Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

12-10-2013 | Vrouw | 17
Buikpijn
In verband met aanhoudende buik- en maagklachten ben ik een aantal keer bij de internist geweest. Die konden niets in mijn bloed vinden dus besloot zij dat het beste een darm- en maagonderzoek kon worden uitgevoerd. Hiervoor moest ik Moviprep gebruiken. Ik moest dan vanaf 2 dagen voor het onderzoek een licht dieet gaan volgen, zodat het laxeren makkelijker ging. Ik moest[lees meer...] 'volgens het boekje' eigenlijk in 1x 2 liter drinken op de ochtend voor het onderzoek, omdat ik het onderzoek later had dan 1 uur (half 2), maar omdat ik van mijzelf weet dat ik moeilijk dingen kan wegkrijgen, vooral in de ochtend, en uit advies van iemand die dit vaker moet doen, heb ik dit in 2x verdeeld. Dus de avond voor het onderzoek 1 liter, en de ochtend voor het onderzoek 1 liter. Hierbij moet je dan nog bij iedere liter een extra liter vloeibaar drinken bij drinken. Eerste liter, gemengd met zo koud mogelijk water, rook gewoon lekker naar citroen eigenlijk. Groot glas gepakt, met een rietje, en een groot glas met appelsap of dubbelfriss zonder prik. Toen begonnen met drinken, viel heel erg tegen, is heel vies! Zeewater met citroensmaak om het maar even uit te proberen te leggen. Kreeg het maar moeilijk weg, ben begonnen om 7 uur. Heb toen maar 2/3e van de Moviprep opgekregen. Afwisseling van snel zoveel mogelijk drinken met je neus dicht en daarna meteen appelsap of iets anders om de smaak weg te krijgen. heb 3 uur over 2/3e gedaan. Na 2 tot 3 uur begon mijn stoelgang te lopen, was vrij snel helder, heb toch nog tot 2 uur opgezeten. Tweede liter, in de ochtend, ging raar genoeg makkelijker, om 8 uur begonnen met drinken, om 10 uur gestopt, had op een klein beetje na alles op gekregen. Toen begon de stoelgang ook sneller en was ik eerder leeg.

09-06-2021 | Man | 18
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen vantevoren 2 tabletjes bisacodyl ingenomen, zoals voorgeschreven. Volgende ochtend wakker geworden met buikkrampen, gepaard met buikpijn. Halfuurtje later een aantal keer naar de wc gegaan door diarree. 1 dag voor het onderzoek 1 liter moviprep gedronken met aardbei siroop. Moviprep(citroensmaak) is een troebelachtig laxeermiddel. Eerst geprobeerd met een rietje, m[lees meer...]aar dit ging veel te langzaam. Ik raad echt aan om geen rietje te gebruiken, want dit gaat langzamer en je laat veel boertjes. Maar wel even kijken wat je zelf het beste vind. Door de boertjes werd ik misselijker. De smaak is citroenwater gemixt met zout en suiker. Rare combinatie maar smaakte wel zo. Voor mij was het enigzins lastig om in te nemen door de troebelheid en smaak. De aardbei siroop heeft enigzins geholpen maar de smaak van de moviprep was overheersend. Volgende ochtend nog een liter moviprep gedronken. Ik had geen honger, maar ik denk dat dit te maken heeft met de moviprep. Jullie kunnen dit!

04-03-2021 | Vrouw | 18
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had moviprep sinaas en smaakt nog redelijk lekker , echt geen stress voor hebben!

28-07-2014 | Vrouw | 18
macrogol/elektrolyten
Morgen heb ik met spoed een darmonderzoek. Er was me al verteld dat t veel drinken word. Heel veel drinken. Vanavond rond 7 uur ben ik begonnen met Moviprep Orange. Het spul was doorzichtig na 5 minuten roeren dus ik dacht; daar gaan we, je ziet niks dus je zal ook niet zoveel proeven. Ik schrok van de smaak. Het is zo ontzettend vies. Na 3 slokken genomen te hebben kwam h[lees meer...]et er al uit. Omdat ik dat al verwachtte omdat ik nooit veel drink had ik aan de arts gevraagd wat ik moest doen als ik het niet binnen kon houden. Ik zou dan de spoedeisende hulp moeten bellen en dan zouden ze het in hrt ziekenhuis doen dmv sondevoeding. Ik dus spoedeisende hulp gebeld, maar ze konden niks voor me betekende. Dat betekende dus dat ik de keus moest maken; stoppen met Moviprep en het darmonderzoek afzeggen, of ik moest doorzetten. Heb gekozen voor het laatste. Ik denk dat ik over moest geven omdat ik schrok van de vieze smaak. Heb geen neigingen meer gehad om over te geven. Een halfuur het eerste glas moviprep moest ik al na de wc. 3 keer echt ontlasting gepoept, daarna was het alleen maar water. Morgen nog een liter, dan ga ik het eens proberen met een rietje. Heb gelezen dat je de smaak dan niet zo sterk proeft.

13-08-2019 | Vrouw | 20
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het werkt heel goed, maar ik krijg de kan echt niet leeg niet met een rietje, koud water of met ranja. Ik heb er zelf van overgegeven omdat het zo smerig was. Maar bij mij werkte het wel heel goed ookal had ik weinig ingenomen

21-04-2020 | Vrouw | 21
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had sochtends om 09:45 een coloscopie gepland staan, de avond van te voren moest ik de eerste liter moviprep drinken met daarnaast nog één liter helder drinken. Ik had de smaak sinaasappel en het viel me heel erg moe hoe vies het was. Door aanraden van anderen had ik er ijsklontjes bijgegooid en binnen anderhalfuur was het op. Ik moest ongeveer om het kwartiertje naar d[lees meer...]e wc en het was al vrij snel heel dun en heel licht. Verder alleen wat misselijk geweest. De ochtend erna moest ik om 5 uur de tweede liter pakken. Snachts ben ik een aantal keren wakker geworden door ontzettende honger, stiekem dacht ik dat ik het echt niet zou redden om niet te eten. Door de 2 liter water die je daarna drinkt raak je wel weer enigszins vol maar ik merkte echt dat mijn lichaam voedsel nodig had. De 2de liter had ik binnen een uur leeg en ook dit viel me heel erg mee. Ook nu alleen wat misselijkheid. Al met al is het allemaal heel erg meegevallen, ondanks de extreme honger.

05-05-2019 | Man | 21
Crohn
Ik moest een endoscopie doen. Het innemen ging extreem moeilijk tot de laatste paar 100 ml. Dit spul moet je echt goed koud drinken! Bijna bevroren. Warm/lauw is het niet weg te werken. Ook is de hoeveelheid water die ik er bij in moest nemen gigantisch en was niet fijn.

12-12-2016 | Vrouw | 21
macrogol/elektrolyten (125g)
Colitis ulcerosa
Heb 2 keer een liter moviprep moeten drinken ter voorbereiding van een coloscopie, de eerste liter moest s'avonds. Ik heb er 1,5 uur over gedaan. Kreeg daarna hevige buikkrampen maar nog geen aandrang, werd er ook wat misselijk van. Toen even buiten een rondje gelopen, waarbij het eigenlijk meteen op gang kwam. De buikpijn en misselijkheid was toen meteen weg. In de ochten[lees meer...]d weer een liter, nu had ik er ranja bij gedaan en heb het in een half uur opgedronken. Over de smaak kun je je wel heen zetten maar de structuur is een beetje olie achtig in je mond en dit vond ik heel smerig. Ook na de liter in de ochtend werd ik misselijk en als je dan ook nog een liter vocht moet drinken word je er niet erg blij van.. voor mij liever geen moviprep meer.

18-11-2014 | Man | 21
Ziekte van Crohn
Moest voor een endoscopie Moviprep innemen voor het laxeren. Voor iedereen die dit moet gaan gebruiken.. veel succes! Je kunt het beste water in de vriezer doen zodat het lekker koud is en dan mengen met aanmaaklimonade. Je moet je er even doorheen bijten maar het is het waard.

09-09-2018 | Man | 22
macrogol/elektrolyten (1l)
Hallo, Ik heb gisteren de moviprep gebruikt 1 liter. Niet voor en darm onderzoek maar gewoon zodat me darmen leeg zijn, dit kreeg ik als advies van het ziekenhuis. Nu is mijn vraag hoelang het duurt want er komt nog steeds diaree uit, en ik maak me wel en beetje zorgen.

05-11-2014 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor een scopie. Ik moest het product 's avonds met 1 liter wegdrinken en de ochtend daarop opnieuw 1 liter moviprep. In eerste instantie viel de smaak me mee, citroen en zout. Echter merk je we na een paar glazen dat het vies begint te worden. Ik ben er best wel misselijk van geworden en heb ook aardig wat overgegeven. Het is aan[lees meer...] te raden om het zo koud mogelijk te drinken en steeds weg te spoelen met water.

07-11-2022 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
De dag voor het onderzoek moest ik 1 liter moviprep innemen, dit ging verbazingwekkend makkelijk. Ik vond het niet vies en het ging zo naar binnen. De liter heldere vloeistof ging ook makkelijk. Het werkte bij mij pas na 1,5 uur na de laatste slok. Op de dag van het onderzoek wederom 1 liter moviprep moet innemen, deze keer ging het moeizamer. Voornamelijk misselijkheid er[lees meer...]varen, maar dat vond ik zelf ook niet gek gezien de tijd van inname(05:30). Uiteindelijk is het gelukt om alles op te drinken en de heldere vloeistof daarna voelt als een verlossing. Al met al vond ik het reuze meevallen. Daarna kreeg ik de coloscopie en dat was zo voorbij. Je leest er veel slechte verhalen over, maar het deed bij mij totaal geen pijn en was zo voorbij.

17-10-2018 | Vrouw | 24
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Begonnen met Moviprep als voorbereiding voor een coloscopie. In de avond 1 liter, volgende ochtend ook. Het drinken is erg vies. Alle tips geprobeerd, door een rietje drinken, ijskoud, gemend met limonade. Het blijft een vies drankje wat je zo snel mogelijk weg wilt hebben. Ik heb het verdeeld in 4 glazen. Na elk glas werd ik erg misselijk en had ik wel een kwartier nodig [lees meer...]voor dit wegzakte. Uiteindelijk bijna 2,5 uur gedaan over de liter. In combinatie met de 1,5 liter vloeistof die je nog moet drinken is het erg veel, ik kreeg er een opgezette buik van. Het begon bij mij pas na bijna 2 uur echt te werken. Maar het naar de wc gegaan is mij erg meegevallen. Ik had weinig kramp en het was niet nodig om constant op de wc te blijven zitten. Al met al viel dat gedeelte dus mee. Moviprep is niet lekker, maar je weet waar je het voor doet.

25-11-2015 | Man | 24
macrogol/elektrolyten (2)
Darmproblemen - diarree
Gister begonnen met moviprep citroensmaak. Het was voor mij zeer moeilijk. Ik kreeg het nauwlijks weg. Werd er zeer misselijk van. Toen ik het eindelijk weg had was ik ook zeer blij. Het duurde ongeveer 1,5 uur voor het begon te werken. En het deed zijn werk ook. Volgende ochtend weer veel problemen met het wegkrijgen hiervan. Uiteindelijk maar 1 glas weggekregen. Gelukkig[lees meer...] was dit voldoende. 5.30 begonnen en de laatste toiletbezoek was om 10.00. Een uur voordat ik van huis moest. Onderzoek niks van gemerkt dankzij het roesje en gelukkig waren mijn darmen goed schoon. Ik kan als tip meegeven dat je de dag zelf zeer licht moeten eten en dan zal je ook snel schoon gespoeld zijn.

05-07-2013 | Vrouw | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gisteren voor het eerst moviprep gebruikt samen met bisacodyl tabletten als voorbereiding op een colonscopie. Ik drink normaal niet erg veel op een dag en dan is de 2 liter die je moet wegdrinken erg veel binnen 2 uur. De 1e liter moviprep ging er prima in door met rietjes te drinken. Omdat je veel achter elkaar drinkt kreeg ik op het laatst kokhals nijgingen omdat ik mij[lees meer...] vol voelde. Hierna een liter thee gedronken. Ik kreeg toen meteen het gevoel dat alles zakte en de druk van mijn buik af was. Ik kon toen ook meteen naar de wc. De smaak is niet erg lekker. Ik had de orange smaak. Ik heb het de volgende ochtend met limonadesiroop geprobeerd en dit ging veel beter! Door de bisacodyl kreeg ik last van nare buikkrampen. Maar de volgende dag toen ik moviprep zonder bisacodyl gebruikte had ik hier geen last meer van. Het middel werkt erg goed en al vrij snel. Na het onderzoek moeten je darmen wel weer even normaal op gang komen.

22-05-2019 | Vrouw | 25
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
De eerste liter ging wel... was niet lekker, ook niet lekker gemixt met limonade maar goed... het moest erin! De tweede liter de volgende dag was een hel. Heb het uiteindelijk niet helemaal opgekregen omdat ik ervan moest overgeven.