Ervaringen met Clomipramine

clomipramine

droge mond

Chronische depressie (9 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

17-08-2018 | Vrouw | 47
Chronische depressie
Veel te lang door geslikt. Het ging wel een stuk beter dan zonder, maar daar was ook alles mee gezegd. Altijd maar moe en willen slapen. Nu een andere ad en ik voel me echt goed. Volgens mij heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Afbouwen zwaar en de periode daarna, maar is het zeker waard geweest.

21-03-2018 | Vrouw | 47
Depressiviteit
Ben er aan begonnen omdat ik depressief was, vreselijk moe en paniekaanvallen kreeg. Ik was zeer sportief toen ik depressief werd, dus sporten om van je depressie af te komen helpt niet. Ze hebben me goed geholpen. Ik heb ze heel lang gebruikt, maar een einde van het gebruik was ik niet meer fit en somber. Mijn vrije tijd gebruikte ik om te slapen. 14 tot 15 uur slapen w[lees meer...]as geen probleem. Opstaan vreselijk. Ik ben nooit een dennetje geweest, maar heb aan deze medicijnen obesitas overgehouden. Ik was slank en mooi afgetraind toen ik aan deze medicijnen begon.

08-07-2021 | Man | 46
clomipramine (75mg)
Slik het al 10 jaar. Ervaringen in eerste instantie heel goed. Ik was een en al spanning, na inname eindelijk rust in mn hoofd. Helpt ook tegen angst. De borderline persoonlijkheidsstoornis (naast depressies) heeft ertoe geleid dat ik regelmatig abrupt ben gestopt en weer begonnen. Als ik nu afbouw ook al is het met 75mg dan komt het frustratiemonster naar boven. Ben ik on[lees meer...]handelbaar. Dus slik ik 150mg p/dag. Ik vind wel dat het me erg mat maakt. Huilen en erg blij of erg enthousiast , dat gevoel is er niet meer. Maar ja, je moet wat. Mijn diagnose: borderline, gegeneraliseerde angststoornis, vermijdende angststoornis, narcistische trekjes.

29-01-2016 | Vrouw | 46
Chronische depressie
ervaar geen bijwerkingen en de effectiviteit is bij mij zeer goed. Ik heb eerder de nieuwere anti-depressiva gebruikt, de ssri, daar kreeg ik juist de bijwerkingen van.

18-01-2017 | Vrouw | 45
clomipramine (75mg)
ik heb angst paniekstoornis. ik slik nu 150 mg maar nog steeds geen effect. de paniek en angst is alleen maar erger geworden. nu blijkt er in mijn bloed 72 te zitten en moet naar 400. dus vrijdag weer ophogen slik nu 5 weken. het is alleen maar erger geworden. de psychiater zegt dat je het minstens 6 weken moet slikken en ook op de goeie dosis moet zitten, wil je er iets[lees meer...] van merken. iedere ochtend sta ik in paniek op, ben bang om alleen thuis te zijn. heeft iemand ervaring er mee en kan mijn helpen. hoor graag reacties. oja ik heb 20 jaar seroxat geslikt ging goed tot anderhalf jaar terug, toen werkte het niet meer vandaar nu ander medicijn.

30-07-2016 | Man | 45
Stemmingswisselingen
Ben Clomipramine gaan gebruiken nadat Venlafaxine na 15 jaar eigenlijk geen merkbaar effect meer had. Ik merkte dat de Clomipramine vrijsnel effect had op mn stemming, mn gemoed, bijwerkingen vallen nu na 3 weken eigenlijk behoorlijk mee, wel een droge mond en wat schrale huid hier en daar, maar voor de rest erg tevreden over het resultaat.

19-04-2016 | Man | 45
clomipramine (75mg)
Vertraagde zaadlozing (niet altijd negatief), verminderde sexuele opwinding, gewichtstoename!! 20 kg in twee jaar.. Zeer vermoeid maar ik weet niet of dat van de clomipramine komt..

04-09-2021 | Man | 44
clomipramine (75mg)
Ik slik nu ruim 4 jaar Clomipramine. Nadat ik de Paroxetine had afgebouwd naar 0, kreeg ik een enorme inzinking. Opgenomen geweest en gelijk aan de Clomipramine gezet. Vooral in het begin heel onrustig in de ochtend. Erg vroeg wakker en niet meer kunnen slapen. Vaak erge droge mond. Maar de depressieve en angstklachten werden wel onderdrukt. Dus op zich deed het prima zijn[lees meer...] werk. Waar ik het meeste last van heb is de verminderde libido en moeilijk klaar kunnen komen. Voor een alleenstaande man erg vervelend als je afspraakjes hebt met vrouwen. Tast de mannelijkheid enorm aan, bij mij. Zou graag een AD slikken die deze bijwerking niet heeft. Na een jaar verdween de onrust in de ochtend en kan ik weer een beetje uitslapen. Zo nu en dan komen de depressieve en angst/paniekklachten wel terug. Na Paroxetine, Duloxetine en Clomipramine ben ik nu aan het wikken en wegen voor een andere AD.

12-11-2019 | Man | 44
clomipramine (25mg)
Na een geweldsincident op mijn werk en een hersenkneuzing daardoor ben ik erg depressief geraakt. Na Citalopram en Venlafaxine geprobeerd te hebben vertelde de psychiater dat SSRI's bij mij niet meer werkte, daarom gestart met een TCA, Clomipramine. Vanaf de opbouw met 25 mg had dit middel al effect. Ik ben verder opgebouwd naar 100 mg. 2x50mg per dag. Dit werkt goed. [lees meer...]Dit medicijn haalde me snel uit mijn depressieve gevoelens en gedachten. Was de eerste tijd bij vlug opstaan wel erg duizelig en werd het zwart voor mijn ogen. DIt is na enige tijd verbeterd en verdwenen. Af en toe heb ik wat last van obstipatie en ik moet letten op wat ik eet of snoep in verband met makkelijke gewichtstoename. Slapen gaat erg goed met dit middel, waar ik voorheen erg onrustig sliep ben ik nu in een diepere en rustigere slaap. Voor mij is dit medicijn die een andere wereld voor me opende. Ik voel me vrolijker en minder zwaar op de hand. Een aanrader dus.

09-03-2017 | Vrouw | 44
clomipramine (75mg)
Verschillende ad geprobeerd, bij deze voelde ik me al na 9 dagen beter. Gelukkig verdwenen de bijwerkingen tot minimaal (Trillen, slapeloosheid, onrust, obstipatie, minder libido). Paar keer geprobeerd te stoppen, maar helaas telkens een terugval.....blijf het nu gebruiken, voel me goed erbij.

08-11-2016 | Man | 44
Chronische depressie
Dit middel had voor mij te ernstige bijwerkingen om normaal te kunnen functioneren. Ik ben er daarom na 2 weken al mee gestopt. De belangrijkste klacht was vermoeidheid. Ik sliep tien uur per nacht en was nog uitgeput. Na het stoppen heeft het nog meer dan 2 weken geduurd voor ik weer een normaal energieniveau had.

26-06-2016 | Man | 44
clomipramine (200)
Dwangstoornis
hoi ik ben arjan .. heb clomipramine vanaf 1991 tot 2014 geslikt..met soms een dipje...erg veel baat bij gehad..zonder hulp en zonder spycholoog hobbelde ik het leven door.. niks aan de hand.. totdat ik een e-smoker kocht omdat ik van het roken afwilde...en daarvoor grote hoeveelheden nicotine voor kocht in het buitenland via het internet.. nu bleek dat deze geliefde e[lees meer...]-smoker die je vaak ziet op het moment..in combinatie met het hoge nicotine gehalte de medicatie deed oplossen..slikte me medicijnen netjes,,maar deze hadden geen effect meer...dus lieve mensen met een e-smoker pas op als je antidepressiva gebruikt...grote kans je je medicijnen voor niks gebruikt.. ben toen overgegaan op venlafaxine...nou grotere troep kun je je niet wensen..in mijn geval een hell om aan te wennen...leek wel een junk op bed...en na 1,5 jaar wederom een hell om van af te komen..ben nu 9 dagen venlafaxine vrij..voel me nu nog super klote...pffffff....morgen als het goed is weer starten met clomipramine..omdat ik daar toch jaren lang profijt van heb gehad...en hoop van harte me weg weer een beetje te kunnen vinden...

05-06-2015 | Vrouw | 44

05-10-2021 | Vrouw | 43
clomipramine (75mg)
Ik heb al 2 SSRI's geprobeerd, maar deze werken niet voor mij. Nu naar een TCA Clomipramine. Ik neem het sinds februari 2020, nu dik 1.5 jaar. De eerste 8 weken zijn zwaar, want het kost tijd tot hij het goed gaat doen. Na 8 weken merk je verschil. Het duurde bij mij 8 maanden voor ik stabiel was. Dat is nu een jaar zo en ik voel me hartstikke goed. Heb al een jaar geen pa[lees meer...]niekaanval meer gehad en krijg stukje bij beetje mijn leven terug. Ik ben super blij met dit medicijn!

11-04-2022 | Vrouw | 42
clomipramine (25mg)
Ik gebruik vanaf 2004 clomipramine in verschillende doseringen. De 75 mg retard met gedoseerde afgifte was 1 grote ramp en zweetballade, alsof die hele pil alles in 1x afgaf ipv gedoseerd. De 10 en 25 mg hebben alle tijd goed gewerkt tegen angst, paniek, smetvrees en ptss. De mylan werkte bij mij niet....de klachten werden weer erger, daarom op medische noodzaak altijd San[lees meer...]doz gebruikt. Nu helaas door leverproblemen stoppen met dit middel en noodgedwongen de overstap naar paroxetine proberen op hoop van zegen dat het goed met mij blijft gaan.🙏

20-06-2016 | Man | 42
Depressief