paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

08-04-2019 | Vrouw | 61

18-02-2019 | Vrouw | 61
paroxetine (20mg)
Hallo, sinds eind januari gebruik ik 40 Mg paroxetine. Het gast heek wisselend maar sinds een week wil mijn lijf niet meer, extreem moe en pijnlijke spieren waardoor ik vrijwel niet kan liggen of zitten. Ik lijk wel uitgeblust. Na 2 x een telefonisch consult aan psych te hebben gevraagd besloot zij mijn dossier te stoppen. Ik moet mezelf eens goed toespreken, zij vindt het[lees meer...] een persoonlijkheid trekje! Nu zit ik met maag vol paroxetine en zonder begeleiding. Ik krijg straks huisbezoek van huisarts. Maar ik zou graag willen weten of er mensen zijn die mijn klachten herkennen? Want eigenlijk maak ik me nu weer zeer ongerust om deze klachten. Warme groet

18-02-2019 | Vrouw | 61

10-12-2019 | Man | 62
paroxetine (20mg)
voor derde keer gestart met paroxetine. Eerdere keren hielp het vrij vlot, de bijwerkingen vielen mee. Na gestopt te zijn kwamen angstklachten weer terug. Daarom in overleg toch weer begonnen, 2 weken 10 mg. en nu 4 weken 20 mg. Helpt tot nog toe minder snel dan vorige keer. Wel wat minder angstig, maar heb heel veel last van gespannen spieren in nek en schouders, en daarb[lees meer...]ij veel (spannings)hoofdpijn. Slapen soms wat onrustig. Ik hoop dat het alsnog beter aanslaat de komende tijd. Ben er nog niet.

01-04-2019 | Vrouw | 62
paroxetine (20mg)
Ben in oktober begonnen met 10 Mg. Inmiddels sinds 2 weken zit ik op 40 Mg. Nog steeds paniek aanvallen. Klopt t dat wanneer je verhoogd ook weer bijwerkingen krijgt en dat t pas weer na 4 weken gaat werken? Wie heeft t antwoord of dezelfde ervaring? Ik ben een beetje ten einde raad🙁

29-11-2020 | Man | 64
paroxetine (30mg)
Slik sinds3 maanden paroxetine ivm lange durige burnout.Ruim 1 jaar. Sinds 10 dagen opgehoogd naar 30mgr. Nu last van misselijkheid,buikpijn ,geen vaste ontlasting en erg vermoeid. Dit is pas na op hoge naar 30 mgr. De reden van op hoge was dat er nog geregeld spanning was. Wie herkent dit. Heb wel geregeld contact met arts.. Ik weet dat het vaker bij burnout worst gegeven[lees meer...]. Misschien heeft iemand het daar ook voir gehad. Of toch nog tijd er voor nemen

13-01-2021 | Vrouw | 65
Depressief
Ik gebruik het nu net weer, na een poging om te stoppen. Hetgeen mislukte. Ik zit nu in de opbouwfase, daar moet je even doorheen. Maar 1 ding..ik ga niet meer zonder. Het stofje mis ik gewoon, als ik het niet neem. De een heeft insuline nodig voor diabetes, ik heb dit nodig. Heb het nu wel geaccepteerd.

04-07-2020 | Man | 66
paroxetine (20mg)
De eerste paar weken werkte het nog niet .na vier weken ging het beter en toe nog een paar weken was het goed in gewerkt ,had ik geen paniek aanvallen en angst .ik slik dit nu een half jaar. Ik wil het nu proberen af te gaan bouwen in overleg met de dokter .

25-10-2019 | Man | 66
paroxetine (20)
Slik het al jaren tegen de migraine, daarvoor had dagelijks migraine aanvallen. Nu hooguit drie keer per jaar

13-12-2020 | Vrouw | 67
paroxetine (20mg)
Paroxetine heeft een goede invloed op mijn stemming en angstniveau. De scherpe kantje zijn eraf. Tot nu toe was ik daar heel blij mee en nam de gewichtstoename voor lief. Maar nu ik al enkele keren nieuwe glazen moest in mijn bril en de staar sterk toenam begin ik me wel wat zorgen te maken

28-10-2020 | Man | 69
paroxetine (20mg)
Vanaf jonge leeftijd tot mijn 42e jaar diverse keren overspannen geweest diverse therapieen gevolgd maar niets hielp totdat ik een nieuwe huisarts kreeg waar het woord depressief viel, vanaf dat moment met medicijnen behandeld, wat een openbaring voor me werd ik voelde me een stuk beter waardoor ik eindelijk kon presteren zonder problemen nu ruim 25 jaar later gaat het[lees meer...] nog steeds prima met me. Wel bezig geweest om af te bouwen gezien de gewichtstoename. Onder begeleiding van mijn huisarts maar na 6 weken afbouw was ik weer op het zelfde niveau als in 1992 en dat wil ik totaal niet, dus weer gewoon het medicijn in genomen en het ging weer de goede kant op

26-09-2020 | Vrouw | 69
paroxetine (10mg)
gebruik deze al jaren maar nu een ander merk en heel veel klachten vreselijk!!!

31-07-2020 | Man | 69
paroxetine (30mg)
Chronische depressie
Paroxetine heeft mij lang geholpen. Dit heb ik zeker 15 jaar genomen. Tijdens de voorbije 40 jaren heb ik bijna alle SSRI's gebruikt. Niet alleen voor depressie maar ook voor angsten en fobies. Mijn psychiater heeft me altijd goed geholpen. De dokter is echter op zijn 75 met pensioen gegaan. Sindsdien ben ik echt het noorden kwijt. voor het moment volg ik nu EMDR. Maar[lees meer...] na 5 sessies geen verbetering. Het enige medicijn dat ik nog niet genomen heb is Prozac. Na mijn pensioen in 2010 ging nog alles redelijk goed. Maar nu ben ik echt in het zwarte gat gevallen. de voornaamste oorzaak is de coronacrisis en de verveling. De huisarts heeft gezegd dat ik sociale contacten moet opnemen en een bezigheid zoeken. Maar ik slaag er niet in. Ondertussen heb ik een voorraad voorschriften van paroxetine, valium en bromazepam. Bovendien drink ik nu ( stiekem) meer alcohol. Eigenlijk ben ik ten einde raad. De moed zakt me in de schoenen.Kan iemand raad geven

20-02-2019 | Man | 70
paroxetine (20mg)
Eerst ander medicijn gehad, dat niet hielp. Hierna dit medicijn gekregen en sindsdien geen ernstige problemen c.q. bijwerkingen. Wel heb ik drie keer geprobeerd de medicatie af te bouwen, maar problemen kwamen weer terug. Na de laatste poging geen afbouw meer gedaan, in overleg met de huisarts. Gebruik het medicijn dus bijna dertig jaar en zoals ik hiervoor vermeld heb ge[lees meer...]en ernstige problemen.

18-06-2019 | Man | 71

19-05-2019 | Man | 72
CVA (cerebrovasculair accident)
Afbouwen kan wel, maar je blijft toch je hele leven verslaafd aan deze pil. Een paar keer met de arts overlegd, maar ook na maanden heb je deze pil weer nodig.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum