citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

19-11-2021 | Man | 52
citalopram (20mg)
krijg erectie problemen van dit medicijn . sinds gebruik word penis enorm snel weer slap. voordeel is wel orgasme word uitgesteld door gebruik citalopram.

17-04-2022 | Man | 53
citalopram (30mg)
Ik ben begonnen met 20 mg en na 1 mand is de dosis verhoogd naar 30 mg omdat het medicijn niet aansloeg. Nu ben ik weer een maand verder maar ik merk eigenlijk geen verbetering voor mijn depressies. Prozac hielp me vroeger wel (ongeveer 30 jaar geleden) dus ik ga dat maar is weer vragen aan mijn huisarts want van de Prozac werd ik echt vrolijk en zelfs stoppen met roken gi[lees meer...]ng daar toen erg gemakkelijk mee...

05-07-2022 | Man | 55
citalopram (20mg)
Ben nu in week 5 van gebruik citalopram vanwege aanhoudende depressieve gevoelens bij scheiding. Gestart gedurende 2,5 week 10 mg (geen effect), daarna opgehoogd naar 20 mg. Geen bijwerkingen gehad, lijkt nu enig effect op te treden in de zin van iets rustiger gevoel.

21-07-2022 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Je kunt Citalopram gedurende lange tijd gebruiken. Ik heb het advies gekregen niet meer te stoppen, omdat ik telkens na enige tijd weer terug val in depressieve stemming, weinig draagkracht, labiel, geen vrolijkheid meer te zien etc. Iedereen die mij kent ziet als het ware als ik weer ben gestopt. Door jeugdtrauma's is denk ik echt structureel iets veranderd in mijn hersen[lees meer...]en. Veel therapie gehad, op alle mogelijke manieren eraan gewerkt. Ik denk niet dat ik nog stop. Altijd deze lage dosis geslikt en altijd direct effect ervaren.

12-01-2022 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Sandoz is een duurder merk en sommige verzekeringen vergoeden dit merk daarom niet, alleen goedkopere variant. Zelf vraag ik bij de apotheek Sandoz aan omdat deze mij helpt. Moet het wel zelf betalen, dat heb ik er voor over.

24-06-2022 | Vrouw | 59
citalopram (20mg)
twintig jaar geslikt, depressie ontstaan door opvoeding en hersentumor en misschien ADHD, nu proberen af te bouwen, in rustigere periode

09-10-2021 | Vrouw | 59
citalopram (20mg)
Mijn vrouw heeft ernstige PTST klachten en is chronisch angstig voor ziekenhuizen en medici. Dit heeft allemaal te maken met een zeer zwaar ziekenhuisverleden in haar jeugd. Over het algemeen kon ze hier redelijk goed mee omgaan, tot de corona pandemie uitbrak en de angst om het ook te krijgen en dus misschien opgenomen moet worden zorgde dat ze in een depressie raakte en [lees meer...]zich volledig in huis opsloot. Depressie is echt een sluipmoordenaar omdat het zich langzaam opbouwt. Ik zat tijdens de pandemie ook thuis omdat ik chronische ademhalingsproblemen heb en zag mijn vrouw van iemand met een wat kort lontje veranderen in een mens waar ik een bloedhekel aan begon te krijgen. Dat laatste verscheurde mij ook omdat ik zielsveel van haar hou en heb de huisarts ingeschakeld en kreeg mijn vrouw met smoesjes i.o.m. de huisarts naar een consult. Tijdens dit consult brak ze behoorlijk. De huisarts stelde hulp van een psycholoog, maar dat wilde ze absoluut niet. Ikzelf stelde medicatie voor, wat de huisarts een prima alternatief vond. Citalopram 20 MG en voor een week oxcacepam erbij. Mijn vrouw is gestart met de medicatie en ik zag haar binnen een goede week van een onhandelbare vrouw naar weer een schat van een vrouw. Haar PTST klachten zijn zeker niet over, maar de citalopram is echt een fantastisch middel. We zijn er beide erg blij mee en doen nu weer leuke dingen en genieten samen weer van de kleine dingen. Ze mag de citalopram nu voor 6 maanden gebruiken en daarna gaan we verder kijken. Mijn vrouw wil nu al graag doorgaan. Ze is inmiddels nu weer zover opgeknapt dat ze ook hulp heeft geaccepteerd en gaat nu om de 3 weken naar de psychologische ondersteuning bij de huisarts. Ze heeft een enorme klik met haar psycholoog en na een uurtje praten komt ze elke keer met een voldaan gezicht thuis. Lang verhaal kort. Citalopram is echt een goed middel tegen depressie.

25-07-2022 | Vrouw | 82
citalopram (10mg)
Ik was somber en vond het leven niet meer leuk. Zorgen om mijn zoon van 55 hij is verstandelijk gehandicapt. Te zware belasting. Ik ben weduwe, wel vriendinnen, maar geen familie

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum