Cymbalta

duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

18-04-2020

Cymbalta (duloxetine)

Slikte een aantal jaren anti depressieve. Als laatste cymbalta. Langzaam afgebouwd door korreltjes te tellen. Ging goed in etappes. Heb er een jaar over gedaan. Na 2 maanden stoppen opeens weer heftige reacties van angst en huilbuien. Weer gestart met cymbalta 30 mg en na 7 weken gebruik vooral in de ochtend nog angstig en huilbuien. Wil eigenlijk iom huisarts cymbalt[lees meer...]a verhogen, maar niet meteen naar 60mg. Heb ook een ruis in mijn hoofd en ben bang dat dat erger wordt als ik opeens van 30 naar 60 mg ga. Maar is het verstandig de korreltjes te tellen. Zitten er ook hulpstoffen in de capsules waardoor je niet zo nauwkeurig kunt zeggen of je dan de juiste dosis slikt.
01-02-2020

Cymbalta (duloxetine)

Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?
06-06-2019

Fibromyalgie

Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.
19-05-2019

Cymbalta (duloxetine)

Na amputatie voorvoet. Gruwelijke bijwerking, pas na lange tijd ontdekt dat dit medicijn de oorzaak was!
11-09-2018

Cymbalta (duloxetine)

Er werd mij dit medicijn gegeven terwijl ik weet dat ik gevoelig ben voor manie, op dat moment suïcidaal. Er werd me verteld me geen zorgen te maken. Na 3 dagen merkte ik de manie komen en werd dit afgeschreven als onmogelijk. 4 maanden lang heb ik de ergste manische periode ooit gehad, Lithium was echt nodig, voordien niet. Dit was een nachtmerrie gezien mijn actuele situ[lees meer...]atie daardoor zwaar verergerd is. Allé ik leef nog dankzij die manische periode, anno 2018 is mijn extreme manie minder, maar nog steeds niet weg. Personen in mijn kring zeiden dat ik van de amfetamine en XTC moest afblijven, nauurlijk geloven ze je niet als je ze dan vertelt dat het 3 maanden later zo nog steeds lijkt omdat je de foute pillen van een psychiater kreeg... Ondertussen heb ik dan maar MOETEN leren omgaan met manie, het gaat niet weg, aangezien Lithium blijkbaar geen optie is.
09-08-2018

Cymbalta (duloxetine)

6 jaar cymbalta geslikt tegen neuropathische pijn. Bij aanvang van ernstige depressie in febr. Verhoogd van 30 naar 60mg, om als antidepressiva te laten werken. Hierdoor kreeg ik ernstige hartkloppingen . In overleg gestopt en overgestapt naar andere medicatie. Na nog twee andere antidepressiva, waarvan de laatste Nortrilen, weer gestart met Cymbalta 30 mg. 3uur na inname[lees meer...] kreeg ik zeer heftige pijn in mijn handen en onderarmen en kon niet meer stil blijven liggen. Op advies van arts meteen weer gestopt. Inmiddels is de pijn verminderd maar niet weg. Arts meent dat de klachten niet van de medicatie kunnen komen.....
21-12-2017

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb Cymbalta de afgelopen 3-4 jaar gebruikt voor depressie. Mijn arts vertelde me dat ik kon stoppen met het nemen van deze medicijnen cold-turkey toen ik nog slechts 30 mg per dag nam (ik kwam van 120mg per dag). Ik stopte 2 december en ga nu zo'n 2-3 weken door de ontwenningsverschijnselen. Ontwenningsverschijnselen: Duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, duiz[lees meer...]eligheid, gevoel van flauwvallen hoofdpijn Angst, prikkelbaarheid, vijandigheid Misselijkheid, diarree, spijsverteringsklachten Trillen, handen schudden, zenuwtrekken, willekeurige beenbewegingen Vermoeidheid Visuele storingen Nachtmerries Constant huilbuien dagen achtereen
17-12-2016

Incontinentie

ik ben niet depri maar wegens prostaat wegname heb ik bij rechtstaan nog urine verlies operatie is 4 maand geleden gedaan. ik ben echt een zombie van cymbalta. Dokter had dit voorgeschreven om bekken bodem spieren te versterken. Bestaat niets anders daarvoor? ik zal er zeker mee stoppen
07-11-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb dit medicijn maar twee dagen genomen. Nog geen uur na de eerste capsule werd ik al niet goed, een dof hoofd, hoofdpijn, duizelig en alsof ik staand in slaap zou vallen. De 2de dag nog erger, misselijk en al de rest van de eerste dag. In de avond was het zelfs al zo erg dat ik rondliep als iemand die strontzat was. In de nacht meerdere keren misselijk wakker geworden[lees meer...]. Dan uiteindelijk beslist ermee te stoppen aangezien ik zo niet alleen kan zijn met mijn zoontje, echt onverantwoord. Ik heb na 2 pilletjes, me 2 dagen ellendig gevoeld en echt wazig. Ik heb zoveel slechte reacties gelezen, amper iets positief, ze zouden dit beter niet meer voorschrijven als het zoiets met uw lichaam doet of kan doen.
25-09-2015

Cymbalta (duloxetine)

Opbouwen een drama, gebruik idem. Afbouwen ware hel incl. hallucinaties. En dan had ik een lage dosis. Nooit meer.
17-07-2015

Bipolaire stoornis

ik vind het de grootste vuiligheid op de markt! alle antidepressiva vind ik vuiligheid! enige nut van antidepressiva is het rijker maken van de farmaceutische sector.. dit "medicijn" maakt u kapot! heb dit een jaar genomen voor m'n bipolaire stoornis. in die tijd ben ik geen 2 stappen achteruit gegaan, ik ben er 100 achteruit gegaan. het vlakt je zodanig af dat je nog [lees meer...]slechts een schim van jezelf bent, gevoelens en al wat je menselijk maakt wordt niet afgevlakt, het wordt gewist! Je bent een robot, een zombie, een slaaf! gedurende het jaar hebben ze me 2 keer tegengehouden om geen zelfmoord te plegen.. terwijl ik hier vroeger zelfs nog nooit aan gedacht heb.. Nu met al die vuiligheid gestopt en ben nog nooit zo goed geweest als nu. geen pillen, een geregeld leven, gezonde verse voeding en regelmatige sport is het enige wat helpt. cymbalta werkt niet, het maakt je hersens kapot!! (momenteel ben ik van alle symptomen af, het enige wat ik overgehouden heb aan een jaar cymbalta is dat mijn korte termijn geheugen weg is.. waar ik voor de cymbalta totaal geen last van had..
12-05-2015

Epilepsie

Ik neem ook contramal 100mg 2x/dag en sinds 2weken geleden nam ik ook cymbalta 60mg 1x/dag maar ben in 2 maanden tijd 13kg aangekomen. ik denk dat het door cymbalta komt
04-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik kreeg van de psychiater Cymbalta voorgeschreven. Was er erg huiverig voor maar wilde me graag weer wat beter voelen. Ik had al eerder naar gereageerd op seroxat en prozac. Cymbalta was een nieuwe generatie aldus de psych. Er zouden veel minder klachten optreden. De eerste dagen merkte ik niets. Echter na een dag of 4 begon de ellende . Ik kreeg hoofdpijn, diarree, was[lees meer...] vreselijk onrustig, kon niet meer slapen , was veel angstiger als normaal, sexueel totaal niets meer ect. Ik wist dat ik hier door heen moest dus ik heb mbv oxazepam drie weken volgehouden. Echter zonder enig effect, alleen maar vreselijke bijwerkingen. Iedere dag weer had ik hoop dat jet beter zou gaan. Helaas ben ik moeten stoppen vanwege alle bijwerkingen. Jammer. Maar voor mij absoluut niet geschikt.
18-10-2014

Cymbalta (duloxetine)

De psychiater schreef dit middel voor tegen mijn depressie. De bijwerkingen waren echter zo groot dat ik acuut heb moeten stoppen. Ik werd zwaar suïcidaal en psychotisch. Iets wat ik voorheen niet had en naderhand ook niet meer heb gehad. Ik mag dankbaar zijn dat ik nog leef door ingrijpen partner en ziekenhuis. Dit middel is vergif voor mij geweest.
11-06-2014

Cymbalta (duloxetine)

Na meer dan een half jaar een steeds hogere dosis van 'lyrica' geprobeerd te hebben, kreeg ik (na een afbouw- en stopperiode) cymbalta voorgeschreven. Al na 1 capsule werd ik tamelijk ziek. Omdat ik ook al een soort buikgriep had, ben ik toen in overleg met de huisarts meteen gestopt. Ik durfde bijna niet weer te beginnen, maar in een rustige tijd probeerde ik het nog ma[lees meer...]ar eens. Ik werd meteen weer ziek. Er kwam niets meer uit mijn handen, kon me nauwelijks staande houden, zag wazig, kreeg hoofdpijn, werd misselijk en kreeg diarree, en dreigde telkens flauw te vallen. 's Maandags de pijnpoli gebeld. Ik had nog maar een paar narigheden opgenoemd of ze zei dat ik er onmiddellijk mee moest stoppen. Teveel bijwerkingen. Wat een opluchting. Maar ik blijf voorlopig wel met die zenuwpijn (knie) zitten.
21-04-2014

Diabetes type 2

Cymbalta is eigenlijk een anti-depressiva dat ook kan gebruikt worden voor neuropathie-patiënten. Het moet de neuropathische pijn in de voeten verminderen, omdat het inwerkt op het zenuwstelsel. Om het met een boutade te beschrijven zou je kunnen zeggen dat "Je wel neuropathische pijnen ondervindt, maar dat het je geen moer meer kan schelen". Toch bleven de pijnen voortdu[lees meer...]ren en bovendien werd ik elke dag misselijk en draaide van de ene hoek van de kamer naar de andere.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum