07-01-2020 | Man | 72
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het eerste glas Moviprep was te doen. Het tweede glas eigenlijk niet en vanaf het derde glas heb ik de rest al kokhalzend naar binnen gewerkt. Wat een bagger. Tijdens de controle van het vervolgonderzoek, dat nog gaat komen, vraag ik of ik voor het derde controleonderzoek Eziclen mag gebruiken. De ervaringen hiermee zijn zeer positief, de bijwerkingen hopelijk minder, [lees meer...]de darm is schoner en de totale hoeveelheid vloeistof is de helft van die van het gebruik van Moviprep, tenminste als ik de artikelen op het internet mag geloven. Als het aan mij ligt nooit meer Moviprep. Jakkes en nog eens jakkes, wat een troep.

09-09-2018 | Man | 22
macrogol/elektrolyten (1l)
Hallo, Ik heb gisteren de moviprep gebruikt 1 liter. Niet voor en darm onderzoek maar gewoon zodat me darmen leeg zijn, dit kreeg ik als advies van het ziekenhuis. Nu is mijn vraag hoelang het duurt want er komt nog steeds diaree uit, en ik maak me wel en beetje zorgen.

20-03-2018 | Vrouw | 47
Darmontsteking
Tijdens het drinken ben ik vrij snel ziek beginnen worden begon met het opzwellen van mijn buik. Gevolgd door ademhalingsproblemen en daveren over mijn hele lichaam. Later op de avond hartkloppingen en na 4 uurs van de eerste inname is mijn gezicht begonnen opzwellen met plekken. Heb dan ook beslist om de 2de niet meet te nemen

11-08-2017 | Vrouw | 66
macrogol/elektrolyten (50)
Darmproblemen - verstopping
Het drinken van de moviprep vond ik afschuwelijk. Ik kon bijna geen slok nemen zonder misselijk te worden. Uiteindelijk dronk ik de helft met steeds een slokje van iets anders er tussendoor. De volgende ochtend dronk ik één glas. Het bedoelde effect was er al. Na het onderzoek kwamen de problemen. Ik kan niet meer in slaap komen door buikpijn en rusteloze benen. Dat zi[lees meer...]jn de klachten die ik al had en waarvoor ik het onderzoek kreeg. Pas als ik meer dulcolax neem dan voorheen slaap ik. De volgende dag is mijn ontlasting nog dunner dan ooit. De hele dag voel ik me gespannen en geprikkeld.

23-11-2014 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Ivm na operatie terugkerende darmverstopping neem ik iedere maand moviprep. Te smerig voor woorden. Het beheerst mijn hele dag als ik smorgens dit middel neem en daarna uren wacht op stoelgang. Ik heb alles geprobeerd, drinken met rietje, 20 geperste citroenen erdoor, limonadesiroop erdoor, ijskoud zetten. Het helpt allemaal niets, mijn lijf zegt gewoon smerig na de eers[lees meer...]te slok en ik krijg het niet weg zonder over te geven. Nadat ik ca. 5 x deze 'marteling' had meegemaakt en weet dat er nog heel veel zullen volgen ben ik op onderzoek uit gegaan en eigenlijk ben ik nog steeds niet van de verbazing bekomen want er is wel degelijk een alternatief voor moviprep, nl. Picolax of picoprep. 'Maar' 150 ml' oplossen in een glas water en het smaakt naar bruistablet vitamine C . 2 uurtjes later stoelgang en nergens problemen mee. Wel zelf veel vloeistof drinken ivm uitdrogen, maar dat is geen enkel probleem als je dit zelf kan kiezen. Ik snap echt niet dat moviprep nog voor geschreven wordt terwijl dit alternatief er is!!!!

01-11-2014 | Vrouw | 60
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
ter voorbereiding op het darmonderzoek moest ik 2 liter moviprep en 2 liter helder vocht drinken in 2 etappes. 1 liter plus 1 liter op de avond voor het onderzoek. 1 liter plus 1 liter op de ochtend van het onderzoek 28-10-2014. het spul is vreselijk vies, smaakt naar zeewater met citroen en slijm. om te kokhalzen. dus. kan hier niets aan gedaan worden, aan die smaak?[lees meer...] het ging dus moeizaam, misschien wel een goede tip om het goed koud te drinken, had het al gemengd met limonadesiroop. van het onderzoek heb ik niets gemerkt, had een narcose met propofol ,dit kan in heerlen m.c. hier is er een extra team voor. kortom een vieze, gore drank.

01-06-2013 | Vrouw | 33
macrogol/elektrolyten
Ik heb moviprep citroen gekregen voor een endoscopie. Het drankje is zo smerig dat ik die 2 liter nauwelijks weg kreeg, met kokhalsneigingen en al. Ook heeft het niet goed genoeg geholpen, want in het ziekenhuis moest ik alsnog een klysma omdat ik nog niet goed genoeg leeg was. Ik vraag een eventuele volgende keer om een ander middel.

27-02-2013 | Vrouw | 52
Allergie
Ik moest het middel twee keer gebruiken als voorbereiding op een endoscopie. Om 16.00 uur begonnen met innemen en elke keer een glas water erna. Ik had sinaasappelsmaak. Als je dat koud wegzet is het met je neus dicht best te doen. Na ongeveer twee uur begon mijn gezicht op te zetten en kreeg ik vurige rode wangen. 's Avonds daarom de hiusartsenpost gebeld, werd teruggebel[lees meer...]d met de mededeling dat ik moest stoppen en niet meer om 6.00 uur de poeder mocht beginnen. En er kwam geen ontlasting tot 's morgens 7.00 uur en toen de hele dag door.Geen endoscopie, onderzoek afgeblazen en a.s vrijdag melden op de verpleegafdeling om onder begeleiding te laxeren.

18-01-2013 | Vrouw | 43
macrogol/elektrolyten
Ik moest dit medicijn afgelopen woensdag gebruiken. Wat een drama. De inname was het probleem niet maar ik zat binnen 3 glazen al op het toilet en ik ben er de volgende morgen om 6.00 uur afgekomen wel met tussenpozen natuurlijk maar ik heb de hele nacht gelopen. Ik heb vreselijke.bijwerkingen gehad hartkloppingen, kortademig, ik sloeg helemaal rood uiten ik heb me nog noo[lees meer...]it zo ziek gevoeld. En ik ben echt wel wat gewend want ik ben chronisch ziek dus maak genoeg mee. Maar na 3 glazen op het toilet en op een gegeven moment was mijn ontlasting schoon en ik ga daarna weer naar het toilet en toen was het altemaal bloed, lijkt me niet de bedoeling. Dus ik heb om 6.00 uur het zkh gebeld wat ik nu moest en toen kreeg ik de mededeling niets meer innemen en we melden je af voor vandaag voor je onderzoek. Nu had ik vanmiddag de ha an de telefoon en die had echt zoiets jij gaat eerst naar de internist om naar andere oplossingen te zoeken en dit neem je niet meer in. Dus hele slechte ervaringen met dit medicijn. En nu acuut niet meer kunnen plassen en als het al wat is dan zijn het druppels en alleen maar krampen. Ga je kijken op de website van laber.nl dan staan daar heel veel negatieve reacties op. Maar zal mijn urine gedoe in de gaten houden en als het drama wordt moeten we morgen maar even bellen. Dus voor mij was het één groot drama helaas. De inname was totaal geen probleem.

13-04-2012 | Vrouw | 60
Allergie
lekker is het niet,maar na bijna 1liter opgedronken te hebben kreeg ik een netelroos explosie,mijn hele lichaam begon op te zwellen vuurrood en jeuk. de arts heeft mij via een infuus medicatie gegeven,na een half uur ging het weer wat beter! wel wil ik weten van welke stof ik dit kreeg?

07-07-2011 | Vrouw | 33
Crohn/coloscopie
Heb het al veel vaker gebruikt, en dat ging altijd goed...tot gister pfff had het na 1 uur op en nog veel water er achteraan, maar er gebeurde niks.....alleen een hele opgezette buik, en last van mijn maag en ik kreeg verschrikkelijke hoofdpijn, maar goed vanochtend maar weer...helaas heb overgegeven kon het niet meer binnen houden na het laatste glas weer heel veel moeten[lees meer...] spugen (gal) het werkte dit keer omgekeerd!! ok de ontlasting kwam wel wat op gang, maar niet genoeg......waardoor het onderzoek helaas ook niet door kon gaan, tis nu avond, en heb nog steeds een opgezwollen buik en een heel vol gevoel..... Mag van mijn internist ook nooit meer moviprep gebruiken, ws ben ik er in 1 keer allergisch voor.........

13-08-2019 | Vrouw | 20
macrogol/elektrolyten (1l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het werkt heel goed, maar ik krijg de kan echt niet leeg niet met een rietje, koud water of met ranja. Ik heb er zelf van overgegeven omdat het zo smerig was. Maar bij mij werkte het wel heel goed ookal had ik weinig ingenomen

01-05-2018 | Vrouw | 31
macrogol/elektrolyten (2000ml)
Darmproblemen - verstopping
Ik heb moviprep moeten gebruiken ivm coloscopie. Gister mocht ik 12.00 uur voor het laatst eten en om 16.00 uur moest ik met de eerste liter moviprep beginnen, deze moest ik binnen 1,5 tot 2 uur opdrinken samen met nog 1,5 liter heldere drank. Na het eerste glas was ik misselijk en kon het nauwelijks binnen houden. Ik heb binnen die 2 uur wel 3 grote glazen op gekregen het[lees meer...] laatste glas was uiteindelijk om 21.00 uur in de avond leeg. Na elke slok duurde het minimaal een kwartier voordat het gevoel van overgeven weg was. Wel moest ik binnen een half uur na het eerste glas al flink naar het toilet. Het laatste glas heb op gekregen door na elke slok direct een lepel warme, heldere bouillon naar binnen te werken. Ik heb de volgende ochtend gebeld met het ziekenhuis of het erg was dat ik het niet binnen 2 uur tijd had opgedronken. De medewerker gaf aan dat dat niet erg was. Ik moest die ochtend voor het onderzoek nog een liter drinken, hier heb ik 2,5 uur over gedaan. Op de een of andere manier ging die 2e liter iets beter. Het helpt om een dag van te voren een liter koud water in de koelkast te zetten, koud kreeg ik de moviprep beter weg. Ik heb het verdeeld in 6 kleine glaasjes met kleine slokjes door een rietje. Na elke slok nam ik een slok thee of koud water met gember en munt. Het was echt even doorzetten want ik bleef kokhalzen na elke slok. 2 uur voor het onderzoek mocht ik niets meer drinken. Mijn ontlasting was helder en geel en dat was goed gelukkig. De coloscopie is mij reuze meegevallen, ik kreeg een roesje. Voor mijn gevoel duurde het maar 5 minuten, daadwerkelijk was het ongeveer een kwartier. Ze hebben niets ernstigs gevonden, alleen een kleine poliep die meteen is weggesneden. En een stukje weefsel werd afgenomen, deze wordt nog door het lab onderzocht. Na de ingreep moest ik nog een uurtje rusten en kon toen naar huis. Ik ben nu (de ingreep is nu 8 uur geleden) nog een beetje suf van het roesje maar heb verder nergens last van.

11-10-2017 | Vrouw | 27
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had me goed voorbereid op het drinken van Moviprep (citroensmaak) door een aantal tips samen te voegen van (horror) ervaringen online. Mengen met ijskoud water (ik gebruikte Spa literflessen) en een flinke scheut bosvruchtensiroop maakte het drinken veel dragelijker. Ik deed Xylifresh mint kauwgum om mijn tong heen en dronk vervolgens met een rietje steeds het glas snel[lees meer...] leeg. Zo proef je de smaak zo min mogelijk en hoef je niet te braken. Ginseng thee drinken tussendoor was ook erg fijn (zou buikkrampen helpen verminderen). Bij mij kwam de aandrang na ongeveer twee uur. Na een paar keer naar de wc te zijn gerend, ben ik er uiteindelijk maar op blijven zitten en heb ik een boekje gelezen. Na 23.00 uur goed kunnen slapen. De volgende ochtend ging het drinken veel soepeler en was ik al snel leeg. Het onderzoek zelf is ook erg meegevallen!

06-10-2014 | Vrouw | 39
Dikkedarmkanker
Ik snap nog steeds niet waarom er niets aan de smaak gedaan kan worden. Het is gewoon vies. Het is net of je kots drinkt (maar dan zonder klontjes) Ook al houd ik me bij elke slok voor dat het voor het goede doel is 'het voorkomen van dikke darmkanker' toch krijg ik elk jaar een sterker gevoel om te stoppen. En dat zou niet moeten! Ik hoop echt dat de farmaceuten iets a[lees meer...]an de smaak kunnen doen!

05-08-2014 | Man | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het middel werkt. Maar daar houdt het ook op. Ik kreeg enorme hartritmestoornissen, viel een paar keer bijna flauw en heb met alle macht braakneigingen zitten onderdrukken na glas 2 al. Mét een rietje, mét extra citroensap, uit de koelkast. Niet te doen zo smerig. Daarna loop je helemaal leeg (blijf echt op je wc: pak een boek oid zodra het begint te werken). Dus het midde[lees meer...]l werkt maar de bijwerkingen waren niet okay. Gelukkig een paar uur en je bent er vanaf met onderzoek en al. Dus denk vooral vooruit dan is het te goed doen. ("Morgen rond deze tijd is alles alweer voorbij!").

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum