venlafaxine

Postnatale depressie (7 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

07-11-2019 | Man | 36
venlafaxine (225mg)
Beste lezers, Op mijn 33e heb ik hulp gezocht voor depressies en angststoornis. Daarvoor 15 jaar lang alles zelf geprobeerd op te lossen met supplementen , internet en voornamelijk voeding en sport. Daarover straks meer... Begonnen met citolopram en kort erna sertraline maar beide gaven een matig effect. 3e medicijn venlafaxine( originele effexor) op gegeven momen[lees meer...]t omdat ik elke nieuwe herhaaldosis andere venlafaxine brands kreeg. Is wetenschappelijk niet onderbouwd maar bij sommige brands kwamen mijn symptomen terug. Opgebouwd van 75 mg tot 225 mg maar door bijwerkingen terug gebracht naar 150 mg voor de komende 2 jaar. In het begin merkte ik opwekkend effect maar na een tijd meer dempend effect van de antidepressiva. Op sociale vlak heeft het mij veel geholpen maar kreeg opgegeven moment indruk dat ik mij veranderende in een egoïstisch mens. Mijn bijwerkingen waren zeer lui, vergeetachtigheid en kortademigheid bij hoge doseringen. Zoektocht naar genezing heeft verder plaatstgevonden en ben gaan experimenteren met low carb, ketogeen dieet en carnivoor dieet. Daarvoor heb ik jaren het oude bodybuilding dieet gevolgd door het eten van eiwitten, koolhydraten, veel groente en weinig vetten. Mijn klachten waren brainfog, vermoeidheid, psychische klachten en last van gewrichten door het ontstoken lichaam. Door kennismaking en praktiseren met het carnivore diet was ik in staat te stoppen met gebruik van venlafaxine. Alle bovenstaande klachten namen geleidelijk af. Af en toe ga ik terug naar het oude eetpatroon maar de bovenstaande klachten komen gauw geleidelijk terug. Carnivore dieet betekend het eten van alleen dierlijke producten. Zoals vlees,vis en eieren en bij voorkeur ze vettig mogelijk om in de ketose te blijven. Op het internet kunt wonderbaarlijke verhalen lezen van dit dieet.

31-10-2019 | Man | 23
venlafaxine (150mg)

05-09-2019 | Man | 51
venlafaxine (37,5mg)
Dit medicijn zes jaar geslikt en onlangs gestopt. In het begin had ik veel last van de gebruikelijke bijwerkingen en nu ik ben gestopt komen deze bijwerkingen dubbel en dwars terug. Ik wil erop attenderen dat de meeste wanneer ze langer dan vijf jaar geleden dit middel slikt, dan is stoppen erg moeilijk. Slagingspercentage is maar 44%. Bezint eer gij begint.

04-09-2019 | Vrouw | 22
venlafaxine (37,5mg)
Deze medicatie werkte na 3 weken ongeveer optimaal, ik ben erg tevreden, het werkt niet perfect maar wel zeer goed dus ik ben over het algemeen heel tevreden. Ik merk dat als ik een avond wat wijntjes drink ik dit de volgende dag enorm merk. dit en ook slaaptekort hebben veel invloed op de bijwerkingen van de medicatie, zo voel ik me de dag na het drinken vaak slecht, also[lees meer...]f de medicatie dan niet werkt met vaak veel onrust en een paniekaanval als resultaat. Hierdoor heb ik mijn lifestyle aangepast en sindsdien gaat het beter.

23-08-2019 | Vrouw | 41
venlafaxine (37,5mg)
Lang geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen voor angsten, spanningen en paniek. Heel lang op de laagste dosis gezeten van 37,5 en 2 keer opgehoogd naar 75. Bij opbouw heftige bijwerkingen en bij afbouw heftige ontwenningsverschijnselen. Vraag me af of het medicijn nog doet wat het moet doen omdat ik eigenlijk alleen maar last vd bijwerkingen heb. Bij 75 mg waren di[lees meer...]e heftig, maar zit nu al sinds maart weer op 37,5 en nog steeds last. Van de klachten krijg ik juist weer meer angst, slechte concentratie en Prikkelbaar. Wil nu gaan afbouwen met taperingstrips. Iemand ervaring mee? En weet iemand bij welke verzekering dit (deels) vergoed wordt. 5 jaar geleden heb ik zelf zitten klooien met afbouwen en dat ging toen mis. Hoop op een reactie, want zie tegen afbouwen op, maar zo kan het ook niet verder.

17-08-2019 | Vrouw | 53
venlafaxine (75mg)
ik heb de hoogste dosis moeten nemen in het begin omdat ik erge angst had en depressie. Het heeft nooit afdoend gewerkt, ook niet bij de dosis van 225mg, wel tegen de pijn. Elke stap in de afbouw - ik neem nu nog 75 mg- was een hel, ik wou euthanasie toen. Ik wou dat ik dit medicijn nooit had genomen en hoop dat ik er ooit nog vanaf geraak.

28-07-2019 | Man | 72
venlafaxine (37,5mg)
mijn verhaal komt exact overeen met die van de vrouw van 49 jr.ook ik had dezelfde ellende als zij.en ook ik heb de behandeling stopgezet en dat na 1 pil van 37,5 mg.ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat.

05-07-2019 | Vrouw | 49
venlafaxine (75mg)
Na geruime tijd rond te hebben gelopen met angst en paniekstoornissen en het leven niet meer leuk te vinden werd door de huisarts Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Ik heb dit eenmalig ingenomen en ben door een hel gegaan. Voor het slapen gaan in genomen en na 3 uur wakker geworden met opvliegers. Deze opvliegers hielden continue aan met daarnaast huidpijn/tintelingen van [lees meer...]de zenuwen in mijn gehele lijf. Ook kon ik de toilet niet verlaten daar ik continu moest plassen. Advies ingewonnen bij de huisartsenpost hoe nu verder. Moest een oxzacepam 10 mg innemen om de bijwerkingen te kunnen verdragen maar mocht vooral niet stoppen met inname van de medicatie. Ben echter wel gestopt omdat ik gewoon niet meer durfde. Heb nog een week lang last van bovenstaande klachten gehad. Loop nu nog steeds met angst en panikestoornissen rond maar huisarts wil mij niet meer helpen met medicatie. Weet even niet meer hoe ik nu verder door het leven moet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum