paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

25-07-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Is er iemand die van vloeibaar overgestapt is naar een vaste tablet van 10 milligram. Vind dit doodeng

07-12-2022 | Man | 51
paroxetine (30mg)
Ik ben 51 jaar en slik ongeveer 30 jaar paroxetine tegen een angst- en paniekstoornis. Het medicijn heeft mij altijd wel goed ondersteund, had soms wel klachten, maar het medicijn deed zijn werk. In Januari wilde de huisarts afbouwen en dat ging per 2 weken een 2 mg. Echter na 8 weken kreeg ik een extreme angstaanval durfde mij bed niet eens uit. Ben gelijk terug naar de [lees meer...]huisarts gegaan en had toevallig een vervanger. Deze wist mij te vertellen dat afbouwen met Paroxetine extreem moeilijk is dat het zelfs niet meer voorgeschreven wordt en dat het per persoon afhankelijk is hoe je afbouwt. Geeft aan dat dit niet goed is gebeurd, ben gelijk teruggegaan naar de oude dosis. Heb in de 30 jaar nog nooit zo een gevoel gehad. Was verschrikkelijk. Dus voordat je eraan begint zorg dat je de juiste ondersteuning hebt. Want dit is echt een klote medicijn.

28-07-2021 | Man | 51
paroxetine (20mg)
Om uit een depressie of verregaande angststoornis te komen heb je meer nodig dan alleen een pil maar het heeft een belangrijke ondersteunende werking. Ikzelf ben hoogsensitief in combinatie mat ADD wat voor een zeer hoge gevoeligheid zorgt en daardoor uiteindelijk overspannenheid /angst/ nerveusiteit / burn out / depressiviteit... Voor mij was nodig om eruit te komen th[lees meer...]erapie (cognitieve), mind fullness (erg belangrijke hulp geweest) en medicatie.(Anti depressiva) De eerste 6 weken kun je ondersteuning gebruiken in de vorm van (de laagste dosering) oxazepam en mind fullness. Hou er wel rekening mee dat je nooit meer van dit medicijn afkomt. Slik het nu 20 jaar en heb alle afbouw pogingen (ook wel een half jaar geheel zonder geweest) opgeven. Als ik nu zonder deze medicijnen zou zijn of op halve dosering dan ben ik extreem prikkelbaar en dat leid op mn werk tot conflicten. Piekeren komt terug en irritatie. De ejaculatie komt wel weer snel. Libido lijkt niet terug te komen. Ook niet na een half jaar. Begin dus alleen aan anti depressiva als er geen andere uitweg in de vorm van therapie met yoga / mind fullness enz. Te vinden is. Heb zelf vrijwel alle soorten anti depressiva geprobeerd om het libido / ejaculatie probleem wat hierdoor ontstaat te vermijden maar dit hebben ze allemaal. Paroxetine heeft voor mij verder de minste andere bijwerkingen. Los van de bijwerkingen (waarbij ik libido erg zwaar vind wegen / aantasting van mn mannelijkheid) is het middel een goede ondersteuning voor mensen die sensitief zijn en hierdoor depressie / angst / piekeren enz. Ontwikkelen.

03-06-2021 | Vrouw | 51
paroxetine (20mg)
ik heb de paroxitine zo n 25 jaar geleden voor geschreven gekregen voor een lichte depressie die ik had.dit medicijn heb mij heel goed geholpen.nadat ik door de jaren heen heel veel nieuwe ellende heb mee gemaakt met mijn toenmalige ex hij was een narcist en had een persoonlijkheidsstooris.waardoor hij mij en mijn dochter had gegijzeld.ik heb daar door een posttraumatisch[lees meer...]estressstoornis gekregen waardoor de paroxitine niet meer goed zijn werk deed.ik ben 4 weken geleden opgestart met mirtazapine maar wil mijn oude medicijnen weer terug,ik voel me dood ziekj met de nieuwe medicijnen door de vele bijwerkingen.

18-03-2021 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
sinds 4 weken gebruik ik 10 mg paroxetine. Daarnaast sport ik elke dat een uur wat de werking van het middel lijkt te versterken. Na 10 dagen begon het middel te werken en zakte de stress en angsten tot een te handelen niveau. Ik ben niet geheel klachten vrij maar de angsten en stress zijn zover gezakt dat ik weer normaal kan functioneren en serieus de oorzaken kan aanpa[lees meer...]kken. Bijwerkingen alleen de eerste week gehad, had van de HA oxazepam gekregen om de angsten te onderdrukken. Heeft goed geholpen en is nu niet meer nodig.

17-02-2021 | Man | 52
paroxetine (10mg)
in het begin is paroxetine een vervelend medicijn omdat het eerst erger wordt maar als je volhoudt merk je ook dat het je helpt om weer gewoon het leven op te pakken. Ik slik het al bijna 20 jaar en afbouwen is niet mogelijk voor mij met dit middel omdat deze afbouwverschijnselen niet te doen zijn.

05-01-2021 | Vrouw | 52
Premenstrueel syndroom (PMS)
9 jaar geleden gekregen van de gynaecoloog voor PMS klachten, en nu helpt het me door de overgang heen. Na wat stoppogingen, en verschillende adviezen van artsen. Nog steeds op 20 mg. Ik wil mijn leven weer terug en het zelf opknappen, omdat de menstruatie niet meer in mijn leven is. En ik de veranderingen in mijn lichaam door het product als heel hinderlijk ervaar. Ook [lees meer...]het gebruik luistert erg nauw, dus ook het eventuele afbouwen. Door vervelende omstandigheden, had ik 2x een maand tijd geen toegang tot het middel. en ben heel ziek geweest. Waardoor het besef dat je gewoon een legale junkie bent, wel heel duidelijk is geworden. Ik weet wel dat mijn afhankelijkheid van paroxetine voornamelijk lichamelijk is geworden, dus is ben ik nog meer gemotiveerd om te stoppen. Ik wil mijn lichaam terug. Mijn ervaring met stoppen is helaas niet zo goed.

27-07-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (20mg)
Van mijn 15 de tot 25 ste leeftijd was iedere dag een dag om te overleven. Huisarts heeft mij naar allerlei cursussen en praatgroepen, ademhalings oefeningen gestuurd en ook nog om de dag ijzer injecties, niks werkte, dan maar naar de psychiater. Hij schreef paroxetine 20 mg pd voor. Toen is de zon gaan schijnen en van de 1 op de andere dag geen angst of paniek aanvalle[lees meer...]n meer gehad. waarschijnlijk maak ik te weinig serotine aan .Ik had geen jeugd trauma's, Wel een leuk koppie, werk , lieve ouders en vanaf mijn 15 de verkering waar ik ook mee ben getrouwd. Toen mijn dochter met dezelfde angst klachten kwam viel het kwartje bij de huisarts. ADD dat is het, zei hij. Toen was ik inmiddels al 45 en ben er methylfenidaat bij gaan slikken, de juiste combi voor mij

11-12-2020 | Vrouw | 56

17-11-2020 | Vrouw | 56

13-05-2020 | Man | 56
paroxetine (30mg)

26-07-2022 | Vrouw | 57
paroxetine (10mg)
Je geraakt er helaas niet meer vana af en geen enkele psychiater..wil je echt helpen...ik wil afbouwen van 10mg naar niets dus in geleidelijke stappen...vb 8mg preparatie dagelijks..psychiaters stellen dat zelfs niet voor...waarom niet eigenlijk ? Ze houden ons aan het lijntje of stellen zoals hierboven al vermeld alternatief eens 10mg en dan eens 5 mg te nemen als je dit[lees meer...] medicijn al jaren meer dan 30 jaar neemt...ik voel me slecht met alternatief van 10mg en dan volgende dag 5 mg..zie boven bijwerkingen die ik heb

24-02-2022 | Vrouw | 57
paroxetine (20mg)
deel ik alleen met geinteresseerden

03-06-2022 | Man | 58
paroxetine (10mg)
Had in vroege adolescentie last van depressie en obsessieve dwanggedachten. Paroxetine i.c.m. therapie heeft dit goeddeels verholpen. Nu na 24 jaar gebruik van 15mg per dag getracht te stoppen met paroxetine. Afbouwprogramma met vloeibare paroxetine. Iedere 2 weken 1 ml minderen dat overeenkomt met een halve milligram paroxetine. Tot aan ongeveer 5 milligram ging het go[lees meer...]ed. Daarna bij verdere mindering steeds meer klachten, depressieve gevoelens en dwanggedachten. Nu in samenspraak met huisarts besloten toch te blijven gebruiken. Start met 10 mg per dag. Ondanks andere verhalen kan ik zeggen dat paroxetine bij mij zeer goed werkt en mijn leven de moeite waard maakt. Zonder blijkt dus geen optie.

22-08-2021 | Vrouw | 58
paroxetine (10mg)
Medicatie helpt prima voor mijn angst. Eerste 4 weken heel ziek geweest. Na 3 weken kreeg ik piepen in m’n oren. Naar de dokter geweest. Even afwachten. Nu naar 6 maanden nog steeds piepen. Soms hard en dan weer zachter. Hopelijk gaat t over want verder voel ik me prima met deze medicatie!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum