paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

29-12-2019 | Man | 28
paroxetine (10mg)
Ik ben een zeer sportieve, actieve en avontuurlijke jongeman van 28. Een jaar geleden ervoer ik in een drukke levensfase voor het eerst een paniekaanval, midden op de snelweg terwijl ik honderdveertig reed en drie vrienden in de auto had. Een bijna doodervaring in meerdere opzichten. Mijn geest blokkeerde volledig en ik dacht oprecht dat ik dood ging. Toen mijn arts vertel[lees meer...]de dat ik een paniekstoornis had, heb ik het eerst op eigen kracht geprobeerd. Ik ben drie maanden op reis geweest door Azië. Vanwege mijn paniekstoornis heb ik er helaas minder van kunnen genieten dan anders. Veelvoudig heb ik dagenlang noodgedwongen in bed moeten doorbrengen met hele nare gedachten. Lichamelijk en geestelijk was ik mezelf niet. Bij thuiskomst was het zeker nog niet voorbij. Voor mij is het als een soort stoorzender die me nooit volledig met rust laat. Een error in mijn hersenen die me ontzettend beperkte in mijn dagelijkse leven. Het gevoel alsof er van alles mis is en je ieder moment kunt flauwvallen of erger. 'schokken' van ellendige emoties: angst, depressie, frustratie en vooral onbegrip. Ik had er last van in de sportschool, tijdens vergaderingen op het werk, in drukke ruimten, in de auto of trein. Wanneer ik had gedronken of slecht had geslapen was het de dag erna nog veel erger. De huisarts heeft uiteindelijk Paroxetine voorgeschreven, en hoewel ik me de eerste weken vaag voelde, alsof ik onder stroom stond, begon de stoorzender in mijn hoofd langzaam af te nemen. We zijn nu een jaar verder en ik ben zeer tevreden over de werking van Paroxetine. Het heeft me in zekere zin mijn leven weer terug gegeven. Ik kan weer autorijden en werken. Het is niet zo dat de stoorzender verdwenen is. Op de achtergrond is het altijd nog ietsje aanwezig. Maar er valt nu prima mee te leven. Wel moet ik zeggen dat sinds het gebruik van dit medicijn ik voor het eerst in mijn leven sporadisch erectie weigering heb en ietss minder zin in seks heb dan voorheen. Daarnaast kijk ik er ontzettend tegenop om er weer mee te stoppen. Desalniettemin wil ik het iedereen die twijfelt en het al op eigen kracht geprobeerd heeft van harte aanraden! Wist ik dit maar een half jaar eerder, want nu pas besef ik: wat heb ik geleden!

10-12-2019 | Man | 62
paroxetine (20mg)
voor derde keer gestart met paroxetine. Eerdere keren hielp het vrij vlot, de bijwerkingen vielen mee. Na gestopt te zijn kwamen angstklachten weer terug. Daarom in overleg toch weer begonnen, 2 weken 10 mg. en nu 4 weken 20 mg. Helpt tot nog toe minder snel dan vorige keer. Wel wat minder angstig, maar heb heel veel last van gespannen spieren in nek en schouders, en daarb[lees meer...]ij veel (spannings)hoofdpijn. Slapen soms wat onrustig. Ik hoop dat het alsnog beter aanslaat de komende tijd. Ben er nog niet.

28-11-2019 | Man | 54
Hypochondrie
Na 8 jaar geleden in 2011 begonnen te zijn met dit medicijn vanwege angst (hypochondrie) en tinnitus, zeer goede ervaringen. Echter zoals bijna iedereen ook gestopt met het medicijn in juni 2019. Dit ging goed tot 2 weken geleden. Ik ben er dus ruim 6 maanden vanaf geweest. Ik kreeg last van mijn maag en maakte me na een paar dagen zorgen. Ging langs de HA en die heeft me [lees meer...]onderzocht, geen reden om me zorgen te maken zei ze. Echter bleef het steeds meer malen in me hoofd, zoeken op google naar maagkanker en voor dat ik het wist zakte ik weer ver af. in overleg met de dokter toch maar weer begonnen met paroxetine 20mg. Ik ben nu andere half week verder en mijn angsten namen toe, iets wat bij mij herkenbaar is van de vorige keer. Ik moet het nu uitziten en heb als ondersteuning oxazepam 10mg erbij. Ik weet 1 ding zeker, als ik me weer goed voel, stop ik nooit meer. Klaarblijkelijk kom ik toch een stofje te kort wat er voor zorgt dat ik dit niet meer mee maak. De jaren dat ik het slikte, zakte ik qua mg vaak ook terug naar 10. Ook dat werkte prima. Nooit meer zo diep gezeten als momenteel, moet hier weer doorheen maar dan hou ik het zo. Ik vaar er wel bij en zal het mijn hele leven blijven slikken. Iemand met suikerziekte heeft insuline nodig, ik serotonine. Ik hoop dat dit mensen helpt die twijfelen, je kunt het in ieder geval proberen en bedenk, ieders mens is anders, je bent en bijft een uiniek individu.

25-10-2019 | Man | 66
paroxetine (20)
Slik het al jaren tegen de migraine, daarvoor had dagelijks migraine aanvallen. Nu hooguit drie keer per jaar

14-10-2019 | Man | 56
paroxetine (20mg)
Ooit aan begonnen wegens depressieve klachten en angstaanvallen. Vind de werking maar matig, merk wel dat faalangst wat minder is en mij niet meer druk maak over wat andere van mij vinden Een geheel toevallige bijkomstigheid is dat mijn migraineaanvallen vrijwel geheel verdwenen zijn. Ooit drie maanden gestopt en de aanvallen kwamen weer terug. Ik vraag mij af of meer me[lees meer...]nsen deze ervaring hebben. Eigenlijk is de kennelijke effectivitei tegen migrsine de voornaamste reden waarom ik dit middel nog gebruik.

01-10-2019 | Man | 35
Overspannen/burn-out
Na een hevige burnout raakte ik depressief en had ik last van angsten/ptss achtige klachten. Raakte in de WW en gleed langzaam verder weg in het dagelijkse leven. Daarom met de huisarts besloten dit middel te gebruiken. Gebruik het nu zo'n 1,5 jaar. In het begin werden mijn klacht een stuk heviger, bijna zo erg dat ik dacht er mee te stoppen. Dit hield zo'n 2 weken aan[lees meer...]. Vervolgens volgde verbetering. Ik ben gematigd positief, maar het is geen wondermiddel. Ik heb wel het idee dat het iets helpt tegen mijn angsten en neerslachtigheid. Echter heb ik last van wat nare bijwerkingen in de vorm van een piep in de oren en rusteloosheid. Binnenkort toch proberen te stoppen. Zit nu op 10mg per dag.

14-08-2019 | Man | 51
paroxetine (10mg)
Voor gebruik niet meer kunnen functioneren. Warmtehuishouding lichaam is om zeep. Droge mond, overdreven gapen, Zeer moe erg veel slapen, Zeer vlak zijn seksueel niks meer willen en kunnen. Tijdens de eerste weken zeer veel last van bijna alle beschreven bijwerkingen. Tot aan erger worden van de depressie aan toe. Nu al een jaar of 2 stabiel met 20 mg. Wel zeer vlak q[lees meer...]ua emotie . Probeer nu af te dalen tot 10mg Kan alleen met vloeibare vorm, omdat je dit kan doseren Dit werkt helaas niet echt goed. Er moeten meerdere soorten volumes komen van dit medicijn , vooral voor de afbouw.

27-07-2019 | Man | 39
paroxetine (10mg)
Paroxetine helpt vrij vlot (binnen enkele weken) maar stoppen is vrijwel onmogelijk. De bijsluiter is een grote leugen

27-06-2019 | Man | 28
paroxetine (10mg)
Wees ervan bewust dat deze medicatie automatisch een zogenaamde 'contra-indicatie' (stempel zal ik het niet noemen) oplevert in je medisch dossier bij apotheken en huisartsen. Bij Paroxetine is dit 'depressie'. Zolang dat ook echt de reden is dat je het slikt is dat natuurlijk geen probleem. Let er ook op dat die contra indicatie zelfs jarenlang nadat je het medicijn hebt [lees meer...]gebruikt nog in je dossier kan staan. Andere zorgverleners die dit zien benaderen je met een zekere vooringenomenheid ook als je een keer lichamelijk wat mankeert in plaats van geestelijk, zo is mijn ervaring. Je emotie wordt door dit medicijn afgevlakt. Als je het slikt voor een angstklacht bedenk dan goed of er geen andere opties zijn is mijn advies. Voor het overige is mijn ervaring dat het medicijn een dermate verslavende werking heeft dat tijdens het afbouwen je een zekere mate van intelligentie nodig hebt.

18-06-2019 | Man | 71

19-05-2019 | Man | 72
CVA (cerebrovasculair accident)
Afbouwen kan wel, maar je blijft toch je hele leven verslaafd aan deze pil. Een paar keer met de arts overlegd, maar ook na maanden heb je deze pil weer nodig.

03-04-2019 | Man | 30
paroxetine (30mg)
Paroxetine heeft me echt geholpen dankzij god ben ik er vanaf mijn angsten en ik wil ook zeggen mensen nooit stoppen met u medicijnen zonder dokter advies

28-03-2019 | Man | 59
paroxetine (10mg)
Paroxetine heeft mij in het begin wel geholpen. Omdat Ik mijn leven goed op orde heb en ik geen last meer heb van depressies en paniekaanvallen heb ik- in overleg met huisarts eerst langzaam afgebouwd en ben ik uiteindelijk gestopt met paroxetine. De effecten waren verschrikkelijk, vooral ná het weglaten van de laatste 5 mg: opeens voelde ik me weer heftig in een depress[lees meer...]ie afglijden. De huisarts heeft het hier dat ik kennelijk een onderhoudsdosis nodig heb omdat mijn lichaam inmiddels verslaafd is. Het zou kunnen dat ik zonder medicatie verder kan, maar dan moet ik wel eerst een akelige afkickperiode door. Middel inmiddels ernstiger dan de kwaal.

28-03-2019 | Man | 26
paroxetine (10mg)
Na 7 jaar ‘gevochten’ te hebben tegen een angst- en paniekstoornis, was 2 jaar geleden de koek op. Ik belande in een burn-out en moest zowel lichamelijk als geestelijk herstellen. Ondertussen alles geprobeerd om zo goed mogelijk te herstellen: therapie, rust nemen, sporten etc. Echter sinds vorige maand een enorme terugval gehad. Hierbij besloten om dan toch maar aan d[lees meer...]e medicatie te gaan (was ik absoluut geen voorstander van) en de arts heeft me daarop paroxerine voorgeschreven. Wat een verschil zeg, hier had ik eerder aan moeten beginnen. Al na een geruime week voel ik als het ware dat de storm in mijn hoofd is gaan liggen. Het wordt waarschijnlijk alleen maar beter aangezien het middel nog tijd nodig heeft om volledig te werken. Wel geloof ik dat alleen medicatie geen oplossing is voor het onderliggende probleem, vandaar dat ik ook therapie ga volgen. Maar de medicatie kan absoluut wel mijn brug zijn om het probleem te overwinnen en een stabiele basis te leggen. 10 mg is overigens een lage dosering en ik ervaar naast vermoeidheid en hoofdpijn weinig bijwerkingen.

20-02-2019 | Man | 70
paroxetine (20mg)
Eerst ander medicijn gehad, dat niet hielp. Hierna dit medicijn gekregen en sindsdien geen ernstige problemen c.q. bijwerkingen. Wel heb ik drie keer geprobeerd de medicatie af te bouwen, maar problemen kwamen weer terug. Na de laatste poging geen afbouw meer gedaan, in overleg met de huisarts. Gebruik het medicijn dus bijna dertig jaar en zoals ik hiervoor vermeld heb ge[lees meer...]en ernstige problemen.

16-02-2019 | Man | 35
paroxetine (20mg)
Na een zeer heftige relatie ergens begin 2005, was ik totaal mijn eigenwaarde kwijtgeraakt en zat alleen maar op de bank voor me uit te staren en alles ging mij in het leven voorbij. Dus ben ik aan dit middel begonnen op advies van mijn toenmalige huisarts en tot op heden nooit echt mee gestopt. Dit middel vind ik vrij prettig, en persoonlijk denk ik dat dit antidepressivu[lees meer...]m beter werkt dan andere middelen (zoals Prozac, of Effexor). Maar daar kan ik niet echt over oordelen, want ieder mens is anders en reageert weer anders. Ergens in het verleden heb ik trouwens geprobeerd om van dit middel af te bouwen, maar ik ging door een hel. Tunnelvisie, elektrische schokken door je hoofd, misselijkheid, hondsberoerd etc.. Ik hiel het niet meer vol. Dus ik denk dat ik dit middel voor de rest van mijn leven moet slikken.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum