mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

22-10-2019 | Vrouw | 29
mirtazapine (7,5mg)

01-08-2019 | Vrouw | 29
mirtazapine (30mg)
Heel fijn als slaapmiddel, maar als antidepressiva had het geen effect op mijn stemming. De niet te onderdrukken vreetbuien zorgden voor een gewichtstoename van 5 kg in een half jaar. Ik ben er mee gestopt, omdat ik een antidepressiva wilde nemen die me op zijn minst bij mijn stemming zou helpen.

29-07-2019 | Vrouw | 29
Maagklachten
Specialist schreef dit voor om m'n maag -en darmklachten te verbeteren (veel gewicht verloren na ziekte enz). De gewichtstoename vind ik niet erg, maar het blijvende hongerig gevoel vind ik vervelend omdat ik me soms heel de dag door volprop om geen flauwte te krijgen. Nog iemand hier ervaring mee? Over het algemeen vind ben ik tevreden over het medicijn.

04-05-2019 | Man | 29
Psychose
deze medicijn werkt niet !

31-12-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine (15mg)
Ben begonnen met 7,5 mg, tegen slapeloosheid. Dit deed helaas niks. Toen opgehoogd naar 15 mg. Dit werkte binnen 2 nachten al. Heb in jaren niet zo goed geslapen. Maakte eindelijk weer nachten van 10-12 uur. Alleen het eten werd een probleem. Ik merkte niet wanneer ik vol zat en had constant een honger gevoel. Ik voelde alleen dat ik teveel gegeten had door enorme maagpi[lees meer...]jn. In een maand tijd zat er al 5 kilo aan. Dus helaas, weer aan het afbouwen.

23-08-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine (15mg)
heb deze nieuwe medicatie gekregen van huisarts tegen slapeloosheid. dit zou een medicatie zijn zonder verslavingseffect terwijl ik niet eens verslaafd ben tegen welke medicatie op de markt. ik kan niet slapen tegen pestende buren en hun geluidsoverlast, daarom vroeg ik aan huisarts om een slaapmiddel. heb namelijk last van slapeloze nachten door buren die niet slapen en[lees meer...] expres met zware meubels bonken, gooien en etc. als ik niet slaap dan ben ik een wrak en kan door slappe kracht niet meer eten door slaapgebrek. uit nood huisarts gevraagd om slaapmiddel. ik kreeg eerst een andere rustgevende middel die alleen bij 2x per keer (2 tabletten per dag/keer) bij mij helpt. daar kreeg ik geen nare bijwerkingen van. kreeg voldoende slaap en kon de volgende dag wel functioneren. dus omdat geluidsoverlast al maanden duurt en ik die andere rustgevende medicatie paar keer kreeg, wilt huisarts mij dat spul niet meer geven wegens mogelijke verslavingsgevaar. had duidelijk bij vermeld dat ik daar geen last van heb en dit middel goed werkt en dat ik dit niet dagelijks gebruikt. bij huisarts gaat dit oor in en oor uit. er word niet geluisterd naar patiënt. dus ik zijn advies volgen met mirtazapine wegens geen verslavingsgevaar, maar nu voel ik me goed beroerd en kan niks meer. met mirtazapine kan ik ook niet goed inslapen of doorslapen, waardeloos medicijn. ben zwaar vermoeid en nogal suf de hele dag door. kan niet eens naar buiten, wankel nogal. ga dit troep niet meer gebruiken. hopelijk gaan de nare bijwerkingen voorbij.

29-01-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine (45mg)
Ik gebruik dit product sinds kort als alternatief voor Zyprexa. Mijn slaap is minder goed, maar misschien is het nog wat te vroeg om te oordelen.

26-02-2020 | Man | 32
mirtazapine (15mg)
Ik leidde aan heftige slapeloosheid. Ik sliep maximaal 3 uur per nacht en elke nacht leken de paniek aanvallen erger te worden. Reguliere slaapmiddelen werkten niet en de slaapkwaliteit van de slaapmiddelen was nihil. Een half tabletje voor het slapen gaan en jaren lange angst en paniek voor het slapen gaan houden me niet meer uit mijn slaap. Ik durf weer naar bed te gaan [lees meer...]en ben niet meer angstig. Voor mij een live saver!

19-01-2020 | Man | 32
mirtazapine (30mg)
Vervelend om dit te horen. Wilt u uw ervaring delen, Laat het me weten, ik ben helaas alleen geen wonder dokter. Maar vind het vervelend om dit te lezen.

06-07-2020 | Man | 33
mirtazapine (15mg)
5 jaar lang nauwelijks kunnen slapen vanwege stres en onregelmatig werk. 5 jaar lang lopen rommelen met pammetjes enz, maar niets hielp. Omdat ik inmiddels ook wat angstklachten had ontwikkeld schreef de huisarts mij Myrtazepine voor. Dit helpt als angstonderdrukking en om te kunnen slapen. Dit bleek voor mij het enige middel wat idd helpt! Na jaren slaap ik weer fatsoenli[lees meer...]jk en kan ik normaal functioneren. Ik lees veel over aan komen, maar bij mij is het tegenovergestelde waar. Ik ben juist heel veel afgevallen, vermoedelijk mede omdat ik niet meer moe was en daardoor het sporten weer fanatiek kon oppakken. Ben de afgelopen 7 jaar nooit zo fit geweest als nu. Nadeel is dat je in de ochtend wat suf kan zijn, maar dit trekt bij mij langzaam weg. Rond 10:00 uur heb ik nergens meer last van. Ik zou het aanraden, het heeft mij enorm geholpen dat ik weer normaal kan functioneren op mijn werk en voor mijn gezin.

28-12-2019 | Man | 33
mirtazapine (7,5mg)
Op zich sliep ik er goed op, werd redelijk uitgerust wakker. Maar 3e week van gebruik hele dagen doodmoe in bed. Ik had al chronische vermoeidheid maar kon nog dingen. 3e week van dit middel lag ik doodop hele dagen in bed. Het ergste vind ik nog dat de arts zei dat dat niet door dit middel kwam en het maar door moest slikken. Op eigen houtje gestopt en overgegaan op ander[lees meer...]e medicatie (alprazolam) die ik nog had liggen. Na 2 weken was het flink opgeknapt. De alprazolam ben ik nu succesvol aan het afbouwen (je wordt er afhankelijk van). Ook leek de wereld wel nep te zijn (derealisatie).

27-04-2019 | Vrouw | 33
mirtazapine (7,5)
Bovenmatige slaperigheid
Al vroeg in mijn zwangerschap raakte ik van het een op andere moment compleet slapeloos. Ik kampte daarvoor al met lichte paniek en-angstgevoelens maar die werden zwaar versterkt door de grote hormonale verandering. Ik heb na de bevalling nog heel veel kast gehad van slapeloosheid, wat midden in de nacht leidde tot heftige paniekaanvallen. Ik ben na de bevalling vrij snel[lees meer...] aan mirtazapine begonnen maar het duurde zeker dik 2 maanden tot het ging werken. Ik heb dat meer gelezen hier. Geef het dus tijd. Want nu slaap ik zo diep, dat het lijkt alsof m'n lichaam al dat slaapgebrek inhaalt. En als ik het een avond niet gebruik slaap ik gelijk slecht. Van bijwerkingen heb ik totaal geen last. Ik heb veel zooi voorgeschreven gekregen van m'n psych. Maar alleen de mirta is voor mij het aardigst. Geen gekke psychische of lichamelijke bijwerking. Maar nogmaals: geef het tijd!

10-09-2020 | Man | 34
mirtazapine (15mg/ml)
1e. 3weken bij werking: veel diree, spontaan hoofdpijn duizeligheid, hart klopping, moeite met ademhalen, agressie pieken geen eet lust tot exstreem veel eten veel dorst, gewicht toeneemt met 2 kg van 65 kg naar 67 in 3 weken. Veel meer roken. een totaal verlies van libido 1 orgasme per 4,5 maand zeg maar een natte droom die ik niet gedroomd heb. Geen behoefte meer hebbe[lees meer...]n aan sociaal contact. Energie hebben maar geen gevoel bij is (een schaterlach van een kind dat je vrolijk doet maken. nu iets is van kind doe normaal). Geen gevoel meer geen empathie geen gedachten. Ik ben een zombie .en mijn problemen zijn niet verholpen mijn probleem is ik heb moeite met het accepteren van mijn geaardheid en het omgaan van dicriminatie. Hier heb je een pil was een leuk gesprek lucht op he zie je volgende maand. U doc ik ben ook hoogsensitief persoon............ Je bent een depressie hier 15 mg mirtazapine sdz Na 6 maanden heb ik zelf afgebouwd met elke 2weken 10% onder pil toen ik bij 2 mg per dag was besefte ik pas dat ik binnen 20 min in slaap viel waar ik ook lag zat of stond ben zelfs 7 keer wakker worden soms met een peuk in de hand en 2 keer een brandgat in mijn broek om 5:00 in de achtertuin onderkoeld.heb in een tijd van 24 uur 14 wekkers ingeschakeld om een normale dag vulling te krijgen dat is het enige wat help als je alleen bent.

06-01-2020 | Man | 34
mirtazapine (30mg)
Kreeg het, naast Venlafaxine, als middel om te kunnen slapen. Op dat vlak hielp het niet, wel werd ik er suïcidaal van.

13-01-2021 | Man | 35
mirtazapine (30mg)
Ik had eerst 45 mg ik sliep 2 dagen achter elkaar kon totaal niks toen 30 mg nog steeds het is enorm sterk spul ik had temazepam gehad maar dat werkte allang niet meer die vond ik het beste maar je raakt er snel gewend aan naar een week bijna tot niks slapen werdt ik weer gek en pakte ik toch weer mirtazepine omdat het altijd werkt om te slapen

11-01-2021 | Man | 35
mirtazapine (45mg)
Chronische depressie
Zeer tevreden over Mirtazapine 45mg, ik gebruik het i.c.m. 60mg Fluoxetine tegen ernstige therapieresistente (reviserende) depressie, en het werkt! (jaren) Ik heb al veel antidepressiva‘s geprobeerd, Citalopram, Venlafaxine, Sertraline, Clomipramine i.c.m. lithium niets hielp.. tot ik deze combinatie voorgeschreven kreeg. In het begin moet je wel even wennen aan meer slaap[lees meer...]behoefte en eetlust die voorbijgaand zijn, dit is dus niet blijvend wat sommige mensen denken als ze ermee starten. Er zal geen enkel middel zijn dat helemaal geen bijwerkingen geeft. Dit houdt me helemaal stabiel en niet meer depressief.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum