citalopram

Bij  AngstX

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

02-07-2021 | Vrouw | 34
citalopram (30mg)
Ik ben sinds 3 dagen nu verhoogd naar 30 mg omdat dat mijn dosering was voorheen. Ik ben al een hoop minder gespannen als in het begin alleen merk dat als ik de meningen van andere hoor ik snel weer onzeker raak. Gedachtes zijn der nog oppervlakkig en dat vind ik het aller naarste... net of je een duiveltje en een engeltje heb die continu tegenspreken. En ook al weet je ei[lees meer...]genlijk zo goed hoe het zit ga je toch aan jezelf twijfelen en dat wil ik niet meer... Ik wil gewoon weer een sterke mama zijn!

28-06-2021 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Hoi allemaal, Na 3 jaar gebruik van citalopram ben ik eind februari gestopt. Dit ging 9 weken goed tot ik weer in volledige paniek verkeerde. Op aanraden van de dokter weer gestart met 10 mg met ontzettend heftige bijwerkingen. 1 week dacht ik dat het even beter ging maar dat was al snel weer mis. Ik moest omhoog naar 20 mg. Ik dacht dat ik gillend gek werd en volledig[lees meer...] de controle kwijt aan het raken was. Durfde niet meer alleen te zijn met mijn zoontje omdat ik bang werd hem iets aan te kunnen doen... zo naar voelde ik me. Ter ondersteuning kreeg ik lorazepam ochtend 1 mg middag 0,5 en avond 1 mg. Nu 4 weken weer verder merk ik nog niet echt super veel verschil.. iets minder angstig maar heb nog zo veel rot momenten... 3n twijfel nog steeds aan mezelf! Had dit nu niet al beter moeten gaan? Of moet ik nog volhouden

26-06-2021 | Man | 32
citalopram (10mg)
Volgens de dokter heb ik last van angststoornissen. Ik heb regelmatig een paniekaanval gehad en heb veel lichamelijke klachten waar ik ook bang voor ben. Bloedonderzoek was allemaal goed. Sinds ik deze antidepressiva slik is alles erger geworden. Ik zit nu op dag 4. Ik kan amper lopen en ben snel buiten adem. Ook schiet mijn hartslag naar 130 bij staan en lopen. In rust ro[lees meer...]nd de 100. Ik weet niet wat ik moet doen, ik ben bang dat dit super slecht is. Ik hoor graag van jullie.

18-06-2021 | Vrouw | 69
citalopram (20mg)
ik heb jaren prozac gebruik met goed resultaat. In februari 2020 gestopt omdat ik mij goed voelde. In corona tijd veel gebeurt, veel spanningen. Ben hooggevoelig. te lang te veel van mezelf gegeven, uitte zich in overprikkeling, angst en hyperventilatie. Gestart met prozac, bijwerking waren niet vol te houden. Zo nodig oxazepam. Terug naar de huisarts, nu overgegaan op [lees meer...] citalopram. In totaal gebruik ik nu 10 dagen antidepressiva. Ik hoop dat de bijverschijnselen gaan afnemen

29-04-2021 | Vrouw | 53
citalopram (10mg)
Ginko biloba haalt de suis weer weg uit je oren

21-04-2021 | Vrouw | 28
citalopram (40mg)
Na lang twijfelen begonnen met citalopram. In een aantal weken opgebouwd tot 40mg per dag. Ik lees hier best veel negatieve reacties en wil er dan ook iets positiefs tegenover zetten. Ik heb minimale bijwerkingen gehad in het begin en nu nauwelijks tot geen meer. Ik merkte al na een paar dagen verbetering. Inmiddels 2 maanden bezig en ik ben een ander mens geworden. Somber[lees meer...]heid, angst en piekeren is zo goed als weg. Ik geniet weer en heb weer zin in dingen. Het leven valt me niet meer zwaar en ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer blij. Het is bizar wat een pilletje kan doen. Mijn ervaring is dus heel positief. Als je voor de keuze staat dan zou ik het in ieder geval zeker proberen! Laat je niet meteen afschrikken door alle mindere verhalen. Succes!

08-04-2021 | Vrouw | 36
citalopram (10mg)
Met de jaren ben ik steeds angstiger geworden in sociaal contact, het piekeren nam toe, en ik vulde veel negatief in. Hierdoor werden situaties steeds groter in mij hoofd dan nodig was. Wat de angst versterkten. In samenspraak met de huisarts besloten om te starten met therapie en medicatie. Omdat ik huiverig was om te beginnen met medicatie, besloten eerst te starten met[lees meer...] therapie. Maar naar 4 sessies voelde ik me nog geen haar beter. Na het doorlezen van alle ervaringen op deze website, wikken en wegen, uiteindelijk besloten om te beginnen met Citalopram. En wat ben ik daar achteraf blij mee. Ik voel me weer me vroegere zelf. Vrolijk, luchtiger. Ergens ook confronterend om te merken hoe grote rol het speelde in mijn leven. Hoe veel en vaak ik piekerden, angstig en onzeker was. En gek dat zo’n klein pilletje het verschil kan maken. Qua bijwerkingen had ik de eerste week vooral hoofdpijn in de ochtend en was ik heel moe. Sliep veel. Oplossing was het moment van inname naar de avond te verplaatsen. Bijwerkingen zijn daarmee verholpen. Slik de medicatie nu 4 weken, merk al veel verschil. Het leven voelt weer makkelijker en minder een opgave. Ik wil hiermee niemand stimuleren om te ermee te beginnen. Het blijft altijd een eigen afweging. Maar wil een tegengeluid geven, omdat er ook veel negatieve reacties zijn die je kunnen weerhouden om het te proberen.

03-04-2021 | Vrouw | 31
citalopram (10mg)
Sinds 2017 heb ik een angststoornis die zich vooral uitte in de nacht. Daar ben ik na een jaar weer uitgekomen door veel therapie. In de jaren die volgden nog 2x een terugval gehad die best heftig zijn. Op advies van de dokter dit medicijn gaan gebruiken om er weer bovenop te komen en een volgende terugval te voorkomen. Ik was heel bang om er aan te beginnen, maar het is m[lees meer...]ij erg mee gevallen tot nu toe. Ik gebruik het nu bijna 2 weken en heb bijna geen bijwerkingen. Werd soms ietsjes angstiger maar niet extreem. Ik begin al wat verandering te merken in positieve zin. Huilbuien zijn al over die ik bijna elke dag had. Ook ben ik gestopt met medicatie om te slapen, dit gaat nu ook al goed. Ik ga dit doorzetten om nog meer mezelf te worden. Ik heb wel vertrouwen in dit medicijn!