mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

22-10-2021 | Vrouw | 49
mirtazapine (15mg)
Ik slik het dan weer een paar avonden maar kom ontzettend aan vandaar dat ik er maar weer mee stop, dit voelt niet goed!

12-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (7.5)
Ik neem prothiaden 100,quitapine 150 xr,remergon7.5.1 zolpithem en 200 sulpride. Ik slaap daardoor 6 u.ben overdag moe,suf,loom geen energie,kort van adem

07-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (7,5)
Slaap goed,daarvoor geen angst nneemu overdag angstig

02-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (30mg)
Ik neem het nu 2 weken,met als inslaper zolpithem. Slaap.maar de volgende dag suf,geen energie

01-05-2020 | Vrouw | 49

25-11-2019 | Vrouw | 50

17-09-2021 | Vrouw | 51
mirtazapine (3,5mg)
Kleine dosering helpt enorm, geen angstgevoelens en ik ervaar rust in mijn lichaam. Enige nadeel: in het begin een beetje snurken, dat is nu heel erg geworden. Verwijzing KNO arts nu.

03-06-2021 | Vrouw | 51
mirtazapine (30mg)
ik heb eerst 4 weken geleden mirtazapine gekregen van decrisisdienst van ggz van pro persona.ik heb een zware depressie en zelfmoord gedachten.ik gebruikte gewoonlijk al jaren paroxitine en de ggz vond dat dit niet genoeg zijn werk deed tegen mijn depressie.ik kreeg eerst tabletten van 15 mg ook omdat ik niet goed kon slapen.die werkte prima maar er moest een hogere dosis [lees meer...]komen voor mijn depressie.ik gebruik van af 27 mei de mirtazapine van 30 mg 1 x per dag.ik heb mij nog nooit zo rot gevoeld als nu.de paroxitine is afgebouwd.ik heb hele zware hoofdpijn al vanaf de eerste dag,eetbuien terwijl ik niet meer aan mag komen door een maagverkleining die ik heb gehad,versnelde hartslag waardoor ik ook ga zweten en over geven.het gevoel hele hoge koorts te hebben.en het helpt geen meter tegen mijn depressie word naar mijn idee alleen maar erger.ik heb een mail naar mijn huisarts gestuurd dat ik met de mirtazapine wil stoppen en weer terug naar de paroxitine.ik heb veel over om van mijn depressie af te komen maar ga niet zo ziek als een hond rond lopen.voor mij nooit meer mirtazapine!!

28-12-2020 | Man | 51
mirtazapine (15mg)
9 jaar geleden gekregen toen ik op de PAAZ verbleef. Ik kon niet slapen en kreeg dit medicijn. 15 mg. Sliep als een roos en het medicijn heeft al die jaren goed voor mij gewerkt. Ben er wel 15 kilo door aangekomen. Dit komt deels ook dat na inname het hongergevoel heel sterk is. Geen verzadiging. Ik blijf door eten. Met huisarts overlegd dat ik wilde afbouwen. Ook omdat i[lees meer...]k zwaarder was geworden en doordat ik EMDR wilde gaan doen en dan is het wel handig dat je bij je gevoel kan. Voel mij door dit medicijn wel afgevlakt in mijn gevoel. Ik ben begonnen met afbouwen d.m.v. de Mirtazapine drank. Na wat moeilijk doen door de zorgverzekering ben ik begonnen en heb het kunnen afbouwen tot 7,5 mg. Het gekke is: ik sliep nog beter dan met 15 mg! Doordat de drank al een tijdje niet leverbaar is breek ik 1 tablet doormidden. Dat ging ook een tijdje goed maar de laatste weken slaap ik zeer slecht. Probeer soms weer met een hele tablet maar dat lukt ook niet meer. Denk dat ik maar verder ga met afbouwen. Heb wel Lorazepam en daar slaap ik heel goed op maar dat is zo verslavend. Ben wel weer ruim 10 kilo lichter gelukkig.

01-11-2020 | Man | 51
mirtazapine (15mg)
Ik ben 4 maand geleden begonnen met dit medicijn, was helemaal de weg kwijt en sliep nauwelijks meer. In het begin sliep ik meteen weer door en begon op te knappen. Het vervelende is dat het ten koste gaat van je libido, dit is totaal weg. Verder heel weinig emoties en energie. Verschrikkelijk. Geprobeerd de 15 mg af te bouwen, zat na 2 week op 7,5 mg. Toen werd ik erg dep[lees meer...]ressief en ben maar weer 15 mg gaan nemen.

27-10-2021 | Vrouw | 52
mirtazapine (30mg)
Ik kreeg het door de huisarts voorgeschreven tegen angstgevoelens. Ik sliep vanaf dag één fantastisch. Wel duf wakker worden en heb veel meer slaap nodig dan normaal. Enorme drang tot eten gekregen en daarom aangekomen. Angst is verminderd en daarvoor in de plaats zijn flinke depressieve gevoelens gekomen. Daarom ga ik weer afbouwen.

09-07-2021 | Vrouw | 52
mirtazapine (15mg)
Ik kreeg mirtazapine om beter te kunnen slapen en tegen dpressie / angstklachten. Kreeg 15 mg en moest een halve nemen voor het slapen. Ik neem maar een kwart en zelfs dat helpt bij mij super! Ik slaap veel beter en heb veel minder angstklachten en pieker veel minder. Ook ik ben wel al bijna 2 kleding maten aangekomen. Daar ben ik iets minder blij mee. Ga prob[lees meer...]eren door sporten het te verminderen. Want eten doe ik gewoon gezond en niet veel.

14-12-2020 | Man | 52
mirtazapine (30mg)
in eerste instantie 15 mg voorgeschreven gekregen..dit hielp na 4 weken niet. Daarna 30 mg, dat werkt na 3 weken nog niet. Wat is ongeveer de tijd dat dit middel werkt ?

13-07-2020 | Man | 52
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ivm ernstige PTSS & slaapproblemen dit medicijn gekregen en ben er heel gelukkig mee. Bijwerkingen zijn minimaal en na jaren van geen slaap opeens wel slapen (eerste week van gebruik was ik net een zombie, maar dat wist ik dus had alles zakelijk even uitgesteld en er de tijd voor genomen, na een week ongeveer wennen was het weer te doen en de zaak weer opgestart). Stemming[lees meer...] is ook een stuk verbetert etc. Opeens ben ik weer actief en verlost van vervelende dingen uit het verleden. Nu alleen nog die 10kg extra er af zien te krijgen!

09-05-2020 | Man | 52

05-05-2020 | Vrouw | 52
mirtazapine (7,5)
De combinatie van mirtazapine met zolpidemtartraat is niet aan te raden. De mirtazapine zou je bijvoorbeeld kunnen doorbreken en dan langzaam weer opbouwen. Dat zou je kunnen proberen omdat je na een paar weken gebruik minder last van de bijwerkingen krijgt. Je zal dan minder suf zijn. Heb je geprobeerd om geen zolpidemtartraat te nemen? De kans is namelijk groot dat je[lees meer...] door de mirtazapine beter slaapt. Zelf gebruik ik heel af en toe een halve zolpidemtartraat terwijl ik altijd dagelijks een hele tablet nam voor het slapen gaan. En ja, de volgende dag voel je je echt suf. Gewoon zelf een beetje uitproberen. Sterkte ermee.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum