Ervaringen met Psylliumvezels

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

26-06-2023 | Man | 31
psylliumzaad (3,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit product bevalt goed in pure poedervorm zonder toevoegingen. Door de huisarts werd Macrogol en Elektrolyten voorgeschreven t.b.v. p.d.s. Ik wilde over naar een natuurlijke vorm die in principe de zelfde werking heeft. Zo uitgekomen op de Psyllium vezels. Wel wat spelen met de dosering water om dunne ontlasting te voorkomen, maar zeker niet te weinig, om verstopp[lees meer...]ing te vermijden. De smaak is niet geweldig, maar de voordelen zijn me alles waard.

26-08-2022 | Man | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
het is puur natuur en werkt geweldig goed bij mij. Ik begin de ochtend met water drinken en daarna een flinke theelepel bio psyliumvezels in een groot glas water en dat meng je met een handgarde, snel ronddraaien tot het is opgelost en meteen opdrinken. Geen enkele bijwerking. Wordt ook gebruikt voor paarden om zand uit hun darmen te krijgen. Krijg er geen diarree van. [lees meer...] Ik ben geen voorstander van dit spul in capsules of menging met suikers, etc., gewoon het pure spul gebruiken is het beste én goedkoopste.

13-03-2022 | Man | 71
psylliumzaad (3,96g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren gevoelige darmen met afwisselend obstipatie en diarree. De klachten waren de laatste tijd zo toegenomen dat ik af en toe onderweg plotseling mijn ontlasting liet lopen. Daardoor verloor ik het vertrouwen in mijn lichaam en durfde bijna de straat niet meer op. Het hielp al sinds een paar maanden door te stoppen met suiker. Ik ben een enorme snoeperd en ben s[lees meer...]teeds meer allergisch geworden voor suiker. Krijg er forse diarree door. Toch maar naar de huisarts geweest. Hij schreef Macrogol en electrolyten voor, hetgeen leidde tot flinke obstipatie. Dat was het dus niet. Twee weken geleden begonnen met Psylliumvezels met inuline van het Kruidvat. Vijf gram in yogurt met een groot glas water na het avondeten. Na een paar dagen al positief effect: veel vastere ontlasting en regelmatiger stoelgang. En als bonus niet meer de behoefte om 's avonds nog te snacken (chips, popcorn etc.). Psyllium geeft een flink gevuld gevoel. Toch zoek ik nog naar de juiste dosering. Dat is alleen maar fine-tuning! Ik heb het vertrouwen terug in mijn lichaam. Maar heb toch nog wat obstipatie. Tegen de tijd dat ik me onprettig begin te voelen, moet ik gelukkig naar het toilet. Tenslotte nog een extra bonus: ik gebruik veel minder toiletpapier!

18-10-2020 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn moeder heeft ook veel problemen gehad met deodorant apotheek geleverde vezels met sorbitol en of smaakstoffen die er aan toegevoegd worden!!!! Voor patiënten met darmpnkroblemen veroorzaken alle extra toevoegingen nog meer ellende dan PDS. Toch al met zich meebrengt . Bij de biologische winkel zijn fantastische zuivere psylliumvezels te koop zondertoevoegingen, waard[lees meer...]oor je effectief geholpen wordt. Wel heel goedleggen op extra drinken.

31-05-2014 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb sinds kort dit middel aangeschaft . Ben altijd gevoelig geweest op mijn darmen en eigenlijk alles wel gebruikt wat voor darmen effectief kan zijn. Bij mivicolon en colorfac had ik ook goede resultaten maar helaas krijg ik daar bijwerkingen van. Nu een week Psylliumvezel capsules aan het gebruiken . Het rommelt heel de dag in mijn buik en heb niet echt honger maar ik[lees meer...] kan wel normaal naar het toilet en dat is waar het om gaat toch?

05-02-2013 | Vrouw | 27
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik sinds een paar dagen s"morgens een kleine eetlepel psylliumvezels gevolgd door 2 glazen water. Echter nadat ik s"middags warm gegeten heb krijg ik buikpijn,krampen en winderigheid..m'n darmen zijn ook helemaal opgezet en gevoelig.Het werkt wel goed om de ontlasting soepel te houden en regelmatig te laten komen..ik hoop dus dat dit een kwestie van wennen is..

21-10-2015 | Vrouw | 54
psylliumzaad (3,6g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij het gebruik van dit middel ervaar ik het tegenovergestelde. het medicijn wordt gegeven tegen verstopping. in een lagere dosering i.c.m. movicolon 2x dd hielp het redelijk maar werd de ontlasting dunner. Nu met deze dosering veel last van winderigheid en vastere ontlasting wat meer moeite geeft.

20-10-2022 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
veel last vanongekontroleerde sloelgang kramp kande deur niet uit.naar Spesilist geweest kreeg Metamucil dat werkte goed maar apotheek verander hetinveel goedkopere Psylliumvezels die bijmij niet werken met deze ben ik terug bij af en heb weer heel de dag last vandunne ontlasting.

24-11-2018 | Vrouw | 25
psylliumzaad (3,6g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De psylliumvezels zijn ongelooflijk moeilijk in te nemen. Het ruikt en smaakt naar karton en omdat je minimaal een glas moet wegwerken of het in een bakje yoghurt moet doen was het voor mij een grote strijd die er vaak in eindigde dat ik alles er weer uit gooide... Als je dit jaren moet gebruiken vind ik het in deze vorm en hoeveelheid niet vol te houden. Het valt ook extr[lees meer...]eem zwaar op de maag waardoor ik de hele dag misselijk bleef en een zwaar gevoel had. Ik raad aan, als u dit ook ervaart, om metamucil te gebruiken. Tijdens dit gebruik kunt u altijd nog een natuurlijk alternatief gaan zoeken uiteraard...