mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

10-06-2019 | Vrouw | 22
mirtazapine (15mg)
Mirtazapine 2wk genomen, ben er nu gelukkig weer mee gestopt. Ik kreeg er plotse suicidale gedachten van terwijl dat niet aan de orde was voor ik begon. Kreeg ook een vreemd naar, bijna pijnlijk gevoel in m'n hoofd. Ben in korte tijd veel aangekomen, borsten van cup AA naar B en zeer pijnlijk, ook bloedde ik vanaf t koment dat ik begon tot nu ik er mee gestopt ben ondanks [lees meer...]dat ik ook de pil gebruik. honger gevoel zelfs nog na 7 boterhammen. Ik kreeg ook plots erge pijn aan mijn voeten en benen, de een noemt het zenuwpijn, de ander burning skin syndrome. Mij maakt het niet uit wat het was, maar het werd steeds erger hoe langer ik de Mirtazapine nam.

20-05-2019 | Vrouw | 59
mirtazapine (15mg/ml)
Ik slik paroxitine 30mg per dag, en omdat ik niet goed kon slapen heb ik van de ha mirtazapine gekregen. Voor het naar bed gaan moet ik van 15mg de helft innemen. Dit dus nooit meer! Geslapen heb ik die nacht maar was onder een soort narcose de volgende dag. Ik werd hier zo angstig van....de volgende avond de helft van de 7 1/2mg ingenomen. Volgende dag weer hetzelfde...[lees meer...]. Gisteravond niks meer ingenomen en vandaag gaat redelijk goed. Voor mij geen mirtazapine meer.

04-05-2019 | Man | 29
Psychose
deze medicijn werkt niet !

03-04-2019 | Vrouw | 35
mirtazapine (15mg/ml)
Overspannen/burn-out
Ik heb 7 jaar gebruikt. Ik was overspannen Daarna met psychiater na 7. 5 mg. In overleg net huisarts sinds maart een kwart per nacht toen al last van duizilig raar hoofd. Ik nu gestopt maar veel last van ontwenning verschijnselen slaap niet in gebruik nu thee met valeriaan of melk met anijs. Hoeveel weken kan zo iets duren is moeilijk maar ik zet door ik kan het wie h[lees meer...]eeft er ervaring mee?

04-02-2019 | Man | 47
mirtazapine (15mg)
Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht na gebruik een onverklaarbare epileptische aanva[lees meer...]l leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine.

18-01-2021 | Vrouw | 53
mirtazapine (30mg)
Ik heb anderhalf jaar dit middel gebruikt op advies van huisarts. Het zorgde ervoor dat ik kon slapen en mijn werk kon volhouden maar ik groeide enorm en zorgde voor weinig tot geen libido. Ik vond het wel fijn dat ik toen ik aan het afbouwen was , ik dit heel gelijkmatig kon doen aangezien het ook in vloeibare vorm voorhanden is.

14-12-2020 | Man | 52
mirtazapine (30mg)
in eerste instantie 15 mg voorgeschreven gekregen..dit hielp na 4 weken niet. Daarna 30 mg, dat werkt na 3 weken nog niet. Wat is ongeveer de tijd dat dit middel werkt ?

31-10-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Depressie,maar het was hormonaal,

20-09-2020 | Vrouw | 44
mirtazapine (30mg)
Eerst citalopram geprobeerd daar veel bijwerkingen van waardoor ik mij nog steeds rot en vermoeid voelde toen naar de mirtazapine maar daar kom ik van aan en heb ruim een uur last van tintelende benen

02-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (30mg)
Ik neem het nu 2 weken,met als inslaper zolpithem. Slaap.maar de volgende dag suf,geen energie

10-03-2020 | Vrouw | 23
mirtazapine (15mg)
In 3 maanden tijd, was ik 8 kg aangekomen. Ik hield precies vocht op en had enorm veel zin in zoetigheden, koolhydraten... Ik moet sowieso al rekening houden met mijn suikergehalte, deze was fors gestegen na het innemen van deze medicatie (15mg). Psychiater had deze voorgeschreven. Huisarts heeft dit meteen weer afgebouwd.

06-03-2020 | Vrouw | 44
mirtazapine (15mg)
Het geeft gewenning. In begin dacht ik de AD had gevonden.. door iets meer te nemen begon mijn maag te rommelen en vreetbuien, de angstklachten waren niet beter. Ik heb veralgemeende angsten.datvreed aan een mens.heb al vele therapie gedaan enz...ben zelf in medisch beroep. Ik dacht om cipramil rustig te proberen of iets anders. Prozac geeft teveel prolactine,sipralexa wa[lees meer...]s niet slecht maar daar kreeg Ik een krop van in de keel en kon niet huilen... Bij de andere krijg ik krampen in de spieren. Kan aub mij iemand iets aanbevelen dat alles wat luchtiger wordt... Ik rij al 3 jaar niet meer op de autostrade.... Ik pieker snachts, zorgen om mijn kind en sociale angsten. Ik ben een sopraan en durf ook niet meer voor de mensen. Cipramil, serlatine, maar ik wil niet teveel kg bij. Wat denken jullie? Alle raad is welkom.

06-02-2020 | Vrouw | 39
mirtazapine (7,5mg)
Omdat ik sinds een maand terug kamp met slaapproblemen, ben ik op aangereden van arts gestart met mirtazapine. Ik neem sinds een dikke week 7,5 mg ,s' Avond's een uurtje voor het slapen gaan. Ik merk snel dat ik moe word, doch wanneer ik in bed kom, kan ik de slaap maar niet vatten. Soms zo erg dat ik een nacht slaap oversla. Is het effectief zo dat het nog te vroeg is [lees meer...]om een volledige werking van dit middel te krijgen? Iemand hier ervaring mee?

22-01-2020 | Vrouw | 26
mirtazapine (5mg)
Neem mirtazapine naast venlafaxine om te kunnen slapen. Helpt wel om beter door te slapen en ik ben er rustiger van maar nu na 2weken gebruik voel ik me zo somber. Het liefst wil ik hier terug mee stoppen, maar dan kan ik niet meer slapen.

13-10-2019 | Vrouw | 48
Overspannen/burn-out
Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.

07-10-2019 | Man | 47
Overspannen/burn-out
ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum