fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

02-08-2021 | Man | 29
fluoxetine (20mg)
Fluoxetine gaf mij het gevoel dat ik drugs gebruikten. Hyper, geen rust kunnen pakken, niet kunnen slapen. Ik was ja een paar weken helemaal op en heb bij de psychiater aangegeven dat ik hier per direct mee wilde stoppen. Nu citalopram en dit gaat veel beter.

26-07-2021 | Vrouw | 18

03-02-2020 | Vrouw | 60
fluoxetine (20mg)
ik slik sinds 5 maanden fluoxetine 20 mg samen met omeprazol 40 mg maar ik heb een kwartier ongeveer na het slikken pijn in mijn maag,heeft iemand daar ervaring mee ik wil eigenlijk nu wel stoppen met de fluoxetine

10-07-2019 | Vrouw | 22
Anorexia
Geslikt wegens zware depressie in combinatie met een eetstoornis. altijd doodmoe en na 1 jaar al 50 kg aangekomen omdat mijn braakreflex zo goed als weg was maar de eetbuien bleven. nu weer op zoek naar iets dat wel werkt. Hiervoor heb ik al sertraline, escitalopram (beide verschrikkelijk trouwens), en nu een TAC antidepressiva aan het proberen.

19-06-2019 | Man | 66
fluoxetine (20mg)
De 1e 6 weken 20 mg per dag gebruikt. Nu sedert een paar dagen : 40 mg per dag ! Bevalt goed !

11-06-2019 | Vrouw | 25
fluoxetine (20mg)
Na 2 weken gestopt met dit middel ivm ernstige bijwerkingen. Heel erg moe, afgevlakt, tot niks om staat en erg misselijk en buikpijn.

10-05-2018 | Vrouw | 67
Chronische depressie
Ik gebruik al heel lang Fluoxetine voor depressie. Ik zou er zo graag van af willen maar heb het twee keer gebruikt en niet gelukt. Tweede keer dat ik afbouwde in drie maanden ging het in het begin goed maar na 6 weken helemaal geen gebruik meer ging het fout en voelde ik me vreselijk. Ben toen weer begonnen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft een goed afbouwsche[lees meer...]ma voor me, wellicht kan ik het nog één keertje proberen.

31-08-2021 | Vrouw | 37
fluoxetine (20mg)
Ik had paniekaanvallen ervaren en wist me geen raad. In plaats van een goed gesprek kreeg ik van de huisarts pillen ook zonder hulp. Met het idee dat m’n angst en paniek gevoelens zouden verbeteren. Maar werd het tegendeel. Ik wil echt IEDEREEN afraden om ook maar aan pillen te beginnen. Depressie, angst, burn-out… het zijn labels voor mensen die ongelukkig zijn over hun s[lees meer...]ituatie, iets anders willen dan dat ze nu willen of doen, maar met een overtuiging leven dat iets niet kan, niet mag, ze niet goed genoeg zijn en ga zo maar door. Het zijn de innerlijke kindjes die hunkeren naar de liefde die ze niet hebben gekregen toen ze klein waren. Als een pil daarvoor het antwoord is in onze maatschappij dan is er iets fundamenteels mis. Want uiteindelijk draait het er om dat iemand zich niet gehoord, gevoeld of begrepen wordt. En dat doet pijn. Afsluiten en de pijn dan in je eentje dragen, niet weten waar je terecht kan voor echt een goed gesprek zonder label of indicatie waarmee je A. een persoon in een hokje plaatst en B. de persoon in gedachten zich met dat label en indicatie gaat identificeren met het bijbehorende gedrag. Want je wordt wat je denkt. Dus als iemand zegt dat je depressief bent dan wordt je dat. Ook als je het zelf denkt. De westerse wereld is maar fucked up en erop gericht om iemand maar zo snel mogelijk weer in het systeem te krijgen. Een systeem waar die persoon juist ziek van is geworden. Dus ga naar die kern van het probleem, geef geen pillen, maar een schouder om op te huilen en HEEL VEEL LIEFDE. AMEN.

18-06-2021 | Vrouw | 69
fluoxetine (20mg)
de bijwerking waren heel hevig, ik had het gevoel mezelf niet meer te zijn

09-04-2021 | Vrouw | 47
fluoxetine (20mg)
Wie kan mij vertellen of de Fluoxetina Tecnigen net zo goed werkt als de "originele"? Kan dit in combinatie met Sedoxil innemen? Ik start vandaag met deze medicijnen en maak me zorgen. Vast hartelijk dank voor jullie hulp!

02-01-2021 | Vrouw | 56
fluoxetine (20mg)
Ik slik de fluoxetine ruim 2 jaar naar een depressie. Ging gelukkig goed met mijn .Tot de verandering van fabrikant .Omdat het tijdelijk niet te verkrijgen was kreeg ik een Duits fluoxetine. Ben echt 5 weken echt beroerd geweest.Toen werd mijn geadviseerd om over te stappen met de Fluoxetine met minder hulpstoffen nu 3 weken bezig.Het gaat nog niet echt beter.pff

15-12-2020 | Vrouw | 44
Chronische depressie
Na 10 jaar seroxat en 10 jaar citaprolam, paar jaar gestopt en nu 4 maanden bupropion. Veel bijwerkingen gehad en nu nog steeds gejaagd en moeilijk slapen. Geen rust en depressieve klachten nog aanwezig. Nu stoppen en over op fluoxetine. Wil niet aankomen! Iemand tips? Of hopelijk de gouden tip, advies, leefwijze noem maar op. Er moet toch een medicijn zijn wat perfect v[lees meer...]oor mij is. Niet aankomen. Geen gekke angsten of gedachten, medicatie op maat, moet toch kunnen! Alles kan op maat tegenwoordig

03-12-2020 | Man | 18
Chronische depressie
Eerste medicijn dat ik kreeg na vaak weigeren. Het werd zeer sterk aangeraden toen ik opgenomen was wegens een crisis situatie. Werkt goed bij veel jongeren rond jouw leeftijd. Dat dus niet... Ik heb meerdere malen moeten ophogen wat niks uithaalde. De eerste week geen last van bijwerkingen gehad, daarna een beetje misselijk en zulk soort dingen, lijkt niks ergs dus... Maa[lees meer...]r na 3 weken slikken begon ik hartkloppingen te krijgen, was ik kort ademig en kreeg vaker paniekaanvallen te krijgen (die heb ik zelden). Volgens mij had ik ook nog eens last van heftige nachtmerries, maar dat zou ook kunnen zijn geweest door de huidige situatie.

25-01-2020 | Vrouw | 69
fluoxetine (20mg)
Begonnen indicaties Burn-out met Paroxetine 20mg ging slecht na 6mnd afgebouwd tot 2.5mg in 1,1/2 jaar daar ging t mis in crisis bij ggz beland.Verandering in medicatie naast Fluoxetine 20mg daarbij Alprazolam 20mg. Deze na 6 mind afgebouwd zeer veel klachten volledig op bed.nu 3 jaar verder alleen nog 20 mg Fluoxetine wil afbouwen.

07-01-2020 | Vrouw | 23
fluoxetine (20mg)
Vorige jaar citalopram geslikt tegen paniekklachten. Daar 10 kilo van aangekomen, maar langzaam afgebouwd want het ging steeds beter met me. Sinds september weer heftige angstklachten. Ditmaal fluoxetine voorgeschreven gekregen. De bijwerkingen begonnen na 3 dagen. Ik was misselijk, had totaal geen eetlust wat leidde tot gewichtsverlies, non stop hoofdpijn, angst, zweten, [lees meer...]een vaginale infectie, tintelingen in mijn ledematen, blauwe plekken op mijn benen, slecht slapen en onwijs veel hartkloppingen. Na 6 weken fluoxetine slikken waren de bijwerkingen nog steeds niet verdwenen. In overleg met de dokter mocht ik in één keer stoppen. De afkick verschijnselen waren 3 keer zo erg als de bijwerkingen en ik had last van hallucinaties, waanideeën, was totaal paranoïde en durfde niet meer alleen te zijn. Inmiddels ben ik bijna 3 weken gestopt met de fluoxetine en gaat het langzaam steeds beter. Ik heb één ding geleerd: nooit meer fluoxetine. Het heeft mijn afgelopen 3 maanden een hel gemaakt en heb constant met de gedachte rondgelopen dat ik dood ging. Ik ga investeren in goede therapie en begeleiding, want durf geen pillen meer in mijn lijf te stoppen.

25-12-2019 | Vrouw | 34
fluoxetine (20mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn Depressie in 2018. Het heeft mijn depressie goed afgevlakt. Wel waren de ernstige bijwerkingen de positieve werking van het middel niet waard. Ik kreeg last van sexuele stoornissen en hartkloppingen. De sexuele stoornissen zijn bij mij niet meer hersteld, de hartkloppingen werden gelukkig wel minder. Ik zou daarom toch me[lees meer...]nsen dit product afraden. Het geneest ook niks definitief, tenzij je levenslang dit middel wilt blijven slikken. Psychiaters komen wat mij betreft, op dit gebied, ondeskundig over. Die hebben hun geneeskunde diploma uit het raam gegooid en kunnen je niet concreet vertellen wat het middel is en doet.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum