. Ik kon toen ook meteen naar de wc. De smaak is niet erg lekker. Ik had de orange smaak. Ik heb het de volgende ochtend met limonadesiroop geprobeerd en dit ging veel beter! Door de bisacodyl kreeg ik last van nare buikkrampen. Maar de volgende dag toen ik moviprep zonder bisacodyl gebruikte had ik hier geen last meer van. Het middel werkt erg goed en al vrij snel. Na het onderzoek moeten je darmen wel weer even normaal op gang komen.

05-04-2013 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Moviprep ook voor de eerste keer deze week gebruikt. Vond het niet smakelijk maar zoals alle andere tips hier, ijskoud met een rietje en ik heb er siroop aan toegevoegd. Van die siroop die je normaal bij water doet. Ik had moviprep met sinaassmaak en daarbij nog eens extra sinaassiroop dan is het wel goed te doen. Had wel als bijwerkingen erop serieuze koorts en een onderl[lees meer...]iggende ontstreking die ik had kwam terug naar boven. Het onderzoek zelf, de colonscopie is zeer goed meegevallen, schrik gehad voor niks. is zo voorbij en valt echt goed mee, niet pijnlijk alleen als ze er wat lucht inspuiten. hangt ook van de dokter af die u behandeld denk ik wel. Maar volgende keer toch liefst geen moviprep meer, opzoek naar iets anders!

22-05-2019 | Vrouw | 25
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
De eerste liter ging wel... was niet lekker, ook niet lekker gemixt met limonade maar goed... het moest erin! De tweede liter de volgende dag was een hel. Heb het uiteindelijk niet helemaal opgekregen omdat ik ervan moest overgeven.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum