Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

05-09-2012 | Vrouw | 38
clomipramine
Niet zo'n leuke jeugd gehad, maar goed verwerkt en een goede man getroffen, waar ik veel mee heb gepraat hierover. Ik ben denk ik ook van nature snel in paniek depressief, ik zie het ook bij mijn moeder, die heeft er zodanig last van dat contact met anderen moeilijk is, zelfs met haar eigen kinderen. Ik heb daar niet in die mate last van, heb zelf ook twee kleine kinderen,[lees meer...] gelukkig nog wat andere eigenschappen overge-erfd, maar ik ervaar wel beperkingen en moeiten. Jaren geleden na wat vervelende gebeurtenissen achter elkaar ging het ernstig mis; mijn depressies kon ik vaak wel handelen, maar ik werd ook angstig, kon niet meer stoppen met huilen, terwijl mij dat anders altijd juist moeite kostte en ik was bang dat ik mijzelf iets aan zou doen, ook vreemd, omdat ik mijn depressies altijd meer onderging, wilde ook echt wel dood, omdat er niets aan was, maar was rationeel genoeg om daar niets mee te doen, dus dat dat nu anders was, was eng. Ik wilde nooit aan de medicijnen, maar ik kwam er niet overheen. Ik kreeg iets tegen depressie, ik weet niet meer wat, maar dat hielp wel na een aantal dagen. De angstgevoelens bleven en toen kreeg ik clomipramine. Ik voelde mij toen al snel een stuk beter, kon wat vrijwilligerswerk oppakken en had weer wat meer zin in contacten, dus had meer structuur in mijn leven. Ik heb een korte periode 75 mg. gehad, maar daar werd ik heel erg slaperig van, toen een periode 50 mg. en toen het wat beter ging 25 mg. Nog wel eens geprobeerd af te bouwen, maar zonder succes. Ik houd er rekening mee dat ik het structureel nodig heb, omdat er bepaalde stoffen zoals serotonine, niet goed worden overgedragen. Ik blijf gevoelig, tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik ineens na jaren weer heel depressief, dat ging na de bevalling over. Daarna een spiraal laten inbrengen, maar ik heb het idee dat ik daar niet goed op reageer, dus die heb ik onlangs laten verwijderen. Met de pil voelde ik mij ook niet goed, dus er gaat bij blijkbaar met hormonen ook niet altijd iets goed. Verder is het van belang dat ik een rustig en regelmatig leven leidt, op tijd naar bed ga, anders ben ik snel uit evenwicht, dat vind ik vaak lastig, ik vergelijk mezelf snel met anderen. Dit geldt overigens ook wel, zij het misschien in mindere mate voor mijn man en kinderen, dus dat past dan mooi bij elkaar. Ik heb wel wat last van bijwerkingen zoals snel een droge mond en snel transpireren. Ik vind het vervelend, maar het is wel te doen. Voor mij is het dus het juiste medicijn. Misschien ga ik nog eens proberen om af te bouwen als ik langere tijd heel stabiel ben, maar als dat niet gaat lukken, kan ik daar iik heel goed mee leven, belangrijker is dat ij mijzelf goed ken, begrijp en accepteer en daarnaar leef.

09-08-2012 | Vrouw | 36
clomipramine
Ik ben altijd zeer gevoelig en depressief geweest. Heb verschillende antidepressiva's gebruikt, maar altijd zonder positief resultaat. Toen ik 31 was dacht ik dat niets mij meer kon helpen, tot dat ik van een psychiater het middel Clomipramine kreeg. Voor het eerst in mijn leven slaat er een middel aan en ben ik niet meer bang en depressief. Ik leef weer! Clomipramine hee[lees meer...]ft mijn leven echt gered! In het begin moet je er even doorheen wat betreft de bijwerkingen, maar dat is bij alles. Mijn advies: proberen is zeker de moeite waard!!! Ik gebruik het nu 6 jaar en blijf altijd een onderhoudsdosis houden van 25mg per dag.

15-07-2012 | Vrouw | 25
clomipramine
bijna 4 maand gebruik en ik vind het regel recht vergif. dit was mijn laatste red middel omdat het meetbaar is in de bloed spiegel. maar het hielp niets, ik ben van zelden naar buiten, naar nooit meer naar buiten gegaan door de clomipramine en zelf nog een opname op de koop toe gekregen. Ik raad het niemand aan. nu ruim een week gestopt, wat een HEL... ik ben zo ziek als e[lees meer...]en hond. stroomstoten door mijn lijf en nare dromen en slechte sucicidale gedachten. weet waar je aan begint

02-07-2012 | Man | 51
clomipramine
Ik heb op mijn 17e jaar een ongeluk gehad waarbij ik altijd pijn in mijn nek had. Ik ben nu 51 jaar en gebruik anafranil als pijnstiller sinds ca 10 jaar.. Geweldig middel. Nadeel is wel dat wanneer je stopt allerlei bijwerkingen krijgt zoals genoemd. Voor mensen die met whiplashklachten lopen kan het prima werken.

31-05-2012 | Man | 37
clomipramine
Wat een verademing!! Na 5 jaar geexperimenteerd met Sertraline, Paroxetine, nu iets gevonden wat dus wel werkt. Mede dankzij het lezen van het boek 'Pil' van Mike Bodde overgestapt naar de Clomipramine. Ben gewoon weer mens, en sta weer met beide benen op de grond!

24-04-2012 | Man | 35
Depressief

13-03-2012 | Vrouw | 28
clomipramine
Hallo allemaal, Ik heb lang zitten twijfelen of ik m'n verhaal wel of niet hier neer zou zetten maar heb besloten het toch te doen. 2,5 jaar geleden werd ik moeder van het mooiste en liefste kindje ter wereld. Helaas kreeg ik er ook een postnatale depressie bij, echt verschrikkelijk.. Meerdere medicijnen geprobeerd zoals Citalopram, Venlafaxine, Cymbalta. Het hielp a[lees meer...]llemaal niet, de huilbuien en het ongelukkige gevoel gingen maar niet weg.. Voor 8/9 weken geleden ( toen ik nog aan de Cymbalta zat ) kreeg ik zo opeens enorme paniekaanvallen. Ik wist niet wat me overkwam en nam dus al een oxazepammetje in om rustig te worden, maar dat hielp niet. Klappertanden, hartkloppingen, krampen, en geestelijk helemaal naar.. Het verlangen naar de dood was zo groot.. Ik was het 2,5 jaar vechten tegen de depressie zat.. Ik zag het allemaal even niet meer zitten.. Naar het GGnet voor crisis, huisartsenpost, psychiaters en weer alles opnieuw vertellen. Toen stelde m'n psych voor om Clomipramine te gebruiken, klassiek oud middel en het werkt vaak effectief. Nou zo gezegd zo gedaan. Ik ben begonnen met 25mg en dat ging eigenlijk wel goed, dus toen naar 50mg en naar 75mg. 4 dagen na de 75mg heb ik een hele moeilijke week gehad, de angstgevoelens werden duidelijk versterkt. In de tijd dat ik met Clomipramine ben begonnen ben ik met m'n dochtertje bij m'n ouders thuis gebleven. Doordat ik niet meer normaal kon functioneren en ik ook een dochtertje heb natuurlijk. Ze heeft het er gelukkig ontzettend naar de zin maar toch knaagt dat schuldgevoel aan mij dat ze niet gewoon normaal thuis is zoals het hoort. Na 2 weken aan de 75mg hebben gezeten ging ik het weer een dagje thuis proberen.. In het begin heel veel huilen ondanks dat m'n vriend ook thuis was. Ik kreeg erg last van hyperventilatie en dat werd op een gegeven moment zo erg dat ik de huisartsenpost maar heb gebeld met wat te doen en hoe ik precies in een zakje moest blazen. Toen op dinsdagmiddag/avond toen ik aan het koken was, bekroop me weer dat nare gevoel, schuldig voelen, slechte moeder voelen, me heel alleen voelen.. Ik was met m'n vriend aan het bellen en toen plots m'n paps voor de deur stond.. Even later barstte ik in tranen uit dat ik het allemaal even niet aankon en toen hebben we toch weer besloten dat ik en m'n dochtertje weer terug naar m'n ouders gingen. S'avonds een Lorazepam ingenomen om wat rustiger te worden wat door die hyperventilatie nog werd versterkt. De volgende ochtend werd ik helemaal naar wakker, m'n handen begonnen te tintelen, ik kreeg krampen en ik begon weer te hyperen. En het vervolg daarvan was een lichte paniekaanval. Dus weer met m'n psych gebeld dat ik langs wilde komen want het ging helemaal niet goed. Daar aangekomen vertelde ie dat het nog van de bijwerkingen kon zijn of dat ik teveel/te weinig Clomipramine binnen krijg. Hij had de bloed-uitslagen nog niet, dus we konden niets anders doen dan wachten. In de tussentijd heb ik een keer Reiki van m'n schoonmoeder gehad en ik voelde me verlicht.. of het nou toeval was of niet, ik voelde me wat beter en daar was ik al blij om. Maandagmiddag werd ik gebeld en de uitslag was binnen.. Ik moest minstens naar 150mg want 75mg is veel te laag, je lever stoot het af. Nee alsjeblieft niet dacht ik, maar goed.. Stiekem had ik het al wel verwacht en dat ik misschien door de te lage dosis weer een paniekaanval heb gekregen.. ik weet het niet.. Toen opgebouwd naar 100mg, 125mg en toen naar 150mg.. Ik ben afgelopen donderdag met de 150mg begonnen dus ik kan nog niet zoveel zeggen over of het gaat helpen of niet.. Soms heb ik weleens van die fijne gevoelens even, maar dat is meer als ik iemand om me heen heb, heel raar.. Ik ben nu ook thuis met m'n dochtertje en ik voel me heel erg opgelaten, onrustig maar ook weer niet. De angst om weer naar de winkel te gaan is weer verergerd en het gevoel van het niet aankunnen ook.. Het schuldgevoel is ook weer erg aanwezig. Het faalgevoel en het onzekere. Vanmiddag gaan we weer naar m'n ouders en we blijven daar ook slapen. Vriendlief komt na z'n werk ook naar ons toe en blijft ook lekker eten en slapen dus dat is erg fijn dat dat allemaal kan. Ik hoop dat iemand m'n verhaal een beetje herkend en me misschien een beetje gerust kan stellen.. Ik ben gewoon bang dat dit ook niet het medicijn voor mij is en dan? Dan moet ik weer wat anders proberen en weer door die hel.. Ik hoop gewoon zo dat dit medicijn HET medicijn voor mij is. Voor jullie allen die ook nog aan het sukkelen zijn met medicatie en/of verhoging.. veel sterkte! Lieve groetjes

12-03-2012 | Man | 36
clomipramine
Van alle AD's die ik heb geslikt (een stuk of 12...)tegen ernstige angstklachten en depressies is dit het enige wat echt werkt! De eerste weken waren wel erg heftig (toename angst/paniek, ondanks een langzame opbouw (25-50-75mg) en het effect komt pas na een week of 6! Advies; bouw zeer langzaam op, en heb veel geduld!

12-03-2012 | Vrouw | 68
clomipramine
Zolang ik het mij herinneren kan heb ik altijd al paniekaanvallen gehad. Maar in de pubertijd was het onhoudbaar. Ik kreeg toen tryptizol25 mg3x per dagDat ging redelijk goed maar de angst was niet weg. Ik ben verschillende keren erg depressief geweest. Tijdens de laatste depressie kreeg ik zoloft voor geschreven. Dt was voor mij een verschrikkelijk medicijn . Mijn bloeddr[lees meer...]uk schoot omhoog zo erg dat we de zoloft hebben gestopt. Toen kreeg ik clomipramine25 mg Dat hielp al heel gauw, maar de bijverschijnselen zijn hevig. Droge mond zo erg dat ik bij ieder gesprek moet drinken. Ik transpireer enorm . Zomers kan ik mij wel blijven verkleden alles is echt kledder nat. Bovendien ben ik al 10 kg aangekomen en ik groei nog steeds. Dieeten die ik heb geprobeerd helpen niet,en ik zou zo graag afvallen. Als iemand hiervoor een methode heeft dan hoor ik die graag. Het positieve is dat ik bijna angstvrij ben. En daar doen we het voor

07-03-2012 | Vrouw | 60
clomipramine
Ik gebruik nu bijna 22 jaar anafranil oftewel clomipramine. Na een lange strijd van angst, piekeren, slapeloosheid en depressie en eindeloos veel alternatieve middelen uitgeprobeerd te hebben,werd ik opgenomen ,kreeg een slaap kuur van een week en het middel clomipramine. Wat een godsgeschenk. Eindelijk weer normaal slapen en leven. Gebruik nu al jaren 37,5 mg per dag(,v[lees meer...]oor mij het beste) Zweten en wat dikker worden neem ik op de koop toe. Mijn leven is zoveel beter geworden.

28-02-2012 | Vrouw | 50
clomipramine
Na 2 moderne anti-depressiva, nu 1 op bloedspiegel. de modernen hadden nauwelijks effect, behalve bijwerkingen. hier werd ik in het begin duizelig van. maar ook van dit middel knapte ik niet op.

13-02-2012 | Man | 40
clomipramine
Hoi. Ik gebruik dit middel al meer dan twintig jaar. Ik ben in de loop van de jaren wel steeds minder gaan gebruiken. Het middel helpt bij mij goed tegen piekeren / herhalen van irrationele gedachten. Ik heb ontdekt dat ook kleine doses 10mg en 20mg bij mij goed kunnen werken. Ik heb dan minder last van de bijwerkingen. De bijwerkingen kunnen wel irritant zijn: geheugenver[lees meer...]lies en problemen met erectie. Ik kan inmiddels ook b.v. een jaar zonder het middel maar als ik merk dat ik weer teveel pieker en dat dit mij saboteert start ik gewoon weer. Dit moet ik dat dan wel enkele maanden volhouden. Al met al ben ik erg blij met het middel wat voor mij ook net het zetje kan zijn dat ik nodig heb. Met andere middelen heb ik slechte ervaringen (maprotiline, fevarin, prozac)

15-12-2011 | Man | 35
clomipramine
ik heb al vanaf 1998 een ernstige dwangstoornis / smetvrees / paniekstoornis / troumatisch stoornis / ziektevrees. ik vermijd vrij veel en ben bang dat ik met of door bloed besmet kan raken vrees naar ziekte. ik heb hulp gehad en ook wat medicatie uit mijn ervaring van 12 jaar kan ik het volgende vertellen: praten dus therapie helpt maar medicati absuluut niet ik heb 75 mg[lees meer...] clomapramine gekregen om uit te proberen de woord zegt het al uit proberen dat uit proberen kan je stabiliteit van je lichaam zo danig aantasten dat je alleen maar erger van wordt.. uit de natuur bouwt de lichaam al bepaalde stoffen na vele jaren waardoor je toch met je probleem om kan gaan en in zeer mindere maten brengt en erover ook helder en bewustheid van hebt, maar een meciatie is dus spelen met de styoffen die je lichaam heeft gemaakt en of spelen met je bepaalde plekken in je hersenen waar zo juist die stof niet aangemaakt kan worden, dus je denkt dan dat het heplt of het helpt ook maar dan ga je met veel ander gevallen zeer achteruit. dus je bent van een probleem matig vanaf maar hebt weer veel ander problemen en angesten die je kan krijgen.. daarom als iemdand die 12 jaar lang dit probleem heeft en altijd uit de natuur hebt willen overwinnen en uiteindelijk aan medicatie begon voor om uit te proberen kan ik zeggen dat het een zeer zeker gevaarlijk is !! want niet bij iedereen werkt de medicatie het zelfde en er zijn voor een probleem zeer veel verianten van medicatie dus er wordt ook niet als eerst getest of je lichaam voor die stoffen geschikt is bijvoorbeeld if je wel allergie hebt of niet het wordt maar even voorgeschreven en aub... probeer maar lekker uit = ???? = ???? =??? = uiteindelijk zeer goed maar in tussen ben je terug naar het begin... mijn advies blijf er vanaf en probeer op een natuurlijke manier een oplossing te vinden en vergeet niet de natuur overwint alles !!!!!

09-12-2011 | Vrouw | 40
clomipramine
Ik gebruik de medicatie al jaren. Jaren geleden begonnen met Prozac. Hierop reageerde ik zo ontzettend sterk en werd ik zo ontzettend depressief dat ik mij voorgenomen had nooit geen anti depressie middelen meer te gebruiken. Jaren later werden mijn angsten zo groot dat de arts mij toch weer medicatie wilde voorschrijven. Dit werd Clompipramine. Ik heb beperkte bijwerkinge[lees meer...]n gehad, het denken stond een tijdje vrijwel stil en de wereld leek aan mij voorbij te gaan, maar na gewenning viel dit mee. Ik zit nu al jaren op 10mg per dag en dit bevalt mij prima. Deze 10mg is net het extra zetje om mijn angsten onder controle te houden en om mijn gedachten geen wervelwind te laten worden. Houd bij medicatie altijd in gedachten dat wat voor de een werkt niet voor een ander hoeft te werken.

08-12-2011 | Man | 52
clomipramine
Nu de 3 maal in mijn leven dat ik een depressieve periode mee maak. Vorige keer (11 jaar geleden) verschillende AD geprobeerd (SSRI) veel bijwerkingen en geen effect. Nu na 4 maanden tobben en een steeds diepere depressie Clomiprazine (TCA type) voorgeschreven van mijn huisarts. Eerste 3 dagen 1x 25 mg, daarna 2x 25 mg. Eerste 2 weken vrijwel alle bijwerkingen die in de b[lees meer...]ijsluiter staan beschreven (angstiger, depressiever, zweten, droge mond, impotent, trillen, duizelig, etc.). Bijna 1 week haast alleen maar in bed gelegen. Na 14 dagen werd ik snel weer helder, energieker. Na 3 weken begonnen de bijwerkingen. Na 6 weken kon ik na ruim een half jaar weer volledig aan het werk en heb vrijwel geen klachten meer (alleen droge mond en zweten bij inspanningen'.

01-12-2011 | Man | 27
clomipramine
Dit medicijn had geen effect op mijn depressieve klachten. Het mooie van medicijnen is dat wat de een enorm help, geen effect hoeft te hebben voor een ander. Tijdens de opbouwfase heb ik geen bijwerkingen ervaren. Maar tijdens de "probeer periode" ook geen merkbaar effect gezien in mijn stemming. Ook tijdens het afbouwen heb ik geen last van bijwerkingen gehad. Het was[lees meer...] alleen niet het geschikte middel voor mij.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum