fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

04-06-2019 | Man | 22
fluoxetine (10)
1ste twee uur na inname gelijk rustig, daarna een week door een chemische hel met amper kunnen leven en functioneren. Om psychisch van te worden, per direct gestopt na 6 dagen, de week heb ik geeneens vol gehouden.

30-05-2019 | Vrouw | 33
fluoxetine (20mg)
Fluoxetine is o.a voorgeschreven voor een angststoornis. Na goed onderzoek te hebben gedaan en te hebben overlegd met psychiater zijn we met dit middel gestart (20mg). Ik heb eerder andere antidepressiva gehad (goede ervaring)dus wist een beetje wat me te wachten stond. Vond het toch wel eng om het middel in te nemen. Eerste dag helemaal niks gemerkt, alleen in de nacht w[lees meer...]erd ik om 4 u klaarwakker. De tweede dag merkte ik beetje 'high' was. Is moeilijk te beschrijven..wazig zien, ontstabiel,duizelig achtig gevoel maar was te doen. Wel goed in slaap komen maar weer om 4 u klaarwakker. Derde en vierde dag eigenlijk hetzelfde maar nu kreeg met ik met vlagen brandend maagzuur oprispingen en gewrichtspijn en droomde ik heel vreemd. Ook durfde ik niet meer alleen naar buiten want als ik moest praten kreeg ik meteen een paniekaanval. Was ook erg onrustig. De vijfde dag van inname werd ik wakker. Moest direct naar het toilet en had extreme honger. Heb me wat gegeten maar kon weer direct naar het toilet gaan. Het koude zweet brak me uit, buikpijn, tintelingen in tong en ging bijna out. In bed gaan liggen om tot rust te komen. Denk dat angst ook zeker eern rol heeft meegespeeld. Had hele koude voeten en handen maar continue koud zweet. Met huisartsenpost gebeld en in overleg meteen gestopt met de fluoxetine. Helaas wist ik vantevoren niet dat de halfwaardetijd lang is en het niet meteen uit het lichaam verdwijnt. Heb ondertussen al 5 dagen geen fluoxetine meer genomen maar merk nog steeds dat het niet uit mn lichaam is. Ben nog altijd zo 'high', val moeilijk in slaap en droom vreemd, heb wel honger maar geen zin om te eten en blijf het liefste in bed. Psychiater had dit nog nooit meegemaakt. Wat een troep..was ik maar nooit begonnen ermee. Ik hoop dat het snel uit mijn lichaam is..

07-05-2019 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Binnen een paar dagen nadat ik dit middel ben gaan slikken verdween de rem tot automutilatie. waar ik dat eerst nog tegen kon houden kon dat nu niet meer met alle gevolgen van dien. Menstruatie verdween en is nooit meer terug gekomen. Totale afvlakking van emoties, niet meer kunnen huilen of lachen, ik voelde niks meer, geen zin meer in seks, geen orgasme mogelijk. ruim [lees meer...]25 kilo aangekomen die er nu, na ruim een jaar gestopt te zijn met die troep, er niet meer af te krijgen zijn. En het had totaal geen effect op de depressie, die werd zelfs erger doordat ik veel te zwaar ben geworden. Ik walg van mezelf nu. Na vele jaren slikken (je doet apathisch wat je arts zegt omdat je hoopt dat hij het beste met je voor heeft) ben ik gestopt. Nog net zo depressief maar ik slik nooit geen antidepressiva meer , het is troep waar alleen de Farmaceutische industrie beter van wordt en niet de patiënt. Ik heb tussendoor nog een korte tijd Efexor geslikt en ten werd ik zo suïcidaal dat dit bijna mijn leven heeft gekost. Ik had toen 2 jonge kinderen, dat zou dus vreselijk zijn geweest voor hen. Na het stoppen van de fluoxetine kwam langzaam de emotie terug, ik kon weer huilen en dat voelde zo goed, dat ik dat weer kon. Ik kan weer emotioneel worden als iets me raakt, een boek, iets wat ik zie op tv of om me heen. Ik kan weer een orgasme krijgen. Helaas gaan de kilo's er niet meer af, wat ik ook probeer. Ik neem het iedereen die me deze troep aangesmeerd heeft dit zeer kwalijk. Want deze mensen moeten toch beseffen dat niemand zit te wachten op overgewicht.

23-01-2019 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Fluoxetine geruikte ik voor mijn depresieve episoden in mijn bipolaire stoornis. Het heeft geen effect gehad.

14-12-2018 | Vrouw | 36
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Een kennis raadde het aan voor overgevoeligheid van geluid. Helaas was dit zaligmakend voor mij en de arts schreef het zonder veel moeite voor zonder waarschuwing ook... het werkte direct terwijl medicijnen bij mij normaal weinig doen. De huisarts wilde dat ik de dosis ophoogde naar 40 mg, waarom weet ik niet maar je vertrouwd een arts toch.. dom!! Na 3 en halve week hoord[lees meer...]e ik alles wat ik las hardop in mijn hoofd en bleven zinnen van anderen in mijn hoofd hangen. Ik heb dat nooit eerder gehad!! Ik kreeg van mensen te horen dat je gek word van dat spul, stoppen gelijk was het advies. Gecontroleerd heb ik De troep afgebouwd met extreme bijwerkingen, ik was een angstig poppetje, onherkenbaar! Na meer weken gestopt te zijn begin ik weer op te krabbelen en mezelf terug te vinden. Ik heb nog nooit zulk vergif gebruikt en wens dat ook niemand toe. Mijn oordeel: GEVAARLIJK SPUL

29-10-2018 | Man | 17
fluoxetine (20mg)
Dit medicijn gekregen voor mijn angst en paniekstoornis. Eerste 2 weken waren heftig en vooral binnen gebleven, na 2 a 3 weken leek het beter te gaan en toen ineens sloeg alles om en kreeg ik enorm versterkte angst en kreeg ik er depressieve gedachtes dr en dp bij. Wel piekerde ik stukken minder! De bijwerkingen zelf vielen wel mee, ik had erger verwacht. Niet mijn medicij[lees meer...]n helaas en ben dus na overleg met psychiater gestopt.

23-10-2018 | Man | 22
fluoxetine (20mg)
Dit middel kreeg ik later als toevoeging op Paroxetine. Ik werd er gewelddadig van en boos. Dit middel moest ik na 2 incidenten acuut stoppen van de psychiater, echter was het gevaar nog niet geweken omdat het middel nog langer in het bloed kan doorwerken. Ik vond het een naar middel en merkte duidelijk toename van negatieve emoties.

12-04-2018 | Vrouw | 29
fluoxetine (20mg)
Ik ben in april begonnen met de medicatie gelijk al bijwerkingen; vermoeidheid, duizelig, aankomen in gewicht. Naar mate van tijd kreeg ik wel een oppepper maar op een manier dat niets mij interesseerde heel vreemd, ben 15kg aangekomen terwijl niks is veranderd in mijn eetlust vreselijk tot op heden niet vanaf kunnen krijgen lijkt net alsof de kilo’s zijn geplakt aan mij! [lees meer...]Advies; NIET DOEN!!

08-04-2018 | Man | 56
fluoxetine (20mg)
Ik slikte Sint Janskruid maar wilde toch iets anders. Bij huisarts langsgeweest. Zij gaf mij deze medicatie. Aanvankelijk ging het goed maar later werd ik zwaarder ipv lichter. Ook werd ik heel misselijk van dit medicijn. Had lichte depressie maar dit medicijn is een andere merknaam als Prozac. Veel te zwaar voor mij. Slik weer Sint Janskruid en voel mij weer stukken beter[lees meer...]. Weet wel dat ik moet stoppen als er andere medicijnen bij gebruikt gaan worden.

02-08-2021 | Man | 29
fluoxetine (20mg)
Fluoxetine gaf mij het gevoel dat ik drugs gebruikten. Hyper, geen rust kunnen pakken, niet kunnen slapen. Ik was ja een paar weken helemaal op en heb bij de psychiater aangegeven dat ik hier per direct mee wilde stoppen. Nu citalopram en dit gaat veel beter.

26-07-2021 | Vrouw | 18

03-02-2020 | Vrouw | 60
fluoxetine (20mg)
ik slik sinds 5 maanden fluoxetine 20 mg samen met omeprazol 40 mg maar ik heb een kwartier ongeveer na het slikken pijn in mijn maag,heeft iemand daar ervaring mee ik wil eigenlijk nu wel stoppen met de fluoxetine

10-07-2019 | Vrouw | 22
Anorexia
Geslikt wegens zware depressie in combinatie met een eetstoornis. altijd doodmoe en na 1 jaar al 50 kg aangekomen omdat mijn braakreflex zo goed als weg was maar de eetbuien bleven. nu weer op zoek naar iets dat wel werkt. Hiervoor heb ik al sertraline, escitalopram (beide verschrikkelijk trouwens), en nu een TAC antidepressiva aan het proberen.

19-06-2019 | Man | 66
fluoxetine (20mg)
De 1e 6 weken 20 mg per dag gebruikt. Nu sedert een paar dagen : 40 mg per dag ! Bevalt goed !

11-06-2019 | Vrouw | 25
fluoxetine (20mg)
Na 2 weken gestopt met dit middel ivm ernstige bijwerkingen. Heel erg moe, afgevlakt, tot niks om staat en erg misselijk en buikpijn.

10-05-2018 | Vrouw | 67
Chronische depressie
Ik gebruik al heel lang Fluoxetine voor depressie. Ik zou er zo graag van af willen maar heb het twee keer gebruikt en niet gelukt. Tweede keer dat ik afbouwde in drie maanden ging het in het begin goed maar na 6 weken helemaal geen gebruik meer ging het fout en voelde ik me vreselijk. Ben toen weer begonnen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft een goed afbouwsche[lees meer...]ma voor me, wellicht kan ik het nog één keertje proberen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum