Bij  DepressieX

Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

12-09-2016 | Vrouw | 63
clomipramine (25mg)
Ik begon met 10mg, toen naar 25mg 1 per dag naar 2 per dag 25 mg en toen om 8u 25mg en 22u 75mg. hoe lang geen idee. wel dat ik erg druk en erg ongeremd was. Wat zelfs leek op ongestructureerd. wat mijn hulp signaleerde, en bij consult aan de huisarts hij de specialist opbelde en aangaf dit gaat helemaal fout zo. De lithium die ik slik is nu verhoogd naar 600mg. Ik vind [lees meer...]het vreemd dat ik van deze dosis 100mg per dag zoveel last heb gehad van de bijwerkingen, dat er zelfs een spoedopname uit voort kwam. Bijwerkingen waren; geheugenverlies/droge mond-neus en ogen. Door die droge ogen had ik het gevoel dat ze me stijf in mn hoofd stonden hier werd ik 's nachts wakker van.. Maag/darmklachten. Incontinentieproblemen. kramp in mn voeten 's nachts. Slingeren/ vallen. Druk /ongestructureerd/ ik voelde me af en toe zo gek als een deur. Dit zal het zo ongeveer wel zijn. ik heb de clomipramine ongeveer 2 maand gebruikt wat erg langzaam is opgebouwd. Ik heb al meerdere anti -depressiva gebruikt, maar ik heb me nog nooit zo ellendig en lamlendig gevoeld als deze korte periode dat ik clomipramine gebruikte. hiervoor gebruikte ik Mirtazipine 30 mg en een tijdje remerondruppels tot die niet meer werden verstrekt, omdat er te weinig vraag naar was. Dat deed niets. toen ging ik over op de clomipramine. de hoogste dosering was totaal 100mg. In het verleden heb ik Remeron gebruikt Seroxat- Anafranil= clomipramine tot 300mg. Parnate een MAO-remmer. Venlafaxine.

20-06-2016 | Man | 42
Depressief

19-04-2016 | Man | 45
clomipramine (75mg)
Vertraagde zaadlozing (niet altijd negatief), verminderde sexuele opwinding, gewichtstoename!! 20 kg in twee jaar.. Zeer vermoeid maar ik weet niet of dat van de clomipramine komt..

07-10-2015 | Vrouw | 28
clomipramine (25mg)
Na mijn psychose kwam ik in een zeer ernstige depressie terecht en ik kreeg Clomipramine voorgeschreven. Het duurde vrij lang voordat het zijn werk deed, ongeveer 3 maanden later begon ik verbetering van mijn depressie te merken. Wat echter wel snel was zijn de bijwerkingen, droge mond en extreme eetbuien ben daardoor maar liefst 30 KG Aangekomen!! Ben nu hard aan het lij[lees meer...]nen, maar het lijkt wel dat het er met geen mogelijkheid af wil. Ben voor mijn gewicht bij de diëtist en volg een streng dieet waar ik me nauwkeurig aan hou. Ondanks dat nog maar 5 kg afgevallen in 2 maanden tijd. In het verleden ook wel een op dieet geweest en toen ging het er veel makkelijker af! Het lijkt alsof het niet wil door de Clomipramine!

25-03-2015 | Vrouw | 57
clomipramine (10mg)
tijdens overgang steeds meer depressieve gevoelens en huilbuien, slecht slapen ed. na enkele dagen gebruik voelde ik mij al beter en sterker worden. nu ben ik aan het afbouwen van 3 x 10 naar 2 x 10. Weinig bijwerkingen alleen weer wat onrustige benen 's avonds.

16-02-2015 | Vrouw | 20
clomipramine
Ik gebruik nu een jaar Clomipramine en ik heb er nog nooit een positief gevoel van gehad/beleefd. Wel had ik last van bijwerkingen vooral in het begin veel last van duizeligheid. Ben nu ook erg blij dat ik kan stoppen met dit medicijn. Is niet aan te raden.

10-12-2014 | Vrouw | 51
clomipramine
Aantal jaren terug zware burnout/depressiviteits klachten gehad. Na lang onderzoeken en proberen uitgekomen bij Clomipramine. Moet je wel langzaam opbouwen en ook weer langzaam afbouwen. Ik mag nu zelf bepalen wanneer ik het slik. Zit nu op 10mg per dag. volgens artsen kan dit niet helpen, maar bij mij is dit voldoende. Ik slik het niet het hele jaar, af en toe een aanta[lees meer...]l maande Als je te hoog/ te veel krijgt, wordt je er echt slaperig van. Neem het in tegenstelling tot advies artsen, 's morgens in. Als ik het 's avonds in neem, wordt ik na 2-3 uur slapen wakker en kan dan niet meer in slaap komen. Nu ik het 's morgens inneem gaat dat helemaal goed.

21-04-2014 | Man | 33
clomipramine (75mg)
hoi allemaal, heb psychisch geholpen, maar heb zeer veel last van transpireren verder is het wel goed middel. groeten Jan