paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

23-07-2020 | Vrouw | 28
paroxetine (20mg)
Gestart ivm depressie en veel angstklachten. Na 4 tot 5 weken voelbaar resultaat. Is echt een hele opluchting. Het is een stuk rustiger in mijn hoofd, mijn stemming is beter en de angstklachten zijn vele malen minder. De bijwerkingen zijn voor mij verwaarloosbaar en verdwenen binnen 2 weken. Paroxetine werkt voor mij dus erg goed!

06-07-2020 | Man | 21
paroxetine (30mg)
Ik gebruik dit medicijn nadat ik Escitalopram 20 mg een lange tijd heb gebruikt. Escitalopram hielp mij echter niet. Helpt goed tegen algemene angst en een paniekstoornis. De paniekaanvallen zijn er nog wel, maar veel minder erg en in veel situaties zijn ze bijna in het geheel weg. Omdat ik niet een heldere diagnose heb en we nog niet zo goed weten wat er aan de hand is, i[lees meer...]s dit medicijn perfect, omdat het voor veel aandoeningen (PTSS, angststoornis, OCD, etc.) geschikt is. Lichte bijwerkingen, na inname en direct sporten sporadisch enkele 'schokjes' in je hoofd. Niet storend.

29-12-2019 | Vrouw | 23
paroxetine (20mg)
Ik herken heel erg de klachten die u aangeeft. Ik heb momenteel dat ik me in de ochtend voor ik het medicijn on neem me beter voel dan tijdens dr werking van het medicijn. Ik ben onwijs beroerd en super moe. Slik nu 3 weken paroxetine waarvan 10 dagen 20 mg, hopelijk gaat dit beter worden. zijn er meerdere mensen die deze klachten ervaren ? Wel actief willen zijn en dingen[lees meer...] willen doen maar door de beroemdheid en vermoeidheid niet in staat zijn dot te kunnen doen. Ook de opgezette buik is onwijs vervelend, wordt dit minder ?

24-12-2019 | Vrouw | 40
Autisme
Begonnen met Paroxetine bij een ernstige postnatale depressie. Kreeg enorme onbeheersbare eetbuien van Paroxetine, maar deze bijwerkingen verdwenen toen ik het voor slapengaan ben beginnen innemen. Wonder boven wonder heeft Paroxetine een grandioos effect op mijn autisme. Ik ben nu vrijwel normaal, heb ik het idee en heb ineens een normaal leven gekregen. Om overprikkeli[lees meer...]ng te bestrijden woonde ik eerst in een bos en dan nog had in dagen nodig om bepaalde prikkels een plek te geven. Met Paroxetine kon ik terug naar de stad verhuizen en kan ik een redelijk goed nacht- en dagritme aanhouden.

20-12-2019 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
Gebruik het al 4 a 5 jaar tegen angst en paniek aanvallen prima (10mg) dacht ik. langzaam gestopt, maar alles kwam weer terug en heviger, Van meer mensen gehoord dat het rot spul is om af te bouwen. Zit weer op de volle dosis 10 mg en het gaat weer goed.

19-12-2019 | Vrouw | 25
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ZWEER bij dit medicijn. Maar wees wel voorzichtig! Ik begon met slikken in 2015-2016 en ben in 2019 weer begonnen. Tijdens mijn eerste fase ben ik heel veel aangekomen. Daarnaast had ik geen rem en heb ik veel domme keuzes gemaakt. Het medicijn werkt zodanig sterk, dat het elk gevoel kan dempen. Na het stoppen kwamen mijn BPD klachten full-force terug. Vreselijke [lees meer...]verlatingsangst, extreem laag zelfbeeld, hellse moodswings, zware depressie en ga zo maar door. Ik heb naast dit medicijn Fluoxetine en Escitalopram geprobeerd. Dit deed weinig tot niks. Het gaat nu super goed met me. Naast dat ik dit medicijn slik, leef ik ook vegan om niet aan te komen. Ik kan weer genieten van het leven. Ik ben zelfverzekerd. Ik ben mijn emoties de baas. Ik gebruik wel de hoogste dosis van 60mg. Ik adviseer dit medicijn ALLEEN aan mensen die echt op het randje van opgeven zitten. Het is een heel krachtig middel en komt helaas niet zonder bijwerkingen. Naast het moeten letten op mijn voeding, heb ik 0 orgasmes, weinig energie, voel ik me vaak moe en stopt de etenslust nooit.

28-11-2019 | Man | 54
Hypochondrie
Na 8 jaar geleden in 2011 begonnen te zijn met dit medicijn vanwege angst (hypochondrie) en tinnitus, zeer goede ervaringen. Echter zoals bijna iedereen ook gestopt met het medicijn in juni 2019. Dit ging goed tot 2 weken geleden. Ik ben er dus ruim 6 maanden vanaf geweest. Ik kreeg last van mijn maag en maakte me na een paar dagen zorgen. Ging langs de HA en die heeft me [lees meer...]onderzocht, geen reden om me zorgen te maken zei ze. Echter bleef het steeds meer malen in me hoofd, zoeken op google naar maagkanker en voor dat ik het wist zakte ik weer ver af. in overleg met de dokter toch maar weer begonnen met paroxetine 20mg. Ik ben nu andere half week verder en mijn angsten namen toe, iets wat bij mij herkenbaar is van de vorige keer. Ik moet het nu uitziten en heb als ondersteuning oxazepam 10mg erbij. Ik weet 1 ding zeker, als ik me weer goed voel, stop ik nooit meer. Klaarblijkelijk kom ik toch een stofje te kort wat er voor zorgt dat ik dit niet meer mee maak. De jaren dat ik het slikte, zakte ik qua mg vaak ook terug naar 10. Ook dat werkte prima. Nooit meer zo diep gezeten als momenteel, moet hier weer doorheen maar dan hou ik het zo. Ik vaar er wel bij en zal het mijn hele leven blijven slikken. Iemand met suikerziekte heeft insuline nodig, ik serotonine. Ik hoop dat dit mensen helpt die twijfelen, je kunt het in ieder geval proberen en bedenk, ieders mens is anders, je bent en bijft een uiniek individu.

26-11-2019 | Vrouw | 39
paroxetine (10mg)
Een bijwerking bij mij vanaf de eerste week: -Gevoelloze huid rond de billen en genitalien; - moeizaam tot fysiek orgasme komen terwijl gevoel van orgasme uitblijft. Het gaat echt nergens meer over. Compleet doof gevoel. - libido daling tot 0 - geen gevoel in delen van de voet Vanwege bovenstaande gebruik gestopt. Moet nog blijken wanneer gevoel in mijn huid terug kom[lees meer...]t. Net 1 dag gestopt, zal zijn tijd nodig zijn. Verdere bijwerkingen: Extreem vermoeid, wazig in hoofd, afgevlakt inactief. Kon er wel lekker van slapen. Werd er niet blij van in mijn hoofd. Dit gold voor mij. Een ander familielid had er baat bij en lang niet deze bijwerkingen. Blijf gewoon in contact met je huisarts ook als er seksuele stoornissen of gevoelloosheid vd huid ontstaat. Heb gelezen dat dit soms moeilijk tot niet hersteld bij kleine percentage en dat risico wil ik niet. Ik hoop dat het bij mij weer hersteld...i hope so

14-09-2019 | Vrouw | 49
paroxetine (10mg)
Ik gebruik het middel inmiddels 19 jaar (perioden van 20 mg per dag, perioden van 15 mg per dag en perioden van 10 mg per dag) en ik wil nooit meer zonder! De eerste weken toen ik begon had ik wel behoorlijk wat bijwerkingen (soort “wagenziek” gevoel, duizelig, etc.), maar het effect na een aantal weken is geweldig. Eindelijk rust in mijn lijf! Het enige nadeel vind [lees meer...]ik dat je er een paar kilo (in mijn geval ongeveer 4 kilo) van aankomt en dat ik veel vergeetachtiger ben geworden. Heb om de laatste reden een paar keer geprobeerd het af te bouwen naar 0, maar dan komt het vreselijke gevoel dat ik meer dan 10 jaar in mijn lijf heb gehad weer terug. De bijwerkingen wegen niet op tegen de voordelen, dus weer begonnen en ga geen pogingen meer nemen om af te bouwen naar 0. Zit nu alweer een hele tijd op 15 mg per dag (1,5 tablet van 10 mg) en ben zeer tevreden. Ook gewoon blijven gebruiken tijdens mijn 2 zwangerschappen en 2 mooie gezonde kinderen gekregen. Na de geboortes wel nog 2 dagen in het ziekenhuis verbleven, zodat de kinderen konden worden geobserveerd, maar niets aan het handje. Ook beide kinderen een paar maanden borstvoeding gegeven. Ging prima. Mijn vader en 2 zussen gebruiken het ook al jarenlang, met dezelfde positieve ervaringen.

09-09-2019 | Vrouw | 35
paroxetine (20mg)
Heel veel last van faal angst en paniek, sociale angst, snel hartkloppingen. Na een week voelde ik al enorme verbetering. Veel minder stress in mijn lijf. Geen bijwerkingen. Wel meer eetlust. Maar niet veel aangekomen. Hooguit 2 kg. Geen hartkloppingen meer. Geen schrikreacties. Veel zelfverzekerder. En me minder druk maken om wat anderen denken. Een hele opluchting.

02-07-2019 | Vrouw | 33
Chronische depressie
Pil van het merk Teva valt erg makkelijk uit elkaar en is daardoor niet fijn in gebruik. Ondanks dat en de bijwerkingen toch heel erg positief, toen ik eenmaal de juiste dosering had voelde ik me voor het eerst in mijn leven alsof het licht ging schijnen (en ik daarvoor altijd in het donker had geleefd). Onlangs 1 dag vergeten in te nemen en daardoor ernstige ontwenningsve[lees meer...]rschijnselen gekregen. Dat was uiteraard helemaal niet fijn.

18-06-2019 | Man | 71

05-06-2019 | Vrouw | 47
paroxetine (10mg)
Super fijn, paniek en angststoornis zijn verdwenen

15-05-2019 | Vrouw | 56
paroxetine (10mg)
Ik slik paroxetine al sinds 1999 toen ik door diverse levenservaringen voor de 2e keer in een burn out terecht kwam. Kon niet meer eten en niet meer slapen kortom, kon niet meer functioneren. Eerst 2 weken xanax erbij en daarna alleen seroxat. Langzaam werd het beter , voor mij echter een wereld van verschil. Zo goed had ik me nog nooit gevoeld, minder angst minder onzeker[lees meer...]heid, piekeren en meer genieten. Ik heb toen al gezegd hier stop ik nooit meer mee. Ook ik heb uiteindelijk afgebouwd van 10mg naar 5 Mg en daar heb ik 18 jaar prima mee kunnen leven tot vorig jaar veel onrust die niet overging . Toen weer terug naar 10 Mg en nu gaat het weer prima en kan ik gewoon van mijn leven genieten. Daarom wil ik graag dit positieve verhaal eens achterlaten want ik heb gewoon een beter leven er mee. En ja ik ben ook uiteindelijk aangekomen maar dat kun je met sporten en voeding gerust er weer af krijgen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen steeds weer probeert om er vanaf te komen. Als je een tekort hebt in je lichaam en je vult het aan en voelt je beter, waarom stop je er dan mee ?? Accepteer het gewoon en wees blij dat het middel bestaat wat voor bijwerkingen er ook zijn want als ik zou moeten kiezen tussen dikker zijn en me voelen zoals toen dan is voor mij de keuze gemaakt. Ik zou zeggen dus laat het stoppen los.

05-04-2019 | Vrouw | 56
Depressief
Na jaren van somberheid, gesprekken met psychologen zonder resultaat, de huisarts gevraagd om medicijnen. Ik ben zeer tevreden met mijn dosis paroxetine. Eerst wel gewichtstoename gemerkt, maar dat is er nu weer af. Voorlopig heb ik geen behoefte om te stoppen met mijn medicijnen.

28-03-2019 | Man | 26
paroxetine (10mg)
Na 7 jaar ‘gevochten’ te hebben tegen een angst- en paniekstoornis, was 2 jaar geleden de koek op. Ik belande in een burn-out en moest zowel lichamelijk als geestelijk herstellen. Ondertussen alles geprobeerd om zo goed mogelijk te herstellen: therapie, rust nemen, sporten etc. Echter sinds vorige maand een enorme terugval gehad. Hierbij besloten om dan toch maar aan d[lees meer...]e medicatie te gaan (was ik absoluut geen voorstander van) en de arts heeft me daarop paroxerine voorgeschreven. Wat een verschil zeg, hier had ik eerder aan moeten beginnen. Al na een geruime week voel ik als het ware dat de storm in mijn hoofd is gaan liggen. Het wordt waarschijnlijk alleen maar beter aangezien het middel nog tijd nodig heeft om volledig te werken. Wel geloof ik dat alleen medicatie geen oplossing is voor het onderliggende probleem, vandaar dat ik ook therapie ga volgen. Maar de medicatie kan absoluut wel mijn brug zijn om het probleem te overwinnen en een stabiele basis te leggen. 10 mg is overigens een lage dosering en ik ervaar naast vermoeidheid en hoofdpijn weinig bijwerkingen.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum