citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

09-11-2021 | Vrouw | 30
citalopram (10mg)
Weet iemand iets over Sandoz citalopram??? Deze zou niet meer verkrijgbaar zijn?? Ik gebruikte deze altijd en dit sloeg erg goed aan bij mij. M’n angsten veel beter onder controle en ook voor m’n depressie heel effectief. Ineens overgezet zonder daarover geïnformeerd te worden op Teva… voel me weer angstiger worden, zorgen maken, m’n algehele mood meer somber, dwan[lees meer...]gmatige klachten die terugkomen. Had na een zware zoektocht en intensief traject eindelijk een goede combinatie met citalopram en concerta en ineens lijkt alles in te storten. Apotheek zegt dat de citalopram van Sandoz helemaal niet/nergens meer verkrijgbaar is?? Hoop dat iemand weet of dit klopt of met hetzelfde probleem zit.

02-08-2021 | Man | 29
citalopram (20mg)
Na 4 weken begon ik verbetering te merken. Meer zin in activiteiten, minder somber. Citalopram heeft mijn leven een stuk beter gemaakt. Ik slaap (nog) wel heel onrustig en ben heel veel moe(slik het nu 6 weken). De psychiater geeft aan dat dit nog beter kan worden.. ik hoop het. Elke ochtend moe opstaan draagt niet positief bij aan het herstel van mijn depressie. Desondank[lees meer...]s wegen de positieve effecten zwaarder en heb ik er baat bij. Heeft er iemand ervaring met het slapen?

21-07-2022 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Je kunt Citalopram gedurende lange tijd gebruiken. Ik heb het advies gekregen niet meer te stoppen, omdat ik telkens na enige tijd weer terug val in depressieve stemming, weinig draagkracht, labiel, geen vrolijkheid meer te zien etc. Iedereen die mij kent ziet als het ware als ik weer ben gestopt. Door jeugdtrauma's is denk ik echt structureel iets veranderd in mijn hersen[lees meer...]en. Veel therapie gehad, op alle mogelijke manieren eraan gewerkt. Ik denk niet dat ik nog stop. Altijd deze lage dosis geslikt en altijd direct effect ervaren.

26-06-2022 | Vrouw | 36
citalopram (30mg)
Hoi, Voor de 3e keer in mijn leven een zware depressie gekregen begin april. Begonnen met temazepam, maar deze hielp mij te slapen. In mijn hoofd werd ik niet rustiger. Toen gelukkig citolapram gekregen. 10 mg eerst. Heftige paniekaanvallen, hartkloppingen, trillen, veel angst en grote pupillen. Dit was bij mij ongeveer 3 weken lang. Heftige weken waren het. Na 3 [lees meer...]weken gebruik van 10 mg kreeg ik ineens op een avond een koude prikkel in mijn achterhoofd. Dit zinde mij Wel:,) Onlangs was de 10 mg puur om eraan te wennen zei de h.a. Ik mocht gelukkig meer want 10 mg was niet genoeg voor mij. 20 mg...... 2 weken later.... mijn geest is nog lang niet genezen merk ik, maar het gevoel van de dagelijkse dingen kwam niet volledig terug, maar ik merkte dit met kleine dingetjes over de dag. toch voelde ik mij nog steeds net niet genoeg om dagelijks te kunnen functioneren,inmiddels mag ik 30 mg en hier voel ik me soms erg goed van. wel wetende dat het elke dag anders is hoe ik me kan voelen en de slechtere dagen voor lief moet nemen. Maar de citolapram helpt mij de lange wachttijden voor de psych. door. ik moet nog ruim 4 maanden wachten. gelukkig heb ik de citolapram die mijn angst onderdrukt. Wat ik wel een puntje vind zijn dat blij gevoel bij mij ook word onderdrukt, maar dit heb ik er voor over. Ik hoop dat ik gauw beter ben. en wens iedereen met een depressie heel veel sterkte Niet opgeven, hoe moeilijk dit is. Groetjes sjaan.

18-11-2021 | Vrouw | 47
citalopram (40mg)
Veel oorsuizen

09-10-2021 | Vrouw | 59
citalopram (20mg)
Mijn vrouw heeft ernstige PTST klachten en is chronisch angstig voor ziekenhuizen en medici. Dit heeft allemaal te maken met een zeer zwaar ziekenhuisverleden in haar jeugd. Over het algemeen kon ze hier redelijk goed mee omgaan, tot de corona pandemie uitbrak en de angst om het ook te krijgen en dus misschien opgenomen moet worden zorgde dat ze in een depressie raakte en [lees meer...]zich volledig in huis opsloot. Depressie is echt een sluipmoordenaar omdat het zich langzaam opbouwt. Ik zat tijdens de pandemie ook thuis omdat ik chronische ademhalingsproblemen heb en zag mijn vrouw van iemand met een wat kort lontje veranderen in een mens waar ik een bloedhekel aan begon te krijgen. Dat laatste verscheurde mij ook omdat ik zielsveel van haar hou en heb de huisarts ingeschakeld en kreeg mijn vrouw met smoesjes i.o.m. de huisarts naar een consult. Tijdens dit consult brak ze behoorlijk. De huisarts stelde hulp van een psycholoog, maar dat wilde ze absoluut niet. Ikzelf stelde medicatie voor, wat de huisarts een prima alternatief vond. Citalopram 20 MG en voor een week oxcacepam erbij. Mijn vrouw is gestart met de medicatie en ik zag haar binnen een goede week van een onhandelbare vrouw naar weer een schat van een vrouw. Haar PTST klachten zijn zeker niet over, maar de citalopram is echt een fantastisch middel. We zijn er beide erg blij mee en doen nu weer leuke dingen en genieten samen weer van de kleine dingen. Ze mag de citalopram nu voor 6 maanden gebruiken en daarna gaan we verder kijken. Mijn vrouw wil nu al graag doorgaan. Ze is inmiddels nu weer zover opgeknapt dat ze ook hulp heeft geaccepteerd en gaat nu om de 3 weken naar de psychologische ondersteuning bij de huisarts. Ze heeft een enorme klik met haar psycholoog en na een uurtje praten komt ze elke keer met een voldaan gezicht thuis. Lang verhaal kort. Citalopram is echt een goed middel tegen depressie.

22-09-2021 | Man | 33
citalopram (20mg)
Levensredder. Geen bijwerkingen, sterk effect. Gebruik dit middel nu twee jaar en zal er waarschijnlijk nooit mee stoppen.

24-06-2021 | Vrouw | 41
citalopram (20mg)
Na een jaar lang paroxetine 30 mg te hebben gebruikt ben ik overgestapt naar Citalopram 20 mg. Ik had enorm veel bijwerkingen van paroxetine en bij Citalopram bijna niks. Citalopram is voor mij persoonlijk een fijne anti-depressiva die ik nu zo'n 4 maanden gebruik. Ik voel me eindelijk een stuk rustiger in mijn hoofd en er komt weer informatie binnen die daarvoor langs me [lees meer...]heen ging.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum