duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

06-04-2017 | Vrouw | 62
Chronische depressie
Uw opmerking i.v.m. het feit dat men de capsules van Cymbalta niet mag openen, verwondert mij ten zeerste; ik heb dat al ontelbare malen gedaan en heb dat ook aan de specialist gemeld. Zij antwoordde daarop dat men dan niet weet wat men inneemt en dat klop gedeeltelijk; ik moet sowieso schatten hoeveel ik uit de capsule kan laten vallen om het dan apart in te nemen. Dit [lees meer...]is echter niet zo'n probleem denk ik aangezien deze medicatie een langere werkingstermijn heeft en ik de dag nadien de rest inneem die nog in de capsule zit. Ik had namelijk gelezen in de bijsluiter dat de capsules maagsap resistent zijn en heb mijn apotheker gevraagd of men de bolletjes die erin zitten ook zo kon inslikken. Zij zei dat dit mogelijk was en het geen probleem geeft. Ik koop dus 60 mg Cymbalta maar neem per dag slechts 30mg door de capsules te openen, wat toch een besparing geeft. Probeert u het ook eens en veel beterschap gewenst!

02-03-2016 | Man | 62
duloxetine (30mg)
Door ernstige zenuwpijnen, die ik al jaren heb, kreeg ik oxicontin. Oxinorm, dat hielp iets, dat zijn toch zware opiaten, na een paar maanden kreeg ik er cymbalta bij gevoegd, helemaal top, haalt bij mij echt de scherpe randen van de pijn er af, cymbalta is niet alleen voor depressie, maar dat wist ik al, heb ook nog een tijdje medicinale wiet gebruikt waar ik thee van moe[lees meer...]st trekken, punt 1 wat een bagger troep, net of je pis zit te zuipen, punt 2 het helpt geen ene fuck. Dus als u nou ook alleen maar opiaten gebruikt tegen de pijn, en het helpt niet echt zoals bij mij, dan zou ik eens met u arts overleggen of het gebruik van een antidepressie middel zoals cymbalta er bij zou kunnen aanslaan. Ik heb geen bijverschijnselen ook niet suf van de opiaten, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tot op heden nog nooit heb gehad, terwijl ik totaal aan 60 mg pd aan oxicontin en oxinorm slik, ik ben er zeer tevreden over. Ik hoop dat de mensen iets aan mijn bijdrage hebben, ik wens alle mensen veel succes en een pijnloos leven toe, al zal dat af en toe moeilijk zijn. Ik blijf zoveel mogelijk positief hoeveel pijn ik ook mag hebben, de strijd opgeven en altijd maar zeuren wat men allemaal wel niet heeft, helpt u niets verder, geloof mij nou maar, ik ben ook eerst door de hel gegaan van de pijn, blijf niet thuis zitten, ga iets doen wat u leuk vind , mvg leo

08-02-2016 | Vrouw | 62
duloxetine (30mg)
Zo'n vier jaar geleden erg depressief geworden. Kreeg toen amitryptiline voorgeschreven. Werkte heel goed en ook zeer pijnstillend v d stenose in mn rug. Een bonusje dus. Helaas kreeg ik n ca n jaar vreselijke trek. Ik heb nooit van zoetigheid gehouden. Zelfs als kind al. Werd altijd erg paniekerig van al die snoepjes van drogisten en kruidenieren. Nu begon ik opeens alles[lees meer...] wat zoet was, lekker te vinden. Sterker, ik had er steeds zin in en ook brood en gebak waren nooit uit mn gedachten meer te bannen. Ben naar de huisarts gegaan en overgestapt op Cymbalta. Helemaal tevreden. Ik slik er nog 60mg pd van. Helaas kreeg ik recent opeens duloxetine. Het werkzame bestanddeel v Cymbalta. Meteen bij pil 1 kon ik niet meer slapen. Geen inslaap of doorslaapprobleem, maar gewoon niet!! Overdag heel slaperig en t ergste was dat alle pijnstillende medicatie ook niet meer hielp. Heb de huisarts nu gebeld en ik wacht op n belletje terug. Hopelijk krijg ik de Cymbalta terug.

06-09-2015 | Man | 62
duloxetine (30mg)
Ik had Seroquel 600 mg per dag, daar kreeg ik 120mg Cymbalta bij. Ik wil nu de Seroquel laten vervangen door Lexapro bij de psychiater 29-09.

25-03-2015 | Vrouw | 62
Overactieve blaas
Ik ben moe, maar helpt redelijk.

22-11-2019 | Man | 63
duloxetine (60mg)
Ik gebruik nu Cymbalta ongeveer 8 weken en ben er zeer tevreden over. Ik nam vroeger efexsor 150mg/dag maar hiervan moest ik de laatste maanden dat ik het nam s'nachts enorm zweten. Van de (lage) dosis Cymbalta zweet ik s'nachts ook wel een beetje. Verder ondervind ik totaal geen bijwerkingen van dit (nieuwe) anti-depressivum. Ik ben wel licht manisch-depressief, voor d[lees meer...]e manie; cheap trick, heet bad van een half uur.

23-03-2016 | Man | 63
duloxetine (30mg)
In 2007 een burn-out gehad en daarop veel last van depressiviteit en kwam aan het licht dat ik Diabetes 2 heb. Toen begonnen met metformine voor de diabetes en paroxetine voor de angsten en depressiviteit, maar vanwege bijwerkingen over naar venlafaxine. In 2015 geleidelijk gestopt met venlafaxine 35 mg. in januari 2016 opnieuw klachten van angsten, spanningen en somberhei[lees meer...]d, wat aanvankelijk leek op een bi-polaire stoornis is toch depressiviteit gebleken, maar ik had vooral angstklachten. Deze klachten zijn na tien dagen verdwenen, de slapeloosheid echter niet en kan ik voorkomen door 's avonds een halve Quetiapine van 25 mg erbij te nemen. Ik merk nu elke dag dat het langzaam beter gaat maar lichte hoofdpijn en weinig fut blijven nu de boventoon voeren.

13-12-2015 | Vrouw | 66
duloxetine (30mg)
25 jaar Fevarin gebruikt en toen afgebouwd na een paar jaar. Kreeg in 2013 weer wat symptomen, die je herkende en ben gelijk naar psychiater gegaan. Weer een tekort aan serotonine en schreef mij Cymbalta voor. Eerst een tijdje 30mg en daarna 60mg. eerste 2 weken wat misselijk, maar dat weet je en daarna niet meer. Ik ben weer super actief en altijd vrolijk. Heerlijk!

28-02-2018 | Man | 67
duloxetine (60mg)
In ben gestopt met roken op 09-02-2017 met inname van Champix en opvolging tabacoloog tijdens deze keur heb ik het zeer moeilijk gehad door de vele nevenwerking , na beëindiging van deze kuur en nog steeds rookvrij , heeft mijn huisarts cymbalta voorgeschreven voor mijn depressie te onderdrukken maar deze medicatie heeft voor mij zeer veel nevenwerkingen bv tweemaal electr[lees meer...]ische flitsen in mijn hoofd tijdens de nacht (bliksemschit), nadien niet meer voorgekomen heb dit laten onderzoeken door een MRI te laten maken in samenspraak met neuroloog maar alles was ok .Heeft iemand van jullie die deze medicatie neemt ook zoveel nare nevenwerkingen

18-04-2020 | Vrouw | 68
duloxetine (30mg)
Slikte een aantal jaren anti depressieve. Als laatste cymbalta. Langzaam afgebouwd door korreltjes te tellen. Ging goed in etappes. Heb er een jaar over gedaan. Na 2 maanden stoppen opeens weer heftige reacties van angst en huilbuien. Weer gestart met cymbalta 30 mg en na 7 weken gebruik vooral in de ochtend nog angstig en huilbuien. Wil eigenlijk iom huisarts cymbalt[lees meer...]a verhogen, maar niet meteen naar 60mg. Heb ook een ruis in mijn hoofd en ben bang dat dat erger wordt als ik opeens van 30 naar 60 mg ga. Maar is het verstandig de korreltjes te tellen. Zitten er ook hulpstoffen in de capsules waardoor je niet zo nauwkeurig kunt zeggen of je dan de juiste dosis slikt.

17-12-2016 | Man | 69
Incontinentie
ik ben niet depri maar wegens prostaat wegname heb ik bij rechtstaan nog urine verlies operatie is 4 maand geleden gedaan. ik ben echt een zombie van cymbalta. Dokter had dit voorgeschreven om bekken bodem spieren te versterken. Bestaat niets anders daarvoor? ik zal er zeker mee stoppen

19-11-2015 | Vrouw | 69
Chronisch pijnsyndroom
Pijn in gehele lichaam van stuitje via ruggenwervel naar de kruin en oorsuizingen. Dit was gekomen na het overlijden van mijn man. Ik wilde ook niet meer leven zonder hem. Heeft heel lang geduurd voor de pijn over was. Begonnen met 2 x per dag 1 capsule; later overgegaan naar 1 capsule per dag. Het meest vervelende van dit medicijn is dat dit niet afgebouwd kan worden. Ps[lees meer...]ychiater zei: of gelijk stoppen of doorgaan. Niet gedaan; heb zelf afgebouwd door eerst 1 week om de vier dagen 1 capsule, daarna 1 week om de 3 dagen, daarna 1 week om de 2 dagen, als laatste 1 week om de dag en daarna gestopt. Raar dat men geen 15 mg capsules fabriceert!!

16-05-2015 | Man | 70
duloxetine (60mg)
(Bipolaire) Depressies zijn sterk aanwezig in ons gezin, in allerlei variaties. Eerdere medicijnen werkten niet, uitgezonderd Citalopram (ook zonder bijwerkingen). Maar na stoppen en latere terugkeer van depressie, werkte Citalopram niet meer. Cymbalta (60mg) ging werken precies na 4 weken, zonder bijwerkingen. Mogelijk dat nu, na ruim 1 1/2 jaar op seksueel vlak er verand[lees meer...]eringen komen: minder goede erectie en daardoor kwalitatief een mindere goede ejaculatie/orgasme. Ik weet (en hoop) niet, dat dit blijvend is, én of de oorzaak bij de Cymbalta ligt. En ik weet ook niet of depressies uitblijven (want bij zus brak de depressie er toch doorheen). Wel heb ik besloten niet meer te stoppen nu ik al weer lang depressie-vrij ben!

20-11-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Dufheid en matig effect op de pijn. Overgestapt naar Amitriptyline 10 mg. Veel minder duf en effectiever tegen de pijn.

12-09-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Sinds 2008 heb ik last van polyneuropathie, van het soort CIAP. Oorzaak onbekend. Met behulp van infusen met o.a. vitamine B en Ozon therapie hield ik de zenuwpijn redelijk onder controle. Het laatste half jaar is de pijn plots erger geworden, vooral in de voeten, onderbenen en zelfs bovenbenen. De zaak staat soms in de fik. Met name 's nachts is dit een ramp, waardoor ik[lees meer...] nauwelijks sliep. Met tegenzin dan toch maar aan een antidepressivum gegaan. Eerst Duloxetine en later Cymbalta, omdat ik veel bijwerkingen had. Eerst 30 mg en soms 45 mg. (openen capsule en de helft weggooien) De eerste weken Duloxetine waren vreselijk. Rare slaap met nog steeds veel pijn. Overdag veel slapen. Na 3 maanden ging het gaandeweg wat beter en heb ik het gevoel dat de pijn wat onderdrukt wordt. Het slapen gaat beter, alhoewel verre van pijnloos. Omdat men regulier niets meer voor mij betekenen en niet levenslang aan het antidepressivum wil, ben ik alternatief gaan zoeken. Bij diverse therapeuten aangeklopt en overal hoor ik het zelfde. Je hebt restanten van borelia in je. Lyme dus. Regulier bloedonderzoek bracht echter niets. Heb nu frequentietherapie, waardoor de bacteriën gedood worden. Na een paar maanden nog steeds geen verbetering. Ik blijf echter hopen, geduld uitoefenen en doorknokken. Heb geen keus. Time will tell......Groet, Nico

20-08-2021 | Man | 84
Het helpt maar matig