Ervaringen met Clomipramine

droge mond

Chronische depressie (9 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

30-04-2022 | Vrouw | 33
clomipramine (25mg)
Ik begon met 1 x per dag 25 mg, al snel opgebouwd naar 75 mg per dag. Ik werd steeds meer moe na elke inspanning. Na traplopen (in eigen huis), boven uitrusten totdat ik weer wat kon doen, was bij deze inspanning buiten adem. Met opstaan vanuit zittende positie zwart voor de ogen door lage bloeddruk. Lichte sport oefeningen gingen daardoor niet omdat ik telkens sterretjes [lees meer...]zag. Het voelde alsof het leven uit me gezogen werd. Ik kon helemaal niets meer, zo moe, lusteloos, meer zin in sex maar niet kunnen klaarkomen. Op een gegeven moment paniekaanvallen omdat ik mezelf totaal niet meer herkende. Als ik mijzelf aanraakte leek het alsof iemand anders dat deed. Ook leek het alsof ik buiten mezelf trad en mezelf en de situatie van een afstandje bekeek. Best wel eng. Angst wel wat afgevlakt maar heel geïrriteerd en bot. Er was geen nuance meer. Na 4 weken ben ik ermee gestopt. Het gaf mij geen voordelen alleen te veel nadelen in de vorm van bijwerkingen. Cold turkey afgebouwd (direct) met veel bijwerkingen. Na 2 weken: Hartslag is nog steeds heel hoog, nog steeds duizelingen met opstaan en veel sombere perioden. Wel worden de ontwenningsverschijnselen steeds minder heftig. Het is voor iedereen natuurlijk weer anders maar niks voor mij.

06-12-2021 | Vrouw | 49
clomipramine (75mg)
Ik slik clomipramine nu ruim 4 eeken zit nu op 95.mg maar ik blijf zo onrustig Iemand hier ervaring mee en weet hoelang het ongeveer duurt Dank je wel

15-01-2021 | Man | 41

01-08-2019 | Vrouw | 29
clomipramine (75mg)
Wat een klote medicatie. Ik had extreem veel bijwerkingen die ook niet afnamen, nadat de dosis na twee weken verlaagd werd naar 32,5 mg. Drie weken lang me echt ziek gevoeld. Schijnbaar ben ik erg gevoelig voor antidepressiva. Hierna ben ik dan ook met antidepressiva gestopt. Pas na vier dagen waren de bijwerkingen gestopt.

02-10-2018 | Vrouw | 41
clomipramine (75mg)
Ik slik dit middel ruim 4 maanden en het valt me zeer tegen. Ik had er zulke goede verhalen over gehoord. Ik heb last van een zware angststoornis, ik durfde zelfs mijn bed niet uit. In dat opzicht is het iets verbeterd maar ik functioneer nog steeds nauwelijks. Ik heb nog steeds heel veel angst maar daarbij ben ik zo duizelig dat alleen dat al angst oproept. Ik heb het eer[lees meer...]der aan de psychiater aangegeven maar die zei steeds dat het nog af kon nemen. Helaas dus niet. Van de week weer een gesprek met psychiater en ik denk dat ik ga vragen om een ander middel, dit is geen leven zo.

18-01-2017 | Vrouw | 45
clomipramine (75mg)
ik heb angst paniekstoornis. ik slik nu 150 mg maar nog steeds geen effect. de paniek en angst is alleen maar erger geworden. nu blijkt er in mijn bloed 72 te zitten en moet naar 400. dus vrijdag weer ophogen slik nu 5 weken. het is alleen maar erger geworden. de psychiater zegt dat je het minstens 6 weken moet slikken en ook op de goeie dosis moet zitten, wil je er iets[lees meer...] van merken. iedere ochtend sta ik in paniek op, ben bang om alleen thuis te zijn. heeft iemand ervaring er mee en kan mijn helpen. hoor graag reacties. oja ik heb 20 jaar seroxat geslikt ging goed tot anderhalf jaar terug, toen werkte het niet meer vandaar nu ander medicijn.

08-11-2016 | Man | 44
Chronische depressie
Dit middel had voor mij te ernstige bijwerkingen om normaal te kunnen functioneren. Ik ben er daarom na 2 weken al mee gestopt. De belangrijkste klacht was vermoeidheid. Ik sliep tien uur per nacht en was nog uitgeput. Na het stoppen heeft het nog meer dan 2 weken geduurd voor ik weer een normaal energieniveau had.

12-09-2016 | Vrouw | 63
clomipramine (25mg)
Ik begon met 10mg, toen naar 25mg 1 per dag naar 2 per dag 25 mg en toen om 8u 25mg en 22u 75mg. hoe lang geen idee. wel dat ik erg druk en erg ongeremd was. Wat zelfs leek op ongestructureerd. wat mijn hulp signaleerde, en bij consult aan de huisarts hij de specialist opbelde en aangaf dit gaat helemaal fout zo. De lithium die ik slik is nu verhoogd naar 600mg. Ik vind [lees meer...]het vreemd dat ik van deze dosis 100mg per dag zoveel last heb gehad van de bijwerkingen, dat er zelfs een spoedopname uit voort kwam. Bijwerkingen waren; geheugenverlies/droge mond-neus en ogen. Door die droge ogen had ik het gevoel dat ze me stijf in mn hoofd stonden hier werd ik 's nachts wakker van.. Maag/darmklachten. Incontinentieproblemen. kramp in mn voeten 's nachts. Slingeren/ vallen. Druk /ongestructureerd/ ik voelde me af en toe zo gek als een deur. Dit zal het zo ongeveer wel zijn. ik heb de clomipramine ongeveer 2 maand gebruikt wat erg langzaam is opgebouwd. Ik heb al meerdere anti -depressiva gebruikt, maar ik heb me nog nooit zo ellendig en lamlendig gevoeld als deze korte periode dat ik clomipramine gebruikte. hiervoor gebruikte ik Mirtazipine 30 mg en een tijdje remerondruppels tot die niet meer werden verstrekt, omdat er te weinig vraag naar was. Dat deed niets. toen ging ik over op de clomipramine. de hoogste dosering was totaal 100mg. In het verleden heb ik Remeron gebruikt Seroxat- Anafranil= clomipramine tot 300mg. Parnate een MAO-remmer. Venlafaxine.

25-01-2016 | Man | 30
Chronische depressie
Ik heb dit medicijn ter vervanging van mijn huidige medicijn mirtazapine, omdat deze niet meer werkte. Ik had ernstige bijwerkingen wat volgens mij leek op het zogenaamde serotonine syndroom, beven, trillen, benauwdheid, constant grote pupillen, ook na verlaging van 75 Mg naar 25 Mg. En voor de rest geen coördinatie meer en moeilijk kunnen denken. Was er na 2 weken mee ges[lees meer...]topt en voelde me meteen weer beter, ik moet nu beginnen met venlafaxine 75 Mg en weer stoppen met de mirtazapine. Echter na mijn slechte ervaring met Clomipramine durf ik de venlafaxine niet in te nemen ivm de bijwerkingen. kan iemand mij gerust stellen en de ervaringen delen van de 1e pil tot het moment dat het echt zijn werk begon te doen? groetjes willempie

29-08-2015 | Vrouw | 55
Chronische depressie
zodra ik mijn eerste pilletje genomen had, was mijn angst verdwenen. Dat is zo gebleven. Mijn depressie bleef. Werd wel wat minder. Heb veel last gehad van bijwerkingen. in het begin was dat vervelend, droge mond, veel honger e.d. later werd dat normaler. Ik kreeg na een aantal maanden steeds meer moeite om te plassen en te poepen. was echt problematisch. Poepen was net z[lees meer...]o moeizaam en pijnlijk als een echte bevalling. Ik kreeg ook veel last met praten, kon niet op woorden komen, begreep niet wat mensen zeiden, bloeddruk ging gigantisch omhoog etc. Op een gegeven moment geleidelijk gestopt met het medicijn en heb meer dan een jaar last gehad van ontwenningsverschijnselen, o.a. depressie kwam terug en heviger dan ooit tevoren, heb toen besloten het medicijn goed uit te laten werken, zodat alles uit mijn bloed was en daarna nooit meer begonnen met dit middel.

24-08-2015 | Vrouw | 49
clomipramine (100mg)
Na heel lang twijfelen toch aan het medicijn begonnen, veel bijwerkingen, zeer vervelend, het idee dat het niet hielp, nu na 2 jaar begonnen met afbouwen, veel vervelende bijwerkingen, arts weet niet of het van het afbouwen komt. Ik zal NOOIT geen antidepressiva meer nemen. Heb me in totaal meer slecht dan goed gevoeld. Met cipramil en paroxetine dezelfde ervaring gehad! V[lees meer...]an clomipramine ook nog eens kilo's aangekomen.

16-02-2015 | Vrouw | 20
clomipramine
Ik gebruik nu een jaar Clomipramine en ik heb er nog nooit een positief gevoel van gehad/beleefd. Wel had ik last van bijwerkingen vooral in het begin veel last van duizeligheid. Ben nu ook erg blij dat ik kan stoppen met dit medicijn. Is niet aan te raden.

04-10-2014 | Vrouw | 38
clomipramine
Na Lexapro dat niet werkte begonnen met Clomipramine. Na een jaar geen verbetering maar wel veel bijwerkingen gedurende het innemen. Nu ik gestopt ben heel veel erge bijwerkingen en het blijft maar duren. Ik begin nooit meer aan antidepressiva. Heb er geen goede ervaringen mee.

18-06-2014 | Man | 33
clomipramine
Heb nu een jaar clomipramine gebruikt. zag er eerst veel belovend uit. had minder angst klachten maar na een tijdje kreeg ik veel te veel bijwerkingen zoals schokje in het hoofd en armen, veel transpireren. heb het nu afgebouwd omdat het te erg werd. ben nu een week gestopt en heb vrezelijke bijwerkingen. hopenlijk gaat het snel over. vooral die schokjes en mijn zicht vers[lees meer...]pringt.

02-04-2014 | Man | 23
clomipramine
hoi ben 23 jaar nooit medicijnen gebruikt en gebruik het ook liever niet, maar onlangs een slechte ervaring op gedaan bedreigd/beroofd door meerdere personen waardoor ik al een tijd in een depressie zit en al eens nadacht over suicide.. maar het tot dusver niet kon ivb familie... nu geeft dit medicijn mij wel de kracht om het doen ik voel nauwelijks emoties meer en verder[lees meer...] lijden wil ik niet..

17-01-2014 | Vrouw | 32
clomipramine
Na 5 andere middelen geprobeerd te hebben zonder resultaat uiteindelijk op de clomipramine uitgekomen. Ik kan niets zeggen over de effectiviteit van dit middel, want door de bijwerkingen is het me niet gelukt om voldoende hoge doseringen in te nemen. Moest beginnen met 75mg. Na 4 uur was ik doodziek, misselijk, overgeven. Dat was dus geen succes. Terug gegaan naar 25 mg ma[lees meer...]ar de misselijkheid bleef dusdanig aanwezig dat ik eigenlijk niets meer at. Gestopt. Een aantal maanden later wilde ik het toch nog een kans geven en ben met 25 mg begonnen, maar weer 4 uur na inname hevig braken. Dit was voor mij niet te doen. Jammer, had mijn hoop toch wat op dit middel gevestigd...