fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

19-07-2018 | Man | 49
Chronische depressie
Ik had wel geaccepteerd dat ik soms hoofdpijn kreeg en dat ik al snel begon te zweten. Maar nu ik andere medicijnen heb ben ik toch wel erg blij dat dat niet meer is.

14-02-2021 | Man | 50
fluoxetine (20mg)
Middel help zeker bij deze aandoening. Heb wel geduld want bij mij werkte het pas na 3 maanden. Nu na 2 jaar is mijn libido bijna 0 en ben van plan om te stoppen.

10-02-2021 | Vrouw | 50
fluoxetine (20mg)
Ik gebruik dit medicijn al 23 jaar n.a.v. een zeer zware depressie. Leefde in een stolp en overwoog serieus er tussenuit te knijpen. Bijwerkingen de eerste paar weken waren slecht slapen (maar dat deed ik toch al), hoofdpijn en was onrustig. Na een maand of twee werd het piekeren minder en had ik af en toe een goede dag. Na een maand of 6 hadden de goede dagen de overhand.[lees meer...] Na een klein jaar voelde ik me weer "normaal". Was zo opgelucht. Fluoxetine heeft mijn leven gered. Het is geen drug waardoor je je verdoofd oid voelt. Pas na een jaar of 10 ging ik afbouwen. Daarvoor was ik te bang dat de hel van de depressie terug zou komen. Afbouwen had ik idd beter niet kunnen doen. Na aantal weken kwam het onbestemde gevoel van de depressie weer om de hoek kijken, zonder enige aanleiding en onverslaanbaar. Ben iom de huisarts direct weer begonnen en zal er nooit meer mee stoppen. Ik heb het nodig zoals mensen met een vitaminetekort vitaminen slikken. Het heeft wat tijd nodig voor goed resultaat. Maar hou vol.

04-05-2019 | Man | 50
fluoxetine (40mg)
Voor de 2e maal gestart met fluoxitine. Hevige angst en paniekaanvallen. Functioneerde niet meer in werk en prive. Werd ook lichtelijk depressief. Kon absoluut niet meer omgaan met conflicten. Nu op week 8. Eerste 2 weken waren letterlijk een hel! Met o.a. zelfmoordgedachten. Vreselijk veel spanning, angst en paniek. Op week 3 dosis naar 40 mg opgehoogd. Geen merk[lees meer...]bare bijverschijnselen bij deze ophoging. Heel langzaam namen de vervelende verschijnselen af. Minder momenten van angst,spanning en stress. Meer momenten van rust. Spanning zit er nog wel. Maar te behappen. 3 weken niet gewerkt. Nu in week 8 geef ik mijzelf een cijfer 6,5. Aan het begin zat ik op een cijfer 3! Minder angst, stress, paniek. Maar het blijft moeilijk. Weinig energie en motivatie. Hoop dat dit in de komende weken verbeterd en mijzelf minimaal een cijfer 7 kan geven.

03-12-2018 | Vrouw | 52
fluoxetine (20mg)
Na 14 jaar depressief te zijn uiteindelijk besloten om met anti-depressiva te starten. Na diverse SSRI's uitgeprobeerd te hebben bleek Prozac, voor mij, het middel zonder bijwerkingen en zeer effectief. Ik ben 3 keer (ongeveer een jaar) gestopt geweest maar de depressie kwam altijd weer terug. Besloten het maar de rest van mijn leven te slikken. Helaas merk ik wel dat de [lees meer...]werking minder is dan in het begin.

12-09-2019 | Man | 53
Chronische depressie
Geen goede ervaring mee. In het begin wel maar na paar weken heel veel bijwerkingen. Nergens geen zin in of geinteresseerd geen eetlust gewichtsverlies. Nog depressiever geen conditie meer.suicidale gedachten geheugen gaat erg achteruit. En nog veel meer bijwerkingen in mijn geval. Ik ben nu accuut gestopt al werd het afgeraden. Na gebruik van meer dan 15 jaar. En[lees meer...] moet heel eerlij zeggen dat ik deze troep nooit meer wil. Ik heb me sinds mensenheugenis niet meer zo geweldig goed gevoeld . Geen depressie meer eetlust enorm lichaamsgewicht neemt toe was 25 kilo afgevallen. Gelukkig weer bijna terug, enorme eetlust. Mijn levenslust was helemaal verdwenen en zat de hele dag van in de ochtend tot in de avond op de bank en maar roken achter elkaar. Mijn leven is weer helemaal terug ben gelukkiger dan ooit,sinds ik ben gestopt. Dit telt voor mij en zegt dan ook niets over een anders die dit medicijn gebruikthe.

08-07-2019 | Man | 53
fluoxetine (20mg)
Het gaat gewoon niet goed vreselijke sombere gedachten. Aan de dood niet in de zin van zelfmoord maar van pfff hoelang moet ik nog leven. Mijn leven is een last geworden. Ik ben een blok aan mijn eigen been.

19-01-2019 | Man | 53
Stress
mijn vriendin gebruikt het al jaren en sinds een jaar heb ik een relatie met haar en ze heeft er enorm baat bij .ik veelal last van stress en paniek en angst aanvallen ptss gerelateerde klachten sinds 1989 plotseling weduwnaar .ik er met de huisarts over gepraat en kreeg fluoxetine voorgeschreven .heb wel vele gesprekken gehad in het verleden bij de lentis maar nog nooit [lees meer...]medicatie ergens voor gehad terwijl ik veel last had van depressies en oververmoeid .ik gebruik het nu 5 week .maar voel me net een jojo .het malen word minder maar vaak ook terug van de een op de andere dag minder opvliegerig maar soms wel onrustig wat mij er bijna toe drijft om weg te lopen vluchtgedrag. .slapen word wat beter maar nog niet een hele nacht door .meestal rond 2 uur wakker en om 6 uur gaat het wekkertje weer maar dan heb ik al uren liggen draaien .mijn libido van hoog gegaan naar heel laag .de wil is er wel maar halverwege stopt het en is een moordpartij om uiteindelijk een orgasme te krijgen .voor beiden heel vervelend .de tijd dat het ongeveer moet gaan werken staat 2 tot 6 weken voor .maar af en toe voel ik me net een klein kind .let overal op en verlatingsangst overheerst wie heeft hier ervaring mee en weet de oplossing .

02-07-2022 | Man | 54
fluoxetine (20mg)
Helpt heel goed bij tinnitusklachten

02-01-2021 | Vrouw | 56
fluoxetine (20mg)
Ik slik de fluoxetine ruim 2 jaar naar een depressie. Ging gelukkig goed met mijn .Tot de verandering van fabrikant .Omdat het tijdelijk niet te verkrijgen was kreeg ik een Duits fluoxetine. Ben echt 5 weken echt beroerd geweest.Toen werd mijn geadviseerd om over te stappen met de Fluoxetine met minder hulpstoffen nu 3 weken bezig.Het gaat nog niet echt beter.pff

23-03-2019 | Vrouw | 57
Chronische depressie
3 jaar geleden kreeg ik aanbankelijk Citalipram voorgeeschreven (40mg). Na een jaar bleef ik kast jouden van stemmingswisselingen, soms hoofdpijn in de ochtenden en verergerde gewrichtspijn (ik heb artrose), en slikte ik regelmatig zonnodig Oxazepam 20 mg extra, vooral als ik opzag tegen gesprekken/situaties. Eind vorig jaar was ik dit zo zat dat ik op eigen houtje heb af[lees meer...]gebouwd. Hiermee heb ik mezelf tekort gedaan want binnen 2 maanden had ik een enorme terugval; en kon niet meer werken. Nu slik ik sinds 8 weken Fluoxetine; begonnen met 20 en na 4 weken opgehoogd naar 40Mg. Ik kan nu zeggen dat ik me redelijk goed voel. Wel heb ik af en toe nog een bonzend hart, en het ernstige bibberen wat ik bij de start ervaarde, is nu bijna weg. Ik heb nu hulp aangevraag bij GGZ i.v.m. mijn (C)PTSS; de fluoxetine maakt mij minder duf en dus merk ik dat ik weer herbelevingen ervaar. Al met al raad ik mensen met veel blijvende bijwerkingen van Citalopram, aan om zeker met de huisarts te overleggen of een ander medicijn beter aansluit bij de persoonlijke psychische klachtn!!

27-06-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Al vanaf kind opvoeding misbruik sociaal door moeder vanaf 25 jaar psychische problemen 8 psycholoog gehad geen uitkomst nu 58 jaar en diagnose veel verloren al die jaren ook mijn kind nu Fluoxetine 20 mg helpt wel hele leven drankprobleem ik heb alleen rust in mijn hoofd door Amphetamine/speed er moeten er meer zijn zoals ik bij mij helpt ook Baclofen

22-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Vaker gestopt met fluoxetine, maar na een tijdje er toch weer mee gestart omdat andere AD teveel problemen opleverden. Ik verander nu beslist niet meer en blijf dit de rest van de mijn leven nemen. Ik vlak wel wat af maar beter dat dan van Wellbutrin hele dagen lopen huilen en geïrriteerd zijn. Ik blijf bij fluoxetine en ben daar erg tevreden over.

13-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Fluoxetine hielp mijn jarenlang goed maar ik was erg afgevlakt. Op mijn eigen verzoek van ad veranderd en de dokter schreef mij Wellbutrin voor.

05-06-2018 | Man | 59
fluoxetine (20mg)
Helpt wel enigszins, maar klachten zijn niet weg.

12-06-2021 | Man | 60
fluoxetine (20mg)
Deze tabletten helpen mij enorm bij mijn chronische depressie, mijn gemoed toestand is na circa 8 weken gebruik enorm verbeterd en heb weer echt zin in het leven. De bijwerkingen welke vooral in het begin sterk aanwezig zijn worden na veerloop van tijd minder en verdwijnen soms helemaal.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum