Ervaringen met Fluoxetine

fluoxetine

Chronische depressie (25 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Bipolaire stoornis (8 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (7 meningen)
Eetstoornis (5 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (5 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

26-07-2017 | Man | 45
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Al 11 maanden in een echte Borderline/Narcisme psychose staat na een hartaanval en verbroken relatie met een andere Narcist/Borderliner, maar dan een kwaadaardige variant. Maandenlang wachten op diagnose en behandeling. Nu meer behandelbaar dus ook medicijnen. Er werd gewaarschuwd voor de eerste 3 dagen .. nou, ik zou zeggen .. zorg voor eten in huis (hou je kind de kom[lees meer...]ende 3 weken bij je uit de buurt, ook vrouw en ex. Ga desnoods in een huisje op een park zitten en ga de deur niet uit. Je bent gewoon gevaarlijk op dat moment. Het duurde bij mij 2 dagen eerst heel agressief en daarna heel emotioneel. Dan 4 dagen dat je denkt .. he, he .. eindelijk begin ik mezelf weer te worden. Maar dan dag 7 en 8 .. een gigantische terugval, je herbeleeft alles weer, je bent weer aggressief en geen land mee te bezeilen. Intake voor een crisisplan loopt ook zodanig dat de verpleegkundige zich niet meer prettig voelt in de ruimte met jou. Toen ze doorhad dat ik in week 2 van de medicijnen zat, bedacht ze .. ach ja, dan kan je er ook niets aan doen. Daar staat ook ongeveer 2 a drie weken voor. Dus hou daar rekening mee. Succes, want ik denk dat het me uiteindelijk wel gaat helpen.

24-03-2017 | Man | 26
fluoxetine (40mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
In verleden al vaker gestart en gestopt met verschillende a.d. Naar aanraden van psych toch weer begonnen met fluoxetine 20 mg, na aanhoudende depressies en suicidale en boulimia klachten. Eerste paar dagen voelde ik mij een beetje vaag en niet helemaal helder, wel voelde ik mij vrijwel direct rustiger in mijn emoties, na een week of 6 verhoogd naar 40 mg omdat de depres[lees meer...]sieve gevoelens toch bleven. In januari GRIP therapie afgerond, mede door deze combinatie ging t langzaam aan wel beter met mij. Het lijkt echter nooit voorbij te gaan als je zo slecht voelt, omdat de tijd voor je gevoel zo langzaam gaat. In overleg met psych in combinatie gaan gebruiken met wellbutrin. Dit hief mijn seksuele stoornis bijwerkingen op, ook kreeg ik door deze combi meer energie en minder gedempte emoties. Deze combinatie was dus voor mij positief.

27-06-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Al vanaf kind opvoeding misbruik sociaal door moeder vanaf 25 jaar psychische problemen 8 psycholoog gehad geen uitkomst nu 58 jaar en diagnose veel verloren al die jaren ook mijn kind nu Fluoxetine 20 mg helpt wel hele leven drankprobleem ik heb alleen rust in mijn hoofd door Amphetamine/speed er moeten er meer zijn zoals ik bij mij helpt ook Baclofen

22-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Vaker gestopt met fluoxetine, maar na een tijdje er toch weer mee gestart omdat andere AD teveel problemen opleverden. Ik verander nu beslist niet meer en blijf dit de rest van de mijn leven nemen. Ik vlak wel wat af maar beter dat dan van Wellbutrin hele dagen lopen huilen en geïrriteerd zijn. Ik blijf bij fluoxetine en ben daar erg tevreden over.

13-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Fluoxetine hielp mijn jarenlang goed maar ik was erg afgevlakt. Op mijn eigen verzoek van ad veranderd en de dokter schreef mij Wellbutrin voor.

20-05-2021 | Vrouw | 17
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik begon dit medicijn te slikken voor mijn “ongespecificeerde stemmingsstoornis”, dit blijkt een zware depressie te zijn geweest. Ik heb ook Borderline, vermijdende persoonlijkheidsstoornis, ADHD, autisme en ik heb meerdere eetstoornissen gehad. Fluoxetine heeft voor mij de “scherpe randjes” van de depressie afgehaald. In het begin (eerste paar weken) had ik erg veel last [lees meer...]van duizeligheid, ik viel bijna flauw als ik opstond, maar dat ging vanzelf weer weg en nu heb ik geen bijwerkingen. Dit medicijn heeft mijn leven gered. Als je last hebt van bijwerkingen in het begin, wacht het even af. Bij mij zijn ze vanzelf weggegaan.

11-05-2016 | Vrouw | 21
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben dit middel gaan slikken tegen stemmingswisselingen, onrust en dwangmatige gedachten. Ik vond het middel goed werken toen ik op 20 mg zat. De bijwerkingen (gapen) gingen na twee weken weg, behalve de wilde dromen en de libidoverlaging. Ik had door de Fluoxetine minder zin in seks en kon bovendien niet meer klaarkomen. Ik heb vervolgens 30 mg Citalopram geprobeerd, ma[lees meer...]ar hier was mijn libido helemaal door weggegaan. Ik ben nu op zoek naar een effectief middel dat geen seksuele bijwerkingen heeft.

17-02-2015 | Vrouw | 47
Borderline persoonlijkheidsstoornis
ik slik al zo 4 maanden begin erg moe en af en toe hoofdpijn, ben een stuk rustiger in mijn hoofd, pieker in iedergeval minder, en daar ben ik al blij om, ik heb ook nog eetstoornis en sinds deze week 16 feb, slik 2 keer 20 mg, de werking weet ik nog niet kan ik nog niet over zeggen maar ik hoop hier mee ook mij eetstoornis en eetbuien te verminderen, voor de rest [lees meer...]ben ik zeet tevreden met deze medicijn en voor mij part blijf ik het ook slikken

19-09-2014 | Vrouw | 27
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na citalopram en sertraline, is dit het eerste anti depressivum waarvan mijn stemming is verbeterd en waardoor ik meer grip heb gekregen op impulsdoorbraken. Dit in combinatie met psychotherapie. Het helpt mij ook mijn eetbuien in de hand te houden. Ben erg blij dat mijn toenmalige psychiater dit middel voor heeft gesteld. Bijwerkingen welke ik ervaar zijn onrustige bene[lees meer...]n, warmte/zweten en verminderde eetlust. In het begin was ik wat misselijk.