Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

20-08-2014 | Man | 14
clomipramine (75mg)
Anafranil (clomipramine) heeft mijn leven totaal veranderd in positieve zin. Gebruik het nu 14 jaar en moet het mijn hele leven blijven gebruiken. Neem 150mg per dag. Zware depressies en angst zijn verdwenen, ik kan weer normaal functioneren. Heb alleen last van overmatig zweten, dat ervaar ik wel als hinderlijk.

14-12-2019 | Man | 20
clomipramine (75mg)
Ik slik nu 8 maanden clomipramine in combinatie met flupentixol voor paranoia en angst. Mijn libido is sterk verminderd en zelfs het verlangen naar liefde is afgezwakt. Verder ben ik erg moe en is het een ontzettend moeilijke taak om uit mijn bed te komen waardoor het volgen van mijn studie vrijwel onmogelijk is geworden. Verder zeggen meerdere mensen in mijn omgeving dat [lees meer...]sinds ik ben begonnen met dit medicijn ik erg veranderd ben (in negatieve zin) waardoor de relatie met mijn naasten verslechterd is. Ook zeggen zij dat ik geen emoties meer toon, en ik voel zelf ook dat ik vrijwel emotieloos ben geworden. Toch zijn de dagen, sinds dat ik clomipramine ben gaan gebruiken, weer verdraagbaar geworden en kan ik weer genieten van mijn hobby's. Bovendien zijn mijn suïcidale gedachten sterk verminderd. Het is dus een afweging of ik wil verdergaan met dit medicijn, maar op dit moment zeg ik nee en ga ik beginnen om het af te bouwen.

16-02-2015 | Vrouw | 20
clomipramine
Ik gebruik nu een jaar Clomipramine en ik heb er nog nooit een positief gevoel van gehad/beleefd. Wel had ik last van bijwerkingen vooral in het begin veel last van duizeligheid. Ben nu ook erg blij dat ik kan stoppen met dit medicijn. Is niet aan te raden.

07-10-2014 | Vrouw | 20
Narcolepsie
Hoi, Al een weekje gebruik ik het medicijn clomipramine, Ik heb bijna geen last van bijwerkingen. Alleen heb ik soms last van verstopping dat is wel vervelend maar ik ben al blij dat het werkt tegen mijn klacht voor angst. Omdat de ziekte zo zeldzaam is vraag ik graag voor advies. Gr. Sophie

16-01-2013 | Vrouw | 20
clomipramine
Ik ben 20 jaar en gebruik nu ruim anderhalf jaar clomipramine. Ik had last van dwangklachten, burn-out en anorexia. Het middel werkt erg goed. Ik voel me veel minder depressief, mijn dwangklachten zijn niet weg, maar wel minder. Sinds ik dit medicijn slik, slaap ik wel heel veel. Ik heb 10 uur slaap nodig en kan nog veel meer slapen als ik de kans krijg. Ook ben ik (vaak[lees meer...] als ik 7-8 uur slaap) heel wollig in mijn hoofd. Ik kan mijn aandacht niet lang ergens bij houden, anders val ik ook in slaap! Ik voel me nooit eens helder in m'n hoofd. Herkent iemand dit? Ik vind het heel irritant, afgezien van het feit dat ik altijd goed slaap 's nachts.

17-02-2013 | Man | 21
clomipramine
Slik nu ongeveer 6,5 week clomipramine (anafranil) sinds mijn opname in een kliniek vanaf eind november. Eerst Citalopram en Zoloft geprobeerd, dit had ook geen effect. (hiervoor 3 maanden Efexor maar deed ook niets) Na 4 weken op 100 mg te hebben gezeten opgehoogd naar 150 mg waar ik nu 2,5 week op zit. Nog steeds geen effect, erg moe in mijn hoofd, soort "steken" Ongev[lees meer...]eer een minuut heel duizelig bij het opstaan (ligt aan de lage bloeddruk door het medicijn), Erg droge mond en verstopping. Ik zou deze bijwerkingen opzich niet erg vinden als ik maar wat positiefs voel!! En dat gebeurd tot op heden nog niet.... Ben de wanhoop nabij

02-04-2014 | Man | 23
clomipramine
hoi ben 23 jaar nooit medicijnen gebruikt en gebruik het ook liever niet, maar onlangs een slechte ervaring op gedaan bedreigd/beroofd door meerdere personen waardoor ik al een tijd in een depressie zit en al eens nadacht over suicide.. maar het tot dusver niet kon ivb familie... nu geeft dit medicijn mij wel de kracht om het doen ik voel nauwelijks emoties meer en verder[lees meer...] lijden wil ik niet..

28-03-2013 | Vrouw | 23
clomipramine
Ik heb sinds mijn bevalling een angst en paniek stoornis , veel medicijnen geprobeerd met ernstige bijwerkingen zoals Zelfmoord neigingen 20 min buiten bewustzijn geweest dus wou het NOOOIT meer . Nu loop ik bij een kliniek 1x in de week en slik ik clomepramide eerste week tablet 10mg ging 2 dagen goed met me daarna 20mg voelde ik iets bijwerking ! en vandaag de 25mg . De [lees meer...]bijwerkingen vallen tot nu toe mee wat ik lees veel op de site is ik woord dik en de bijwermkingen en raad het mensen af is onzin je moet ook het positieve erop zetten ieder lichaam van het mens is anders en reageert anders mensen schrikken anders af . Ben wel erg moe maar wat heb ik liever even dit gevoel of die ernstige paniek aanvallen enz nou dan maar moe en dikker worden hoor .! Weet iemand wanneer dit middel echt gaat werken ?

13-12-2017 | Vrouw | 24
Chronische depressie
Begonnen met 75 mg per dag, merkte na een paar dagen al verschil. Behoorlijk last van bijwerkingen in het begin, trillen, droge mond. Na een aantal maanden is dit minder geworden, nu af en toe droge mond en vooral als ik heel moe ben wat trillende handen. Aantal jaar geleden dosis verhoogd naar 100 mg (1x 75 en 1x 25), toen werden de bijwerkingen weer wat erger maar dit we[lees meer...]rd al snel weer minder. Het medicijn is zeer effectief en de bijwerkingen neem ik voor lief, want alles liever dan hoe ik me voelde voor ik dit medicijn ging gebruiken.

18-08-2021 | Vrouw | 25
clomipramine (25mg)
In 2015 kreeg ik de eerste dosis. 25 milligram. Ging heel goed met mijn angsten maar later voelde ik steeds meer onrust. Ik kon dit niet meer kwijt terwijl mijn lichaam zo moe was ging mijn hoofd steeds door. Ook zat ik om de klipklap onder de blauwe plekken. Ook moest ik verplicht in het ziekenhuis bevallen en 48 uur blijven. Dit omdat ze Clomipramine nog zo slecht kennen[lees meer...] en willen kijken wat het met de baby doet en heeft gedaan. Nu sinds 4 weken aan het afbouwen en nu drie dagen op 0. Van 50 ml naar 0. Het is pittig, flink doorbijten wat betreft de ontwenningsverschijnselen: hoofdpijn , duizelig , onrust , veel stoelgang , hoofdpijn , misselijk etc. Maar we bijten door! En gaan voor een medicijn vrije toekomst! Ik vind het nu al weer heerlijk om gewoon weer emoties te voelen. Ik voel me weer een beetje mens! Terug van weggeweest, ik had vaak het idee dat ik er nooit helemaal bij was met mijn hoofd. Nu ga ik ineens weer genieten van dingen en heb ik echt wee meer het idee dat ik leef. Ik raad iedereen aan die erover denkt ermee te stoppen dit ook te doen. Even doorzetten, je kan het!

31-03-2014 | Vrouw | 25
clomipramine
Dit medicijn is voorgeschreven door mijn huisarts. Paniekklachten gingen grotendeels over, maar ik werd er ontzettend moe van. Had een droge mond en zweette overmatig. Na een paar maanden ben ik hiermee gestopt en overgegaan naar sertraline.

09-03-2013 | Man | 25
ADHD
ik heb anderhalf jaar 100mg clomipramine gebruikt voor angst en dwang. ik ben nu precies een week gestopt en ik ben in die anderhalf jaar 10kilo aangekomen. ik voreg me af of iemand mij kan vertellen hoelang het duurt voordat het gewicht weer afneemt nadat je gestopt bent met de clomipramine. beweeg veel met werk en doe aan sporten. gr J.J

15-07-2012 | Vrouw | 25
clomipramine
bijna 4 maand gebruik en ik vind het regel recht vergif. dit was mijn laatste red middel omdat het meetbaar is in de bloed spiegel. maar het hielp niets, ik ben van zelden naar buiten, naar nooit meer naar buiten gegaan door de clomipramine en zelf nog een opname op de koop toe gekregen. Ik raad het niemand aan. nu ruim een week gestopt, wat een HEL... ik ben zo ziek als e[lees meer...]en hond. stroomstoten door mijn lijf en nare dromen en slechte sucicidale gedachten. weet waar je aan begint

03-04-2018 | Vrouw | 27
clomipramine (75mg)
Overgegaan van sertraline naar clomipramine omdat sertraline onvoldoende hielp tegen mijn angsten naast mijn depressie. Clomipramine hielp mij op zich goed tegen mijn depressiviteit en mijn angsten, maar de bijwerkingen waren zo erg dat ik er toch mee ben gestopt. Bij het minste geringste beetje inspanning liep ik met een doekje om mijn voorhoofd en bovenlip af te drogen ([lees meer...]bijvoorbeeld bij stofzuigen). Klotsende oksels had ik niet, maar mijn gezicht stond bijna permanent onder de zweetdruppels. Ook ben ik er echt wel een paar kilo van aangekomen.

07-10-2015 | Vrouw | 28
clomipramine (25mg)
Na mijn psychose kwam ik in een zeer ernstige depressie terecht en ik kreeg Clomipramine voorgeschreven. Het duurde vrij lang voordat het zijn werk deed, ongeveer 3 maanden later begon ik verbetering van mijn depressie te merken. Wat echter wel snel was zijn de bijwerkingen, droge mond en extreme eetbuien ben daardoor maar liefst 30 KG Aangekomen!! Ben nu hard aan het lij[lees meer...]nen, maar het lijkt wel dat het er met geen mogelijkheid af wil. Ben voor mijn gewicht bij de diëtist en volg een streng dieet waar ik me nauwkeurig aan hou. Ondanks dat nog maar 5 kg afgevallen in 2 maanden tijd. In het verleden ook wel een op dieet geweest en toen ging het er veel makkelijker af! Het lijkt alsof het niet wil door de Clomipramine!

13-03-2012 | Vrouw | 28
clomipramine
Hallo allemaal, Ik heb lang zitten twijfelen of ik m'n verhaal wel of niet hier neer zou zetten maar heb besloten het toch te doen. 2,5 jaar geleden werd ik moeder van het mooiste en liefste kindje ter wereld. Helaas kreeg ik er ook een postnatale depressie bij, echt verschrikkelijk.. Meerdere medicijnen geprobeerd zoals Citalopram, Venlafaxine, Cymbalta. Het hielp a[lees meer...]llemaal niet, de huilbuien en het ongelukkige gevoel gingen maar niet weg.. Voor 8/9 weken geleden ( toen ik nog aan de Cymbalta zat ) kreeg ik zo opeens enorme paniekaanvallen. Ik wist niet wat me overkwam en nam dus al een oxazepammetje in om rustig te worden, maar dat hielp niet. Klappertanden, hartkloppingen, krampen, en geestelijk helemaal naar.. Het verlangen naar de dood was zo groot.. Ik was het 2,5 jaar vechten tegen de depressie zat.. Ik zag het allemaal even niet meer zitten.. Naar het GGnet voor crisis, huisartsenpost, psychiaters en weer alles opnieuw vertellen. Toen stelde m'n psych voor om Clomipramine te gebruiken, klassiek oud middel en het werkt vaak effectief. Nou zo gezegd zo gedaan. Ik ben begonnen met 25mg en dat ging eigenlijk wel goed, dus toen naar 50mg en naar 75mg. 4 dagen na de 75mg heb ik een hele moeilijke week gehad, de angstgevoelens werden duidelijk versterkt. In de tijd dat ik met Clomipramine ben begonnen ben ik met m'n dochtertje bij m'n ouders thuis gebleven. Doordat ik niet meer normaal kon functioneren en ik ook een dochtertje heb natuurlijk. Ze heeft het er gelukkig ontzettend naar de zin maar toch knaagt dat schuldgevoel aan mij dat ze niet gewoon normaal thuis is zoals het hoort. Na 2 weken aan de 75mg hebben gezeten ging ik het weer een dagje thuis proberen.. In het begin heel veel huilen ondanks dat m'n vriend ook thuis was. Ik kreeg erg last van hyperventilatie en dat werd op een gegeven moment zo erg dat ik de huisartsenpost maar heb gebeld met wat te doen en hoe ik precies in een zakje moest blazen. Toen op dinsdagmiddag/avond toen ik aan het koken was, bekroop me weer dat nare gevoel, schuldig voelen, slechte moeder voelen, me heel alleen voelen.. Ik was met m'n vriend aan het bellen en toen plots m'n paps voor de deur stond.. Even later barstte ik in tranen uit dat ik het allemaal even niet aankon en toen hebben we toch weer besloten dat ik en m'n dochtertje weer terug naar m'n ouders gingen. S'avonds een Lorazepam ingenomen om wat rustiger te worden wat door die hyperventilatie nog werd versterkt. De volgende ochtend werd ik helemaal naar wakker, m'n handen begonnen te tintelen, ik kreeg krampen en ik begon weer te hyperen. En het vervolg daarvan was een lichte paniekaanval. Dus weer met m'n psych gebeld dat ik langs wilde komen want het ging helemaal niet goed. Daar aangekomen vertelde ie dat het nog van de bijwerkingen kon zijn of dat ik teveel/te weinig Clomipramine binnen krijg. Hij had de bloed-uitslagen nog niet, dus we konden niets anders doen dan wachten. In de tussentijd heb ik een keer Reiki van m'n schoonmoeder gehad en ik voelde me verlicht.. of het nou toeval was of niet, ik voelde me wat beter en daar was ik al blij om. Maandagmiddag werd ik gebeld en de uitslag was binnen.. Ik moest minstens naar 150mg want 75mg is veel te laag, je lever stoot het af. Nee alsjeblieft niet dacht ik, maar goed.. Stiekem had ik het al wel verwacht en dat ik misschien door de te lage dosis weer een paniekaanval heb gekregen.. ik weet het niet.. Toen opgebouwd naar 100mg, 125mg en toen naar 150mg.. Ik ben afgelopen donderdag met de 150mg begonnen dus ik kan nog niet zoveel zeggen over of het gaat helpen of niet.. Soms heb ik weleens van die fijne gevoelens even, maar dat is meer als ik iemand om me heen heb, heel raar.. Ik ben nu ook thuis met m'n dochtertje en ik voel me heel erg opgelaten, onrustig maar ook weer niet. De angst om weer naar de winkel te gaan is weer verergerd en het gevoel van het niet aankunnen ook.. Het schuldgevoel is ook weer erg aanwezig. Het faalgevoel en het onzekere. Vanmiddag gaan we weer naar m'n ouders en we blijven daar ook slapen. Vriendlief komt na z'n werk ook naar ons toe en blijft ook lekker eten en slapen dus dat is erg fijn dat dat allemaal kan. Ik hoop dat iemand m'n verhaal een beetje herkend en me misschien een beetje gerust kan stellen.. Ik ben gewoon bang dat dit ook niet het medicijn voor mij is en dan? Dan moet ik weer wat anders proberen en weer door die hel.. Ik hoop gewoon zo dat dit medicijn HET medicijn voor mij is. Voor jullie allen die ook nog aan het sukkelen zijn met medicatie en/of verhoging.. veel sterkte! Lieve groetjes

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum