duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

17-03-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
continu wenen, doodswens, zonder enige reden diep ongelukkig. Na inname van antidepressiva samen met cymbalta vlug hersteld.

10-03-2016 | Vrouw | 36
duloxetine (30mg)
ik ben heel blij met cymbalta. de dosering was in het begin lastig om te vinden. maar nu ik het eenmaal heb, wil ik niet meer zonder.

04-03-2016 | Man | 47
duloxetine (60mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik kreeg dit medicijn voorgeschreven vanwege rls, maar daar helpt het niet veel voor. wel kreeg ik betere stemming en was ik vrolijker, misschien vandaar door het piekeren dat ik zo een rusteloze benen heb. maar sinds dit medicijn slaap ik beter ipv 4uurtjes soms 8-10 uur. en ik voel me aktiever en opgewekt. ik had het medicijn 1 dag vergeten en voelde meteen nawerkingen,[lees meer...] niet op mijn gemak. men had mij 1x 60 mg voorgeschreven per dag, maar ik neem 2x 60 mg per dag. dus ik wil er niet mee stoppen, want dan ben ik bang dat ik weer terugval. dus dat mensen zeggen dat ze er suïcidaal van worden is niet waar. zeer goed medicijn.

02-03-2016 | Man | 62
duloxetine (30mg)
Door ernstige zenuwpijnen, die ik al jaren heb, kreeg ik oxicontin. Oxinorm, dat hielp iets, dat zijn toch zware opiaten, na een paar maanden kreeg ik er cymbalta bij gevoegd, helemaal top, haalt bij mij echt de scherpe randen van de pijn er af, cymbalta is niet alleen voor depressie, maar dat wist ik al, heb ook nog een tijdje medicinale wiet gebruikt waar ik thee van moe[lees meer...]st trekken, punt 1 wat een bagger troep, net of je pis zit te zuipen, punt 2 het helpt geen ene fuck. Dus als u nou ook alleen maar opiaten gebruikt tegen de pijn, en het helpt niet echt zoals bij mij, dan zou ik eens met u arts overleggen of het gebruik van een antidepressie middel zoals cymbalta er bij zou kunnen aanslaan. Ik heb geen bijverschijnselen ook niet suf van de opiaten, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tot op heden nog nooit heb gehad, terwijl ik totaal aan 60 mg pd aan oxicontin en oxinorm slik, ik ben er zeer tevreden over. Ik hoop dat de mensen iets aan mijn bijdrage hebben, ik wens alle mensen veel succes en een pijnloos leven toe, al zal dat af en toe moeilijk zijn. Ik blijf zoveel mogelijk positief hoeveel pijn ik ook mag hebben, de strijd opgeven en altijd maar zeuren wat men allemaal wel niet heeft, helpt u niets verder, geloof mij nou maar, ik ben ook eerst door de hel gegaan van de pijn, blijf niet thuis zitten, ga iets doen wat u leuk vind , mvg leo

04-02-2016 | Vrouw | 47
duloxetine (30mg)
al jaren lang op de cymbalta zonder enige problemen. werkt nog steeds goed.

03-02-2016 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Behandeling voor rugklachten ok, maar last van uitstralingspijn in linkerbeen gepaard met burnout symptomen

13-12-2015 | Vrouw | 66
duloxetine (30mg)
25 jaar Fevarin gebruikt en toen afgebouwd na een paar jaar. Kreeg in 2013 weer wat symptomen, die je herkende en ben gelijk naar psychiater gegaan. Weer een tekort aan serotonine en schreef mij Cymbalta voor. Eerst een tijdje 30mg en daarna 60mg. eerste 2 weken wat misselijk, maar dat weet je en daarna niet meer. Ik ben weer super actief en altijd vrolijk. Heerlijk!

09-12-2015 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
Sinds mijn burn-out met zware depressie, nooit meer af gekomen van depressieve gevoelens. Er bleek wat mis te zijn met met serotonine gehalte en dus heeft de huisarts Cymbalta voorgeschreven. Echt een ommekeer voor me. Ik kon weer slapen, had geen nachtmerries meer. En het leven was weer plezierig. Ik gebruik ze ruim 7 jaar. Ik heb wel last van vergeetachtigheid en concen[lees meer...]tratieverlies. Tot dat de zorgverzekeraar besloot 3 maanden terug ineens de Cybalta te vervangen door een merkloos Duloxetine medicijn. En dat ging goed mis. Na enkele weken kreeg ik allerlei vervelende bijwerkingen, zoals knallende hoofdpijn, slecht slapen, nachtmerries oftewel een heleboel van de bekende bijwerkingen. Toch nog bijna 2 maanden volgehouden. Bijsluiters naast elkaar gelegd. Werkzame stof: Hetzelfde Bekende bijwerkingen: Hetzelfde. Hulpstoffen : Anders. Cymbalta heeft er maar een paar, merkloze Duloxitine heeft meer dan 2x zo veel. En daar zit er bij mij het probleem, kan niet tegen één of meerdere van die hulpstoffen in combinatie met de Duloxitine. Medische noodzaak aangevraagd voor Cymbalta en nu weer een maand terug hierop en het gaat alweer stukken beter. Zo zie je maar dat hulpstoffen ook een heleboel kunnen verpesten aan een anders goed werkend medicijn.Ik denk dat ik nooit meer van dit medicijn af kom, vanwege het verstoorde serotonine gehalte, maar ik functioneer er prima op.

22-11-2015 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik was al jaren aan de kalmering tabletten. Daar werd ik alleen maar suf op, maar mijn echte klachten gingen niet over. Totdat mijn dokter Cymbalta voor schreef. De eerste drie weken was ik echt duf, maar daarna, echt ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, mijn leven is er een stuk relaxter door geworden. Ik maak mij lang niet meer zo druk over alles en kan weer genieten van[lees meer...] het leven. En toen ik er mee begon, had ik ook nog eens minder last van mijn stijve spieren. voor mij is dit medicijn een wondermiddel.

19-11-2015 | Vrouw | 69
Chronisch pijnsyndroom
Pijn in gehele lichaam van stuitje via ruggenwervel naar de kruin en oorsuizingen. Dit was gekomen na het overlijden van mijn man. Ik wilde ook niet meer leven zonder hem. Heeft heel lang geduurd voor de pijn over was. Begonnen met 2 x per dag 1 capsule; later overgegaan naar 1 capsule per dag. Het meest vervelende van dit medicijn is dat dit niet afgebouwd kan worden. Ps[lees meer...]ychiater zei: of gelijk stoppen of doorgaan. Niet gedaan; heb zelf afgebouwd door eerst 1 week om de vier dagen 1 capsule, daarna 1 week om de 3 dagen, daarna 1 week om de 2 dagen, als laatste 1 week om de dag en daarna gestopt. Raar dat men geen 15 mg capsules fabriceert!!

05-11-2015 | Vrouw | 58
duloxetine (30mg)
Door diabetes lichte neuropathie in voeten. Kreeg Cymbalta 30mg en dat helpt prima. Nergens geen last meer van.

02-10-2015 | Vrouw | 47
duloxetine (60mg)
Gebruik het nu 8 weken, De eerste 7 weken geen effect. Steeds opgehoogd van 30mg naar 60mg en 90mg, Sinds 1 week naar 120mg en het begint nu te werken. Eindelijk rust!! Ben blij dat ik doorgezet heb want zag het echt niet zitten en wilde een ander medicijn. Maar de psygiater zei verhoog het eerst en probeer nog even vol te houden. Het vlakt mijn emoties ook niet af.

10-08-2015 | Vrouw | 26
duloxetine (60mg)
Ik kamp al heel mijn leven met een sociale stoornis, dit komt ook wel doordat ik Asperger heb. Ik heb in mijn tienerjaren nooit medicatie hiervoor geslikt maar toen ik dan begon te werken had ik het toch wel nodig. Ik ben eerst begonnen met Seroxat die wel goed hielp maar de bijwerkingen waren niet prettig (voor mijn partner vooral omdat ik heel woelig was in bed en mijn e[lees meer...]moties wat afvlakte) Na de Seroxat was ik dan begonnen met Cymbalta op aanraden van mijn psychiater. Eerst begonnen met 30mg en de eerste 2 weken had ik we bijwerkingen zoals extreme moeheid, geen energie en constant geeuwen. Na deze 2 weken was dat over en na 4 weken begon de cymbalta te werken. Ik schakelde na 4 weken over naar 60mg omdat het anders niet effectief genoeg zou zijn voor mijn angst. Wel, ik had me nog nooit zo goed gevoeld in mijn vel. En was zo blij met deze medicatie. Ik had geen bijwerkingen, geen gewichtstoename(waar ik als de dood voor was), geen nachtmerries,etc het enige nadeel was dat ik meer dorst had. Nu na een jaar krijg ik plots terug last van 'bijwerkingen' ik weet niet goed wat het is maar ik denk dat de Cymbalta gestopt is met werken voor mij. Ik ben terug emotioneler, gevoeliger en terug last van humeurschommelingen. Voor mij is het jammer genoeg tijd om te stoppen. Ik heb er supergoede ervaringen mee en hoop dat ik toch iemand heb geholpen met mijn verhaal.

16-05-2015 | Man | 70
duloxetine (60mg)
(Bipolaire) Depressies zijn sterk aanwezig in ons gezin, in allerlei variaties. Eerdere medicijnen werkten niet, uitgezonderd Citalopram (ook zonder bijwerkingen). Maar na stoppen en latere terugkeer van depressie, werkte Citalopram niet meer. Cymbalta (60mg) ging werken precies na 4 weken, zonder bijwerkingen. Mogelijk dat nu, na ruim 1 1/2 jaar op seksueel vlak er verand[lees meer...]eringen komen: minder goede erectie en daardoor kwalitatief een mindere goede ejaculatie/orgasme. Ik weet (en hoop) niet, dat dit blijvend is, én of de oorzaak bij de Cymbalta ligt. En ik weet ook niet of depressies uitblijven (want bij zus brak de depressie er toch doorheen). Wel heb ik besloten niet meer te stoppen nu ik al weer lang depressie-vrij ben!

05-03-2015 | Vrouw | 39
duloxetine (60mg)
Werkte erg goed. De best ad die ik al gehad heb,. Spijtig genoeg gestopt met werken na een klein jaar.

27-11-2014 | Vrouw | 38
duloxetine
voor mij werken deze medicijnen zeer goed. ik durf weer terug te leven.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum