Fluoxetine

fluoxetine

Bij  DepressieX

12-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb al jarenlang last van eetstoornissen, met depressies als oorzaak/gevolg. Ben al zo’n 6 jaar bijna non stop in behandeling: van klinische opnames, tot deeltijd behandelingen, tot ambulante therapie. Helaas blijf ik elke keer terugvallen en daarom na jaren besloten om toch aan de antidepressiva te gaan. Ik wilde dit absoluut niet, hoorde altijd alleen maar horrorverha[lees meer...]len en het voelde voor mij als falen. Ik zag echter zelf ook in dat ik niet veel keuze meer had. Ben begonnen met 10mg en heb alleen een beetje hoofdpijn gehad en verminderde eetlust (geen misselijkheid). Na 10 weken opgebouwd naar 20mg, geen bijwerkingen. Ik was bang dat mijn emoties afgevlakt zouden worden maar dat is totaal niet het geval, ik heb minder heftige dalen maar mijn pieken zijn er nog steeds. Verder voel ik me nog altijd mezelf, iets waar ik ook heel bang voor was. Al met al is het voor mij dus een effectief middel, ik merk amper verschil met hoe ik eerder was behalve dus dat ik minder heftige negatieve emoties heb. Nog altijd geen bijwerkingen. Heel blij dat ik na 6 jaar eindelijk de stap heb durven zetten!
05-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een aantal jaar heftige tegenslagen in het leven te hebben gehad kreeg ik last van angst, chronische slapeloosheid en terugkerende depressies. Medicijnen is iets waar ik liever niet naar grijp, maar na vier jaar aanrommelen, therapie en steeds verder wegzakken in depressies met meerdere paniekaanvallen per dag, besloot ik dat het zo niet langer kon. Naar de huisarts sta[lees meer...]ppen voor antidepressiva was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De eerste vijf weken waren wel erg zwaar: de klachten werden flink uitvergroot en ik kon zonder oxazepam niet functioneren. Zonder sliep ik niet, ik had nachtmerries, continue angst- en paniekgevoelens en vroeg me af waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Na vijf weken ben ik in overleg met mijn huisarts van 20 naar 30 mg per dag gegaan en ben ik zelfstandig in een weekend gestopt met oxazepam, waar ik inmiddels behoorlijk gewend aan was geraakt. Het was even doorbijten, maar vanaf de zesde week ging het al vrij rap steeds beter. Ik wist niet wat me overkwam: ik werd in een paar maanden tijd weer mijn oude zelf. Ik gebruik fluoxetine nu bijna een jaar. Ik slaap goed (wel levendigere dromen dan eerst), ben rustig in normale omstandigheden, werk weer zonder problemen vier dagen per week, ben gelukkig en durf weer plannen te maken en vooruit te kijken in mijn leven. Het enige waar ik niet zo blij mee ben is het overmatig transpireren, maar hey: liever af en toe een zweetplek op de rug dan met angst op de bank!
25-01-2020

25-12-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn Depressie in 2018. Het heeft mijn depressie goed afgevlakt. Wel waren de ernstige bijwerkingen de positieve werking van het middel niet waard. Ik kreeg last van sexuele stoornissen en hartkloppingen. De sexuele stoornissen zijn bij mij niet meer hersteld, de hartkloppingen werden gelukkig wel minder. Ik zou daarom toch me[lees meer...]nsen dit product afraden. Het geneest ook niks definitief, tenzij je levenslang dit middel wilt blijven slikken. Psychiaters komen wat mij betreft, op dit gebied, ondeskundig over. Die hebben hun geneeskunde diploma uit het raam gegooid en kunnen je niet concreet vertellen wat het middel is en doet.
05-12-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor mij haalt het de scherpe randjes eraf. Heel fijn. Weinig tot geen bijwerkingen.
23-11-2019

26-09-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Na jaren zoektocht naar hulp voor depressie gestart met gesprekstherapie en inname Fluoxetine 20 mg. De beide samen doe ik nu al jaren aan een stuk en deden/doen wonderen. Ik combineer de twee en zal deze ook blijven onderhouden. Geen ondervindingen van bijwerkingen maar moet wel eten bij het nemen van Fluoxetine om brandend maagzuur te voorkomen.
11-08-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Al meerdere malen depressief geweest, er komt bipolaire stoornis in de familie voor. Zelf heb ik geen manieën gehad (vooralsnog). Wel 4-5x periode van enkele maanden met forse depressie; nauwelijks meer kunnen slapen, erg somber, interesseverlies in alles, heel onzeker voelen en alles als grauw en dreigend ervaren. Nadat ik ondanks strak leefritme en lang psychotherapeuti[lees meer...]sch traject nauwelijks vooruitkwam, na gesprek met psychiater begonnen met fluoxetine. Dit werkte na ongeveer 6 weken heel goed en werd weer geheel de oude. Na een jaar gebruik gestopt, helaas kwamen klachten in volle hevigheid weer terug. Weer begonnen en na 6 weken eerste effecten (actiever), na 8-10 weken sterke verbetering stemming. Werk gewoon fulltime en fijn sociaal netwerk. Wel volg ik nog altijd therapie, dit heeft mij namelijk zeer geholpen mijn eigen grenzen te leren kennen en heel open te worden over mijn emoties. Depressie is niks om je voor te schamen, maar gewoon een kloteziekte. Het vereist echter wel actie. Ik was doodsbang voor bijwerkingen, maar daar in het geheel geen last van. Slaap goed, libido normaal, niet aangekomen (juist meer motivatie om gezond te leven en te sporten). Hoewel ik doodsbang was voor antidepressiva kan ik niet anders dan te zeggen dat het mij ontzettend geholpen heeft. Nu kan ik weer een normaal leven lijden, werk fulltime en heb een fijn sociaal netwerk. Ondanks alle ellende heeft de depressie mijn band met het leven en vrienden ontzettend versterkt. Dus ondanks alle negatieve verhalen kan ik het (in sommige gevallen) aanraden, mij heeft het dus erg geholpen.
28-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vlakt af. Nergens zin in. Geen zin in leven. Je vraagt je hoe lang je nog moet.
04-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik nam Fluoxetine tegen depressie en angst, maar het na 2 weken gestopt omdat ik erg veel last had van bijwerkingen. Ik zweette 's nachts heel erg en had nachtmerrie, voelde me vervreemd en had anderzijds hypomane neigingen.
11-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 2 weken gestopt met dit middel ivm ernstige bijwerkingen. Heel erg moe, afgevlakt, tot niks om staat en erg misselijk en buikpijn.
06-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb drie jaar een depressie gehad, met opnames etc. Fluoxetine werd mij gegeven in de psychiatrie in combinatie met cognigtieve gedragstherapie, psycho-motorische therapie en systeemtherapie. We begonnen de eerste week met 5mg, de week daarna 10 mg en zo door naar de 20mg. Dit heeft mij erg geholpen over mijn depressie te komen. Wat betreft de bijwerkingen. Bij start[lees meer...] eigenlijk nergens last van. Echter gebruik ik het nu 1 jaar en ben sinds een half jaar stabiel en heb ik nu wel last van lage bloeddruk, vooral s'nachts, interesseverlies in anderen (wat mij eerlijk gezegd niet veel boeit, aangezien ik mij altijd zorgen maakte om anderen) en soms duizeligheid/black-outs. Naar mijn mening is het gebruik van dit medicijn het zeker waard geweest voor mij. Op het moment is dit een steuntje in de rug voor mij en ik weeg de voordelen zwaarder dan de nadelen! Als iemand nog vragen heeft, beantwoord ik deze graag .
04-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

1ste twee uur na inname gelijk rustig, daarna een week door een chemische hel met amper kunnen leven en functioneren. Om psychisch van te worden, per direct gestopt na 6 dagen, de week heb ik geeneens vol gehouden.
21-05-2019

Over het algemeen tevreden
05-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

In 2017 heeft mijn psychiater mij fluoxetine voorgeschreven omdat ik toch best wel depressief was. Ik zat bijna letterlijk op het randje tussen leven en dood. In het begin werden mijn klachten wel steeds heftiger. Maar een half jaar later was het wel weer geneutraliseerd. In oktober ben ik de afbouw begonnen, en vandaag de dag dat ik geen fluoxetine meer hoef te sl[lees meer...]ikken
03-12-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 14 jaar depressief te zijn uiteindelijk besloten om met anti-depressiva te starten. Na diverse SSRI's uitgeprobeerd te hebben bleek Prozac, voor mij, het middel zonder bijwerkingen en zeer effectief. Ik ben 3 keer (ongeveer een jaar) gestopt geweest maar de depressie kwam altijd weer terug. Besloten het maar de rest van mijn leven te slikken. Helaas merk ik wel dat de [lees meer...]werking minder is dan in het begin.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum