Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

07-11-2012 | Vrouw | 59
clomipramine
Ik was extreem angstig had paniekaanvallen en last van hyperventilatie. Ik ben 10 jaar onder behandeling van een psychiater geweest. Nu gebruik ik als ik me minder voel tijdelijk oxacepam en of loramet in een lage dosering. Gaat nu prima met mij.

20-10-2012 | Vrouw | 54
clomipramine
Jaren lang clomipramine gebruikt i.v.m. angsten. Middel heeft altijd goed geholpen. Het middel jaren gebruikt met tussen pozen, Zonder middel ging het niet goed.Huisarts heeft me in 1995 al verteld dat ik pas mocht stoppen als de kinderen het huis uit zijn. In het begin veel last van bijwerkingen. Droge mond, misselijk, kilo's aangekomen. Laatste jaren verschrikkelijk zwet[lees meer...]en. Een aantal maanden geleden het middel gehalveerd en laatste week augustus helemaal gestopt! Het zweten is over, gelukkig. Moest echt afkicken van het middel, voelde me er echt niet goed bij, Misselijk, stroom stootjes in mijn hoofd, wat nu na 8 weken bijna over is. Ook erg emotioneel. Nu gaat het steeds beter met mij en heb het middel niet meer nodig. Ik zit weer beter in mijn vel, Ook val ik weer wat af. Achteraf gezien heb ik dit middel echt altijd nodig gehad en heb er veel baat bij gehad.

09-10-2012 | Vrouw | 39

02-10-2012 | Vrouw | 55
clomipramine
Ruim 20 jaar geleden,na de geboorte van onze (3 kinderen) kreeg ik last van postnatale-depressies en later van paniekaanvallen. Psychiater .....(Utrecht) adviseerde eerst het medicijn Fevarin, dit hielp niet en bovendien voelde ik me er erg beroerd op(lich.) Toen overgestapt op Anafranil. Dit gaf in het begin veel bijwerkingen en het was echt even"doorbijten" ,maar na enig[lees meer...]e weken verminderden de angstklachten. Het bleek de oplossing!!! Helaas vind ik het erg jammer dat het middel, m.n. op seksueel gebied bijwerkingen heeft (geen zin!), wat vooral voor mn. man frustrerend is. Daarom ben ik al zeker 4 keer gestopt met Anafranil, maar telkens na zo'n 4 week kwamen de angstgevoelens en "stroomstootjes" in mn hoofd terug. Na net weer een stopperiode van 4 weken gehad te hebben ,kreeg ik gisteren heftige paniekgevoelens, zodat ik nu weer begonnen ben met Anafranil. Ik gebruik normaal maar een zeer lage dosis ( 12,5mg), dit blijkt voor mij genoeg om de angst de baas te blijven.Ik denk dat ik de rest van mijn leven aan dit middel vastzit, maar dat is beter dan een leven met angst! (Red; naam v psychiater verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg, MijnMedicijn )

05-09-2012 | Vrouw | 57
clomipramine
Ik was vrij ongemerkt in een zware depressie en angststoornis gekomen. Ik kreeg paroxetine maar dat verergerde de situatie alleen maar. Ik ben opgenomen en men heeft alle moderne middelen op mij uitgeprobeerd. Zoloft, citalopram, valdoxan, efexor, sertraline, zyprexa, lexapro etc. Telkens zes weken opbouwen en weer afwachten. Ik was de wanhoop nabij. Ik bleef me vreselijk [lees meer...]voelen in mijn lijf. Na 14! Maanden te zijn opgenomen, kreeg ik na lang aandringen anafranil. Ik had het boek,gelezen van mike bodde "pil" Ik voelde het al heel snel en het ging steeds beter. Ik ben nu aan het afbouwen van 100 naar 75 en nu 50 mg. Het gaat prima met mij, weer aan het werk, autorijden en op vakantie. Wel aangekomen, maar probeer nu weer wat kilo's kwijt te raken en ook dit lukt goed. Ik ben zeer enthousiast over anafranil, ik heb mijn leven weer op de rails.

05-09-2012 | Vrouw | 38
clomipramine
Niet zo'n leuke jeugd gehad, maar goed verwerkt en een goede man getroffen, waar ik veel mee heb gepraat hierover. Ik ben denk ik ook van nature snel in paniek depressief, ik zie het ook bij mijn moeder, die heeft er zodanig last van dat contact met anderen moeilijk is, zelfs met haar eigen kinderen. Ik heb daar niet in die mate last van, heb zelf ook twee kleine kinderen,[lees meer...] gelukkig nog wat andere eigenschappen overge-erfd, maar ik ervaar wel beperkingen en moeiten. Jaren geleden na wat vervelende gebeurtenissen achter elkaar ging het ernstig mis; mijn depressies kon ik vaak wel handelen, maar ik werd ook angstig, kon niet meer stoppen met huilen, terwijl mij dat anders altijd juist moeite kostte en ik was bang dat ik mijzelf iets aan zou doen, ook vreemd, omdat ik mijn depressies altijd meer onderging, wilde ook echt wel dood, omdat er niets aan was, maar was rationeel genoeg om daar niets mee te doen, dus dat dat nu anders was, was eng. Ik wilde nooit aan de medicijnen, maar ik kwam er niet overheen. Ik kreeg iets tegen depressie, ik weet niet meer wat, maar dat hielp wel na een aantal dagen. De angstgevoelens bleven en toen kreeg ik clomipramine. Ik voelde mij toen al snel een stuk beter, kon wat vrijwilligerswerk oppakken en had weer wat meer zin in contacten, dus had meer structuur in mijn leven. Ik heb een korte periode 75 mg. gehad, maar daar werd ik heel erg slaperig van, toen een periode 50 mg. en toen het wat beter ging 25 mg. Nog wel eens geprobeerd af te bouwen, maar zonder succes. Ik houd er rekening mee dat ik het structureel nodig heb, omdat er bepaalde stoffen zoals serotonine, niet goed worden overgedragen. Ik blijf gevoelig, tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik ineens na jaren weer heel depressief, dat ging na de bevalling over. Daarna een spiraal laten inbrengen, maar ik heb het idee dat ik daar niet goed op reageer, dus die heb ik onlangs laten verwijderen. Met de pil voelde ik mij ook niet goed, dus er gaat bij blijkbaar met hormonen ook niet altijd iets goed. Verder is het van belang dat ik een rustig en regelmatig leven leidt, op tijd naar bed ga, anders ben ik snel uit evenwicht, dat vind ik vaak lastig, ik vergelijk mezelf snel met anderen. Dit geldt overigens ook wel, zij het misschien in mindere mate voor mijn man en kinderen, dus dat past dan mooi bij elkaar. Ik heb wel wat last van bijwerkingen zoals snel een droge mond en snel transpireren. Ik vind het vervelend, maar het is wel te doen. Voor mij is het dus het juiste medicijn. Misschien ga ik nog eens proberen om af te bouwen als ik langere tijd heel stabiel ben, maar als dat niet gaat lukken, kan ik daar iik heel goed mee leven, belangrijker is dat ij mijzelf goed ken, begrijp en accepteer en daarnaar leef.

09-08-2012 | Vrouw | 36
clomipramine
Ik ben altijd zeer gevoelig en depressief geweest. Heb verschillende antidepressiva's gebruikt, maar altijd zonder positief resultaat. Toen ik 31 was dacht ik dat niets mij meer kon helpen, tot dat ik van een psychiater het middel Clomipramine kreeg. Voor het eerst in mijn leven slaat er een middel aan en ben ik niet meer bang en depressief. Ik leef weer! Clomipramine hee[lees meer...]ft mijn leven echt gered! In het begin moet je er even doorheen wat betreft de bijwerkingen, maar dat is bij alles. Mijn advies: proberen is zeker de moeite waard!!! Ik gebruik het nu 6 jaar en blijf altijd een onderhoudsdosis houden van 25mg per dag.

15-07-2012 | Vrouw | 25
clomipramine
bijna 4 maand gebruik en ik vind het regel recht vergif. dit was mijn laatste red middel omdat het meetbaar is in de bloed spiegel. maar het hielp niets, ik ben van zelden naar buiten, naar nooit meer naar buiten gegaan door de clomipramine en zelf nog een opname op de koop toe gekregen. Ik raad het niemand aan. nu ruim een week gestopt, wat een HEL... ik ben zo ziek als e[lees meer...]en hond. stroomstoten door mijn lijf en nare dromen en slechte sucicidale gedachten. weet waar je aan begint

02-07-2012 | Man | 51
clomipramine
Ik heb op mijn 17e jaar een ongeluk gehad waarbij ik altijd pijn in mijn nek had. Ik ben nu 51 jaar en gebruik anafranil als pijnstiller sinds ca 10 jaar.. Geweldig middel. Nadeel is wel dat wanneer je stopt allerlei bijwerkingen krijgt zoals genoemd. Voor mensen die met whiplashklachten lopen kan het prima werken.

31-05-2012 | Man | 37
clomipramine
Wat een verademing!! Na 5 jaar geexperimenteerd met Sertraline, Paroxetine, nu iets gevonden wat dus wel werkt. Mede dankzij het lezen van het boek 'Pil' van Mike Bodde overgestapt naar de Clomipramine. Ben gewoon weer mens, en sta weer met beide benen op de grond!

24-04-2012 | Man | 35
Depressief

13-03-2012 | Vrouw | 28
clomipramine
Hallo allemaal, Ik heb lang zitten twijfelen of ik m'n verhaal wel of niet hier neer zou zetten maar heb besloten het toch te doen. 2,5 jaar geleden werd ik moeder van het mooiste en liefste kindje ter wereld. Helaas kreeg ik er ook een postnatale depressie bij, echt verschrikkelijk.. Meerdere medicijnen geprobeerd zoals Citalopram, Venlafaxine, Cymbalta. Het hielp a[lees meer...]llemaal niet, de huilbuien en het ongelukkige gevoel gingen maar niet weg.. Voor 8/9 weken geleden ( toen ik nog aan de Cymbalta zat ) kreeg ik zo opeens enorme paniekaanvallen. Ik wist niet wat me overkwam en nam dus al een oxazepammetje in om rustig te worden, maar dat hielp niet. Klappertanden, hartkloppingen, krampen, en geestelijk helemaal naar.. Het verlangen naar de dood was zo groot.. Ik was het 2,5 jaar vechten tegen de depressie zat.. Ik zag het allemaal even niet meer zitten.. Naar het GGnet voor crisis, huisartsenpost, psychiaters en weer alles opnieuw vertellen. Toen stelde m'n psych voor om Clomipramine te gebruiken, klassiek oud middel en het werkt vaak effectief. Nou zo gezegd zo gedaan. Ik ben begonnen met 25mg en dat ging eigenlijk wel goed, dus toen naar 50mg en naar 75mg. 4 dagen na de 75mg heb ik een hele moeilijke week gehad, de angstgevoelens werden duidelijk versterkt. In de tijd dat ik met Clomipramine ben begonnen ben ik met m'n dochtertje bij m'n ouders thuis gebleven. Doordat ik niet meer normaal kon functioneren en ik ook een dochtertje heb natuurlijk. Ze heeft het er gelukkig ontzettend naar de zin maar toch knaagt dat schuldgevoel aan mij dat ze niet gewoon normaal thuis is zoals het hoort. Na 2 weken aan de 75mg hebben gezeten ging ik het weer een dagje thuis proberen.. In het begin heel veel huilen ondanks dat m'n vriend ook thuis was. Ik kreeg erg last van hyperventilatie en dat werd op een gegeven moment zo erg dat ik de huisartsenpost maar heb gebeld met wat te doen en hoe ik precies in een zakje moest blazen. Toen op dinsdagmiddag/avond toen ik aan het koken was, bekroop me weer dat nare gevoel, schuldig voelen, slechte moeder voelen, me heel alleen voelen.. Ik was met m'n vriend aan het bellen en toen plots m'n paps voor de deur stond.. Even later barstte ik in tranen uit dat ik het allemaal even niet aankon en toen hebben we toch weer besloten dat ik en m'n dochtertje weer terug naar m'n ouders gingen. S'avonds een Lorazepam ingenomen om wat rustiger te worden wat door die hyperventilatie nog werd versterkt. De volgende ochtend werd ik helemaal naar wakker, m'n handen begonnen te tintelen, ik kreeg krampen en ik begon weer te hyperen. En het vervolg daarvan was een lichte paniekaanval. Dus weer met m'n psych gebeld dat ik langs wilde komen want het ging helemaal niet goed. Daar aangekomen vertelde ie dat het nog van de bijwerkingen kon zijn of dat ik teveel/te weinig Clomipramine binnen krijg. Hij had de bloed-uitslagen nog niet, dus we konden niets anders doen dan wachten. In de tussentijd heb ik een keer Reiki van m'n schoonmoeder gehad en ik voelde me verlicht.. of het nou toeval was of niet, ik voelde me wat beter en daar was ik al blij om. Maandagmiddag werd ik gebeld en de uitslag was binnen.. Ik moest minstens naar 150mg want 75mg is veel te laag, je lever stoot het af. Nee alsjeblieft niet dacht ik, maar goed.. Stiekem had ik het al wel verwacht en dat ik misschien door de te lage dosis weer een paniekaanval heb gekregen.. ik weet het niet.. Toen opgebouwd naar 100mg, 125mg en toen naar 150mg.. Ik ben afgelopen donderdag met de 150mg begonnen dus ik kan nog niet zoveel zeggen over of het gaat helpen of niet.. Soms heb ik weleens van die fijne gevoelens even, maar dat is meer als ik iemand om me heen heb, heel raar.. Ik ben nu ook thuis met m'n dochtertje en ik voel me heel erg opgelaten, onrustig maar ook weer niet. De angst om weer naar de winkel te gaan is weer verergerd en het gevoel van het niet aankunnen ook.. Het schuldgevoel is ook weer erg aanwezig. Het faalgevoel en het onzekere. Vanmiddag gaan we weer naar m'n ouders en we blijven daar ook slapen. Vriendlief komt na z'n werk ook naar ons toe en blijft ook lekker eten en slapen dus dat is erg fijn dat dat allemaal kan. Ik hoop dat iemand m'n verhaal een beetje herkend en me misschien een beetje gerust kan stellen.. Ik ben gewoon bang dat dit ook niet het medicijn voor mij is en dan? Dan moet ik weer wat anders proberen en weer door die hel.. Ik hoop gewoon zo dat dit medicijn HET medicijn voor mij is. Voor jullie allen die ook nog aan het sukkelen zijn met medicatie en/of verhoging.. veel sterkte! Lieve groetjes

12-03-2012 | Man | 36
clomipramine
Van alle AD's die ik heb geslikt (een stuk of 12...)tegen ernstige angstklachten en depressies is dit het enige wat echt werkt! De eerste weken waren wel erg heftig (toename angst/paniek, ondanks een langzame opbouw (25-50-75mg) en het effect komt pas na een week of 6! Advies; bouw zeer langzaam op, en heb veel geduld!

12-03-2012 | Vrouw | 68
clomipramine
Zolang ik het mij herinneren kan heb ik altijd al paniekaanvallen gehad. Maar in de pubertijd was het onhoudbaar. Ik kreeg toen tryptizol25 mg3x per dagDat ging redelijk goed maar de angst was niet weg. Ik ben verschillende keren erg depressief geweest. Tijdens de laatste depressie kreeg ik zoloft voor geschreven. Dt was voor mij een verschrikkelijk medicijn . Mijn bloeddr[lees meer...]uk schoot omhoog zo erg dat we de zoloft hebben gestopt. Toen kreeg ik clomipramine25 mg Dat hielp al heel gauw, maar de bijverschijnselen zijn hevig. Droge mond zo erg dat ik bij ieder gesprek moet drinken. Ik transpireer enorm . Zomers kan ik mij wel blijven verkleden alles is echt kledder nat. Bovendien ben ik al 10 kg aangekomen en ik groei nog steeds. Dieeten die ik heb geprobeerd helpen niet,en ik zou zo graag afvallen. Als iemand hiervoor een methode heeft dan hoor ik die graag. Het positieve is dat ik bijna angstvrij ben. En daar doen we het voor

07-03-2012 | Vrouw | 60
clomipramine
Ik gebruik nu bijna 22 jaar anafranil oftewel clomipramine. Na een lange strijd van angst, piekeren, slapeloosheid en depressie en eindeloos veel alternatieve middelen uitgeprobeerd te hebben,werd ik opgenomen ,kreeg een slaap kuur van een week en het middel clomipramine. Wat een godsgeschenk. Eindelijk weer normaal slapen en leven. Gebruik nu al jaren 37,5 mg per dag(,v[lees meer...]oor mij het beste) Zweten en wat dikker worden neem ik op de koop toe. Mijn leven is zoveel beter geworden.

28-02-2012 | Vrouw | 50
clomipramine
Na 2 moderne anti-depressiva, nu 1 op bloedspiegel. de modernen hadden nauwelijks effect, behalve bijwerkingen. hier werd ik in het begin duizelig van. maar ook van dit middel knapte ik niet op.